[Vista] geen administratoraccount meer op de pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 14:53
ik heb 4 accounts op mijn vista computer, 3 voor gebruikers, en 1 voor administrator. Nu ben ik aan het spelen geweest met de accounts, en bepaalde users administrator gemaakt en admin user etc, en later alles weer terug gezet, dacht ik. Nu blijkt dus dat niemand meer admin rechten heeft, ook mijn 4de account niet meer.

Als ik in de instellingen iemand deze rechten wil geven, wil ie een admin wachtwoord, maar omdat niemand dat is, kan ik geen wachtwoord invullen, is de ok knop niet beschikbaar, en blijft annuleren over al enige optie.

Nu schijnt Vista ook nog een verborgen admin account te hebben, maar om dit te activeren, moet je, je raad het al, admin zijn, of zijn wachtwoord in kunnen typen.

Om dit account te activeren, ga je naar Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires en klik je met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt. Kies dan de optie "Als administrator uitvoeren" en de opdrachtprompt opent in Windows\System32.
Type hier dan om het account te activeren de onderstaande regel en druk op Enter.
net user administrator /active:yes

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:29
Ik ben geen windows vista held, maar het lijkt mij dat je beste optie is om gewoon vanaf de installatie cd te booten. Volgens mij moet daar ergens in het menu wel een recovery tool zitten voor passworden (waarschijnlijk een reset) en of iets voor admin tools.

Ik zou zeggen kijk daar eens eerst.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
Semyon schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:08:
Ik ben geen windows vista held, maar het lijkt mij dat je beste optie is om gewoon vanaf de installatie cd te booten. Volgens mij moet daar ergens in het menu wel een recovery tool zitten voor passworden (waarschijnlijk een reset) en of iets voor admin tools.

Ik zou zeggen kijk daar eens eerst.
ga het nu proberen, maar ben bang dat ie daar ook een admin password wil hebben

edit: vraagt dus om een password als ik de instalatie DVD wil uitvoeren :/

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn___ op 02-03-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:30

Clush

Do as I say...

ook als je geen admin gebruiker hebt heb je nog wel een admin wachtwoord... dacht ik, toch. een apart admin-wachtwoord, dus. misschien dat dat hetzelfde is als het wachtwoord van de laatste admin gebruiker... dit wachtwoord zou je tijdens de setup opgegeven moeten hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Clush op 02-03-2007 06:27 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12
Volgens mij is het niet eens mogelijk om *ALLE* admin-rechten te verwijderen. Administrator-wachtwoord moet je tijdens de installatie opgeven. Overigens is de account "Administrator" niet verborgen maar standaard disabled.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
Tijdens setup is er inderdaad een admin account aangemaakt, admin rechten heb ik dus van dat account af kunnen halen.
Als ik in het configuratiescherm iets wil veranderen, vraagt ie dus om een admin wachtwoord, maar er is geen veld beschikbaar om dat wachtwoord in te vullen.

Niet mogelijk om ALLE admin accounts te verwijderen, dacht dat ik daar wel een melding van heb langs zien komen, maar ergens is het me dan toch gelukt.
Verborgen/disabled, ik bedoelde dat ie standaard niet zichtbaar/te gebruiken is omdat ie niet in het aanmeldscherm beschikbaar is.

Is er misschien een manier om dat account te enablen zonder admin wachtwoord op te hoeven geven?
Of een ander account admin te maken op een of andere manier, via het register ofzo, daar kan ik wel in komen.

[ Voor 58% gewijzigd door Martijn___ op 03-03-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12
Martijn___ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 01:01:
Tijdens setup is er inderdaad een admin account aangemaakt, admin rechten heb ik dus van dat account af kunnen halen.
Als ik in het configuratiescherm iets wil veranderen, vraagt ie dus om een admin wachtwoord, maar er is geen veld beschikbaar om dat wachtwoord in te vullen.

Niet mogelijk om ALLE admin accounts te verwijderen, dacht dat ik daar wel een melding van heb langs zien komen, maar ergens is het me dan toch gelukt.
Verborgen/disabled, ik bedoelde dat ie standaard niet zichtbaar/te gebruiken is omdat ie niet in het aanmeldscherm beschikbaar is.

Is er misschien een manier om dat account te enablen zonder admin wachtwoord op te hoeven geven?
Of een ander account admin te maken op een of andere manier, via het register ofzo, daar kan ik wel in komen.
Vreemde situatie in ieder geval. Wellicht dat je met ERD-commander of een andere reset tool de boel weer kunt recht breien. Ben anders bang dat het een reinstall van Windows gaat worden...

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50288

Je kan je administratoraccount ook uitzetten in >msconfig-hulpprogramma’s<
msconfig-tools. (engels)
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
Anoniem: 50288 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:48:
Je kan je administratoraccount ook uitzetten in >msconfig-hulpprogramma’s<
msconfig-tools. (engels)
Henk
en waar vind ik dat? Hoogst waarschijnlijk wil Vista ook dab dat wachtwoord hebben.
Ben bang dat het een format c: word :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
oplossing gevonden: windows opstarten in veilige modus. Dan staat het 'verborgen' admin account wel in het aanmeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Martijn___ schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:56:
oplossing gevonden: windows opstarten in veilige modus. Dan staat het 'verborgen' admin account wel in het aanmeldscherm.
ik zit met hetzelfde probleem maar over welk verborgen admin account heb jij het nu dan ? ik heb enkel alleen administrator als user op de computer lokaal, en die is gedisabeld.

en aangezien mijn user waarmee ik inlog totaal geen rechten heeft op de computer kan ik niks beginnen.

[ Voor 18% gewijzigd door pt0x op 06-06-2007 10:34 ]

Pagina: 1