Probleem met videokaart, mobo, processor, etc..

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02-2020
Hoi,

Ik heb een groot probleem...
Ik heb mijn hele systeem geupgrade.. echt van top tot teen... en NOG haal ik geen goeie fps met Counter-Strike: Source, ik word gewoon histerisch en daarom post ik het hier ook... dit is me enige hoop...

Stelling:
Ik wil dat mijn css op goeie fps loopt en geen fps drops krijgt en niet loopt te ouwehoeren met de volgende specificaties:

Specificaties:

Videokaart: Asus EN8800GTS 640MB DDR3
Processor: AMD Athlon® X2 64-Bit 4600+ (deze was 2,41 Ghz, geclocked naar 2.58 met hulp van een expert)
Moederbord: Socket 939 Asus A8N32-SLi 16x
Interne Geheugen: DDR-SDRAM 1 GB Corsair ValueSelect 1 GB @ Dual Channel
HDD: 1x S-ATAII 3.0 Gb/s Samsung 320 GB
Voeding: OCZ Technologie® 700 Watt Game-X-Treme
Case: Zwart
Monitor: Iiyama vision master pro 454 (HM903DT) 19"

Uitvoeringen:

Wat heb ik allemaal geprobeerd..
Toen ik dit nieuwe spul kreeg.. heb ik alles lopen vervangen en alle handleiding nauwkeurig van top tot teen door lopen lezen... ik heb dus alles verwisselt.. en windows direct geformatteerd.. vervolgens:
1. Chipset drivers
2. Windows update + SP2
3. Onbrekende chipset drivers die SP2 zo graag wilden
4. Videokaart drivers
5. Minitor inf
6. De rest...

Wat ik dus nog meer geprobeerd heb is

Nieuwere chipset drivers van de officiele asus site,
Ik heb een legale windows XP home edition
videokaart drivers, stuk of 5/6 van geprobeerd.. van de nieuwe tot de oude... wel allemaal voor GTS uiteraard. en bij alles drivercleaner pro zitten gebruiken... uiteraard door ook nauwkeurig de handleiding doorgelopen

Overclock

Ik heb hier gratis 3dmark06 bij gekregen, wat ik mijn score dus was: 7263
Toen heb ik dus met die drivers lopen te kutten: 7649
En toen heb ik iemand laten helpen met overclocken van GPU + CPU.. hij heeft er verstand van en ik kreeg geen artifacts, en ik haal nu 8320, maar wat het probleem is dat ik dikke fps drops bij counter-strike source krijg... juist omdat ik dit spel zo graag wil fixen en ik het vaak speel... ik wil dit gewoon goed hebben, ik krijg met 3 mensen voor mij op de-dust2 highest quality maar een fps van 50-60, ik vind diet niet kunnen .. @ de videostress test haal ik 153 Fps, op alles hoogste..

reso bij css = 1600x1200
Vsync = UIT

ik wil dit gewoon verbeteren.. want dit kan veel beter....

Iemand (gezien op i-net) haalt met exact dezeflde kaart, en met een lagere CPU, nl: 4200+ @ 2,2 Ghz.. alles op standaard.. NON-OC'ed.. haalt hij met 3dmark 8423.

EDIT: Ik heb ook Dual-Core Optimizer geprobeerd, dit hielp ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Hayri op 21-04-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houd je temp in de gaten... te veel hitte is alvast niet goed, en het zal best wat warmer worden na overclocken.
voorts is het handig als je weet welke specs de ander heeft mb bijv, en geheugen.
dan nog op welke resolutie heb je getest en de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
http://www.youtube.com/watch?v=ykl0CCpV_ww -----> die gast bedoelde ik

idle zit ik op 41 °C, stressed op 52°C- max 58°C

op de standaard benchmarking van 3dmark06, dus alles uit en 1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 12:35

TetsuoShima

low energy output

goede openingpost maar eh,dit kan ik niet combineren hoor:

"Ik heb een groot probleem..."

en

"ik krijg met 3 mensen voor mij op de-dust2 highest quality maar een fps van 50-60"

...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

1. Tja, CSS lust wel wat van je systeem, ga er niet vanuit dat je zonder meer >100 FPS scoort...
2. Je hebt 1 GB RAM, dat is normaal wel genoeg, maar zeker voor CS, dat RAM vreet als koekjes zou je kunnen overwegen om er een GB bij te stoppen. Kost geld, dus pas op.
3. Wat zijn je andere instellingen? staat alle eye-candy voluit? Zet dat eens iets naar beneden, tot je het te weinig vindt, misschien scheelt dat nog wat (Anti-Aliashing en Aniso Filtering vreten power op 16x/8x, zet ze eens op 4x/4x, en kijk naar het verschil)...
4. Check je verbinding, als je lagt, kan dat aan je provider liggen (pech), of aan je routerinstellingen (verbeteren)
Overigens is dit geen heel groot probleem, er zijn echt ergere... Rook uit je systeemkast bijvoorbeeld :+
Succes

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Laatst online: 01-02-2022
CSS is normaal gecapt op 60 fps, daarom krijg je niet een hogere fps. Typ in je console(~): fps_max 100. Als je niet weet hoe je de console in CSS krijgt: ga naar steam, rechtsklik op CSS, ga naar properties, set launch options, en typ daar: -console.

[ Voor 47% gewijzigd door mooncat op 18-03-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooncat schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:43:
CSS is normaal gecapt op 60 fps, daarom krijg je niet een hogere fps. Typ in je console(~): fps_max 100. Als je niet weet hoe je de console in CSS krijgt: ga naar steam, rechtsklik op CSS, ga naar properties, set launch options, en typ daar: -console.
We hebben het over Counterstrike Source niet Cs 1.6
Cs source heeft gewoon een cap aan 300fps.
En ik heb met mijn 8800GTX al gespeeld naast hem en zijn fps is gewoon laag.
Maar ik heb een E6700 en hij een X2 4600+ en ik denk dat daar het verschil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Laatst online: 01-02-2022
Hm, bij mij zat er toch echt standaard een cap van 60fps in bij CS:source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
CS:S is serieus cpugevoelig. Dus die cpu verder klokken is de boodschap. Overigens vind ik 50 fps niet zo'n erge drop. Zet v-sync aan en je zult het nooit merken.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 16:51

TommyGun

Stik er maar in!

