[7600GS AGP]In Shuttle Barebone?

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:29
Hoi allemaal,

Ik heb een shuttle barebone (SN41G2) waar een 200W voeding in zit. Nu heb ik een 7600 GS gekocht. Volgens de tweakers database verbruikt deze
code:
1
2
3
4
5
Energieverbruik en geluidsdruk
Energieverbruik systeem - Idle  86,25 Watt
Energieverbruik systeem - Vollast   130,98 Watt
Geluidsdruk systeem - Idle  35,5 dB(A)
Geluidsdruk systeem - Vollast   36,0 dB(A)

Ik heb in mijn bios gekeken voor de voltages:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
CPU  = 1,63 V
AGP = 1,52 V
3,3 = 3,28 V
5 = 5,13 V
12 = 11,58 V
-12 = 13,41 V
Chipset = 1,68 V
5V SBVIN = 5,08 V
Voltage Battery = 3,18 V

Maar wat zeggen deze waarden nu ongeveer? Ik heb de videokaart ingebouwd, maar dan krijg ik helemaal geen beeld (start niet op). Ik heb de kaart stroom gegeven via de extra verlengkabel (is nodig omdat de kabel vanaf de voeding niet lang genoeg is), maar dat zou toch niet uit moeten maken? Dit gaat via een 4 pin connector (dat is toch 12 V? Of is dit 5V?)
Mijn 5V lijn lijkt genoeg te zijn, mijn 12 V misschien aan de lage kant? Of kan ik dit zo niet zeggen?

Iemand die hier iets over kan zeggen? Ik heb de kaart er weer uitgehaald en het werkt nu weer prima.
Inhoud barebone: NEC 3540, Athlon XP 2800+, WD1200JB, en WD2500JB en 1 GB mem.

Concrete vraag: gaat deze kaart werken in deze barebone? Want ik kan hier nl. geen nieuwe voeding inzetten zoals logisch lijkt. Het lijkt me dat een AGP-kaart en een TV-kaart toch eigenlijk zouden moeten kunnen werken hierin...

[ Voor 8% gewijzigd door Paultje3181 op 14-01-2007 22:53 ]

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Als je vooraf weet dat je maar een beperkt aantal watt had in je voeding (je voltages van de pc zijn wel in orde, maar je had wellicht beter het aantal lijnen en Ampère daarover van de voeding kunnen vermelden) had je beter een PSU rekenmachientje kunnen gebruiken om te kijken of je niet over de 200W zou gaan.

Het aantal watt dat je daarboven vermeldt lijken mij nogal veel, maar zelfs als het minder is, zul je zien dat de PSU calculator al laat zien dat je 200W of meer nodig hebt.
Zelfs als je al een zeer goede voeding hebt met genoeg A op de 12V lijnen dan zou hij het bij load niet halen.

Wat betreft die connector/verlengkabel, dat moet gewoon een normale connector (12V) vanuit de voeding zijn, en verlengkabeltje kan, als die dan maar niet voor bijv. fans bedoelt was en 12V in 5V omzet :X
Dus nu zou als het goed is gewoon er bij iedere connector gewoon in ieder gaatje een draadje moeten zitten.

Maar ik denk dus niet dat het gaat werken in de BB, en hopelijk kun je een andere videokaart of voeding krijgen :)
Volgende keer vooraf toch maar wat meer info opzoeken wat het allemaal betekent en wel mogelijk is :+

• Paultje3181
maar wat zou ik dan kunnen doen? Andere videokaart gebruikt waarschijnlijk ook net zoveel stroom (volgens die calculator die je aangaf heb ik een PSU van 225 W nodig), een andere PSU is eigenlijk geen optie (hoe kan ik die in godsnaam in mijn Barebone bouwen? Of ik zou moeten gaan dremelen en alle kabels naar binnen trekken en de PSU buiten de kast doen (ook niet echt handig natuurlijk). Eventueel zou ik een externe behuizing voor 1 van de 2 harde schijven kunnen kopen, maar dat lijkt me ook niet echt handig (dan gaat ie nl. meer van de 5V lijn vragen voor USB/Firewire toch?)

Iemand andere opties om een betere videokaart te krijgen die er wel ingaat?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Paultje3181 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:44:
maar wat zou ik dan kunnen doen? Andere videokaart gebruikt waarschijnlijk ook net zoveel stroom (volgens die calculator die je aangaf heb ik een PSU van 225 W nodig), een andere PSU is eigenlijk geen optie (hoe kan ik die in godsnaam in mijn Barebone bouwen? Of ik zou moeten gaan dremelen en alle kabels naar binnen trekken en de PSU buiten de kast doen (ook niet echt handig natuurlijk). Eventueel zou ik een externe behuizing voor 1 van de 2 harde schijven kunnen kopen, maar dat lijkt me ook niet echt handig (dan gaat ie nl. meer van de 5V lijn vragen voor USB/Firewire toch?)

Iemand andere opties om een betere videokaart te krijgen die er wel ingaat?
Externe HD's krijgen stroom van een apparte voeding dus dat maakt niet uit.
Ik draai al jaren barebones en in die SN42Gxx heb ik een radeon 9800pro 128mb gehad destijds en dat ging ook goed. Momenteel draai ik het volgende zonder problemen:

SN25P
AMD X2 4600+
1gig
2x 320gb HD
1x 74GB raptor
dvd fikker
X800 based videocard :)

mijn ervaring is dat de shuttle PSU's over het algemeen sterk genoeg zijn voor het maximale wat je er in kan hangen.

