[Vista] Start niet meer op, na installatie Alcohol 120%

Pagina: 1
Acties:
  • 7.969 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142065

Topicstarter
Hallo,

Vanmorgen zat ik nog op Vista, en was ik Alcohol 120% aan het installeren, toen op het einde van de installatie de computer in een slag opnieuw opstartte. Ik kreeg een melding dat vista niet goed was afgesloten, en dat ik hem normaal of in de veilige modus kan starten. Beide manieren werkten niet. Zosnel ik welkom kreeg werd dit snel gevolgd door een blauw scherm, wat zo kort wordt getoond dat niet eens te lezen is wat er op staat.

Nu heb ik de DVD van vista er weer eens bijgepakt, en geprobeerd om hem te herstellen. Nu heb ik XP in C: zitten en Vista in O:
Dus ik moet dan bij stuurprogramma's aangeven welke versie ik van windows heb, maar er komt niks in dit venster te staan. Dan kun je handmatig gaan zoeken, maar ik weet niet eens welk installatiebestand ik aan moet klikken.

Als je op annuleren klikt kom je toch in het herstelcentrum, waarin bovenaan staat. Onbekend besturingssysteem in onbekende partitie aan het herstellen. Wat dus aangeeft dat het niet helemaal duidelijk is, dat vista op schijf O: zit.

XP werkt nog wel gewoon, en ik heb alle bestanden van alcohol via XP verwijderd (die in de map program files zitten). Maar nog steeds wil het niet werken. Ik kom nu al wel tot het scherm met mijn achtergrond, en zie dan stuurprogramma's zoeken, en dan krijg ik weer in een fractie een blauw scherm te zien, en gaat ie weer rebootten.

Wie kan mij helpen?

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heb precies hetzelfde probleem gehad.
Ik kon ook niks herstellen of wat dan ook, uiteindelijk heb ik maar gewoon een nieuwe installatie van Vista gedaan..

Heb inmiddels nog geen Alcohol erop gezet, misschien ff met deamon tools proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Daemontools werkt hier in iig zonder problemen.

Zou het kunnen dat je een x86 versie hebt proberen te installeren op een x64 OS?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202026

had het zelfe probleem, vista opnieuw geinstaleerd.
dat gebeure met alcolhol kan je voorkome door volgende keer alcolhol voor vista er op te zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Vreemd dat je alcohol niet goed geinstalleerd krijgt.
Welke versie Vista en alcohol heb je?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan zit er weinig anders op dan vista te verwijderen en deze opnieuw te installeren!

Ik moet denk ik gewoon de complete schijf formateren?

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
je zou toch zeggen dat zo'n geavanceerd Operating system als windows vista in staat is om gewoon door te draaien wanneer iemand een programma installeert?

eigenlijk is het van de gekken dat je een operating system kan mollen door een programma te installeren.
Eigenlijk zou iemand microsoft daar eens over moeten bellen..
offtopic:
en ja ik ben sarcastisch

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik ben ondertussen terug, ditmaal wel op Vista weer. Ik heb C geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Nu werkt alles weer perfect!

Alcohol 120% ga ik niet meer installeren!

Wel een vraagje: Is er een programma, dat werkt op vista, waarmee je 'virtueel' een image bestand kan inladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111602

Hmmm wat vaag, Alcohol (v1.9.5 build 3823) draait hier zonder problemen op Vista (Business 32Bit). Met installatie vroeg hij wel om eerst te rebooten alvorens verder te kunnen gaan, maar na de reboot ging hij gewoon verder. Blijkbaar heb ik dus geluk gehad :?.

En zoals BasieP zegt, wel ontzettend fout dat 1 programma je hele OS zo kan slopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 111602 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:06:
Hmmm wat vaag, Alcohol (v1.9.5 build 3823) draait hier zonder problemen op Vista (Business 32Bit). Met installatie vroeg hij wel om eerst te rebooten alvorens verder te kunnen gaan, maar na de reboot ging hij gewoon verder. Blijkbaar heb ik dus geluk gehad :?.

En zoals BasieP zegt, wel ontzettend fout dat 1 programma je hele OS zo kan slopen :/
Gelijk ik al had gezegd. Hoe brak is een programma geschreven als het rechten nodig heeft op de gekste plaatsen, en zo bestanden kan/moet verwijderen/aanpassen

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 111602 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:06:

Ja dat blijft iets geks, maar zijn er mogelijkheden om virtuele schijven in vista aan te maken (Zonder je hele OS opnieuw te installeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188037

Vind het niet zo gek dat bij jullie die installatie niet goed gaat want alcohol 120% is pas vista compatiable met versie 1.9.6.x

Laatste versie is Alcohol120_retail_1.9.6.4719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 188037 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:00:
Vind het niet zo gek dat bij jullie die installatie niet goed gaat want alcohol 120% is pas vista compatiable met versie 1.9.6.x

Ja.... maarja dat hij nog heel vista overhoop gooit vind ik wel stom.