FreezeXJ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:31:
1. Tja, CSS lust wel wat van je systeem, ga er niet vanuit dat je zonder meer >100 FPS scoort...
2. Je hebt 1 GB RAM, dat is normaal wel genoeg, maar zeker voor CS, dat RAM vreet als koekjes zou je kunnen overwegen om er een GB bij te stoppen. Kost geld, dus pas op.
Right... CSS die veel RAM vreet? Ik speelde dit anderhalf tot twee jaar terug zonder problemen op een bak met 512 tot 768 MB RAM. Dit spel is echt niet zo veel eisend hoor, valt reuze mee. PC van de TS moet dit makkelijk kunnen trekken. (Alleen de VGA misschien niet, maar dat is meer afhankelijk van de instellingen, zie hieronder).
3. Wat zijn je andere instellingen? staat alle eye-candy voluit? Zet dat eens iets naar beneden, tot je het te weinig vindt, misschien scheelt dat nog wat (Anti-Aliashing en Aniso Filtering vreten power op 16x/8x, zet ze eens op 4x/4x, en kijk naar het verschil)...
AA, FSAA e.d. kan wel voor veel verschil zorgen ja. En kijk ook eens naar v-sync.
4. Check je verbinding, als je lagt, kan dat aan je provider liggen (pech), of aan je routerinstellingen (verbeteren)
Lijkt me sterk dat een laggende verbinding voor een lage FSP zorgt.
Overigens is dit geen heel groot probleem, er zijn echt ergere... Rook uit je systeemkast bijvoorbeeld :+
Succes
True, 60 fps is toch meer dan genoeg? Hoger merk je echt niet hoor..... (iets met een mensen oog en zo).

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 19-03-2007 00:29 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:44
1600x1200, redelijk dikke CPU, dikke killer van een videokaart en dan 1GB geheugen. Kijk eens naar je hdd lampje, rammelt dat zooitje ook als een gek als je met alle grafische instellingen zoals gewenst een zware scene inloopt? Met zo'n hoge resolutie en veel grafische details verwacht ik dat een spel ook meer geheugen gaat vreten dan op 1024x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
_JGC_ schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:32:
1600x1200, redelijk dikke CPU, dikke killer van een videokaart en dan 1GB geheugen.
idd...bij een 8800gts kun je de instellingen dusdanog hoogzetten (en dat heeft ie ook gedaan zo te horen).. dat het interne geheugengebruik er een stuk van omhoog gaat...té hoog misschien wel met maar 1 gig geheugen...

met de cpu heeft het verder weinig te maken op die reso's/instellingen

duw maar eens ctrl-alt-del tijdens het spel, en kijk hoeveel mb er in gebruik is

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-03-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verschil tussen 50 à 60 fps en 150 fps überhaupt nog zichtbaar dan? Ik heb dit altijd een beetje vergelijkbaar met het verhaal van de wijnproevers gevonden die exact meenden te kunnen proeven aan welke wijnrank een bepaalde druif heeft gerijpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:23:
Is het verschil tussen 50 à 60 fps en 150 fps überhaupt nog zichtbaar dan? Ik heb dit altijd een beetje vergelijkbaar met het verhaal van de wijnproevers gevonden die exact meenden te kunnen proeven aan welke wijnrank een bepaalde druif heeft gerijpt...
Ja. Ga een spel als Quake 3 of een andere fps maar eens met vsync aan zetten (met refresh rate van 60) en daarna zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
Ik snap nog steeds niet waarom ik geen goeie fps haal.. en dikke fps drops .. :p gewoon naar 40-50-60 dat is toch niet leuk, zelfs al heb ik ALLES op lowest staan... :D nog steeds uber-lage fps...
mijn CPU is toch lekker voor CSS??? hallo, hoe kunnen mensen dan van een 3800+ dikke 100+ fps halen..

ik snap het zelf niet meer, dual-core optimizer heeft geen zin, de processor drivers hebben geen nut.. wat dan wel als ik vragen mag...? moet ik überhaupt nog iets aan mijn processor drivers of iets drivers wijzigen dan? kheb zelfs nieuwe chipset drivers gedaan, zelfs dat werkt niet.... :|

en nee geen pc boer.. alsjeblieft.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:29

Nutral

gamer/hardware freak

css is single core dus dual core helpt niet zo veel, en dan heb je eigenlijk ongeveer de snelheid van 3700+ ofzo en dat is niet echt handig voor css. zet gewoon vsync aan omdat dat altijd vloeiender is dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 22:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ik moet eerlijk zijn dat je inderdaad een beetje muggezift als je zegt dat je FPS van 40 te laag vindt. Ik denk dat je grootste bottlenecks inderdaad in je geheugen zitten (dat Corsair ValueRAM is niet bepaald het allersnelste) en misschien je hardddisks, als je een grote scene met veel details wil spelen gaat je PC als een gek laden/swappen wat op je HDD terecht komt. Kun je nog een bom van een CPU en een videokaart hebben, het traagste onderdeel blijft altijd de bottleneck.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
maar ik heb een s-ataII 3.0 gb/s samsung spinpoint 320 GB hdd, en dat is toch aardig snel... en wat is dan de snelste ddr? en geeft ddr dan ook wel geheugen?

