Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 10:23
Afbeeldingslocatie: http://www.trekstor.de/dyn_files/galleries/ibeat_vision/cache/ibeat_vision_fm_combi_b_mid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trekstor.de/dyn_files/galleries/ibeat_vision/cache/ibeat_vision_fm_detail_white_a_mid.jpg

De I-Beat Vision van het Duitse merk TrekStor is relatief onbekend bij ons Nederlanders. Dat heb ik gemerkt toen ik informatie en ervaringen zocht op het Internet voor deze mediaplayer, aangezien ik de 2 GB versie voor slechts 99 euro kon bestellen. Na veel zoeken en niet echt relevante informatie gevonden te hebben, heb ik toch de Vision besteld en wacht nu op mijn bestelling.

Hierbij wat Specs: (overgenomen van de website van Trekstor)

Memory 256 MB, 512 MB, 1 GB, 2 GB
Display 260 000-color TFT, 26 mm x 21 mm, 160 x 128 pixels
Power supply Lithium polymer battery
Maximum operating time 10 hours
Charge by USB port, USB charger, approx. 3 hours charging time
Playable file formats MP3 (CBR/VBR, 32 - 320 kBit/s), OGG (45 - 500 kBit/s), TOM (MP4), WMA (32 - 192 kBit/s)
DRM (Digital Rights Management) WMA DRM9
Playlists M3U playlist
Datainformation Lyrics, File name, ID3 tag
File management Folder Navigation
Play mode Normal, Repeat song, Repeat all songs, Shuffle, Repeat shuffle, Folder, Repeat folder, Shuffle folders
Resume function precise to the second, track precise
Surround Sound SRS WOW
Equalizer 5x user-defined, Jazz, Classical, Normal, Pop, Rock, SRS
Headphone output, impedance 10 mW (L) + 10 mW (R) , 32 Ohm
Frequency range 20 Hz - 20 kHz
Signal-to-noise ratio > 90 dB
Radio / saved settings Yes / 24
Radio frequency range 87,5 - 108 MHz in 0.05 MHz steps
Radio signal-to-noise ratio > 50 dB
Recording sources integrated microphone, integrated stereo FM radio , Line-in
Recording Voice recorder: MP3 (32 - 192 kBit/s), FM radio: MP3 (32 - 192 kBit/s), Line-in: MP3 (32 - 192 kBit/s), Recording dynamics: manually adjustable
Maximum data transfer rate (read / write) 12.5 MB/s / 8.7 MB/s
Supported USB modes MSC
Supported operating systems Microsoft Windows® 98(SE)¹ / ME / 2000 / XP, Mac® OS X from 10.3.x, Linux® from Kernel 2.4.x
Interface Hi-Speed USB 2.0 connection (downward-compatible to USB 1.1), Earphone output (3.5 mm jack), Line-in (3.5 mm jack)
Dimensions (W x H x D) 75 mm x 37.5 mm x 14.5 mm
Weight approx. 37 g (with battery)
Color red, white
Languages German, English, French, Italian, Spanish

Vooral de prijs en de specs hebben me warm gemaakt, zoals 2 GB voor 99 euro, 260000 kleuren TFT scherm (1.3 inch) MP4 afspelen, voicerecorder in MP3 enzovoorts...Formaat en gewicht zijn ook zeer netjes!

TrekStor staat tevens bekend als het nummer 1 merk in Duitsland als het gaat om mediaplayers, dus ben benieuwd...

Dus mensen, hierbij een oproep aan iedereen die relevante informatie heeft over deze mediaplayer: Deel aub uw informatie zodat iedereen een beter beeld krijgt van dit apparaatje.