Verwijderd

Ik heb een 6600gt in mijn barebone hangen. Met de standaard voeding kon ik gewoon opstarten maar bij games kreeg ik dan heel veel artifacts in het scherm. De oplossing voor mij was een shuttle voeding van 250w. De silentx 250 van Shuttle past in mijn barebone van shuttle en daarmee waren de problemen opgelost. Misschien is iets dergelijks bij jouw ook mogelijk.

• Paultje3181
hmmm, dan moet ik eens even kijken waardoor ik een zwart scherm krijg... stroom zou dus genoeg moeten zijn: Ik zit 15 W lager dan Epsilon met zijn config...

[ Voor 5% gewijzigd door Paultje3181 op 15-01-2007 18:43 ]

• DnnSke
En die persoon boven je heeft 250W en jij 200W...
Als je 250 hebt is je probleem indd. wel opgelost, maar zo een losse voeding kost circa 75 euro -O-

Maar waarschijnlijk zul je wel moeten ja :X
Of je systeem helemaal onderclocken, maar of je daar zo blij van wordt 8)7

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:51
Probeer eens 1 hard disk en je dvd drive los te koppelen, dit scheelt iets in stroomverbruik, misschien start je shuttle dan wel. Zijn de voltages die je post met of zonder de 7600gs erin? Je -12 lijn wijkt wel aardig af.
Je kan wel een nieuwe 250 watt voeding erin zetten, deze is iig genoeg voor je pc (ik draai een 7800GS in mn SN41G2V3), is maar net de vraag of je daar weer 70 euro aan uit wilt geven.

offtopic:
hoeveel graden worden jou hard disks? Ik heb een WD1600 als 2e schijf erbij gezet, mijn maxtor wordt nu 40 graden en die WD schijf wel 54 tijdens data overzetten :|

• Paultje3181
Deze is zonder de 7600, ik heb nl. geen boot met de kaart erin... Ik ga straks even proberen met een schijf afgekoppeld...

• MoZvy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-06 23:07
Misschien een domme opmerking... maar heb je eraan gedacht om de onboard VGA uit te schakelen?

• Paultje3181
MoZvy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:49:
Misschien een domme opmerking... maar heb je eraan gedacht om de onboard VGA uit te schakelen?
Is dat nodig dan? Ik zou toch gewoon meerdere videokaarten aan moeten kunnen zetten? Lijkt mij iig?

Weet iemand een tooltje om het stroomverbruik te meten van je PSU? Dan zou ik dat iig uit kunnen sluiten...

• DnnSke
MoZvy zou best wel eens gelijk kunnen hebben :X

Ik denk eerder dat je pc dan gewoon op een van de 2 zou opstarten (kun je meestal ook aangeven in de Bios) mja je weet maar nooit, valt iig te proberen...

Voeding kun je met een multimeter testen, maar dan moet je wel ff weten wat je doet, en er zijn ook speciale voeding-testers, maar dat kost weer een hoop geld voor die ene keer dat je het gebruikt...

Heb je trouwens al eens getest of de graka wel helemaal in orde is (in een andere pc) ? O-)

Verwijderd

Zelfde Shit gehad hier thuis. Met een gewone desktop PC met opgefokte AthlonXP op 2420Mhz en een nieuwe 7600GT.

Starte ook niet op... zonder die voedingsmolex aan te sluiten... Deze er wel bij, dan starte hij wel op....

Weet je zeker dat die 4 pins molex wel goed erin zit?! Ik heb al vaker meegemaakt dat die pennen slecht contact maken en er soms half uitschuiven bij insteken. Zeker met die lowcost adaptertjes en verlengkabeltjes...

• Paultje3181
In het Bios is er de keuze ONBOARD/AGP of PCI. Hij staat dus op onboard/agp. Een multimeter heb ik geen idee van. Onboard video uitschakelen zou ik nog kunnen proberen, maar dat wordt morgen pas (vandaag geen tijd ivm school)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Mijn vorige shuttle was ook een SN41G2; zag er als volgt uit

- 250Gb HDD
- 6600LE AGP
- NEC DVD writer
- Hauppage PVR 500
- Duron 1800 + 1Gb RAM

Dit verbruikte gemiddeld zo'n 135 watt tijdens normaal windows gebruik. Voeding 200W, dus dat ging goed (hoewel ik uiteindelijk de voeding toch heb opgeblazen, maar dat is een ander verhaal... :) )

Nu heb ik een SD32G5:

- 300Gb HDD
- 7600GS PCI-e
- NEC DVD writer
- Hauppage PVR 500
- C2D 6300 + 2Gb RAM

Gemiddeld verbruik 85W. Als je deze twee lijsten vergelijkt, is met name de videokaart zuiniger (een C2D en Duron 1800 zitten allebei op een TPD van +/- 65W). De 7600GS pci-e staat te boek als een erg zuinige kaart (14W in idle geloof ik voor de passief gekoelde varianten) en de AGP variant zal iets meer nodig hebben maar niet zoveel als jij aangeeft.

Als jij je hardeschijven & DVD brander afkoppelt en hij boot nog steeds niet, kun je volgens mij dus rustig stellen dat die kaart niet goed is.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Paultje3181
hoe weet je hoeveel je systeem verbruikt? heb je daarvoor een software programmatje of heb je een multimeter gebruikt?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Paultje3181 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:55:
hoe weet je hoeveel je systeem verbruikt? heb je daarvoor een software programmatje of heb je een multimeter gebruikt?
zoek maar eens bij conrad.nl naar Energiekostenmeter Energy-Check 3000 (link pasten doet het niet)

:-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1