[Blender]Nederlandstalige tutorials gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 6.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
oke, misschien hebben jullie: al weer zo'n gek die nederlandstalige blendertutorials zoek, maar ik ben zeker een paar uur aan het zoeken geweest (ook hier op GoT) en heb bijna niets kunnen vinden.

Ik ken het programma blender (allen de naam en wat het doet zeg maar) al een tijdje, maar ik vond het te ingewikkeld dus heb het nooit gebruikt. Nou kwam ik een maand geleden deze site tegen, die "handleiding" is zeker leuk/goed, en heb deze "handleiding" ook helemaal doorgewerkt. Maar ik wil nu graag verder, maar mijn engels is nou niet echt heel goed (ik ben 14).

Dus ik vroeg me af: Kent iemand een site waar (goede/leuke) Nederlandstalige Blender tutorials staan?

De volgende tutorial(s) heb ik al gevonden/doorgewerkt:
http://www.blendercourse.com/Dutch.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:30
Volgens mij kom je niet echt ver met NL tutorials.. Het merendeel is toch in het engels namelijk.

En de Blender tutorials zijn toch niet zo moeilijk om te lezen? Ik ben zelf 15, en ik heb echt geen problemen met die tutorials hoor :S

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
link0007 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:20:
Volgens mij kom je niet echt ver met NL tutorials.. Het merendeel is toch in het engels namelijk.

En de Blender tutorials zijn toch niet zo moeilijk om te lezen? Ik ben zelf 15, en ik heb echt geen problemen met die tutorials hoor :S
ik ben waarschijnlijk dyslectisch, of heb iniedergeval daar wat van mee gekregen van me vader, dus ik ben niet zo talig..zeg maar...maar dat is dan de enige optie jah. Het zal waarschijnlijk niet zo heel moeilijk zijn, daar niet van, maar Nederlands is voor mij toch wel een stuk makkelijker.

maar toch bedankt, daar was ik al bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Ik ben zelf ook een beginnende blenderaar. Omdat alle termen in blender engels zijn is een engelse tutorial niet eens zo moeilijk. Je kijkt naar de term en zoekt het knopje of schuifje of wat dan ook en verzet dat naar hoe veel er staat. Ook raad ik je aan om de video tutorials te bekijken, ze hebben bij mij echt heel erg geholpen. Ze helpen je de interface en de bazis dingen van blender veel makkelijker begrijpen (helaas wel in het engels).

offtopic: Ik ben ook 14 :P

[ Voor 3% gewijzigd door blaguy op 27-01-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
blaguy schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:55:
Ik ben zelf ook een beginnende blenderaar. Omdat alle termen in blender engels zijn is een engelse tutorial niet eens zo moeilijk. Je kijkt naar de term en zoekt het knopje of schuifje of wat dan ook en verzet dat naar hoe veel er staat. Ook raad ik je aan om de video tutorials te bekijken, ze hebben bij mij echt heel erg geholpen. Ze helpen je de interface en de bazis dingen van blender veel makkelijker begrijpen (helaas wel in het engels).

offtopic: Ik ben ook 14 :P
daar heb je wel gelijk in...met die engelse termen enzo

oke...nou dan ga ik het toch maar engels proberen, maar Nederlandstalige tutorials blijven natuurlijk altijd welkom in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 21:11

Loy

En er zijn wel wat video-tutorials te vinden, maar ook Engels gesproken.
Misschien heb je hierwat aan.

Tutorials over bijvoorbeeld head-modelling zullen vrijwel allemaal in het Engels zijn. Volgens mij zit er niks anders op dan hier doorheen worstelen...
Wat wil je ongeveer leren?

Chaos is more logic than you understand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Loy schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:06:
En er zijn wel wat video-tutorials te vinden, maar ook Engels gesproken.
Misschien heb je hierwat aan.