TrekStor website: http://www.trekstor.de/en/products/mp3.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij verkoopt de MediaMarkt deze MP3/MP4 spelertjes ook :) Heb er wel eens mee zitten prutsen, komt een leuk geluid uit en is niet te zwaar.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja... ik vind het niet zo'n bijzonder dingetje. De concurrentie is moordend in deze categorie DAP's. Op een schermpje van 1,3" met lage resolutie lijkt het me niet erg fijn video kijken. Ook de 10 uur bij de batterijduur is nogal teleurstellend. Enige leuke is dan nog dat ie .ogg speelt en scherp geprijst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
RoD schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:38:
Tsja... ik vind het niet zo'n bijzonder dingetje. De concurrentie is moordend in deze categorie DAP's. Op een schermpje van 1,3" met lage resolutie lijkt het me niet erg fijn video kijken. Ook de 10 uur bij de batterijduur is nogal teleurstellend. Enige leuke is dan nog dat ie .ogg speelt en scherp geprijst is.
Ja ik ben dus in het bijzonder nieuwsgierig naar de videoafspeelmogelijkheid op het scherm, want vele van de mediaplayers die scherp geprijst zij hebben geen TFT-scherm met 260000 kleuren, dus ik ben hoopvol, oke de resolutie is klein maar zoveel kleuren op een klein scherm moet toch wel wat kunnen presteren. De andere specs zijn zeker netjes voor een low-budget mediaplayer, dus als mensen realtime ervaringen hebben of realtimevideo's van dit product, dan zijn ze zeker welkom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sowieso heb je met deze kleine spelers imo nooit een volwaardige videofeature. Dan moet je toch meer naar het segment van bijvoorbeeld de Creative Zen Vision:M gaan. 260K kleuren is tegenwoordig niet meer zo interessant. Elke fatsoenlijke videospeler heeft dat. In dit geval zit je nog met een erg klein scherm en een erg kleine resolutie. Tuurlijk zul je er bijvoorbeeld een aflevering van The Simpsons op kunnen kijken. Maar als je "echt" video wilt kijken ben je naar mijn mening niet bij deze spelers bij het juiste adres. Als je puur een audiospeler wilt en voor de gein ook een videofeature leuk vindt, zijn deze spelers een optie.
Verder vind ik juist niet de specs goed, maar juist de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
RoD schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:18:
Sowieso heb je met deze kleine spelers imo nooit een volwaardige videofeature. Dan moet je toch meer naar het segment van bijvoorbeeld de Creative Zen Vision:M gaan. 260K kleuren is tegenwoordig niet meer zo interessant. Elke fatsoenlijke videospeler heeft dat. In dit geval zit je nog met een erg klein scherm en een erg kleine resolutie. Tuurlijk zul je er bijvoorbeeld een aflevering van The Simpsons op kunnen kijken. Maar als je "echt" video wilt kijken ben je naar mijn mening niet bij deze spelers bij het juiste adres. Als je puur een audiospeler wilt en voor de gein ook een videofeature leuk vindt, zijn deze spelers een optie.
Verder vind ik juist niet de specs goed, maar juist de prijs :)
Ja de prijs is toch inderdaad de reden dat ik gekozen heb voor deze speler, de video mogelijkheid is inderdaad niet noodzakelijk voor mij, kleine clips en dergelijke zullen erop komen en geen volledige films. Als ik kijk naar de prijs; 99 euro voor de 2 GB versie is dat toch erg netjes, aangezien hij bij elke andere site die ik heb bezocht begint bij €169. Dus vraag ik mij af; zijn er wel betere spelers voor deze prijs te vinden?Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sandisk maakt ook leuke goedkope spelers in dit segment. [Flash] Sandisk Sansa e250, e260 & 270
2GB voor 110 euro (excl. verzendkosten) in de PW. Een van de weinige alternatieven die ook in dezelfde prijscategorie zit. Cowon en Creative hebben soortgelijke spelers, maar die kosten al gauw wat meer. Al staat de Creative Zen V Plus 4GB voor 130 euro in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
RoD schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:42:
Sandisk maakt ook leuke goedkope spelers in dit segment. [Flash] Sandisk Sansa e250, e260 & 270
2GB voor 110 euro (excl. verzendkosten) in de PW. Een van de weinige alternatieven die ook in dezelfde prijscategorie zit. Cowon en Creative hebben soortgelijke spelers, maar die kosten al gauw wat meer. Al staat de Creative Zen V Plus 4GB voor 130 euro in de PW.
Het enige probleem met de Sandisk is dat de speler slechts videoclips van max 10 minuten laat spelen; okey er komen geen hele films in mn mediaplayer voor deze prijs, maar een hele aflevering mag toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
Update: Heb vandaag de i-Beat Vision gekregen, en ik moet eerlijk zeggen :zwaar teleurgesteld!!Hij gaat direct terug maandag, dat schermpje is kleiner dan mijn duim zeg, geen beeld op te volgen! Muziek kwaliteit is daarentegen netjes, maar i.v.m. een recente aanschaf van de Nokia N72 is dit apparaatje nu officieel nutteloos, want zelfd mijn mobiel kan meer dan de i-Beat Vision!!

Voordelen ; goede bouwkwaliteit, licht, klein en mooi om te zien
nette muziek kwaliteit

Nadelen ; Veels te klein scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28
Dat had je van tevoren kunnen weten toch? 1" is nou eenmaal niet veel ;)
Pagina: 1