Alienware Game PC *help*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 11:38
Hallo beste Tweakers,

Ik ben nieuw hier op het Tweakers forum, maar ik lees al ongeveer een jaar het Tweakers nieuws! ;)

Anyway, ik zit nu al een maand, ok, een paar weken, met een aantal vragen. Tot nog toe heb ik hierop geen antwoord gevonden en ik hoop het hier te vinden!

Ik zou graag een alienware Game PC kopen en mijn budget is ongeveer 2000 euro. Mijn belangrijkste knelpunten zijn; het moederbord en natuurlijk de processor en de videokaart.

Momenteel heb ik deze PC in gedachten:

De Area-51™ 7500 van Alienware.

Link:
http://www.alienware.co.u...00-R4&SubCode=SKU-DEFAULT

De Specs.

700 Watt Alienware® Approved Multi-GPU Power Supply
Alienware® Approved NVIDIA nForce 680i SLI Motherboard
Intel® Core™ 2 Duo E6400 2.13GHz 2MB Cache 1066MHz FSB
1GB DDR2 PC-6400 SDRAM at 800MHz - 2 x 512MB
512MB NVIDIA® GeForce™ 7950 GT
250GB Serial ATA 3Gb/s 7,200 RPM with 8MB Cache //3G
18x Dual Layer DVD±R/W Drive
High-Definition 7.1 Performance Audio - Standard
Integrated High Performance Intel Gigabit Ethernet Adapter (DSL-ready)

Deze, volgens Alienware, Gaming Monster heb je voor: 2.174,37 € Inc. BTW

Wat ik me bij deze PC afvraag;

- Deze Videokaart ondersteund geen DX10, ga ik hier grote nood ana hebben als gamer in de toekomst?
- Kan ik met deze Videokaart spelletjes spelen zoals, UT 2004 en hoger, Doom3 en Battlefield 2142?
- Moest ik later upgraden naar de nieuwe nVidia kaart van de 8 series die wel DirectX 10 ondersteund
Gaat mijn koeling en processor die kaart aankunnen?

Naast deze PC is er dan ook nog deze met een ATi Videokaart:

De Area-51™ 5500 van Alienware.

Link:

Alienware® Intel® D975XBX Motherboard
Intel® Core™ 2 Duo E6600 2.40GHz 4MB Cache 1066MHz FSB
1GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz - 2 x 512MB
512MB ATI RADEON® X1950 XTX
160 GB Serial ATA 3Gb/s, 7,200 RPM with 8MB Cache

Wat ik me bij deze PC afvraag:

- Ik heb gemerkt dat het moederbord gen SLI ondersteuning heeft, wat uit mijn amateuristische kijk betekent dat ik er later geen twee videokaarten met SLI technologie ga kunnen insteken. En de bovenstaande heeft dat wel, juist?
- Kan ik met deze Videokaart spelletjes spelen als doom3, battlefield 2142 etc... Op Tom's hardware stond namelijk dat deze videokaart een hogere frame-rate heeft dan de nVidia kaart, wat volgens mij betekent dat het een betere kaart is. Hij is dan ook duurder.
- Als ik hiermee later zou upgraden naar een nVidia 8800GTX of GTS, ofwel de GTX ofwel de GTS in SLI wat er dus eigenlijk 2 zijn, juist, zou de processor en de koeling dat aankunnen?

En als laatste is er nog de deze:

De Aurora™ 7500 van Alienware.

Link:
http://www.alienware.co.u...500R4&SubCode=SKU-DEFAULT

Specs.

Alienware® Approved NVIDIA nForce 590 SLI Motherboard
AMD Athlon™ 64 X2 4600+ Processor with HyperTransport and Dual Core Technology
250 GB Serial ATA 3Gb/s, 7,200 RPM with 8MB Cache

Deze PC heeft volgens mij dan weer wel SLI ondersteuning wat misschien een pluspunt is.
Deze PC hefet dezelfde Videokaart als de eerste, dus daar is geen discusie over ;) Het enige verschil in mijn ogen is, de processor. Ik ben redelijk onbekent met de getallen van AMD, dus feel free to help.

