Externe HDD wordt niet herkend (onbekend apparaat)

Pagina: 1
Acties:
  • 11.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

- LaCie HardDrive 250gb USB 2.0, 7200rpm
- Windows XP Pro SP 2 (Dutch)
- Asus P4P800-VM motherboard

Als er nog info nodig is, hoor ik het graag.

Probleem:
Sinds enkele dagen wordt mijn externe HDD niet meer herkend. Het MOET aan mijn computer liggen want op m'n laptop werkt de harde schijf wél.

Wanneer ik dus de HDD aan mijn pc koppel, komt er op "nieuw apparaat gevonden" en dan "apparaat wordt niet herkend". In apparaat beheer staat 'onbekend apparaat' en er is geen stuurprograma voor geïnstalleerd (wat denk ik dan wel logisch is). De externe HDD komt dus ook niet in 'Deze computer' te staan.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle USB poorten uitschakelen (USB-hoofdhubs en Host Controllers) (en terug inschakelen dus)
- Naar drivers gezocht (zonder succes)
- LaCie Driver Utilities geïnstalleerd (zonder succes)
- Verschillende fora doorzocht (dus zeg me aub niet gewoon "dit komt vaak voor, ga even zoeken!")
- Andere USB poort geprobeerd (alle USB poorten zorgen voor een 'onbekend apparaat') (Andere apparaten werken wel op de USB poorten)
- Geprobeerd om de USB 2.0 drivers van m'n moederbord opnieuw te installeren, maar dan krijg ik gewoon de melding: "U heeft Windows XP, deze drivers zijn standaard inbegrepen en zodus moeten/kunnen ze niet geïnstalleerd worden)
- PC herstart
- Systeemherstel naar vroegere datum (waarbij ik overigens een merkwaardige melding krijg:
Gemaakte wijzigingen van station(s) H:\ Na dit punt kunnen niet ongedaan worden gemaakt, omdat het station uitgesloten is van controle door systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd is.
En 'H:\' is(was) de betreffende HDD. Ik heb niet echt een idee wat hiermee bedoeld wordt en of het relevant is.

Nog andere tips ? ALLE hulp is welkom!!

Alvast bedankt voor het lezen natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb je vage Windows startup items toegevoegd, b.v. voor USB of Bluetooth devices ?
Probeer eens te booten met zo min mogelijke startup-items en probeer het opnieuw ...

Hebbie in je BIOS USB-gerelateerde settings gewijzigd ?

Start regedit.exe en navigeer naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USBSTOR
Staat " start " daar op 3 ? Zo niet, pas dat aan ...

Probeer eens een sfc.exe (System File Checker), mogelijk mis je een cruciale driver ..

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In m'n register staat die key op 3. Voor zover ik weet heb ik ook niets in m'n BIOS aangepast.

Gisteren heeft m'n zus wel haar GSM ingestoken zonder dat de drivers geïnstalleerd waren en ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft maar ik ben niet zeker.

Sfc kende ik nog niet (die is momenteel aan het runnen) en ik zal straks eens opnieuw opstarten met enkel de essentiele systeemprocessen.

Bedankt voor de hulp al :). Ik zal nog laten weten of er iets veranderd is.

//EDIT
SFC heeft geen fouten gevonden. Ik heb m'n pc opnieuw opgestart met enkel de essentiele processen maar ook dan werd hij niet herkend. Misschien dat ik eens naar m'n BIOS settings moet kijken? (Daar heb ik niet veel verstand van, dus dan moet ik wel weten wat er zou moeten staan en zo).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 15:53 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk net dat al m'n USB slots niet meer werken... Ze werkten goed tot ik het apparaat (bv m'n webcam) uittrok en nu werken ze niet meer... Alles wat ik er in steek wordt herkend als 'onbekend apparaat' .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ga naar eens naar 'Device Management / Apparaat Beheer', vink in het 'View | Beeld' menuutje 'show hidden devices' aan en verwijder dan eens alle 'verwijderde' (= semi-transparente devices) en herstart dan ... Je kan eventueel alle USB-gerelateerde apparaten verwijderen, deze worden toch wel opnieuw geinstalleerd ...