Tutorials over bijvoorbeeld head-modelling zullen vrijwel allemaal in het Engels zijn. Volgens mij zit er niks anders op dan hier doorheen worstelen...
Wat wil je ongeveer leren?
ik ben vandaag begonnen met een engelse tutorial, want er is vrij weinig nedelandstalig te vinden

maar ik wil gewoon er meer mee kunnen enzo, ik bedoel bij die 3d contests enzo hier op het forum, worden soms hele mooie dingen gemaakt, en het lijkt me zo vet om dat ook te kunnen. Dus ik wil eigelijk zo veel mogelijk er mee kunnen/veel kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Het is erg ook leerzaam om zelf iets te maken met blender (hiervoor moet je de basis begrijpen en de interface). Ik had voor een project op school een dagtour-rugzak gemaakt met blender. Ik liep soms wel vast maar dan vroeg ik het gewoon in 'post hier de 3d stuff maar weer' topic en kreeg ik er altijd wel antwoord op. Vooral aardbei heeft me heel erg geholpen d:)b .

Het modelen van simpele dingen i sniet zo heel erg moeilijk om snel onder de knie te krijgen. De basis dingen zoals Extrude, scale, subsurf, smooth etc. moet je wel kunnen toepassen, maar het is vooral leuk en leerzaam om ook zelf dingen uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
blaguy schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:40:
Het is erg ook leerzaam om zelf iets te maken met blender (hiervoor moet je de basis begrijpen en de interface). Ik had voor een project op school een dagtour-rugzak gemaakt met blender. Ik liep soms wel vast maar dan vroeg ik het gewoon in 'post hier de 3d stuff maar weer' topic en kreeg ik er altijd wel antwoord op. Vooral aardbei heeft me heel erg geholpen d:)b .

Het modelen van simpele dingen i sniet zo heel erg moeilijk om snel onder de knie te krijgen. De basis dingen zoals Extrude, scale, subsurf, smooth etc. moet je wel kunnen toepassen, maar het is vooral leuk en leerzaam om ook zelf dingen uit te zoeken.
het is wel leuk en leerzaam ja, ben zelf ook beetje bezig geweest, maar als je (bijna) niets kan is het wel moeilijk ja.

Maar ik denk dat als ik veel tutorials enzo doorlees, dat ik wel ergens kan komen.

En ik heb vandaag een engelse tutorial doorgewerkt, volgens mij spoorde die tutorial niet helemaal, maar het is wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:37
Je kan die gast van blendercourse ook ff een mailtje sturen met suggesties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 06:51

basvdijk1647

aka Osiris

ravenger schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:11:
Je kan die gast van blendercourse ook ff een mailtje sturen met suggesties ;)
De gast van BlenderCourse leest mee 8)

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loy

Loy

Gewoon het een en ander proberen is zeker wel de moeite waard, vooral bij modelling. Ga je animeren met de NLA-editor bijvoorbeeld, dan is documentatie wel handig.
Zelf ben ik ooit, toen LOTR in de bios kwam, begonnen een fellbeast te modelleren. Totaal random begonnen, geen idee wat edge-loops etc waren, maar het liep wel los.
Ben er nu nog steeds af en toe mee bezig, wat details, texturen enzo, maar eigelijk heb ik stukje bij beetje het hele ding overnieuw gedaan, omdat ik nu wel weet hoe het moet.

Mijn tip: let op die edge- en faceloops, subsurfen word dan een stuk mooier, en het is veel overzichtelijker, ook in de UVmap.
Heb je dit al gevonden?
Op BlenderCourse zou ik trouwens wel wat tutorials willen zien over riggen en weightpainting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Loy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:41:
Op BlenderCourse zou ik trouwens wel wat tutorials willen zien over riggen en weightpainting
Dit gaat nog wel even duren eerst moet the BlenderCourse basics in het Engels klaar zijn...dan ga ik eerst wat meer in op de "globale" bewerkingen omdat die voor mensen interessant zijn...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 09:07
Hou http://www.pixelpraat.nl/ in het oog. Er is een topic tutorials geopend in het blender forum. Tot nu toe is er alleen nog maar een link naar http://www.blanimatie.eu.tt/ geplaatst, maar ik hoop dat er vlug nog meer komt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
@ basvdijk1647 -> Ik wou even zeggen, die tutorial op blendercourse is echt goed voor een beginner, hij was goed te doen, en er zaten weinig/geen fouten in!!

@ de rest: alle url's die jullie hebben gegeven heb k opgeslagen, dus ik ga ze allemaal eens rustig bekijken als ik tijd heb, want ik moet nu eigelijk leren. Bedankt voor alle tips he!

[ Voor 4% gewijzigd door achtbaanfreak op 29-01-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

achtbaanfreak schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:29:
@ basvdijk1647 -> Ik wou even zeggen, die tutorial op blendercourse is echt goed voor een beginner, hij was goed te doen, en er zaten weinig/geen fouten in!!
Dank je! Zodra je ook maar een fout vindt, ook al is deze nog zo klein of spelfout mail a.u.b. Dit zorgt dat de kwaliteit van BlenderCourse alleen maar beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
ik had een vraag, k dacht van: het post hier je 3d stuff maar weer topic, zou ik het in kunnen vragen, maar het is niet echt een vragen topic, die is er trouwens ook niet. Is het niet een idee om het blender vragen topic te openen?

maar mijn vraag:
ik wil een rond gat in een grind (zo heet dat toch?) krijgen, ik heb dit gedaan door een grind te maken van 3x3, scalen met 2, de middelste vertice? te verwijderen, daar een circle van 32 sigmenten in te leggen, de middelste vertices van het grind(bijlage 1 :P) verbinden met de dichtsbijzijnde vertice van de circle( dus 2 selecteren en dan op f drukken), daarna eerst de ene helft van de cirkle+grind geselecteerd en dan op schift+f en deselecteren, en daarna de andere helft selecteren en shift+f, en natuurlijk op smooth zetten, maar nu krijg je een best wel rare structuur:
Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL582/3242779/8994413/226704641.jpg

mijn vraag dus, kan het op een andere manier makkelijker/beter?

bijlage 1:
dit had ik dus aan grind nadat ik er 1 vertice had verwijderd
...
. .
...

de komma's hieronder heb ik met de circle verbonden
.,.
, ,
.,.

[ Voor 9% gewijzigd door achtbaanfreak op 30-01-2007 17:04 . Reden: hopelijk iets duitelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik weet niet precies wat je bedoelde en ik weet ook niet hoe je dat in blender moet maar in 3ds max kan je gewoon het volgende doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/modules/tutorials/images/pm-5-tech1/mod-tech-1-005.gif
dus eerst weld je de vertexen aan elkaar zodat je die later kan chamferen en er een mooie circel ontstaat :). Op de site van onno van braam staat het uitgebreid uitgelegd.

Ik weet dus niet of je dit ook makkelijk in Blender kan doen.

En je kan btw gewoon je vragen in je 3d stuff topic posten hoor :) daar is het topic oa. voor.

[ Voor 3% gewijzigd door dntje op 30-01-2007 17:15 ]

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Dat kan ook in blender. Zie Blendernewbies voor een video tutorial. Jammergenoeg niet in het nederlands, maar het is niet gesproken dus ik denk dat het daarmee moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
[b][message=27410938,noline]
...

En je kan btw gewoon je vragen in je 3d stuff topic posten hoor :) daar is het topic oa. voor.
oke, ga ik dat voortaan doen
en jah, me uitleg was best wel krom, maar ik kon het niet beter bedenken of ik had allemaal screenshots/renders moeten gebruiken, en dat was me net ff te veel werk
Jogai schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:31:
Dat kan ook in blender. Zie Blendernewbies voor een video tutorial. Jammergenoeg niet in het nederlands, maar het is niet gesproken dus ik denk dat het daarmee moet lukken.
met tekst, of alleen beeld moet het wel lukken jah, zo niet bestaat er nog freetranslation.com :P

bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loy

Loy

Een gat in Plane maken kan best makkelijk door eerst die plane te subdividen, zodat je een soort van ster krijgt in het midden (ik hoop dat dit duidelijk is), en dan de edges van die ster te selecteren, en in het midden te snijden met de knife-tool, onder de k-toets. dan teken je daar een cirkeltje over de edges van je ster. Dan zouden de edges van de ster allemaal door midden zijn gesneden. Dan delete je de middelste vertex, en kun je de gemaakte cirkel scalen.
Die cirkel kun je weer extruden, et cetera.

Was dit wat je bedoeld >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

achtbaanfreak schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:00:
ik had een vraag, k dacht van: het post hier je 3d stuff maar weer topic, zou ik het in kunnen vragen, maar het is niet echt een vragen topic, die is er trouwens ook niet. Is het niet een idee om het blender vragen topic te openen?
Ik was zelf ook aan het twijfelen om een blender vragen topic te starten, want in het 3d stuff maar weer topic verdwijnen je vragen voor je het weet in een ander gesprek. Ik steun je standpunt dus :)
edit: Ik zal hem wel maken, ik heb nog wel een vraagje :P

[ Voor 5% gewijzigd door blaguy op 31-01-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Loy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:24:
Een gat in Plane maken kan best makkelijk door eerst die plane te subdividen, zodat je een soort van ster krijgt in het midden (ik hoop dat dit duidelijk is), en dan de edges van die ster te selecteren, en in het midden te snijden met de knife-tool, onder de k-toets. dan teken je daar een cirkeltje over de edges van je ster. Dan zouden de edges van de ster allemaal door midden zijn gesneden. Dan delete je de middelste vertex, en kun je de gemaakte cirkel scalen.
Die cirkel kun je weer extruden, et cetera.

Was dit wat je bedoeld >:) ?
ongeveer denk ik :P, maar die video tutorial was wat ik zocht, maar volgens mij is die ongeveer gelijk aan jou verhaal, toch bedankt he
blaguy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:04:
[...]

Ik was zelf ook aan het twijfelen om een blender vragen topic te starten, want in het 3d stuff maar weer topic verdwijnen je vragen voor je het weet in een ander gesprek. Ik steun je standpunt dus :)
edit: Ik zal hem wel maken, ik heb nog wel een vraagje :P
het was maar een idee, maar voor zoiets was ik daar ook al bang + ik denk niet dat het 3d stuff topic daarvoor bedoelt was. en je krijgt dan ook een beetje scheiding van, ene topic vragen, andere resultaten. Maar misschien kan ik/jij beter even een mod pm'en om te vragen wat die ervan vind?

[ Voor 29% gewijzigd door achtbaanfreak op 31-01-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Dan vind ik dan eigenlijk best wel een heel goed idee! :)

Een resultatentopic en een vragentopic... dan verzandt het resultatentopic misschien eens niet meer in pagina's vol vragen (wat niet erg is, maar je wil ook wel eens resultaat zien he ;)) en gaat de kwaliteit van de topics er ook gelijk een stukje mee om hoog.

Of denk ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Goed idee, een vragentopic per programma en een algemeen showtopic. Ik stem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
oke, ik ga dan even proberen een mod te pm'en, dan mag die bepalen.

edit: heeft dit forum wel een pm functie?, ik kan hem anders niet vinden (ben hier nog redelijk nieuw)

edit²: heb het gevonden

edit³: Heb een pm gestuurt, als ik antwoord heb, horen jullie het.