Maar nu werkt het weer, maar welk brandprogramma raden jullie mij dan aan? Nero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

nero moet je de laatste 7 enhanced gebruiken, dat werkt wel op vista. De 7.0 niet enhanced werkt niet samen met vista.

edit; Je moet trouwens niet herinstalleren, DVD van vista erin en je kan zo aan je systeemherstel en je systeem terugzetten naar een moment voor de installatie van alcoholsoft

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 12-02-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Anoniem: 142065 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:54:
Wel een vraagje: Is er een programma, dat werkt op vista, waarmee je 'virtueel' een image bestand kan inladen
Daemontools! Werkt hier perfect :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Anoniem: 188037 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:00:
Vind het niet zo gek dat bij jullie die installatie niet goed gaat want alcohol 120% is pas vista compatible met versie 1.9.6.x

OK, dat wilde ik ook wel weten... naja, ik heb namelijk tijdens de installatie van Alkohol 120% ook al een BSOD gezien en toen was het dus ook ff paniek... maar Vista heeft zoiets als "restore points"!

Dus ga niet opnieuw zitten installeren (Vista)... in het installatie-menu moet je ff via "repair PC" naar "system restore" gaan... ik had 'm binnen no-time weer in de lucht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 152769 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:32:
nero moet je de laatste 7 enhanced gebruiken, dat werkt wel op vista. De 7.0 niet enhanced werkt niet samen met vista.

edit; Je moet trouwens niet herinstalleren, DVD van vista erin en je kan zo aan je systeemherstel en je systeem terugzetten naar een moment voor de installatie van alcoholsoft
Dat was dus het probleem, als ik die erin stopte en ik wou hem herstellen, moest ik het stuurprogramma zoeken (nergens gevonden). En ik kreeg nu te zien: Onbekend OS op Onbekende Paritie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Woohooo

Smilie, James Smilie

Anoniem: 152769 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:32:
Dat werkte bij mij ook niet eens meer, geen 1 herstelpunt te vinden..
En nee ik had niet die recovery uit staan.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 22:15
zelfde probleem gehad met Daemontools - nu is er een speciale versie van dit pakket gemaakt wat wel werkt. Zal misschien iets zijn met de virtuel scsi driver?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Er zou inmiddels een Vista-compatible Daemon-tools zijn ja (zei een maat van me).

Verder bleek (na de crash met Alkohol en vervolgens herstellen met restore point gisterenavond) vanochtend dat mijn XP toch niet meer wilde starten.. ik heb echt problemen om XP en Vista dual-boot te draaien op 1 schijf. Blijft lastig om de partities en MBR goed te krijgen.... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
er ís een vista compatible daemon tools ja - ik heb m draaien ook.. ;)

heb trouwens xp en vista (automatisch :/ ) in een dualboot, niets aan de hand.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu de daemon tools werkend met vista, je moet even op de Site van daemon tools kijken, dan heb je hem zo!

Nu werkt het wel perfect, alleen het is gewoon dramatisch dat als je iets fout installeert dat je alles moet gaan herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Anoniem: 142065 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:34:

Nu werkt het wel perfect, alleen het is gewoon dramatisch dat als je iets fout installeert dat je alles moet gaan herstellen!
je moet gewoon kijken wat je installeert :/

you had me at EHLO

• dutch79
Ben ik ook achter gekomen ja... deze is daarbij al erg handig: http://www.iexbeta.com/wi...ftware_Compatibility_List

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 17:54
Anoniem: 142065 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:54:
Ik ben nadat in de Betas van Vista Daemon Tools niet werkte overgestapt op Virtual CloneDrive is een gratis tool te downloaden van http://www.slysoft.com

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Anoniem: 209862

Na mislukte installatie van Alcohol.
Tijdens het opnieuw opstarten, op F8 drukken vervolgens kies je " last known working configuration (advanced)" ofzo. Je ziet het wel staan.
Vervolgens ff wachten en Vista doet het weer.
Opnieuw installeren of Vista Booten van DVD is niet nodig.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216361

Heb ook hetzelfde probleem.. f8 drukken en dan "last known working configuration (advanced)" hielp bij mij niet. Ik heb deze laptop gekocht paar weken terug, met vista. Die dvd leveren ze daar altijd standaard bij neem ik dan aan? Of zit ik nu nog met een probleem dat ik geen vista dvd heb. Kan namelijk pas vrijdag kijken omdat ik dan pas thuis ben.
Maar met vista dvd is het probleem vrij snel te verhelpen begrijp ik uit de reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216507

Ik heb problemen gehad met het installeren van een oude Alcohol 120% binnen Vista (BSOD, rebooten etc) en had geen recovery mogelijkheid. Probleem zit idd in de virtuele scsi drivers

Via de recovery CD kon ik wel bij een DOS-prompt en via deze DOS-prompt heb ik mijn systeem kunnen herstellen door de handmatige de-installatie (uit de FAQ sectie van Alcohol Soft) in omgekeerde volgorde te volgen:

Eerst de drivers verwijderen uit Windows\System32\Drivers, vervolgens opnieuw opstarten en dan via regedit de keys/sleutels verwijderen. Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen.