PS: Weet je ook zeker dat je geen rare 'tweaktools' gedraaid heb ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat geen enkel semi-transparant device bij.

Normaal gezien heb ik geen vreemde tweaktools draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

- Andere USB apparaten werken nu terug wel
- Een andere kabel (firewire<->usb) gebruiken helpt niet
- Ik heb in m'n BIOS alle USB apparaten verwijderd, opnieuw opgestart, terug toegevoegd en terug opnieuw opgestart maar dat hielp ook niet
- Ik heb mijn INF bestanden geupdate (via een prog van intel) maar dat werkt dus ook niet

Ik weet echt niet meer wat ik nog kan proberen... Het vreemde blijft dat alle andere apparaten het wel doen en dat de HDD ook op een andere computer werkt.

Nog tips ? Brainstorm er op los!!

//UPDATE
Ik blijf verder zoeken en heb zonet iets heel interessants gevonden: Ik heb de USB2 Enhanced controller uitgeschakeld, ik kreeg een melding van windows "dit usb apparaat kan sneller gaan via een andere poort" en plots herkende hij m'n externe HDD!!!

Momenteel blijf ik er even af (nu hij werkt ga ik daar gebruik van maken) want ik ben vrij bang dat, wanneer ik hem in een USB2 poort steek, hij terug stopt met werken...
Heeft iemand een ID hoe het komt dat hij nu plots weer wel werkt en of het veilig is om hem op een andere poort te hangen? (En of het dan weer veilig is om mijn USB2 Enhanced controller terug in te schakelen).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem nadat ik mijn HP Jornada 720 op dezelfde USB poort had aangesloten.
Nadat ik mijn notebook opnieuw geinstalleerd had werkte hij weer en ik let er nu gewoon op dat ik hem niet aan de USB poort van mijn PDA hang.
Waar het probleem exact inschuilt weet ik nog steeds niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook hier het zelfde probleem, en ik heb er al heel veel tijd in gestoken om een oplossing te vinden maar helaas..google en GoT hebben ze in iedergeval niet.

Ik heb een Trust Multi Connect Bay Direct Access USB 2.0 welke geen speciale drivers nodig heeft voor XP.

Helaas werkt hij ook hier niet zonder eerst de "Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller" uit te schakelen.
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/error.jpg
Als ik deze weer aan zet wordt de Trust Multi Connect Bay Direct Access USB 2.0 gevonden als Onbekend apparaat onder USB-controllers (zonder gele uitroep- of vraagtekens) en werkt verder niet.

Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe en alle drivers, updates en de laatste bios geinstalleerd

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Ik heb nu precies hetzelfde probleem. USB muis werkt prima maar alle mass storage apparaten zoals usb sticks worden niet herkend. Er zijn meerdere topics over dit probleem op tweakers maar allemaal zonder (werkende) oplossing!

Ik was bezig met 20gb kopiëren naar een USB HDD toen de pc opeens vast liep. Vanaf toen had ik dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Tot op heden is het probleem nog niet opgelost.

Ik heb:

- de bovengenoemde regkey gecontroleerd
- alle usb hardware (ook onzichtbare) verwijderd en opnieuw laten herkennen
- sfc.exe /scannow (windows xp systeembestandscontrole) uitgevoerd (gaf geen meldingen)

Ik heb alle hardware getest direct op alle 4 de usb poorten op het moederbord met het volgende resultaat:

Digitale fotocamera : werkt niet
Kingston 2gb USB stick : werkt niet
USB 2.0 hubje : werkt niet
--
APC BACK-UPS USB dataport : werkt wel
HP USB printer : werkt wel
Sitecom bluetooth usb adapter : werkt wel
Wacom tablet : werkt wel
USB muis : werkt wel
Creative webcam : werkt wel
pda usb activesync : werkt wel

werkt niet betekend: "Het USB-apparaat wordt niet herkend... het apparaat werkt mogelijk niet goed".
Alle niet werkende apparaten werken wel op andere pc's en hebben in het verleden op deze pc gewerkt.