Edit: Kunnen jullie even zeggen wat de BESTE koelpasta is en wat de BESTE koeler is, ik wil heeeel ver en diep gaan clocken :) zodat ik goeie fps bij css haal :]

Alvast bedankt ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Hayri op 19-03-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

_JGC_ schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:32:
1600x1200, redelijk dikke CPU, dikke killer van een videokaart en dan 1GB geheugen. Kijk eens naar je hdd lampje, rammelt dat zooitje ook als een gek als je met alle grafische instellingen zoals gewenst een zware scene inloopt? Met zo'n hoge resolutie en veel grafische details verwacht ik dat een spel ook meer geheugen gaat vreten dan op 1024x768.
En dit dan? Ik heb zelf ook deze Samsung SATA2 320GB in mijn C2D systeem hangen en hoewel het een heerlijk stille & koele schijf is, is het wel de bottleneck op mijn PC'tje... Dus ik denk dat die opmerking van _JGC_ wel eens hout zou kunnen snijden!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-08 19:48

MrDrako

nep ict'er

Was het niet zo dat het menselijke oog max 30 fps kan waarnemen oid?
En bovendien vind ik 50-60 bij dust2 op een resolutie van 1600x1200 met alles op max niet zo slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
waarom is dat je bottleneck? dat vind ik echt vaag, dat ding is toch uber snel? ik heb hem laatst net nieuw gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

hayri12345 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:08:
waarom is dat je bottleneck? dat vind ik echt vaag, dat ding is toch uber snel? ik heb hem laatst net nieuw gekocht...
Omdat het gewoon een bagger schijf is als het om throughput gaat; ben ik aan den lijve achter gekomen...

Read & weep:

http://www23.tomshardware...1=140&model2=674&chart=34

Bungelt ergens helemaal onderaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Laatst online: 01:45
meer ram lost denk ik heel veel op;) koop b.v 2x 1gb in dual channel

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 11:08
hayri12345 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:08:
Lezen! Omdat swappen gewoon dodelijk is voor zo'n beetje alle performance.
Prop er meer geheugen in, je zult het direct merken.

Daarnaast is het echt bullshit om meer dan 60fps te halen. Als je verschil kan zien met VSync aan is er iets mis met je hoofd, want of het nou met of zonder VSync is, je beeld wordt maar 60x per seconde naar het scherm geschreven. Zo'n onzin dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

hayri12345 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:04:
maar ik heb een s-ataII 3.0 gb/s samsung spinpoint 320 GB hdd, en dat is toch aardig snel... en wat is dan de snelste ddr? en geeft ddr dan ook wel geheugen?

Edit: Kunnen jullie even zeggen wat de BESTE koelpasta is en wat de BESTE koeler is, ik wil heeeel ver en diep gaan clocken :) zodat ik goeie fps bij css haal :]

Alvast bedankt ;)
Waarschuw je spaarvarken maar vast, want dat gaat ie niet overleven 8)7
Koelpasta : Arctic Silver doet het aardig, verder niet zo van belang, scheelt je mss 1 graad (if even)
Koeler : Subzero, Prometeia a 600 euro of meer, kijk (niet :post) eens in DOC, daar weten ze meer. Voor gewoon, overweeg waterkoeling a 200 euro of evt een Tuniq Tower 120 a 50 pegels. betere optie : een snellere proc :P
RAM : DDR maakt niet veel uit, DDR4000 is best aardig, maar lastiger te vinden. Verwachte prijs 200 euro voor 2 gig. DDR2 : Corsair Dominator spul, 2 gig a 500 euro...
Ja, het kan goedkoper, de beste manier is je res op 800x600 te zetten en niet te miepen :+
Gamen kost geld, ok, maar critici kosten veel meer

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Meer ram zou niet nodig moeten zijn voor Source.

Ik draai hier met :

3700+ @ 2.93 ghz
7900 gt @ 1730/545
2 x 512 mb pc 3200

en op een resolutie van 1680x1050, met 4AA en 16 filtering en hdr aan, haal ik altijd 100 fps of meer.

Soms ook wel eens 60/70, maar dan zitten er zo`n 16 man in de server.

BTW : de 3dmark score, en het resultaat van de stress test, kloppen wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
Omg, lui ik ben geen multi-miljonair hier ofzo... ik heb net een nieuw moederbord en alle shit gekocht... dat ding ondersteund maar ddr3200 hoor.. en daarnaast ga ik dus niet 600 euro voor een kut kooler lopen betalen, en deze processor heb ik nog niet eens 1 jaar :| ! dikke amd 4600+ is dat niet genoeg voor css? pfff, beeeeeeeeeeeeeepgame.. :@ al mn geld erin en nog geen drol.. overclock time?
hallo als ik naar 3,0 Ghz kan clocken ben ik al blij, en waarom zou hij dat niet redden? als ik er gewoon ff een koeler van 50/60 euro in stop gaat dat toch wel of heb ik dat nou mis? en een case koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:55

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

lees dat je de optimizer al hebt geprobeerd maar ook in combi met de hotfix etc?

deze link heb ik ooit eens opgeslagen met het oog op upgraden maar nog nooit gedaan.
wellicht helpt het.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
oké!, heel erg bedankt, ik zal er van het weekend ff lekker tijd in besteden... bedankt... khad nooit die hotfix uitgevoerd/gehoord ervan, maar ik kwam 1x een hotfix tegen waarbij ik geen drol snapte.. deze moet vast niet moeilijk zijn ... aangezien ik niet een newb ben ... :p * hoop ik *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

hayri12345 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:35:
Omg, lui ik ben geen multi-miljonair hier ofzo... ik heb net een nieuw moederbord en alle shit gekocht... dat ding ondersteund maar ddr3200 hoor.. en daarnaast ga ik dus niet 600 euro voor een kut kooler lopen betalen, en deze processor heb ik nog niet eens 1 jaar :| ! dikke amd 4600+ is dat niet genoeg voor css? pfff, beeeeeeeeeeeeeepgame.. :@ al mn geld erin en nog geen drol.. overclock time?
hallo als ik naar 3,0 Ghz kan clocken ben ik al blij, en waarom zou hij dat niet redden? als ik er gewoon ff een koeler van 50/60 euro in stop gaat dat toch wel of heb ik dat nou mis? en een case koeler?
`effe` naar 3 ghz klokken gaat je niet zo makkelijk lukken met zo`n 4600+ cpu. Zelfs met waterkoeling van 600 euro hoeft het niet altijd te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Je specs zijn prima en je 3DMark06 score (@1280x1024 neem ik aan ?) ook. CPU temps van < 60 (stressed) is ook niets mis mee. Lijkt erop dat je HDD inderdaad de bottleneck is. P2P/News tools uit ? HDD gedrefragmenteerd ? Hoeveel vrije ruimte ? Virusscanner disabled ? HDTach benchmark gedaan ?