Wat ik zeer erg zou apprecieren is:

Dat jullie m zouden kunnen vertellen wat de beste Gaming PC is, wat de beste Videokaart is en als jullie willen kunnen jullie altijd zelf snel een alienwaretje in elkaar steken ;)

Aleszinds, bij voorbaat dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Als ik eerlijk mag zijn betaal bij alianware en consorten toch echt voor de naam. Voor het bedrag wat jij te besteden hebt zou ik toch nog eens goed gaan rond kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159374

Zelf samenstellen is beter :) Je kunt een volwaardig systeem met een DX10 kaart samenstellen voor die prijs, kijk anders in de BB guide ;)

Dat systeem kost 2000 euro, en je kunt het voor 50 euro laten assembleren bij de meeste webshops als je het bij 1 webshop bestelt, dan hoef je het niet zelf te doen :)

En ook moet alienware volgens mij van heel ver komen en zit je met een lange leveringstijd :)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 159374 op 23-01-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik kan begrijpen dat je een "coole" kast wilt, maar als je primair goede "game" snelheid wil, dan kun je veeeeeel beter zelf wat in elkaar zetten of laten zetten....

Even snel een mogelijke vervanger :)

Core 2 duo E6600
2Gb Team Extreem DDR2 6400
Asus P5B-Deluxe
Geforce 8800GTX van willekeurig merk
2 WD Raptors (ADFD)
1 Grote 7200 rpm schijf
Creative Geluidskaartje

Hiermee kun je ook nog dik overclocken, wil je dat niet dan kun je goedkoper geheugen nemen. SLI vind ik redelijk zonde van je pieken.

[ Voor 51% gewijzigd door maratropa op 23-01-2007 22:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ten eerste: neem geen Alienware. Mooie kasten, maar geldverspilling als je ziet wat voor prijzen je betaald voor de hardware. Doodzonde.
- Deze Videokaart ondersteund geen DX10, ga ik hier grote nood ana hebben als gamer in de toekomst?
Daar zijn verscheidene discussies over op GoT, zoek anders even met de search, dan vind je genoeg. Mijn mening: Nee, op dit moment is het niet nodig om voor een DX10 kaart te gaan. Tegen de tijd dat het mainstream wordt is je hardware waarschijnlijk al verouderd en kun je een upgrade doen naar een DX10 kaart.
- Kan ik met deze Videokaart spelletjes spelen zoals, UT 2004 en hoger, Doom3 en Battlefield 2142?
Zoek anders eens wat benchmarks...
- Moest ik later upgraden naar de nieuwe nVidia kaart van de 8 series die wel DirectX 10 ondersteund
Je moet niks.
- Ik heb gemerkt dat het moederbord gen SLI ondersteuning heeft, wat uit mijn amateuristische kijk betekent dat ik er later geen twee videokaarten met SLI technologie ga kunnen insteken. En de bovenstaande heeft dat wel, juist?
- Kan ik met deze Videokaart spelletjes spelen als doom3, battlefield 2142 etc... Op Tom's hardware stond namelijk dat deze videokaart een hogere frame-rate heeft dan de nVidia kaart, wat volgens mij betekent dat het een betere kaart is. Hij is dan ook duurder.
Hogere framerate is beter? Mwoah, zou je wel kunnen zeggen ja :P
- Als ik hiermee later zou upgraden naar een nVidia 8800GTX of GTS, ofwel de GTX ofwel de GTS in SLI wat er dus eigenlijk 2 zijn, juist, zou de processor en de koeling dat aankunnen?
Wat heeft de koeling er mee te maken? Verder is dit weer een kwestie van benchmarks zoeken...
Het blijkt dat een E6600 al moeite heeft om een 8800GTX te trekken, dus trek je conclusies. Verder is SLI imo nogal onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Laatst online: 25-03 11:38
Ik ben gaan rondkijken naar apparte onderdelen:

Hier zit btw er waarschijnlijk nog niet bij en ik heb nog geen kast:

nVIDIA nForce 680i Chipset - SLI - Supports 8 GB DDR
http://motherboards.bizra...t007__search_box2--1.html

Intel Core 2 Duo Processor E6600 ATX
http://www.intel.com/buy/...ded.htm?sSKU=BX80557E6600

Videokaart:
http://www.newegg.com/Pro...tegory.asp?SubCategory=48

prijzen:

moederbord: 223 - 300 $
processor: 315 $
Videokaart: ATi crossfire: 380$ nVidia GTX 590$ nVidia GTS 400$
1000 Watt powersuply : 490$
850 Watt powersuply : $204.00 - $249.00
2GB Ram: 150$
1GB ram: 80$
320GB harddrive: 160$
DVD drive: 160$

Is er nergens in belgië een winkel of site die een winkel in belgië heeft waar ik zelf een pc waar dit in zit kan samenstellen? Want dat zou perfect zijn. Ik zie ook dat je voor 50 euro de alienware case kan kopen. ;)

Thanks voor de hulp so far! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom heb je de dollarprijzen gepakt? Als je gewoon in de Pricewatch rondkijkt kun je snel shops vinden die bij jou in de buurt zitten (if any) en goedkope prijzen eruit plukken. Misschien is een Nederlandse webshop ook wel aan te raden als ze naar België verzenden en het veel geld scheelt.