• Mr-Leo
Gister avond ook nog even een BIOS update gedaan. Verder heb ik ook het volgende ontdekt:

Als ik in apparaatbeheer de USB2 Enhanced controller uitschakel, werkt het wel! Alleen slechts op usb1.1 snelheid en slechts 2 van mijn 4 usb poortjes? :?

Oftewel... usb 2.0 is kapot? nieuwe driver van de USB2 Enhanced controller wil niet omdat op de site van de fabrikant (sis 7001) word aangegeven dat de driver van het OS gebruikt moet worden.

• Mr-Leo
Alles werkt weer! Ik heb een USB 2.0 PCI kaartje gekocht en de USB controller op het moederbord gedisabled. Had ik veel eerder moeten doen....

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
Hier exact hetzelfde probleem sinds vandaag 20 9... webcam usb 2.0 werd niet meer herkend.
De bekende controller disabled en jawel hoor... de webcam is er weer. Alleen op 1.1 snelheid.

Heeft microsoft vandaag iets uitgehaald? Het enige wat ik gedaan heb is een netwerkschijf geinstalleerd, maar dat is ook op een andere pc gedaan met dezelfde webcam. En daar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
...Ergens gelezen: pc van het 220 netwerk halen. Half uurtje wachten en jawel we hebben weer USB 2.0.

Het werkte echt. Zowel webcam als usb stick draait weer op volle snelheid.

Zo simpel kan het soms zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

mpx200_05 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:08:
...Ergens gelezen: pc van het 220 netwerk halen. Half uurtje wachten en jawel we hebben weer USB 2.0.

Het werkte echt. Zowel webcam als usb stick draait weer op volle snelheid.

Zo simpel kan het soms zijn. :*)
Ik weet niet wat voor hardware jij gebruikt maar bij mij heeft dat geen nut :)
Ik heb het al opgegeven en ga ook een USB2 kaartje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 21:40
Gutteguttegut schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:01:
[...]
Ik weet niet wat voor hardware jij gebruikt maar bij mij heeft dat geen nut :)
Ik heb het al opgegeven en ga ook een USB2 kaartje kopen.
Ik zou toch maar even dat advies opvolgen want bij mij was het idem ditto. Geen enkele USB-stick of Harddisk werd meer herkend. PC helemaal van de 230 v afgesloten. Kabel dus uit de 230 stopcontactdoos gehaald en na 2 uurtjes en een herstart kan ik weer alles gebruiken op volle snelheid.!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

HendrikJD schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:27:
[...]

Ik zou toch maar even dat advies opvolgen want bij mij was het idem ditto. Geen enkele USB-stick of Harddisk werd meer herkend. PC helemaal van de 230 v afgesloten. Kabel dus uit de 230 stopcontactdoos gehaald en na 2 uurtjes en een herstart kan ik weer alles gebruiken op volle snelheid.!!!!
En dan nogmaals dezelfde vraag...wat voor hardware gebruik je? :?

Bij mij heeft het namelijk nooit gewerkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Plug and play blijkt inderdaad lang niet altijd mogelijk, eerder kocht ik een Toshiba 120 gb ext USB 2.0 HDD (zo'n alu behuizing) werkt prima op 3 pc en laptop.

Beviel, dus weer een Toshiba gekocht, kon zo snel geen alu behuizing vinden, dus een kunststof 320gb zwart/zilverenexcemplaar gekocht (met knopje erop voor snelle back up) Dit dinbg werkt dus op 3/4 van mijn computers, maar op 1 dus niet. PC's hebben win XP home SP2, alles gelijk, wel verschillende merken, een simpele "PC gear" werkt, Acer, werkt ook, Packard Bell, werkt dus niet. Van ellende heb ik toen de 320 gb schijf in de oude alu behuizing gedaan en dan werkt hij wel. Het lijkt dus in de electronica (USB -> IDE) in de externe behuizing te zitten ofzo.

