Surfnet onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sanderfox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 12:11
Ik heb sinds gister Surfnet internet, dat supersnelle internet voor studenten. Onder Windows werkt dat goed via secureW2. Onder Linux is dat progje er natuurlijk niet helaas. Wel was er iemand die voor Linux een handleiding geschreven heeft om het werkend te krijgen met wpa_supplicant. Zie hier. Helaas werkt het certificaat wat erin genoemd wordt om te gebruiken niet goed. Ik heb het ook ff vergeleken met het certificaat wat Windows gebruikt en het zijn 2 verschillende. Ik heb dus maar die van Windows ge-exporteerd en omgezet naar een certificaat in het PEM formaat. Alles staat verder goed ingesteld.

Bij het starten van wpa_supplicant krijg ik op een gegeven moment de volgende output:"certificate verification failed, error 19 (self signed certificate in certificate chain) depth 3 for...." Blijkbaar wordt er gedacht dat ik em zelf heb gesigned, maar dat heb ik niet en als ik met openssl kijken naar de issuer, is die tekst identiek aan de tekst die ik onder Windows zie.

Ik ben heel erg aan t balen atm, zeker omdat ik absoluut geen Snelnet wil van Lijbrandt internet, dus als iemand hier ooit hetzelfde probleem gehad heeft of toevallig weet hoe ik dit moet oplossen, dan hoor ik het graag !

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Sanderfox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 12:11
Dat gaat over een wireless setup, dit is gewoon wired.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als het wired is, waarom ga je dan met software voor wifi aan de haal? Dat snap ik zo 1-2-3 niet :P . Daarnaast, ik heb geen idee hoe Surfnet werkt. Wat doet bijvoorbeeld dat programmaatje onder Windows?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Harm schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:54:
Als het wired is, waarom ga je dan met software voor wifi aan de haal? Dat snap ik zo 1-2-3 niet :P . Daarnaast, ik heb geen idee hoe Surfnet werkt. Wat doet bijvoorbeeld dat programmaatje onder Windows?
SecureW2 = 802.11x -support voor Windows, wpa_supplicant doet hetzelfde voor Linux. wpa_supplicant heeft ook een wired-driver dus zo vreemd is het niet. En er is natuurlijk altijd nog google (http://www.google.nl/search?q=securew2) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 15-02-2007 19:05 ]

0.0

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-06 21:31

_Erikje_

Tweaker in Spanje

SecureW2 onder linux kan je doen met x-supplicant of wpa-supplicant
Je moet het certificaat in windows exporteren en in een filetje zetten en deze includen in je config script van een van deze programma's.
Ik heb op de HvA en de UvA( beide eduroam) gewerkt met beide programma's.
Of je driver van je netwerk kaart het ondersteund is een vraag. Werkt geen van beide programma's moet je andere drivers proberen

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
Probeer eens je certificaat om te zetten onder Linux ipv onder Windows:

If the user certificate and private key is received in PKCS#12/PFX format, they need to be converted to suitable PEM/DER format for wpa_supplicant. This can be done, e.g., with following commands:

# convert client certificate and private key to PEM format
openssl pkcs12 -in example.pfx -out user.pem -clcerts
# convert CA certificate (if included in PFX file) to PEM format
openssl pkcs12 -in example.pfx -out ca.pem -cacerts -nokeys

Daarnaast ook eens zien of het werkt als je je certificaat check gewoon uitschakelt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1