[ Voor 65% gewijzigd door achtbaanfreak op 31-01-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
oke, ik heb (half) groen licht, ik mag een ontwerp voor een openings post gaan maken. Ben ik dus ook al mee bezig

dus hier mijn vraag
@basvdijk1647 mag ik dingen (zoals het toetsenoverzich) uit je blender course halen en in die startpost plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

achtbaanfreak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:53:
oke, ik heb (half) groen licht, ik mag een ontwerp voor een openings post gaan maken. Ben ik dus ook al mee bezig

dus hier mijn vraag
@basvdijk1647 mag ik dingen (zoals het toetsenoverzich) uit je blender course halen en in die startpost plaatsen?
Van mij wel, zou het wel fijn vinden als je dan even de bron vermeld...weten mensen meteen waar Nederlandse tutorials zijn te vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Ik zou het wel leuk vinden trouwens meer bekendheid voor Blender. Er zijn al zo weinig Nederlandse tutorials te vinden op Internet. Zo is het idee begonnen voor BlenderCourse :) De Engelse versie (is nog niet eens af) is in januari meer dan 1000x gedownload. Dat is toch best aardig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
basvdijk1647 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:43:
[...]

Van mij wel, zou het wel fijn vinden als je dan even de bron vermeld...weten mensen meteen waar Nederlandse tutorials zijn te vinden... ;)
tuurlijk, bron staat overal bij, bedank!
basvdijk1647 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:43:
k zou het wel leuk vinden trouwens meer bekendheid voor Blender. Er zijn al zo weinig Nederlandse tutorials te vinden op Internet. Zo is het idee begonnen voor BlenderCourse :) De Engelse versie (is nog niet eens af) is in januari meer dan 1000x gedownload. Dat is toch best aardig :P
ik zat net de denken om mss een Blender hulp site te beginnen ofzo, denk niet dat er wat van komt hoor want ik ben een veel te onevaren met Blender om zoiets te beginnen. Maar ik wil wel helpen als iemand het ineens het idee krijgt om er 1 te beginnen, ik vraag me alleen af hoeveel je aan mij hebt..maar dat is een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

achtbaanfreak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:37:
[...]
ik zat net de denken om mss een Blender hulp site te beginnen ofzo, denk niet dat er wat van komt hoor want ik ben een veel te onevaren met Blender om zoiets te beginnen. Maar ik wil wel helpen als iemand het ineens het idee krijgt om er 1 te beginnen, ik vraag me alleen af hoeveel je aan mij hebt..maar dat is een ander verhaal :P
Ehm dat is een beetje overbodig ;) want er is IRC! Op #blenderpraat op freenode staan hulpdiensten klaar :P. Maarrreeuuhhh is BlenderCourse geen Blender hulp site dan? :P En er is nog Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blender_%28programma%29

[ Voor 15% gewijzigd door basvdijk1647 op 01-02-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
basvdijk1647 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:53:
[...]

Ehm dat is een beetje overbodig ;) want er is IRC! Op #blenderpraat op freenode staan hulpdiensten klaar :P. Maarrreeuuhhh is BlenderCourse geen Blender hulp site dan? :P En er is nog Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blender_%28programma%29
tuurlijk zijn dat ze wel, maar echt een site vooledig aan blender gewijd, met tutorials een forum en al dat soort dingen, en dan geheel nederlands (nouja, zo veel mogelijk). Maar daar komt toch niets van, wou ik eerst ook voor php gaan doen, daar is ook niets van gekomen. Ik heb wel vaker van die ideeën die helemaal niets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

achtbaanfreak schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:30:
[...]

tuurlijk zijn dat ze wel, maar echt een site vooledig aan blender gewijd, met tutorials een forum en al dat soort dingen, en dan geheel nederlands (nouja, zo veel mogelijk). Maar daar komt toch niets van, wou ik eerst ook voor php gaan doen, daar is ook niets van gekomen. Ik heb wel vaker van die ideeën die helemaal niets worden.
Ik zou het vanuit mijn eigen bedrijfje heel gemakkelijk kunnen doen onder BlenderCourse maar daar zitten kosten aan. BlenderCourse draait nu op mijn zak...dan zouden er toch wat donaties moeten komen :P Maar dan kan ik zo een forum regelen geen probleem. Je zou iig MOD kunnnen worden scheelt mij ook weer tijd :P