Maar goed, nu pas weer een Lacie 500gb gekocht en inderdaad, zelfde verhaal, werkt niet op de Packard Bell! Ellende is dat, denk je een Backup systeem, voor je PC's te kopen, werkt het niet. En inderdaad al heel veel rondgekeken op diverse fora, mar niets gevonden dat helpt.

Wie heeft de "gouden" tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Na dit probleem zeker 2 maanden gehad te hebben nadat ik mijn telefoon en de USB-stick tegelijk eraan had hangen was het probleem vorige week ineens voorbij doordat ik (na een tip van een bekende):
- De USB stick instak
- wachtte totdat de pc hem zocht
- en nog voordat hij iets kon zeggen (nieuwe hardware/ apparaat wordt niet herken of iets deregelijks) hem vlug uittrok en weer instak.

En hoe onwaarschijnlijk en onlogisch het ook moge zijn, de stick werkte weer naar behoren. WerkTE ja.....

Vandaag weer mijn telefoon en usb eraan..en het was weer raak. Heb vandaag vergeefs geprobeerd het trucje nog ens uit te halen. Helaas dus.

Wat interessant is dat een USB stick van de eerst gen. (zo'n 256 Mb-ding) wel herkend wordt; probleemloos neemt hij dezelfde schijfletter aan die mijn andere stick's (Patriot - 8Gb, Kingston 2 Gb) ook aannamen, toen ze het nog deden. En ja, op andere pc's doet het het allemaal prima!

Vond hier bij Microsoft een mogelijke oplossing.
Heb nou ff geen tijd om dit door te spitten. Als ik tijd heb zal ik het eens gaan proberen. Maar bij deze weten jullie wat ik tot nu toe weet. Hoop echt dat er een oplossing voor is.

MVG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de grap vannacht maar es de stroom van de pc gelaten. Wat een onzin...maar het werkt wel! Voor mij is het voorlopig weer opgelost dus. Bedankt MPX200-05!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt volgende keer in c:\windows\setupapi.log kijken of daar nog relevante informatie staat over het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobydick62
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-11-2017
MPX200-05 hartelijk dank voor je tip. Het is ongelooflijk maar ook bij mij werkt het. De stroom eraf en de USB herkent de Lacie weer.
mvgr. Mobydick62 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 20:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb precies hetzelfde probleem:
LaCie USB HDD die eerst wél werd herkend (PC XP) en sinds enkele dagen niet meer. Op een laptop wordt de schijf wél herkent. USB poorten doen het verder goed (printer, muis, USB sticks etc.), maar zodra ik mijn LaCie probeer aan te sluiten dan loopt de verkenner/computerbeheer/apparatenbeheer etc. vast. Firefox doet het dan nog wel.

Hoe werkt de "oplossing/truuk" nu precies?
Is het voldoende om de PC uit te hebben staan of moet je echt de stekker uit het stopcontact halen?
Moet ik eerst de USB-controler in apparatenbeheer disablen of op 1.1 zetten of kan ik die stap overslaan?
Moet ik de schijf ook eerst loskoppelen en na die 1/2 uur(?) eerst de PC aanzetten en daarna pas de USB-HDD aansluiten of moet ik juist de USB-HDD eerst aansluiten op de PC en dan na die 2 uur de PC opstarten?
Is die 1/2 uur werkelijk nodig of gaat het erom dat de stroom er echt even af gaat (bijv. een kwartiertje).

