Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik volg dit topic al een tijdje en mijn herinnering is dat niemand het werkend heeft. Ik kan het zelf wel opstarten, maar het gave deel werkt niet.

d((o_o))b

quote:
catt4u schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:49:
[...]

Welke firmware heb je nu op je gsm?

De laatste versie die is vrijgegeven door SE(NL) is CXC1250210 R1KG001 070418
Ik heb vorige week ook nog gekeken voor een update, maar dit is de laatse (NL)versie die beschikbaar is.

Deze software versie gaf ook zichtbaar niet veel verandering;
Alleen het gekozen icoon in het menu scherm knippert nu :)

Als je inderdaad alles volgens de aanwijzingen hebt gedaan (toestel uit, batt. eruit, batt. terug, 'C' ingedrukt houden en dan de usb-kabel aansluiten tot ie verbonden is met de SEUS) en je bovenstaande software versie al op je gsm hebt, krijg je inderdaad de melding dat er geen nieuwere versie beschikbaar is ;)
Degene die er nu op staat is:

CXC1250210 R1CB001 060608

Lijkt me nog steeds dat dat de eerste versie is...?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Okeej, ik heb dit topic doorgezocht op de keyword SMS...don't blame me als 't al een keer is langsgekomen, maar...

Mijn probleem is dat ik nu al paar keer een sms had ontvangen van iemand, maar dan geeft mijn telefoon een andere naam en andere datum weer.

Bijvoorbeeld:
quote:
Piet stuur me een vandaag een sms om 13.00 uur.

SMS wordt door m'n telefoon ontvangen en dan staat er:
Willem
Sent: 14 May 2008, 13.00h
Recieved: 30 June 2007, 4.30h
Watskeburt?!?! :? M'n telefoon kan tijdreizen ofzo?

Mmmmike the TV

Staat de datum van jouw telefoon fout, want 'Sent' is dan volgens mij gewoon de tijd die meegestuurd is van de server of versturende kant en 'Received' de datum/tijd van jouw telefoon.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

Hebben meer mensen last van een gaar pookje? Ik heb de telefoon nu 1,5 jaar en ik moet steeds meer duwen bij het scrollen in de telefoon.

WHWWLMXP

quote:
sn0x0r schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:31:
Ik probeerde vanmiddag mijn K800i te updaten. In het scherm waarin het zegt: "Verwijder je batterij en doe deze er terug in, houd nu de C-knop ingedrukt en stop de USB kabel in je telefoon" heb ik echter een probleem gekregen.

Toen ik namelijk de USB kabel in me telefoon deed gebeurde er niets en bleef me telefoon zwart. Ik de usb kabel eruit gehaald, batterij opnieuw erin / eruit gehaald, geprobeerd me telefoon normaal aan te zetten, maar dat doet hij dus niet meer. Hij reageert gewoon nergens op, en de batterij is niet het probleem want die batterij heb ik in een K800i van een vriend van me gedaan en daar werkte hij wel in.

Iemand enig idee wat het probleem is?
Precies dit probleem heb ik ook met mijn K850i! Ff naar SE gebeld, waar ze mij vertelden dat ik dan maar naar een service point moest gaan om hem daar te updaten. Een oplossing voor het updaten wat nie lukte hadden ze niet..

quote:
Kixtart schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:45:
Staat de datum van jouw telefoon fout, want 'Sent' is dan volgens mij gewoon de tijd die meegestuurd is van de server of versturende kant en 'Received' de datum/tijd van jouw telefoon.
Nee, de datum van m'n telefoon staat goed. Ik dacht ook gelijk dat het daaraan lag. Maar bij 'Recieved' staat dan een hele andere datum. En 'Sent' is idd de verstuurde tijd.

BTW: 'Ontvanger', 'Sent' en 'Recieved' vind je door een SMS te openen>More>Details. En ja, m'n telefoon staat ingesteld op Engels :)

'k Zal m'n firmware proberen te updaten, dat heb ik ook al meer dan een jaar niet meer gedaan...

quote:
Timmai schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:12:
Hebben meer mensen last van een gaar pookje? Ik heb de telefoon nu 1,5 jaar en ik moet steeds meer duwen bij het scrollen in de telefoon.
Hier wel. Begon na ongeveer 1 jaar op te treden.

Open gemaakt en schoongemaakt, maar dat helpt niet echt.
surfende bloemen bijten niet

Hier hetzelfde. En dat heb ik met elke SE gehad die zo'n pookje had hiervoor... af en toe goed blazen en dan is het weer wat beter. Imho zijn het vooral mensen die hem in hun (spijkerbroek) broekzak bewaren, waardoor er erg veel stof in terecht komt, die hier last van hebben.

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Pookjes zijn altijd zwakke plekken op een handheld. Ik koop dan ook liever geen apparaat met een pookje of ander uitsteeksel, want je weet vantevoren dat je een relatief grote kans hebt dat die het op een gegeven moment begeeft.

quote:
vr6-only schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:46:
[...]

