andrescholten.net, SEO, Google Analytics en Site speed blog
Hulp nodig? Beschikbaar als zelfstandige ... ;)
Overigens slaat die workaround die ze geven natuurlijk helemaal nergens opquote:STATUS
Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed in the "Applies to" section. This problem was first corrected in Internet Explorer 6 Service Pack 1.
Wellicht zal het lijstje 'special toplevel'-domains binnen wininet.dll ondertussen wel uitgebreid zijn, maar volgens deze rules is '.nu.nl' nog steeds niet valid als domain-parameter in setcookie - .nl is immers geen 'special toplevel'...Only hosts within the specified domain can set a cookie for a domain and domains must have at least two (2) or three (3) periods in them to prevent domains of the form: ".com", ".edu", and "va.us". Any domain that fails within one of the seven special top level domains listed below only require two periods. Any other domain requires at least three. The seven special top level domains are: "COM", "EDU", "NET", "ORG", "GOV", "MIL", and "INT".
Ik kan zo snel geen workaround verzinnen hiervoor...
edit: lees crisps post nu pas
Blaise wijzigde dit bericht 13-02-2007 00:42 (9%)
.com is een 'special toplevel'-domainquote:Blaise schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:05:
Hier staat een lijstje van 2 letter domains: http://blog.citycynic.com/2letter.php. Na het bezoeken van een aantal van die sites met IE6 hou ik toch echt een paar cookies over, zoals bij ae.com en af.com. Het moet dus wel mogelijk zijn. Bij de setcookie header van ae.com zie ik niets raars (screenshot).
@crisp: als jij het al niet weet zakt me de moed wel in de schoenen...
NEW: Herbie vs AC/DC - Right Type of Thunder (RUINMYTUNE MashUp)
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!
Ik heb een tijdje terug al een algemene discussie met Eric Lawrence van MS gehad over IE's state management. Ik zou eens een balletje op kunnen gooien bij hem, maar dan wil ik eerst even uitzoeken hoe het tegenwoordig precies zit met domain-matching in HTTP.quote:BtM909 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:09:
Sowieso dan maar even rapporteren naar MS?
André: my guess is that bijvoorbeeld www.xx.nl wel goed zal gaan (cookie set je dan op .www.xx.nl - 3 dots)
De workaround van MS zou dus het toevoegen zijn van 'ln.' aan de genoemde registry-key (in het geval van een .nl domain). Blijkbaar is de SP1 fix alleen gericht op .gr .ca en .pl (op mijn machine - winXP met IE7 - heb ik overigens alleen .gr en .pl in die registry-key staan)
crisp wijzigde dit bericht 12-02-2007 17:24 (31%)
Nice, thnx.quote:crisp schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:17:
[...]
Ik heb een tijdje terug al een algemene discussie met Eric Lawrence van MS gehad over IE's state management. Ik zou eens een balletje op kunnen gooien bij hem, maar dan wil ik eerst even uitzoeken hoe het tegenwoordig precies zit met domain-matching in HTTP.
De website staat op www.xx.nl, toch pakt hij geen cookies.quote:André: my guess is that bijvoorbeeld www.xx.nl wel goed zal gaan (cookie set je dan op .www.xx.nl - 3 dots)
Enige nadeel is wel dat je dan traffic op xx.nl zal moeten gaan redirecten naar www.xx.nl en dat die cookies niet readable zijn op eventuele andere subdomeinen van xx.nl
Edit: ik heb die registry-truuk ook geprobeerd en kan bevestigen dat dat werkt - het is helaas geen oplossing
crisp wijzigde dit bericht 12-02-2007 22:08 (22%)
/edit:
Zoals het nu lijkt is er een oplossing, ik zie als ik de gegevens bekijk dat xx.nl wordt gebruikt als domein in de cookie terwijl dat gewoon www.xx.nl zou moeten zijn. Gelukkig kun je dat handmatig aangeven in de code:
Dus een GA aanroep ziet er dan zo uit:quote:var _udn="auto"; // (auto|none|domain) set the domain name for cookies
HTML:
1 | <script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/JavaScript"></script>
|
Ik ga het morgen proberen.
André wijzigde dit bericht 12-02-2007 22:21 (85%)
Wat Microsoft nu doet is deze uitzondering tot regel verheffen en verbiedt dus het plaatsen van cookies onder dergelijke 'sub-level domains'. Zij beschouwd dus elke domein-name in de vorm van xx.yy als zo'n 'sub-level domain' met uitzondering van o.a .pl en .gr (gezien mijn registry).
Ik heb ook nog even gekeken hoe bijvoorbeeld Firefox hier mee omgaat en die blijkt er geen enkele moeite mee te hebben om een cookie te zetten op .co.uk - een cookie die dus door elke commerciele uk-site gelezen kan worden. In fact: ik had al een dergelijke cookie staan met de naam 'SITESERVER' en een of ander ID daarin.
Wat MS zou moeten doen (en andere browsers ook) is juist die TLD's die een dergelijk registrar-beleid hanteren (o.a. .uk, .sv, .jp en misschien nog een handje vol) als uitzondering behandelen en voor de rest geen restricties opleggen aan domains in de vorm van xx.yy aangezien dat gewoon volledig valid is.
edit: en al een reply met request voor meer info
edit2: en we hebben nu een levendige discussie - keep you posted
crisp wijzigde dit bericht 13-02-2007 02:14 (24%)
http://my.opera.com/yngve/blog/show.dml/267415
http://my.opera.com/yngve/blog/show.dml/388840
Dat de huidige situatie onhoudbaar is (de Netscape cookie draft, RFC2109 en RFC2965 kampen allemaal met dergelijke problemen) is bekend maar MS wil en kan zijn eigen implementatie niet wijzigen. Ook is het weinig zinvol als andere browsers hun implementatie aanpassen aan die van Microsoft aangezien MS's implementatie nog wel wat meer nadelen heeft (geen mogelijkheid tot gebruik van implicit domain, non-standard domain matching, limieten te restrictief).
Voor wat betreft de uitzonderingen voor Polen en Griekenland: volgens Eric Lawrence had dat waarschijnlijk nooit mogen gebeuren (testdata?)
crisp wijzigde dit bericht 13-02-2007 11:05 (23%)
Pagina: 1