BTW ik denk dat forum "up" kan zijn met 100-150 eur

[ Voor 3% gewijzigd door basvdijk1647 op 02-02-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
voor minder dan 30 euro per jaar kan je bij pcextreme een site met php 5 en mysql 5 hosten (met domeinnaam), en bij b-one kan het voor nog veel minder (maar daar heb ik ergens om iets tegen :P, geen idee waarom)

[ Voor 4% gewijzigd door achtbaanfreak op 02-02-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

goedkoper kan altijd maar ik wil hem dan wel bij BlenderCourse onderbrengen...maar als ik inkomsten krijg uit BlenderCourse door advertenties oid komt forum er dit jaar nog iig. Mocht je willen helpen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207388

hallo, ik werk nu een paar dagen met blender en ik heb op wikipedia een hoop 'engelse' tutorials gedaan, en ik wil graag beter kunnen omgaan met blender. Ik heb daarom veel baat bij een vragen toppic! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 10:55

André

Analytics dude

Graag ontopic, en geen geslowchat ;) Ik heb een aantal berichten verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
oke, ik heb groen licht voor het blender vragen topic, dus het zal wel binnen een paar dagen verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208388

Ik heb de nederlandse vertaling gemaakt van een Blender tut met animatie, zie http://mediawiki.blender....ing_in_Character_Animatie.
Hierin komen veel basisbegrippen van Blender 3D aan de orde.

Geef het ff door welke andere onderwerpen je in 't nederlands wil zien.
Ik hoor ook graag wat je van de vertaling van de ned. tut vind :> .

Groeten en succes,
Helen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Mooie vertaling d:)b, maar een ding viel me nogal op: "Character Animatie".
Niet dat "Karakteranimatie" nou zo mooi klinkt, maar het is wel wat "Nederlandser" *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
achtbaanfreak schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:55:
oke, ik heb groen licht voor het blender vragen topic, dus het zal wel binnen een paar dagen verschijnen
Je kunt misschien in je TS http://pixelpraat.nl/ noemen, is net weer nieuw leven ingeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Jogai schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:22:
[...]

Je kunt misschien in je TS http://pixelpraat.nl/ noemen, is net weer nieuw leven ingeblazen.
Zou kunnen, maar wat voor bijdragen heeft dat, het is ongeveer zo'n zelfde forum als GoT, alleen dan wat kleiner.

Dus als je een goede reden/redens weet, vertel ze me, anders vind ik het niet zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
het Blender vragen topic is born :)

• achtbaanfreak
Anoniem: 208388 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:23:
Ik heb de nederlandse vertaling gemaakt van een Blender tut met animatie, zie http://mediawiki.blender....ing_in_Character_Animatie.

Groeten en succes,
Helen
zag er erg goed uit!

heb hem net helemaal uitgeprint, dus ga hem proberen helemaal te doorlopen.

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Natuurlijk is er nu weer de 2.43 release. Blijven de oudere tuto's (Bas van Dijk _/-\o_ ) bruikbaar? Of is een totale herwerking nodig?

Ben een Blender noob maar had met de NL-starttuto al snel wat mooi resultaat. Alle steun aan de mensen die vrijwillig tuto's in mekaar boxen. Prachtwerk!

• Jogai
Bas van dijk werkt hem regelmatig bij, en meestal blijven tutorials wel vrij lang te gebruiken, dus alhoewel er veel veranderd is zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Anoniem: 208388 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:23:

Groeten en succes,
Helen
Ik heb hem helemaal doorgewerkt en hij is echt goed!
Pagina: 1