Verder is een 1000W danwel 850W voeding zwaar overkill en zonde van het geld.
Maar doe anders eerst even een zoektocht dmv de Pricewatch en wat benchmarks/reviews, en als je er dan nog niet uitkomt dan merken we het wel...

Edit:
Welkom op GoT nog trouwens :w
Aan je naam te zien speel je zeker Runescape? :+

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 23-01-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 19:35
Als je eens wat wilt proberen, kun je ook de pcbuilder van alternate pakken. Die werkt vrij makkelijk, en je kunt gelijk zien wat het je gaat kosten.

pcbuilder.alternate.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Jape op 23-01-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

n0valyfe schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:25:
Ik ben gaan rondkijken naar apparte onderdelen:

DVD drive: 160$
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 13:22
Volgens mij zit je helemaal fout met samenstelling van een systeem...

Ik raak je aan om gewoon bij een nederlandse webshop te kopen zoals azarty, salland.
zoals

asus p5b (deluxe voor overclocken)
E6600
8800GTS
2GB 5300 kan je beetje overclocken anders 6400 ramm
en je heb genoeg lookalike alienware kasten op internet
en een normale voeding 500 watt ofzo zoals de tagan 480 watt of antec neo 500
raptor 74 gb + seagate 10 320 gb
X-fi extrememusic als je van mooi geluidhoud

dan kom je volgens mijn onder de 200 uit en dan heb je een veel beter systeem als die alienware's want dat is het zelfde als een replay broek je betaal dus alleen voor merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Ja overduidelijk dik overpriced die alianware!!!!

De componenten die in die alienware "machine" zitten kosten hier bij elkaar nog niet eens 1000 Euro!!! |:(

Je kunt ook hier kijken voor een voorbeeld:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007

In deze best buy guide staan voor heel scherpe prijzen de "beste" componenten voor jou geselecteerd. en dan praat je over écht alles --> van hardeschijf tot headset & muis
Zit bijvoorbeeld ook de snelste videokaart ter wereld van dit moment in meegenomen _/-\o_

Trek er vanaf wat je niet nodig hebt:

Bv: - Scherm van bijna 300 euro
- geluidsset van 100 euro

Dan heb je straks een leuke set, in iedere behuizing die je maar wilt, voor rond de 1500 euro!

en reken maar dat je dan een paar jaar vooruit kunt..... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchneon op 24-01-2007 00:10 ]

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-01 07:04
Mxxx schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:54:
dan kom je volgens mijn onder de 200 uit en dan heb je een veel beter systeem als die alienware's want dat is het zelfde als een replay broek je betaal dus alleen voor merk.
@Mxxx :D doe mij het adres van die webshop :9 :9~ ;)

ontopic, het meeste is wel gezegd. inderdaad betaal je bij alienware en dergelijke bedrijven niet alleen voor het product maar ook voor de naam die op het product staat. en dat maakt het allemaal onnodig duur. mocht je toch voor allienware willen gaan, dan zou ik persoonlijk voor de tweede pc gaan. SLI is iets wat er erg leuk uitziet en het geeft ook wel meer performance alleen betaal je daar ook flink voor. je moet namelijk en een tweede videokaart betalen (joh echt, ja echt :+ ) en daarmee dus ook een hogere stroomrekening. het moederbord wat in die pc zit heeft echter geen SLI ondersteuning (voor als ik je nog niet overtuigd heb) en mocht je per se SLI willen draaien dan kan dat dus niet. het mobo ondersteunt wel ATI Crossfire, wat eigenlijk precies hetzelfde is, alleen dan van ATI.

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

n0valyfe schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:50:
Hallo beste Tweakers,

Ik ben nieuw hier op het Tweakers forum, maar ik lees al ongeveer een jaar het Tweakers nieuws! ;)

Anyway, ik zit nu al een maand, ok, een paar weken, met een aantal vragen. Tot nog toe heb ik hierop geen antwoord gevonden en ik hoop het hier te vinden!