[ Voor 8% gewijzigd door SKiLLa op 19-03-2007 22:49 . Reden: foutje in Url ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
hayri12345 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:35:
DDR3200 bestaat niet eens. DDR400 zul je bedoelen, dat is PC3200.

3.0 GHz zul je ook niet stabiel halen, dat haal je mischien net stabiel met een Opteron.

En tjah, ik snap eerlijk gezegd niet wat je zeurt. Je hebt weet-ik-veel-hoeveel-x AA erin, 16x AF, een hoge resolutie, settings in het spel zelf op highest. Die paar fps ga je heus niet merken hoor.

Bovendien vind ik Counter Strike Source nou niet echt bepaald een goede indicator voor de performance van je PC, mede door het feit dat het al een oud spel is en niet multi-threaded is. Ik zou eerder wat games als Medieval 2, Battlefield 2, NFS Most Wanted en dat soort dingen spelen, en dan nog eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interne Geheugen: DDR-SDRAM 1 GB Corsair ValueSelect 1 GB @ Dual Channel
Hoe snel is dat geheugen van jou....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
pc3200, 400 mhz

edit: als ik die hotfix wil installeren geeft hij een error aan dat hij niet kan installeren omdat ik een andere windows-taal heb dan de setup, ik heb gewoon NL versie + legaal :|

[ Voor 85% gewijzigd door Hayri op 19-03-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik kan alvast een paar dingen uitsluiten voor je
geheugen: ook al gebruikt css veel geheugen, ik heb praktisch geen performance winst gemerkt toen ik van 1 naar 2gb ging. Geheugen gebruik kwam wel boven 1gb maar goed..
harddisk: maakt niet veel uit, je zult alleen wat later spawnen na mapchange, je hdd doet verder niet zo veel, 120gb schijfjes, 37gb raptor, 74gb raptor, oude 60gb schijfjes getest..
vidcard: upgrade van een 6600GT, naar een 6600GT sli set naar een x1950pro leverde mij niet veel op
cpu: van 3500+ naar 3800+ naar x2 4800+, verschillen zijn nihil, alleen OC zou kunnen helpen.

Let wel dit is op mijn eigen 64 slot t66 server, ik denk dat niemand echt veel fps kan halen met zoveel players. Je zou voor een c2d systeem kunnen gaan wil je echt nog vooruitgang zien, maar ook een c2d systeem is in mijn ogen een beetje overrated, verwacht niet ineens 100fps ipv 50 fps.
Ik draai alles op max maar AA en AF staan uit, fps schommelt tussen 30 (rushen) en 90 (donkere ruimten).

Op kleine servers (10-15 man) kom ik wel op 150-200 fps

Verder zou ik er niet te snel op rekenen dat je 3ghz haalt met je x2, zelf kwam ik op 2950 max, primestable maar er zijn niet zoveel lui die echt ver kwamen ermee, www.amdgeeks.com

[ Voor 12% gewijzigd door IRCfreAk op 20-03-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:40

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb die framdrops ook erg gehad met mijn 6800GT. Daarvoor had ik een 9800pro en die had op dezelfde instellingen nergens last van. Misschien heeft CSS gewoon problemen met bepaalde typen videokaarten.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:29

Nutral

gamer/hardware freak

50/60 fps zijn goede waardes met een 8800GTS en alle settings op high enzo. 1600x1200 zijn erg hoge resoluties en dus zwaar voor videokaarten. Op die resolutie heb je ook meer geheugen nodig en je cpu moet meer berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:23:
Zulke wijnproevers lijken mij ook sterk maar ik zie het verschil wel eens bij 50 en 60fps, bij Mario Super Smash Brother Melee op de GameCube kan je die twee selecteren en zie je toch wel wat verschil, vooral bij het opstarten. Op school zie ik van een afstand ook wel de monitors flikkeren, net als bij een opname van een monitor met een goedkope camera ofzo, niet zo erg en storend als beelden daarvan maar het viel me wel op dat ik dat zag bij die monitors. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik zou zeggen, neem een Intel Dual core ( E6600 ) ofzo.. Wedden dat alles dan soepeler loopt?.. Helaas moet je dan ook een ander mainboard hebben, de rest van alle onderdelen is prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
Zoals ik al zei: Ik ben geen Bill Gates² 2 ofzo kga niet weer al me geld weggeven, en ook al verkoop ik dit.. ik wil dit gewoon houden klaar. ik wil gewoon dat dit wordt verholpen, maar ik ga niet weer alles nieuw kopen enzo, verder wil ik er alles voor doen om dit netjes te krijgen, zoals overclocken? hoe ver zou hij komen denken jullie ? echt op stabiel getest met prime of orthos. hoeveel mhz en welke cooler is echt goed niet te duur niet te goedkoop, en ik moet ook de BESTE koelpasta want ik heb nu TE veel koelpasta en ik heb gewoon wit, dit is niet goed met de standaard koelpasta van me cpu kreeg ik gewoon 34 graden idle, en nu 41 graden idle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs de snelste systemen kunnen frame drops veroorzaken. Waarom denk je dat professionle gamers alle grafische opties uitzetten?, om juist framedrops te voorkomen.

En dat iemand met dezelfde settings een hogere 3dmark score haalt zegt ook totaal niks, het ene systeem is gewoon sneller als de andere hoe gek het ook klinkt.