Orginele tekst:

Method for removing Alcohol 120% manually
To manually remove Alcohol, please adopt following steps:
1.run "regedit"
2.Find "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Cur rentVersion\Uninstall\{E9F81423-211E-46B6-9AE0-38568BC5CF6F}", then delete that.
3.Find "HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\32418F9EE112 6B64A90E8365B85CFCF6", then delete that.

Then to remove Alcohol driver you need to start Regedit then go to HKey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Servic es here you should find the Keys for the Alcohol Driver in version 1.9.2.1705, 1.9.5.2722 or 1.9.5.2802 a347scsi and a347bus, or in version 1.9.5.3105 vax347s and vax347b, delete these Keys and remove corresponding files from Windows\System32\Drivers folder.

Re boot your PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
weet niet hoe recent dit is (of dat het al gepost is):

deamon tools werkt wel op vista, je moet natuurlijk wel de nieuwste versie downloaden.
Alcohol schijnt ook te werken met vista, moet je natuurlijk wel de goede versie hebben.

niet zomaar iets uit je lokale (verouderde) downloadmap installeren :9

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13041

Anoniem: 142065 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:34:
Had ook problemen met alcohol (op vista)... :P

De eerste versie die downloadde draaide niet, en een oudere versie die ik op cd had staan kwam met een compatibiliteits popup die ik als een domme noob accepteerde waarna ik accuut een BSOD kreeg.. :D

Last known good configuration werkte gelukkig feilloos... Maar wist al langer dat je met alchol120% je systeem kan verneuken... Heeft denk iets met de virtual drives te maken, dat alcohol die virtuele drive nogal agressief wil aanmaken... Toen ik op een oud win2k systeem alcohol deinstalleerde bleef de laatste virtual drive gewoon bestaan!

Deamon tools is stukken minder agressief gelukkig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Anoniem: 216507 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:10:
Ik heb problemen gehad met het installeren van een oude Alcohol 120% binnen Vista (BSOD, rebooten etc) en had geen recovery mogelijkheid. Probleem zit idd in de virtuele scsi drivers

Via de recovery CD kon ik wel bij een DOS-prompt en via deze DOS-prompt heb ik mijn systeem kunnen herstellen door de handmatige de-installatie (uit de FAQ sectie van Alcohol Soft) in omgekeerde volgorde te volgen:

Eerst de drivers verwijderen uit Windows\System32\Drivers, vervolgens opnieuw opstarten en dan via regedit de keys/sleutels verwijderen. Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen.

Orginele tekst:

1.run "regedit"
2.Find "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Cur rentVersion\Uninstall\{E9F81423-211E-46B6-9AE0-38568BC5CF6F}", then delete that.
3.Find "HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\32418F9EE112 6B64A90E8365B85CFCF6", then delete that.

Then to remove Alcohol driver you need to start Regedit then go to HKey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Servic es here you should find the Keys for the Alcohol Driver in version 1.9.2.1705, 1.9.5.2722 or 1.9.5.2802 a347scsi and a347bus, or in version 1.9.5.3105 vax347s and vax347b, delete these Keys and remove corresponding files from Windows\System32\Drivers folder.

Re boot your PC.
dit is zeker onder XP? Want odner Vista staan geen van alle keys in mijn register...

Ik heb dus ook hetzelfde probleem. Laatse config werkt niet, systeem herstel ook niet. Lijkt niks anders op te zitten dan mijn kostbare documenten te verliezen en Vista opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Hoera....

ook hier is het inmiddels geluk!!

Zoals gezegd systeemherstel etc werkte niet. Heb een oude HDD met Xp uit de kast getrokken en daarmee geboot. zo kwam ik ook gewoon op de HDD van Vista waarop ik de bestanden vax337 uit mn driver map kon verwijderen. Alles lijkt nu weer gewoon te werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221030

Als Vista een vastloper krijgt of foutmeldingen geeft en Vista opnieuw gaat opstarten .... is een programma niet vista compatible . Druk dan net als "vroeger" tijdens opstarten op F8 en start op in veilige modus en verwijder de software ...voila . Niet alle software is compatible of gecertificeerd !!!

vriendelijke groet,
jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Hebben mensen ipv een reinstall ook al eens geprobeerd om de computer op te starten vanaf de DVD en vanaf daar een system restore uit te voeren?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigGizmo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-03 00:40
Anoniem: 216507 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:10:

Orginele tekst:

1.run "regedit"

Re boot your PC.
Wekt bij mijn ok thxs.
Alleen ben ik echt nieuw in vista dus waar staat regedit nu?????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

start-> uitvoeren

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheBigGizmo schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:48:
Alleen ben ik echt nieuw in vista dus waar staat regedit nu?
Die had je heel makkelijk kunnen vinden met de start searchbox natuurlijk...

Daarom snap ik niet helemaal waarom je voor die simpele vraag een topic omhoog haalt terwijl je zelfs met de ingebouwde help&support nog het antwoord had kunnen vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.