Ik heb sinds gister Surfnet internet, dat supersnelle internet voor studenten. Onder Windows werkt dat goed via secureW2. Onder Linux is dat progje er natuurlijk niet helaas. Wel was er iemand die voor Linux een handleiding geschreven heeft om het werkend te krijgen met wpa_supplicant. Zie hier. Helaas werkt het certificaat wat erin genoemd wordt om te gebruiken niet goed. Ik heb het ook ff vergeleken met het certificaat wat Windows gebruikt en het zijn 2 verschillende. Ik heb dus maar die van Windows ge-exporteerd en omgezet naar een certificaat in het PEM formaat. Alles staat verder goed ingesteld.
Bij het starten van wpa_supplicant krijg ik op een gegeven moment de volgende output:"certificate verification failed, error 19 (self signed certificate in certificate chain) depth 3 for...." Blijkbaar wordt er gedacht dat ik em zelf heb gesigned, maar dat heb ik niet en als ik met openssl kijken naar de issuer, is die tekst identiek aan de tekst die ik onder Windows zie.
Ik ben heel erg aan t balen atm, zeker omdat ik absoluut geen Snelnet wil van Lijbrandt internet, dus als iemand hier ooit hetzelfde probleem gehad heeft of toevallig weet hoe ik dit moet oplossen, dan hoor ik het graag !
Bij het starten van wpa_supplicant krijg ik op een gegeven moment de volgende output:"certificate verification failed, error 19 (self signed certificate in certificate chain) depth 3 for...." Blijkbaar wordt er gedacht dat ik em zelf heb gesigned, maar dat heb ik niet en als ik met openssl kijken naar de issuer, is die tekst identiek aan de tekst die ik onder Windows zie.
Ik ben heel erg aan t balen atm, zeker omdat ik absoluut geen Snelnet wil van Lijbrandt internet, dus als iemand hier ooit hetzelfde probleem gehad heeft of toevallig weet hoe ik dit moet oplossen, dan hoor ik het graag !