Vragen vragen vragen... maar laat ik ze eerst maar stellen, want als ik elke mogelijkheid probeer en telkens weer 1/2 uur moet wachten, dan duurt het nog wel even...

editreden: verkeerd gelezen --> 1/2 uur i.p.v. 2 uur

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 08-08-2009 15:33 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Update:
Ik weet niet wat nu precies de oplossing is geweest, maar ik heb de stekker van het stekkerblok (met schakelaar, waar de PC op stond aangesloten) van de muur getrokken. Ik heb namelijk wel een aantal maal de schakelaar van het stekkerblok uitgezet, maar dat hielp niet. Dus laat ik "de regel" heel braaf opvolgen en echt het muurcontact lospluggen, dacht ik...

Vervolgens geen 1/2 uur, maar een aantal minuten gewacht en de PC opnieuw opgestart mét de USB-HDD aangezet en aangesloten op de PC.

Nu heb ik me een kleine afwijking veroorloofd, waarvan ik niet weet of het iets uitmaakt (ik vermoed van niet, maar ik kan het experiment niet herhalen). Ik heb nl. een dualbootsysteem XP/Vista en startte deze keer eerst Vista op. In Vista werd de USB-HDD direct herkend. Net zoals die ook op mijn Laptop werd herkend.

Ik startte opnieuw op en nu onder XP. De USB-HDD werd nu herkend.

Waar komt het door?
Ik vermoed dat het eerst booten onder Vista niets uitmaakt.
Dus zou het toch echt door het "unpluggen" komen?
Vrrrrrrreemd....

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 08-08-2009 15:34 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb nog eens geexperimenteerd, want bovenstaande vond ik toch wel wat onbevredigend...
Bevindingen:
1) Probleem ontstaat wanneer ik de HDD losplug of uitschakel en weer aansluit/aanzet, maar ook wanneer de HDD "vers" wordt aangesloten als de PC al is opgestart
2) Probleem wordt opgelost door de PC opnieuw op te starten (bij mij moet dat met overhalen van switch op het stekkerblok(*), want reboot vanaf het OS lukt niet) mét de HDD al aangezet en aangesloten.
3) Ik heb een dualbootsysteem (XP/Vista) en in Vista heb ik deze problemen niet: ik kan de HDD op elk gewenst aankoppelen/loskoppelen/aankoppelen.

Op de één of andere manier wenst mijn XP/USB-controller deze USB-HDD dus alleen te herkennen wanneer deze vanaf start al is aangezet en aangesloten. Tussentijds aansluiten leidt tot vastlopers. Het ligt denk ik niet aan de hardware, omdat onder Vista alles goed werkt en andere USB-apparaten ook goed werken (in/uit/inpluggen).

Ik dacht dat het misschien zou helpen om in computerbeheer/apparatenbeheer de USB-controller voor de HDD te deinstalleren en opnieuw te (laten) installeren door de HDD opnieuw aan te sluiten. Dat hielp helaas niet.

Op zich weet ik dus wanneer het probleem ontstaat onder welke omstandigheden en heb ik dus een workaround(**) gevonden. Een werkelijke oorzaak van het probleem zou ik het niet willen noemen, laat staan een oplossing daarvoor. Wie het weet mag het zeggen... en een hoop mensen hiermee helpen, want ik heb gegoogled, maar het probleem is weliswaar best wel wijdverspreid, maar de oplossing heb ik nog niet gezien.

(*) zie edit van vorige post.... die klopte dus (blijkbaar) niet helemaal...excuses daarvoor. Ik had mijn HDD altijd aanstaan en i.p.v. de schakelaar van het stekkerblok haalde ik de afgelopen dagen de schakelaar van de HDD over.
(**) bij wie werkt deze workaround ook precies zo, dus zonder de 1/2 uur wachten etc.?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 08-08-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338374

Ik heb hetzelfde probleem, en geen van de gevonden oplossingen werken. Ik heb al gegoogled, gekeken in verschillende fora, zowel in engels als in NLs,... ik kom er niet uit...

Ik heb 3 externe HDs... 1 van Lancie (240gb) 1 van iomega (1TB) en 1 toshiba hd uit me oude laptop.
de Lacie en iomega hebben externe voeding, de toshiba niet.