Ik zou graag een alienware Game PC kopen en mijn budget is ongeveer 2000 euro. Mijn belangrijkste knelpunten zijn; het moederbord en natuurlijk de processor en de videokaart.

Momenteel heb ik deze PC in gedachten:

De Area-51™ 7500 van Alienware.

Link:

De Specs.

Intel® Core™ 2 Duo E6400 2.13GHz 2MB Cache 1066MHz FSB
250GB Serial ATA 3Gb/s 7,200 RPM with 8MB Cache //3G
18x Dual Layer DVD±R/W Drive
High-Definition 7.1 Performance Audio - Standard
Integrated High Performance Intel Gigabit Ethernet Adapter (DSL-ready)

Deze, volgens Alienware, Gaming Monster heb je voor: 2.174,37 € Inc. BTW
Dat is echt pokkeduur als je het mij vraagt :P

Voor die specs zou je niet meer dan 1500-1600 euro kwijt moeten zijn (incl. OEM OS).
Wat ik me bij deze PC afvraag;
Gaat mijn koeling en processor die kaart aankunnen?
DirectX10 ga je nou niet gelijk nodig hebben, maar met een budget van 2000 en gamen als doel voor ogen, is het eigenlijk zonde om minder te kiezen dan de 8800GTX van nVidia. Nu al te koop voor 540 euro.
Naast deze PC is er dan ook nog deze met een ATi Videokaart:

De Area-51™ 5500 van Alienware.

Link:

Mooie processor in deze config, ook kun je hiermee crossfire draaien. Toch denk ik dat je beter voor een nForce i680 kunt gaan, want deze heeft veel meer PCI-E lanes. Ook is de 8800GTS en GTX te prefereren boven de X1950XTX, vanwege de betere performance.

Dit moederbord heeft geen SLi, maar Crossfire support. Dat betekent dus twee ATi kaartjes aan elkaar geknoopt. Op zich een leuk idee, maar nVidia heeft gewoon de snellere GPU en dat past prima in je budget. De X1950XTX is helemaal niet traag, maar er is gewoon veel beter te koop voor iets meer geld.
En als laatste is er nog de deze:

De Aurora™ 7500 van Alienware.

Link:
http://www.alienware.co.u...500R4&SubCode=SKU-DEFAULT

Specs.

Alienware® Approved NVIDIA nForce 590 SLI Motherboard
AMD Athlon™ 64 X2 4600+ Processor with HyperTransport and Dual Core Technology
250 GB Serial ATA 3Gb/s, 7,200 RPM with 8MB Cache
Leuk systeempje, maar ook deze zal niet helemaal bij jouw wensen aansluiten. De AMD 4600+ is gewoon een bottleneck voor de X1900XTX en sneller. Core 2 Duo is the way to go. :P
Wat ik zeer erg zou apprecieren is:

Dat jullie m zouden kunnen vertellen wat de beste Gaming PC is, wat de beste Videokaart is en als jullie willen kunnen jullie altijd zelf snel een alienwaretje in elkaar steken ;)

Aleszinds, bij voorbaat dank! ;)
Het liefst zou ik een PC op maat voor jou selecteren, en als het kan ook wel samenstellen. :P Zelfbouwen is gewoon veel goedkoper, en je kunt het met kennis van zaken altijd maximaal optimaliseren naar jouw wensen en budget. De betere garantievoorwaarden en service van Alienware zijn wel leuk, maar het weegt qua kosten toch niet op tegen het zelf bouwen.

Voor ene PC op maat mag je me wel een mail sturen. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
n0valyfe schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:50:

Link:

dat deze geen SLI ondersteunt is best wel logisch, ATI gebruikt namelijk Crossfire geen SLI (werking is anders)

ook heeft het niet echt veel nut om er een 2e kaart bij in te steken, ik zelf heb nog een oudje, 9700 PRO (lichtjes opgekieteld) en daarme kan ik die spellen ook nog wel spelen (niet vloeiend, maar ik kan ze spelen :P )

maar zoals de anderen al aan hebben gegeven kan je beter losse onderdelen halen en dat dan zelf in elkaar schroeven, scheelt een hoop geld, en kan je je pc inrichten zoals je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Eventjes over de behuizing. Als je toch een kast wilt die enigzinds op een alienware kast lijkt zou ik voor deze gaan:

Recom Backdraft
http://www.recom.nl/images/1340001-hi.jpg

(Ikzelf wil er ook graag zo een aanschaffen)

Erg duur is de kast niet. Ik geloof zo rond de €70,- !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

n0valyfe, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.