[ATI RADEON X800] Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 06:24
Ik heb gisteren windows XP opnieuw geinstalleerd, als eerste heb ik het .NET framework geinstalleerd om vervolgens de ATI catalyst drivers te willen installeren.

Zodra ik deze wil installeren krijg ik de volgende foutmelding:

"Setup was unable to find components that can be installed on your current hardware of software configuration. Please make sure you have the required software of hardware"

Nu heb ik gekeken en het blijkt dat er geen standaard VGA drivers waren geinstalleerd, en ik krijg deze ook niet aangepast zodat ik wel drivers heb waarmee ik de castalyst drivers kan installeren.

Als ik zelf via apparaat beheer de driver wil toewijzen en naar de C:\ATI\Support directory verwijs om handmatig de juiste driver te installeren, zie je de progress bar rustig vollopen en als hij helemaal vol is, maar nog net niet klaar, start het systeem automatisch opnieuw op.

Doe ik ditzelfde onder veilige modus dan gaat alles wel goed, start ik vervolgens het systeem helemaal opnieuw op en wil ik in de normale modus windows opstarten, herstart het systeem nog voordat ik helemaal in windows zit (krijg enkel even het windows logo te zien).

Vervolgens is de enige optie om nog in windows te komen de optie laats werkende configuratie gebruiken en daarmee ben ik natuurlijk weer bij het begin.

Iemand een idee wat een eventuele oplossing zou kunnen zijn?

AMD 3800+
ATI RADEON x800 XL (pci-express)
ASUS A8N-SLI premium

[edit]

Nog een kleine toevoeging: Ik heb ook de omega drivers geprobeerd, die willen wel installeren maar nadat ik het systeem opnieuw heb opgestart is er helemaal niets veranderd er is nog steeds geen standaard VGA driver geinstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door _Johannn_ op 27-12-2006 13:32 ]

• _Johannn_
De volgende fout heb ik inmiddels niet meer:

"Setup was unable to find components that can be installed on your current hardware of software configuration. Please make sure you have the required software of hardware"

na de ati catalyst 6.5 te hebben geprobeerd ipv. de 6.9 krijg ik nu de melding:

INF error
Video driver not found.

vervolgens,

Setup was unable to complete the installation.
try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Wat gebeurt er als je de drivers pakt van de meegeleverde CD ? Misschien dat er ergens een driver conflict optreed ? De Omega drivers zijn gebaseerd op de ATI Catalyst drivers, dus het kan zijn dat je (als je van beide de laaste versie pakt) het probleem dus gewoon blijft houden.

Probeer de juiste drivers even te installeren in safe mode, dan krijg je de minste foutmeldingen omdat je vga kaart dan al door een standaard prutsdriver wordt aangestuurd dacht ik

• _Johannn_
Het probleem is dat ik de meegeleverde CD niet meer heb/kan vinden. Op het moment dat ik windows installeer, installeerd hij geen standaard VGA drivers die ati catalyst nodig heeft om te de nieuwste drivers te installeren. Dit probleem geeft hij ook onder veilige modus.

edit:

Onder de veilige modus wijst windows ook geen standaard VGA driver toe aan mijn videokaart waardoor het niet mogelijk is de drivers op de normale manier te installeren.

Als je de drivers wilt installeren dan worden de ati catalyst drivers uitgepakt in c:\ati, als ik handmatig die drivers selecteer via de device manager start de computer opnieuw op, die ik dit onder veilige modus lijkt alles te werken. Zodra ik de computer vanuit veilige modus dan weer op wil laten starten op de normale manier reboot windows nog voordat ik het welkoms scherm te zien krijg en kom ik in het menu waar de enige optie eigenlijk is om windows te laten starten met de laatst werkende instellingen.

De omega drivers lijken het wel helemaal goed te doen (geven geen fouten) maar al ik de computer opnieuw opstart (waar de install om vraagt) dan is alles nog precies hetzelfde als voorheen, nog steeds geen standaard VGA.

[ Voor 8% gewijzigd door _Johannn_ op 28-12-2006 10:12 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:37

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

probeer eens het volgende

handmatig alles eruit gooien(relevante dingen natuurlijk niet alles :P ) in apparaatbeheer
booten naar veilige modus <> driver cleaner pro eroverheen
boot safe mode <> chipset drivers
reboot safe mode <> gfx drivers
reboot

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• _Johannn_
Ik heb het geprobeerd maar het heeft geen effect :(

Ik krijg elke keer in apparaat beheer de melding bij mijn videokaart:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Het moet toch mogelijk zijn om gewoon een paar standaard drivers te installeren waardoor ik gewoon de ati drivers eroverheen kan zetten. Het enige waar dat ati catalyst ding om zeurt is dat er geen standaard VGA driver is geinstalleerd. Handmatig de driver toewijzen resulteert in een foutmelding dat het appraat niet wil starten. Windows opnieuw installeren helpt ook niet (al vier keer gedaan).

Het rare is dat het wel altijd gewerkt heeft, totdat ik gisteren mijn computer opnieuw ging installeren.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Toevallig een andere windows cd gebruikt als voorheen ? Dat hij geen standaard VGA drivers installeert lijkt me wel heel vaag.

• _Johannn_
Ik heb om precies te zijn 3 verschillende windows CD's er proberen in te stoppen, maar dit heeft geen effect gehad.

Waar ik nu ineens aan denk is dat ik met mijn vorige installatie wel eens het probleem had dat wanneer ik windows opstartte hij ook ineens alle drivers kwijt was, maar een handmatige toewijzigen van de drivers losste toen het probleem op.

Kan het een probleem zijn omdat ik een PCI-express kaart gebruik?

• _Johannn_
Ik ben een beetje gaan rondzoeken en toen zag ik dit:

bij eigenscappen van beeldscherm -> geavanceerd -> adapter -> eigenschappen -> bronnen

lijst met conflicterende appraten:

Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
nForce4 PCI-Express Root Port
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:

• _Johannn_
Iemand enig idee hoe ik mijn probleem kan oplossen?

Ik heb echt vanalles al geprobeerd maar echt werkelijk geen idee hoe ik het moet oplossen :(
Pagina: 1