1gb is tegenwoordig ook het minimum hoewel css niet zo veel trekt maar ik raad je aan om er een gbtje bij in te gooien. vooral als je op zulke hoge resoluties gaat gamen.

Je hdd snelheid maakt helemaal niks uit in games. het helpt je alleen aan snellere laadtijden.
Als je denkt dat bijvoorbeeld een wd raptor een boost maakt in games heb je het mis, het verlaagt enkel de tijd om de data te laden. De standaard schijf is rap genoeg.

Je had ook beter een C2Duo kunnen kopen dit scheelt ook een hoop.
Heb laatst mn amd64 @ 2.8ghz vervangen door een stock e6600 mn fps in games gingen met meer dan 50% vooruit, ik was dan ook zeer verrast hierdoor.

Daarnaast is dit wel een overdreven topic omdat je alsnog 50-60fps wat meer als voldoende is om goed te kunnen spelen. verschil tussen 60 of 6000fps zul je echt niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: doe een reinstall van windows, gewoon de hele zooi formatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:14:
Tip: doe een reinstall van windows, gewoon de hele zooi formatten :)
Tip: lees de TS door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja, even eerst : wat voor koeler zit er nu op je proc, en zit ie goed?
witte koelpasta is niet per definitie slecht, Arctic Ceramique is ook prima... Overigens, zoals ik al zei, het zal geen groot verschil uitmaken, niet meer dan 1 of 2 graden, zeker niet als je toch al onder de 50 zit. Zoek een goeie koeler, voor mijn part een Arctic Freezer 6+ en doe eens gek...
Overklokken kan, maar als die 'expert' van je er maar 150 mhz meer uitgekregen heeft, heb je 3 opties :
1. Je hebt een slecht klokkende CPU, +150 is het beste wat je eruit kunt halen
2. Je koeling is slecht (minder dan boxed?), en +150 is maximum zoals nu
3. je expert weet niet wat ie doet.

Lees je goed in, want zoals ik het nu lees, kun je beter niet riskeren dat je computer de magic smoke eruit laat... Overklokken is een risico nemen, en hoe beter je weet wat je doet, hoe lager het risico... Overigens blijf ik erbij dat je je instellingen nog eens moet nalopen, volgens mij vreet er iets power dat er niet hoort te zitten... (en anders : niet miepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
Me "expert" heeft niet verder overgeclocked, want dan loop ik te veel graden op, ik heb op tweakers gezocht en ik mijn CPU kan max. 65°C worden. Maar wat ik zo vaag vind is, dat toen ik deze CPU voor het eerst kocht, had ik 34 °C (non-clocked) en nu (non-cloked) heb ik dan 41 °C, of ik heb TE weinig koelpasta, of ik heb TE veel koelpasta, of ik heb slechte koelpasta.

Hoeveel moet ik er eigenlijk op doen? want toen ik er heel weinig op deed kreeg ik het maar niet over de hele Oppervlakte heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al andere spellen geprobeerd?
De 8800 schijnt namelijk nogal wat issues te hebben met de source engine.

Daarnaast is counter strike source nu niet het meest robuust geprogrammeerde stukje software. Probeer is Supreme Commander, Command & Conquer 3 en bijvoorbeeld Company of Heroes.
Het kan best zijn dat het een probleem is wat zich alleen in CS:S voordoet. Hoe meet je trouwens de framerate? Fraps of "Net_graph 1" in de console van CS:S?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19
hayri12345 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:19:
Me "expert" heeft niet verder overgeclocked, want dan loop ik te veel graden op, ik heb op tweakers gezocht en ik mijn CPU kan max. 65°C worden. Maar wat ik zo vaag vind is, dat toen ik deze CPU voor het eerst kocht, had ik 34 °C (non-clocked) en nu (non-cloked) heb ik dan 41 °C, of ik heb TE weinig koelpasta, of ik heb TE veel koelpasta, of ik heb slechte koelpasta.

Hoeveel moet ik er eigenlijk op doen? want toen ik er heel weinig op deed kreeg ik het maar niet over de hele Oppervlakte heen.
Ik krijg echt zo'n vermoeden dat de plek waar dit heen gaat, pas echt een super groot probleem gaat worden. Maar dan geen framedrops maar zoals ^^ zegt, een opgeblazen CPU.

Het ligt niet aan je hardware, CSS heeft nu eenmaal af en toe last van framedrops. Soms gebeurt er veel tegelijk wat een impact heeft op de CPU load en hoe snel die ook is, dat geeft framedrops. Een paar extra % eruit persen lost de framedrops niet op, dat is alleen maar onnodig risico lopen. En bedenk wel, wat gaat je "expert" doen als hij jouw CPU naar de eeuwige jachtvelden helpt? Krijg je dan een nieuwe of is het vette pech voor de kabouters? Of wat ga je doen als je het zelf stuk maakt?

En het is mijn expert, niet me expert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Even iets totaal anders :P, heb je de IDE drivers van nVidia geinstalleerd? Deze willen nog wel eens problemen geven (ook bij sata drives).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:21
m0nkey schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:21:
[...]

Zulke wijnproevers lijken mij ook sterk maar ik zie het verschil wel eens bij 50 en 60fps, bij Mario Super Smash Brother Melee op de GameCube kan je die twee selecteren en zie je toch wel wat verschil, vooral bij het opstarten. Op school zie ik van een afstand ook wel de monitors flikkeren, net als bij een opname van een monitor met een goedkope camera ofzo, niet zo erg en storend als beelden daarvan maar het viel me wel op dat ik dat zag bij die monitors. :P
Het verschil in games tussen 30 en 60 en 60 en 100 fps is wel degelijk te zien. De reden is vrij simpel:
Een film is op 24 fps vloeiend. Waarom? 1 woord: Motion blur. Als een object in een film snel langskomt is het object vaag, waardoor je snelheid ziet.
In games is alles scherp, dus als je dan met 24 fps een snel object langs ziet komen, 'hakkelt' het voor je ogen, omdat je alles wat tussen die 24 frames ziet mist.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
Waarom wordt mijn CPU opgeblazen? en ja ik heb de IDE drivers geinstalled (die zitten nl in MIJN chipset drivers :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
Die zou ik dan maar eens vlug uninstallen. Ze staan bekend om problemen. Je kan het beste alleen drivers installeren voor devices die niet direct worden herkend door windows :).