Ik heb al geprobeert de truuk met stroom afhalen, andere usb poorten geprobeert, alle usb poorten verwijderen (reboot en reinstall) en andere dergelijke genoemde oplossingen.... niets werkt...

De HDs werken wel allemaal op me nieuwe laptop, zonder enkel probleem. andere producten die usb gebruiken, muis & webcam, werken gewoon goed, ook als ik die eruit haal en opnieuw in doe.

Ik heb geen nieuwe software geinstalleerd, ze deden het gewoon niet meer van de een op de andere dag...

Heeft er iemand nog een ander idee... want ik weet het ook niet meer... ben kwaad op me pc aan het worden... wil em het raam uitgooien, maar denk niet dat zal helpen...

Alvast bedankt.
SyN.

::: UPDATE :::
Ik vond ergens anders nog een mogelijke oplossing, en deze heeft gewerkt.

Ik heb de Harddisks unplugged, en stroom eraf gehaald. Vervolgens alle usb porten uit apparatenbeheer gehaald (deleted) Toen me PC uitgezet, en ook daar de stroom van de PC gehaald. Toen het een uur uitgelaten.

Vervolgens alles aangesloten, en stroom ook weer aangesloten... toen opgestart... En alles werkte weer! ((en dat zonder me PC uit het raam te gooien!!!))

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 338374 op 05-01-2010 03:15 . Reden: mijn probleem opgelost, en oplossing posten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepF
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Hiermee is de kern van het probleem wat mij betreft nog steeds niet opgelost :S

Ik heb al een aantal maanden een LaCie little Disk 500GB, en sinds gisteren, all of a sudden krijgt hij de kuren die hierboven beschreven staan. Het ergst vind ik nog wel dat ik op Windows 7 (x64) ben overgestapt om dit soort problemen te voorkomen, en nu blijken ook dit soort problemen nog steeds voor te komen!

Die workaurounds (unpluggen, usb apparaten deinstalleren) werken allemaal maar tijdelijk, en dat terwijl ik eergisteren nog een perfect werkende harde schijf had! En de optie om een nieuwe usb kaart erin te prikken zal bij mij ook niet werken, omdat ik op een laptop werk.....

Ik heb overigens ook Deze Hotfix geinstalleerd. Op de site zelf staat dat deze hotfix nog erg instabiel is, maar ik heb zelf het idee dat hij mijn harde schijf nu iets vaker pakt... :)

Pepf's Blob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349834

Vanmorgen gestoeid met een laptop (Sony Vaio) welke bij het opstarten vanuit de slaapstand plots geen USB apparaten meer herkende. O.a. muis, de muis met draad, muis en memorysticks werden niet meer herkend.
In apparaatbeheer stond tussen de USB-controllers ook een "onbekend apparaat", waarvan ik vermoedde dat dat het USB-apparaat was dat niet meer herkend werd. Ik heb alle USB-controllers verwijderd, de laptop herstart waarop, zoals bedoeld, de USB-controllers een voor een werden opnieuw werden geinstalleerd. Helaas werd ook nu weer geprobeerd een "onbekend apparaat" te installeren en te voorzien van drivers. Kortom, dit had niets geholpen en verscheen weer de melding dat een "onbekend USB-apparaat niet werd herkend".

Omdat ik geen opties meer had, Sony Helpdesk gebeld en zij herkenden dit probeem onmiddelijk als een geval van statische electriciteit die de goede werking van het moederbord verhinderde, zoals hij zei.
Op zijn aanwijzingen het apparaat ontladen door:
1. stroomvoorziening 220 Volt gestopt, losgekoppelt
2. accu losgehaald en verwijderd
3. gedurende ca. 30 seconden de aan/uit-toets ingedrukt gehouden
4. accu teruggeplaatst
5. stroomvoorziening 220 V hersteld
6. opgestart, en voilá, alles werkt weer.

De procedure zoals al eerder hierboven aangegeven blijkt inderdaad te werken. Met dank aan de Sony helpdesk.
Pagina: 1