Hier wel. Begon na ongeveer 1 jaar op te treden.

Open gemaakt en schoongemaakt, maar dat helpt niet echt.
Ik heb het ook gehad. Wat ik heb gedaan is open maken (met een tandenstoker bij de joystick het kapje eraf wippen) en vervolgens met een tandenstoker wat wd40 tussen de contactjes smeren. Werkt bij mij prima! Mijn joystick deed het voor het schoonmaken nog maar 1 richting goed, en nu is ie weer als nieuw ;)

He, ik wist niet dat het zo open kon! Geweldige tip!

Joystick is weer zo goed als nieuw.

vr6-only wijzigde dit bericht 18-05-2008 20:37 (92%)

Hallo allemaal,

Ik heb me aangemeld op jullie -trouwens prachtige- forum omdat ik een aantal vragen heb.

1. Er zitten een aantal krasjes op mijn scherm, niet al te diep, maar toch zie je ze heel gauw omdat er natuurlijk een lichtbron achter zit (de pixels). Hoe kan ik deze eruit krijgen? Heeft iemand (ervaringen met??) oplossingen hiervoor?
2. Sinds kort doet de cameraknop het niet meer. Ik kan het klepje gewoon openen, dan komt hij gewoon in de fotomodus. Ik kan alles gewoon doen (het is dus niet softwarematig) maar als ik de knop aan de zijkant (in de fotomodus bovenkant) van de telefoon indruk, stelt hij niet scherp en neemt hij geen foto. Er is helemaal geen reactie. Vrij onhandig omdat je hier geen andere toets (bijvoorbeeld een van de cijfers) voor kunt gebruiken. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan iemand een oplossing aandragen? Hoe kan ik dit verhelpen?

22/5 16:00: Joystick induwen is in ieder geval een tijdelijke oplossing. Dit verhelpt het probleem echter niet.

3. Mijn derde vraag was over de joystick. Ook bij mij werkte deze slecht. Voor normaal gebruik ging het nog wel, maar voor spelletjes (mijnenveger bijvoorbeeld) is het erg onhandig. Eerst doet hij niks en dan springt hij meteen 3 vakjes verder. De oplossing lees ik hierboven, maar wat moet ik er nou vanaf halen? Het cirkeltje rond de joystick? Of gaan dan ook de knopjes ernaast mee? Moet ik nog ergens voor oppassen? Gaat dit gegarandeerd goed? Past hij net zo goed terug? En wat is WD40? Waar moet ik dit opsmeren? Is dit zonder risico? Vragen alom...

Alvast bedankt voor het bekijken van mijn vragen!

Groeten
Jasper

jjaassppeerr wijzigde dit bericht 22-05-2008 18:20 (6%)

Reg. datum: 27 augustus 2003

Voor je camera probleem kun je je joystick induwen :)

Apple Macbook Pro C2D 2.2Ghz - 2GB RAM - 120GB HD - 8600GT 128MB RAM ]|[ Specs

Dat lost het probleemin ieder geval tijdelijk even op, maar uiteindelijk zal er toch een andere oplossing moeten komen denk ik. Toch bedankt, scheelt weer een hoop ergernis want het werkt inderdaad perfect ;)

jjaassppeerr wijzigde dit bericht 22-05-2008 16:35 (8%)

Reg. datum: 08 maart 2002

quote:
jjaassppeerr schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:01:

3. Mijn derde vraag was over de joystick. Ook bij mij werkte deze slechtDe oplossing lees ik hierboven, maar wat moet ik er nou vanaf halen? Het cirkeltje rond de joystick? Of gaan dan ook de knopjes ernaast mee? Moet ik nog ergens voor oppassen? Gaat dit gegarandeerd goed? Past hij net zo goed terug? En wat is WD40? Waar moet ik dit opsmeren? Is dit zonder risico? Vragen alom...
good questions. gewoon voorzichtig uitproberen zo ik zeggen.

WD40 was volgens mij olie.
ik zou zelf eerder contactspray gebruiken.

maar bon als ik dit lees moet het ook wel goedkomen met wd40:
WD-40 is the trademark name of a widely-used penetrating oil (and, cleaner, lubricant, and anti-corrosion) spray solution.

good luck.

Saai leven? Zware dag op kantoor? Follow the Dunetune Challenge!

Voor mensen met het Joystick probleem, dit is waar remczero 't over had:
http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=1570020

'k Heb 't gister ook gedaan, en m'n joystick werkt veel soepeler dan daarvoor. Je moet wel oppassen dat je 't rubbertje onder die joystick niet meeneemt, want dan maak je er gaten in...

ps. Bij mij was de tandenstoker afgebroken, dus ik heb een paperclip omgebogen en toen dat kapje eraf gehaald. ;)

Geweldig toestel. Ik heb hem laatst getrakteerd op een middagje zwemmen. Helaas is ie nu dood. Ik heb vanwege het joystick probleem nu een andere telefoon gekocht, een d900i. Maar daar heb ik al spijt van nu.