[ Voor 9% gewijzigd door stefan001 op 20-03-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
- Misschien een heel domme vraag, maar staat Vsync uit bij de drivers EN bij Counterstrike als je maar een FPS rate haalt van 50-60?

- De meest recente AMD drivers en Dual core optimizer geinstalleerd (en niet de hotfix)?
Wil soms erg helpen.

- Verder speel je online, dus als je internet verbinding niet meer trekt zou je ook wel eens FPS kunnen verliezen... geen idee eigenlijk waarom :+

Edit : te laat... lamaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Jouke74 op 20-03-2007 16:58 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

DaCoTa schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Ik krijg echt zo'n vermoeden dat de plek waar dit heen gaat, pas echt een super groot probleem gaat worden. Maar dan geen framedrops maar zoals ^^ zegt, een opgeblazen CPU.

Het ligt niet aan je hardware, CSS heeft nu eenmaal af en toe last van framedrops. Soms gebeurd er veel tegelijk wat een impact heeft op de CPU load en hoe snel die ook is, dat geeft framedrops. Een paar extra % eruit persen lost de framedrops niet op, dat is alleen maar onnodig risico lopen. En bedenk wel, wat gaat je "expert" doen als hij jouw CPU naar de eeuwige jachtvelden helpt? Krijg je dan een nieuwe of is het vette pech voor de kabouters? Of wat ga je doen als je het zelf stuk maakt?

En het is mijn expert, niet me expert...
offtopic:
Het is gebeurt en niet gebeurd...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
- vsync staat uit bij drivers + css
- heel de stappenplan v/d hotfix doorgelopen, helpt nog steeds geen drol
- kheb geen lagg enzo dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
Stefan001 ik snap je niet helemaal, ik heb die IDE driver geuninstalled en ik merk geen verschil, maar hoe kan dat een probleem veroorzaken en wat ik niet snap is wat je bedoeld met devices die winxp niet zo snel herkend..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Met je systeem is niks aan de hand. De score die je behaald zijn perfect. Wat jij wil is teveel vragen van je eigen systeem.

Zoals andere personen hier al aangaven, staat CSS standaard gelocked op 50-60. Speel je met een TFT scherm dan heeft fps helemaal geen nut, aangezien TFT-schermen niet met refreshrates werken(je kan het wel ingaan stellen, maar tft gebruikt geen vernieuwingssnelheid).

Om counter-strike ieder geval hoger in fps te laten draaien dan de standaard 50-60 fps, moet je command uitvoeren in de console van CSS genaamd "fps_max xxx". Bij de XXX natuurlijk de gewenste fps invoeren. Bijvoorbeeld "fps_max 100". Je zou dit ook standaard kunnen toevoegen aan je configs.

Controleer ook of de refreshrates van je monitor hoger dan 60 hertz staat. Staat deze lager dan kan je nooit en te nimmer hoger dan de ingesteld refreshrate komen die in windows staat, mits je 1 of andere Refreshlocker gebruikt.

Bij CCS heb je 2 keuze:

- Je bent fanatieke Counter-strike speler en je wil pure fps-rate hebben om zo fijn mogelijk te spelen. Hierdoor zet alles maar dan ook alles op laagste nivo om zoveel mogelijk fps te halen.

- Of je speelt voor de fun, en stelt het lekker mooi zoals je zelf wil, zonder hoge fps poespas.

- Of je haalt high-end hardware om alles uit je pc te trekken om beide keuze met elkaar te combineren. Aangezien je zelf al zegt, dat je er genoeg geld in hebt gestoken valt deze dus af.

Probeer eerst bovenstaande instellingen, want vroeger toen ik *kuch* nog klein was en Counter-Strike Beta / 1.1 speelde had ik deze problemen ook. Door configs aan te passen en de refreshrates kreeg ik de gewenste fps.

@Stefan: Hdd is bottleneck zowieso niet. Bij CSS wordt alle textures/animaties geprecached, dus tijdens het spelen hoeft er niks extra bij geladen te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Oxize op 20-03-2007 18:46 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
hayri12345 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:27:
Stefan001 ik snap je niet helemaal, ik heb die IDE driver geuninstalled en ik merk geen verschil, maar hoe kan dat een probleem veroorzaken en wat ik niet snap is wat je bedoeld met devices die winxp niet zo snel herkend..?
Als je geen verschil merkt, zal het er waarschijnlijk aan liggen dat je harddisk hier niet de bottleneck was.

Apparaten zoals je ethernetcontroller en al dat soort meuk, als dat normaal door windows wordt herkend, verander ik daar normaal gesproken niks aan. Ook al heb ik een cd van het mobo ;). Dat installeert namelijk allerlei rommel mee (ide drivers bijv.) waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
wat is hier dan de bottleneck?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxize schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:36:
Met je systeem is niks aan de hand. De score die je behaald zijn perfect. Wat jij wil is teveel vragen van je eigen systeem.

Zoals andere personen hier al aangaven, staat CSS standaard gelocked op 50-60. Speel je met een TFT scherm dan heeft fps helemaal geen nut, aangezien TFT-schermen niet met refreshrates werken(je kan het wel ingaan stellen, maar tft gebruikt geen vernieuwingssnelheid).

Om counter-strike ieder geval hoger in fps te laten draaien dan de standaard 50-60 fps, moet je command uitvoeren in de console van CSS genaamd "fps_max xxx". Bij de XXX natuurlijk de gewenste fps invoeren. Bijvoorbeeld "fps_max 100". Je zou dit ook standaard kunnen toevoegen aan je configs.

