Heb de meuk nu werkend

na wat stomme foutjes (verwarrend, Ra
3=pin
2 
)werkt het op 2D, voor 3D heb ik geen tijd, moet dan eerst nog 7x8x8 led's solderen

Geen torren, alleen 8x hc595, pic en 8x FET. Lekker leeg printje dus

Te sinken hoef ik niet, want de 595 stuurt 8 led's aan, en de fet's sinken dat vervolgens.
Maar 1 ding is wel gek, ik heb op Rb0-7 FET's zitten voor de kolommen, maar op de 1 of andere manier staat alles 1 regel verschoven, en komt de onderste dus bovenaan te staan. Erg maf, nu kan ik wel alle kolommen qua aansluiting 1 doorschuiven, maar dat is denk ik niet de oorzaak.
code:
1
2
3
4
5
| movlw b'10000000' ;selecteer verdieping, 1 tegelijk.
movwf PORTB
movlw b'00011000' ; selecteer led's die aan moeten
call schuifregister1
call latch |
Dat 8x achter elkaar geeft dan 1 afbeelding. Maar de regel die ik hier dus stuur, komt op de 2e terecht

Heb ik dus een hele cooler pacman gemaakt, is ie doorgesneden
edit: misschien heeft dat wel iets te maken met het nagloei effect, want als ik iets op regel 3 zet, dan verschijnt het dus op regel 4, maar het is ook zwak zichtbaar op regel 3. Morgen weer een dag, zal dan eens kijken of ik wat aan de timings kan zien op de scoop en/of kan veranderen
edit2:
foto's
Ik weet IIG wel dat ik de cube van donker plexi maak: Uit zie je dan zowat niets, tenzij je heel fel licht uit de omgeving hebt. En zodra je hem dan aan zet zie je alleen wat je moet zien: lichtpuntjes. De draden zijn dan iets minder zichtbaar
edit 3: Na een nachtje slapen weet ik ook hoe die ghosting komt. Hij gooit de data de led's op, maakt vervolgens de volgende laag hoog, maar heeft dan nog niet de nieuwe data ingelezen. Dat duurt even, dus krijgt de laag nog vrolijk de data van de vorige laag. Ik ga daar van de week nog wel even mee klooien, eerst de data inlezen, en
daarna de laag pas hoog maken.
_ferry_ wijzigde dit bericht 01-04-2007 12:03 (42%)