[IE7] Flash player met geen mogelijkheid aan de gang (Vista)

Pagina: 1
Acties:
  • 11.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
Jongens, ik zit toch even met m'n handen in het haar.

Ik heb hier een splinter nieuwe VAIO laptop met Windows Vista Home Premium. Vanzelfsprekend zit daar IE7 bij geinstalleerd. Nu is het probleem dat Flash met geen mogelijkheid wil draaien. Heb verschillende releases geprobeerd, Flash uninstall tool van Macromedia gebruikt, reboot, opnieuw installeren, etc, etc.

Het eindigt altijd met een wit scherm en een uitroepteken links onderin het beeldscherm, waar bij staat als je er op klikt "DLL bestand niet geregistreerd"

Ik heb het in het zowel in het Nederlands als in het Engels samen met de woorden "ie7" en "flash player" door google heen getrokken, maar krijg ook geen zinnige resultaten.

Hopelijk weet iemand een oplossing. Dit is ook de eerste keer dat ik een Vista install voor me neus heb, dus heb geen idee hoe het is geregeld met t register, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 10:11
Ik heb hetzelfde probleem gehad. ff gezocht op Google.

Gebruik de UNINSTALLER voor Flashplayer op de Adobe site.
Dan terug naar Adobe en flashplayer installeren.

Works fine!

assumption is the mother of all fuck ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
-Webmaster- schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:29:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. ff gezocht op Google.

Gebruik de UNINSTALLER voor Flashplayer op de Adobe site.
Dan terug naar Adobe en flashplayer installeren.

Works fine!
Sn3akz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:01:
Jongens, ik zit toch even met m'n handen in het haar.
(..)

Flash uninstall tool van Macromedia gebruikt, reboot, opnieuw installeren, etc, etc.

Het eindigt altijd met een wit scherm en een uitroepteken links onderin het beeldscherm, waar bij staat als je er op klikt "DLL bestand niet geregistreerd"

(..)
Zoals je kan lezen heb ik dat dus helaas ook al geprobeerd.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook problemen gehad, heeft blijkbaar iets te maken met de nieuwe manier van security in Vista.

Flashplayer lijkt zich correct te installeren, maar doet dat niet.

De express install files staan in: C:\Windows\System32\Macromed\Flash

De certificaten van de ocx en de dll geïnstalleerd (weet niet of dat nodig is).
(Eigenschappen, digitale handtekening, details, certificaat weergeven, certificaat installeren, etc.)
Vervolgens "FlashUtil9b" uitgevoerd als administrator, en voilá, werken ;-)

Een leuke site om te testen is:
http://irresistible.avocado.org

P.S.: Als dat niet werkt, houdt het voor mij (hobbyist) ook ff op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende gedaan om flash in IE7 (Vista) te kunnen gebruiken:

C:\Windows\System32\Macromed\Flashutil9b => eigenschappen en dan tabblad compatibiliteit en dan "dit programma in deze compatibiliteitmodus uitvoeren" aan vinken en windows XP (SP2) selecteren. Flash player zal zich nogmaals installeren. Even opnieuw opstarten en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
uninstall en opnieuw instaleren was ook voor mij de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swartmans
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 16:51
Voor mij hielp de uninstall ook.

- 1 IE7 open en surfen naar http://www.adobe.com/go/getflash
- stappen volgen...
- Dan niet op die balk boven klikken maar in het flash-test-vlak om flash te installeren.

En dan na de restart van IE7 werkte het.

Verwijderd

Hmm... ik heb echt alles geprobeerd wat jullie hierboven beschreven hebben. Uninstallen, compatibility goed gezet, als admin uitgevoerd, maar helaas IE7 nog niet met flash kunnen laten functioneren. Overigens krijg ik alleen maar witte blokken te zien waar de flash zou moeten zitten. En http://www.adobe.com/go/getflash werkt dus ook niet, begint niet met downloaden. Handmatig de beta versie (9.0.60) geprobeerd.... ook zonder resultaat.

Het lijkt er trouwens op dat dit met een update van windows vista te maken heeft gehad. Eergisteren deed hij het nog... update... weg Flash..
Zelfs IE laten reinitialiseren waardoor in met die runonce.msn.com boodschap zit.. en je raad het al.. die werkt ook niet meer.

Iemand nog oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds enige tijd hetzelfde probleem
heb ook alle bovenstaande tips&tricks geprobeerd, maar werken ho maar...

hij zegt wel dat hij versie 9.x netjes installeert, en ik zie bij adobe ook dat flash ding

hij werkt nu wel
ik heb nogmaals c:\windows\system32\macromed\flash\flashutil9b.exe eigenschappen bekeken en die compatibiliteitsmodus op xp sp2 gezet en toen dat bestand als administrator uitgevoerd

nu ging hij wel wat installeren en ik die flash dingen weer bekijken :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, maar door de gegeven oplossingen hier is het wel gelukt, althans in IE7,

(ik ben een echte leek sorry) is dit een programma echt alleen voor IE of zou hij ook moeten werken in firefox, want daar doet die het dus niet...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat dit helpt bij iemand (bij mij niet, maar het gaat wel over hetzelfde probleem en bij sommige posters heeft dit het opgelost). Ik zoek verder.

http://www.eggheadcafe.co...e-flash-player-9-not.aspx

Het enige wat bij mij hielp, was UAC uitzetten, niet ideaal, maar liever dat dan die IE7 problemen.

Mocht ik het nog op een andere manier weten op te lossen, dan zal ik het posten. Hier is nog een interessante link met een aantal oplossingen.

http://www.adobe.com/cfus...did=1066287&enterthread=y

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad. IE8 geïnstalleerd en over was de fout. Flash speelt goed af.

grtz >:)
Pagina: 1