Controleer ook of de refreshrates van je monitor hoger dan 60 hertz staat. Staat deze lager dan kan je nooit en te nimmer hoger dan de ingesteld refreshrate komen die in windows staat, mits je 1 of andere Refreshlocker gebruikt.

Bij CCS heb je 2 keuze:

- Je bent fanatieke Counter-strike speler en je wil pure fps-rate hebben om zo fijn mogelijk te spelen. Hierdoor zet alles maar dan ook alles op laagste nivo om zoveel mogelijk fps te halen.

- Of je speelt voor de fun, en stelt het lekker mooi zoals je zelf wil, zonder hoge fps poespas.

- Of je haalt high-end hardware om alles uit je pc te trekken om beide keuze met elkaar te combineren. Aangezien je zelf al zegt, dat je er genoeg geld in hebt gestoken valt deze dus af.

Probeer eerst bovenstaande instellingen, want vroeger toen ik *kuch* nog klein was en Counter-Strike Beta / 1.1 speelde had ik deze problemen ook. Door configs aan te passen en de refreshrates kreeg ik de gewenste fps.

@Stefan: Hdd is bottleneck zowieso niet. Bij CSS wordt alle textures/animaties geprecached, dus tijdens het spelen hoeft er niks extra bij geladen te worden.
En jij haalt ook maar 50 fps zeker met je X1900XT ha , rite ;)
Met zijn systeem zou hij makkelijk niet onder de 100fps moeten droppen
op 1600*1200 4xAA 16xAF. Enige bottleneck die ik zie voor CSS is de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

30 speelt toch wat minder "fijn" dan bijv 100fps.

Ik zelf haal rond de 130FPS met mijn systeem (zie sig) in CSS. En nee , alles op mid/high.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
omg ik word echt helemaal gestoord gewoon, een gast met een minder goeie cpu en alle andere troep haalt meer fps dan ik? WHAT THE FUCK :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayri12345 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:16:
omg ik word echt helemaal gestoord gewoon, een gast met een minder goeie cpu en alle andere troep haalt meer fps dan ik? WHAT THE FUCK :|
Minder goed? hij heeft een cpu die op 2900mhz werkt (dus beter dan de jouwe), beter ram en een videokaart die wat zwakker is. Een x2 zoals jij hebt overklokt gewoon niet goed, als je van 2400 naar 2650 gegaan bent is dat al redelijk mooi. Hoger kan, maar dan moet je je cpu beginnen mishandelen (ik ben van 2.2 naar 2.67 stabiel gegaan, maar hij draait aan 74° op de core).

Leg je er gewoon bij neer dat je cpu nu eenmaal niet van de snelste is, veel kan je daar niet aan doen. Als je die hoge framerate wil, zet je resolutie dan wat lager (1280x1024 ofzo). Die persoon geeft aan met alles op mid/high te spelen (zet er geen reso bij, dus ik ga uit van de standaard 1280x1024), als jij dezelfde fps wil hebben op 1600x1200 moet je videokaart het minstens 47% beter doen (beeldopp is nl 47% groter). Als jij dan nog eens met alles op maximum + de AA en AF maximaal wil werken is het wel redelijk logisch dat je systeem het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
Hey jongens, als ik de ene core uitvink, doet hij het beter.. dan krijg ik framedrops van 70-80 ipv 50-60... maar ik wil gewoon beter want ik weet dat hij boven de 100 kan, denken jullie dat als ik mijn artric 5 silver koelpasta en me big tyhpoon binne heb dat ik dan naar 2,7 Ghz kan clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayri12345 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:25:
Hey jongens, als ik de ene core uitvink, doet hij het beter.. dan krijg ik framedrops van 70-80 ipv 50-60... maar ik wil gewoon beter want ik weet dat hij boven de 100 kan, denken jullie dat als ik mijn artric 5 silver koelpasta en me big tyhpoon binne heb dat ik dan naar 2,7 Ghz kan clocken?
Dat kun je nooit van te voren zeggen, is allemaal afhankelijk van je CPU, maar ik zou er niet op rekenen. Maar hoe kom jij aan die 100fps van anderen? Heb je bv. op driver-level 16xAA anstaan o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem snap ik eerlijk gezegd niet echt, je speelt het spel op de hoogste settings en draait daarmee op zijn minst 70-80fps. Het is gewoon het brakke levelontwerp e.d. wat CS:S zo sloom maakt, probeer nu eerst is een supreme commander of FEAR of andere game om te kijken hoe dat draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
ken je Trackmania Nations ECW? ik doe die op 1600x1200 met alles op zijn hoogst, haal ik 30-50 fps.. :o is dat goed? met 12 man in de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:10:
[...]

En jij haalt ook maar 50 fps zeker met je X1900XT ha , rite ;)
Met zijn systeem zou hij makkelijk niet onder de 100fps moeten droppen
op 1600*1200 4xAA 16xAF. Enige bottleneck die ik zie voor CSS is de CPU.
Nee. Als je fps_max op 100 zet, zie ik wel 100fps, maar op een TFT heeft dat geen toegevoegde waarde, omdat TFT niet met refreshrate werken. In tegenstelling met CRT's juist wel.

Refreshrate

De refreshrate bij TFT schermen heeft een iets andere betekenis dan bij CRT monitoren. Bij CRT monitoren is de refreshrate het aantal keren dat het beeld per seconde geschreven kan worden door het aanwezige elektronenkanon. Het is dus een maat voor het ‘flikkeren’ van het beeld.

Bij TFT schermen staat het beeld (mits een goede achtergrondverlichting is ingebouwd) stil. De aanduiding in Hz is dan een maat voor het kunnen omschakelen van de transistoren tussen de twee polarisatiefilters. Het is een maat voor de tijd die het scherm nodig heeft om bijvoorbeeld van een zwarte pixel over te gaan in een witte pixel en weer terug! Om bijvoorbeeld een refreshrate van 50 Hz te behalen moeten de pixels in 20 ms om kunnen schakelen, iets wat alleen voor de allerbeste TFT schermen haalbaar is!

TFT schermen met een omschakeltijd (ook wel response time genoemd) van 50 ms (en daar zijn er voldoende van!) zijn niet goed voor sommige veeleisende 3D spellen. Dit laatste is dus afhankelijk van de gebruiker en het spel, want de omschakeltijd is de tijd voor omschakelen van 100% zwart naar 100% wit. Indien een kleur op het scherm gevraagd wordt die ten opzichte van de huidige toestand niet veel afwijkt (qua samenstelling uit de drie basiskleuren rood, groen en blauw), dan is de omschakeltijd veel korter.
Over het algemeen kan gesteld worden dat indien men bijvoorbeeld 25 frames per seconde op het scherm wil hebben, een response time van 1/25 = 40 ms vereist is.

Voor de standaard office toepassingen zijn schermen met een omschakeltijd van 50 ms in ieder geval wel geschikt. Doorgaans verandert bij die toepassingen het beeld niet zo snel. Opgemerkt moet worden dat de waarde van deze omschakeltijd, die een fabrikant opgeeft, niet altijd correct is. Er zijn namelijk fabrikanten die de tijd om van een zwarte pixel naar een witte pixel te komen, opgeven als omschakeltijd. Het moge duidelijk zijn dat een tijd van slechts 25 ms dan heel goed lijkt, maar in ware 50 ms is!

[ Voor 66% gewijzigd door Oxize op 20-03-2007 22:30 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:49
Luuk1983 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:35:
[...]

Het verschil in games tussen 30 en 60 en 60 en 100 fps is wel degelijk te zien. De reden is vrij simpel:
Een film is op 24 fps vloeiend. Waarom? 1 woord: Motion blur. Als een object in een film snel langskomt is het object vaag, waardoor je snelheid ziet.
In games is alles scherp, dus als je dan met 24 fps een snel object langs ziet komen, 'hakkelt' het voor je ogen, omdat je alles wat tussen die 24 frames ziet mist.
Motion blur? Hoe zit het dan met langzame objecten in films? Zie jij die schokkend voorbijkomen dan?
Het zit hem in de informatie die je hersenen nodig heeft om een vloeiend beeld te kunnen vormen. Vanaf 22 fps begint het voor de doorsnee mensenhersenen vloeiend te worden.
Waarom het met games niet zo werkt weet ik niet precies. Is het niet dat als de fps onder de refreshrate van het scherm valt, het scherm niet bij elke verversing nieuwe informatie heeft om weer te geven en dus even blijft hangen?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
hayri12345 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:25:
denken jullie dat als ik mijn artric 5 silver koelpasta en me big tyhpoon binne heb dat ik dan naar 2,7 Ghz kan clocken?
Waarom wacht je niet even tot je het binnen hebt en probeer je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Zucht,

Je zou ook gewoon eens ergens tevreden mee kunnen zijn ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Het ligt aan je dual core CPU denk ik.

CSS heeft een hekel aan dual cores; gewoon 1 core uitschakelen als je CSS gaat spelen doet wonderen. Ik had zelf last van een lage FPS en (veel) gestotter @ CSS. Dit had ik al met een Opteron 165, en nu weer met mijn E6600.

Dus STEAM opstarten> ctrl-alt-del; 1 core aanvinken> CSS opstarten en gamen maar. Doe ik zelf ook.

Edit; en inderdaad; 1GB extra geheugen doet ook wonderen op zeer hoge resoluties.

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 21-03-2007 00:55 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayri
Maar kan ik dan niet dat instellen voor altijd ofzo? ik bdoel nu moet ik altijd Ctrl + Del en dan 1 core utvinken etc.. word ik moe van xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
RappieRappie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:47:
Het ligt aan je dual core CPU denk ik.

CSS heeft een hekel aan dual cores; gewoon 1 core uitschakelen als je CSS gaat spelen doet wonderen. Ik had zelf last van een lage FPS en (veel) gestotter @ CSS. Dit had ik al met een Opteron 165, en nu weer met mijn E6600.

Dus STEAM opstarten> ctrl-alt-del; 1 core aanvinken> CSS opstarten en gamen maar. Doe ik zelf ook.

Edit; en inderdaad; 1GB extra geheugen doet ook wonderen op zeer hoge resoluties.
Helemaal geen last van.
hayri12345 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:25:
Maar kan ik dan niet dat instellen voor altijd ofzo? ik bdoel nu moet ik altijd Ctrl + Del en dan 1 core utvinken etc.. word ik moe van xD
Is een keer niet zo lui zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
Voor het altijd draaien op 1 core zou je Imagecfg.exe kunnen gebruiken om de Counterstrike executable te herconfigureren voor het gebruik van 1 core. Echter dan wordt wel je exe veranderd en overschreven en ik weet niet of CS servers etc daar zo blij mee zijn omdat je ook zo zou kunnen cheaten.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Trackmania online draaide bij mij ook vrij slecht met een 7900GTO, tenzij je wat grafische settings naar beneden zet. Die "read and weep" link van hierboven over je schijf klopt niet, de 7200.10 750GB staat vrijwel bovenaan en de 320GB komt niet in het lijstje voor maar presteert vrijwel identiek. Dus die schijf van je is gewoon prima. Ik zou gewoon maar dat vinkje uitklikken in taskmanager, het is wat crappy maar het ligt aan het spel..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer 's uit te vinden of die pc van je ook aan IRQ sharing doet, en of je de mogelijkheid hebt om dit te wijzigen in bijv. de bios. Het mooiste is natuurlijk om je videokaart op een aparte IRQ te hebben.

Probeer ook 's naar je PCI latency waardes te kijken, mocht je Videokaart een latency van 248 ofzo hebben zet dat dan 's trug naar 64 http://downloads.guru3d.com/download.php?det=951 PCI Latency Tool
Pagina: 1