To be or not to be

Ik heb een lichtelijk probleempje met mijn mooie k800i.

Na een flinke regenbui was deze lichtelijk nat. Na droog te hebben gemaakt zat er nog water in het beeldscherm. Dit verdween niet na een paar dagen dus heb ik hem laten repareren bij een aziatisch straat kraampje (in Laos). Daar is alles droog gemaakt, (ook beeldscherm, ging ie blaadjes eruit trekken en droog maken etc). Maar toen opeens deed ie niks meer (wsl is ie iets te hardhandig geweest, want hij begon aardig te trillen).

Hij zei dat de software weg was, en dat de hardware goed is (geloof hem om de een of andere reden niet echt, maar dat terzijde). Als je op de aan en uit knop drukt dan zie je alleen rechtsonderin een rood lampje flikkeren, meer niet. Waar de batterij aan zit, daar heeft ie gemeten wanneer de telefoon aan wordt gezet, gebeurt 0,0. Enigste wat hij duidelijk kon maken was "No connection" en "Reset Software". Wat ik kon opmaken was dat ik naar Thailand moest om daar dus aan te sluiten op een pc en er nieuwe software erop te laten zetten (omdat in Laos alles Nokia was).

Is er nog hoop voor mijn telefoon? (de batterij is gewoon goed). Of kan ikzelf nieuwe software erop zetten. Ik gok dat wanneer ik hem aansluit op de pc dat ie evenveel doet dan dat hij nu doet. (niks dus).

Vriendelijk groeten uit Laos

Ben bang voor jou dat je telefoon dood is. Mijn k800i had precies dezelfde symptonen nadat hij nat was geworden (eerst trillen, vervolgens alleen maar rood knipperend lampje.) Meer dan dat heeft hij nooit meer gedaan. Mocht je een manier weten om het te fixen dan zal ik je eeuwig dankbaar zijn _/-\o_

GFJGUEN
Reg. datum: 15 september 2004

staan wel een aantal oplossingen voor je in dit topic, telefoon hoeft niet dood te zijn.
Ben op het moment even te lui om te zoeken, maar suc6 iig!

:z
Sinds vanmiddag is de telefoon dood :(

Nou heb ik op het geheugenkaartje nog wel een backup van mijn adresboek staan (gemaakt via de opties in het telefoonboek); kan ik die via de cardreader op de een of andere manier benaderen? Punt is dat ik deze backup/file nergens kan vinden op mijn geheugenkaartje...

Edit: Gevonden (Nixweerd in "Het SonyEricsson K800i topic - deel 6"). Simpelweg de verkeerde zoektermen gebruikt... O-)

Bastiaan wijzigde dit bericht 29-05-2008 01:31 (18%)

BastiaanHuls.nl gear: 2x Nikon D80 | Nikon AF-S 18-70mm DX | Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR | 2x SB-600 Speedlight | 2x B&W UV-Filter | MC-DC1 Draadontspanner | Velbon mono- en tripod

Hallo allemaal, ik kan nu bij de postbank rentepuntenshop een k800i prepaid voor 85 euro (+ 8500 rentepunten) aanschaffen. Dit lijkt mij een zeer goede deal maar voordat ik tot aanschaf over ga nog even 2 vraagjes:

- Komen er snel krassen op het scherm?
- Gaat de batterij lang mee bij normaal gebruik (geen video's maken/kijken)?

Alvast bedankt

quote:
Bartske_16 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:49:
Hallo allemaal, ik kan nu bij de postbank rentepuntenshop een k800i prepaid voor 85 euro (+ 8500 rentepunten) aanschaffen. Dit lijkt mij een zeer goede deal maar voordat ik tot aanschaf over ga nog even 2 vraagjes:

Alvast bedankt
Mijn broert heeft hem ook gekocht met die aanbieding en heeft er totaal geen spijt van.
smsen is voor 8 cent alleen het bellen is heel duur.
Ik denk dat de batterij aardig lang meegaat en als je de nieuwste update erop zet nog meer.

samsungp2lover wijzigde dit bericht 31-05-2008 15:24 (20%)

Nobody can do it like me
Reg. datum: 09 november 2000

quote:
Bartske_16 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:49:

Alvast bedankt
ik heb deze ook maar zelfs mijn eigen telfort simkaart accepteerd die niet. :'( :'( en unlocken gaat niet op de markt zei de beste marktkoopman :/ nu al wel even een bak met games ervoor aan het downloaden :)

stean wijzigde dit bericht 31-05-2008 17:41 (5%)

[AMD 1100],[MSI k7t Turbo],[Geforce2 MX],[256 ram],[20 Gb] [Liteon brander],[onboard sound],[17 inch monitor]

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws