Devolo 220 volt netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 3.339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Omdat het niet wil lukken om middels wifi door al deze muren een goed netwerkje te bouwen ga ik het eens via het 220 stroomnetwerk proberen met apperatuur van het merk Devolo.
Wat ik mij nou afvraag is wat er nou nodig is om 1 PC en op het internet (naja de modem) te kunnen aansluiten.
Let wel, ik bezit dus geen twee computers.

Nou staat er op de Tweakers pricewatch site een "Devolo MicroLink dLAN 85Mbps (stopcontact, Ethernet)" maar ook een "Devolo MicroLink dLAN Highspeed Starter Kit (85 Mbps)"

Nou vraag ik mij af welke ik nodig heb, is de laatste bv alleen nodig als men twee PC's wil aansluiten en is de eerste dus voor mij voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je het al aan de webshop gevraagd die je op de pricewatch hebt gevonden? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:13
Volgens mij heb je er toch echt 2 nodig. De een om het internet-signaal op het stroomnetwerk te zetten en de ander om het weer te gebruiken. Je hebt de modem en de PC. Dat zijn 2 punten. Deze zullen allebei een 'adapter' nodig hebben. Coreect me if I'm wrong :S, want ik heb de artikelen nog niet opgezocht.

Daarnaast moet je rekening houden dat je in dezelfde stroomgroep zit. Het wil wel eens voorkomen bij die dingen dat als je 2 aansluitingen in een andere groep hebt dat deze dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Ik ben eigenlijk beste benieuwd hoe goed dit werkt. Ik nl ernstig slechte ervaringen met Wifi in nieuwbouwhuizen en dit vind ik een mooi alternatief

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 27-12-2006 08:44 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb alleen je modem/router en netwerkkaart nodig en twee powerpluggen. En als je meer PC's wilt aansluiten dan kan ook gebruiken van een switch na je Powerplug.

Dus 1 Powerplug aan de router/modem met een netwerkkabel en aan de andere bij je PC of voor een switch en dan naar de pc{'s}.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 07:44
Je hebt minimaal 2 van de apparaten nodig. Een sluit je aan op je PC (of switch), de ander sluit je aan op de router (of modem, als je maar één PC hebt). Je hoeft voor de rest niets in te stellen, maar dan is het signaal niet beveiligd.

De snelheid is redelijk. Ik haal met m'n oude Devolo set (14 mbit) ongeveer 570 KB per seconde. De 85 Mbit kits schijnen ongeveer 2 keer zo snel te zijn. Let er wel op dat je de connectors niet in een stekkerdoos stopt, maar gewoon in een stopcontact in de muur. Dat scheelt behoorlijk in snelheid.

Het maakte bij mij trouwens niet uit of de apparaten in verschillende groepen zaten. Ik zag in ieder geval geen - groot- verschil in de snelheid. Verschillende groepen is dus geen probleem. Je kunt echter geen verbinding maken met het huis van de buren.

[ Voor 23% gewijzigd door Poltergeist op 27-12-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Voor een verbinding heb je minimaal 2 adapters nodig. Als je een router hebt, kun je hierop 1 adapter aansluiten en voor elke PC/Laptop een adapter. Voorbeeld: bij 2 PC's en een router heb je dus 3 adapters nodig, 1 voor elke PC en 1 voor de router.

Ik heb een 85mbps Highspeed kit gehad voor 1 PC (dus 2 adapters) en een Audio adapter, werkt uitermate goed! De Audio is gaaf, je kunt hiermee mp3's afspelen op je stereo toren of home cinema set dmv. Winamp of Windows Media Player.

Wat de sneheid betreft, het maximale wat ik gehaald hebt is ongeveer 30mbps of 3,5Mb/sec.

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 27-12-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb het ook ooit eens aangesloten voor iemand. Werkt goed die dingen. Ik had wel de 85 mbps high speed.

In de meterkast stons z'n kabelmodem. De ethernetkabel die hieruit komt heb ik in één adapter geplugd. En op de eerste verdieping heb ik ook zo'n adapter geplaatst en dan een ethernetkabel hieruit in een wireless router op de WAN poort. Werkte in één keer zonder iets in te stellen.
De twee adapters vervangen eigenlijk een ethernetkabel. Dus je kan ze gebruiken tussen alle apparaten die je ook met een kabel zou kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Het duurde even maar ik wilde voor de volledigheid toch even een update plaatsen, het netwerkje werkt inmiddels perfect.
Het had niet simpeler kunnen zijn eigenlijk, gewoon inpluggen de CD in 30 seconden installeren en internetten maar.

Edit: ik haal nu 34Mbps en dat is via (jawel!) 3 verlengsnoeren maar daar ga ik nog even wat aan doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Pindasaus op 22-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Bij het surfen hoef je ook geen verschil te merken. Vaak is zo'n netwerk sneller dan de internetverbinding. Je zou het kunnen meten door gewoon eens een lange UTP kabel te pakken en die te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Dit is opzich een zeer interressante oplossing, ik ga dit eens goed in de gaten houden in de toekomst.
Soms heb ik ook problemen met wifi of met utp kabeling trekken. Dit werkt natuurlijk veel beter.

Mijn vraag is wel stel dat je meerdere fasen hebt, is het dan ook mogelijk?
Waarom is dat internet over de stroomkabel nooit van de grond gekomen? Meende dat Essent toen toch zo'n test had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt leuk, maar is het zeker niet. Ik heb hier nog een 10mbit homeplug liggen, maar deze werkt voor geen meter. De beloofde snelheid wordt zelfs over een stekkerdoos niet gehaald. Bij een langere afstand al helemaal niet. Denk logisch na: Hoe kan een snelheid waar normaal 8 aderige utp kabel vereist is, nu opeens over brakke 2- aderige elektriciteitsleidingen met allerlei storende apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Binnetie schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:05:
Dit is opzich een zeer interressante oplossing, ik ga dit eens goed in de gaten houden in de toekomst.
Soms heb ik ook problemen met wifi of met utp kabeling trekken. Dit werkt natuurlijk veel beter.

Mijn vraag is wel stel dat je meerdere fasen hebt, is het dan ook mogelijk?
Waarom is dat internet over de stroomkabel nooit van de grond gekomen? Meende dat Essent toen toch zo'n test had?
Verschillende fases niet, verschillende groepen wel.

Ik geloof dat ze in Duitsland internet via het stroomnet aanbieden. En via het gasnet ook geloof ik.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:37:
Klinkt leuk, maar is het zeker niet. Ik heb hier nog een 10mbit homeplug liggen, maar deze werkt voor geen meter. De beloofde snelheid wordt zelfs over een stekkerdoos niet gehaald. Bij een langere afstand al helemaal niet. Denk logisch na: Hoe kan een snelheid waar normaal 8 aderige utp kabel vereist is, nu opeens over brakke 2- aderige elektriciteitsleidingen met allerlei storende apparatuur?
Dan heb je slechte bekabeling of storing. In een standaard situatie, haal je best hoge snelheden. Ik ken iemand die over 160 meter, in een bedrijfspand, twee Devolo adapters had met doorvoer van 30mbps ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
chimo schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:41:
[...]

Dan heb je slechte bekabeling of storing. In een standaard situatie, haal je best hoge snelheden. Ik ken iemand die over 160 meter, in een bedrijfspand, twee Devolo adapters had met doorvoer van 30mbps ofzo. :P
Een beetje gelijk heeft hij natuurlijk wel: je haalt bij lange na niet de geadverteerde snelheid van 14Mbit of 85Mbit, zelfs niet over zeer korte afstanden. Wel is het zo dat de afstand niet zo heel erg veel uitmaakt. Zelf haal ik over 14 Mbit ongeveer 5 á 6 megabit, terwijl, zo te zien, over een 85 Mbit netwerk ongeveer 30 Mbit wordt gehaald.

Het is echter onzin om dan te zeggen dat het helemaal niets is. Het werkt bij mij heel stabiel, en ik moet het eerste draadloze 11g netwerk nog tegenkomen waarmee ik 5 Megabyte per seconde door de ether kan sturen (want ook geadverteerd met 54 Mbit)

Overigens krijgen ze het ook voor elkaar om 20 Mbit over 2 draadjes te sturen, dus waarom die vergelijking met 8 draadjes (waarvan er dan nog maar 4 gebruikt worden ook)?

[ Voor 8% gewijzigd door Poltergeist op 22-01-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
Na een firmware update zit ik inmiddels op een gemiddelde snelheid van 50mbps, de plug zit naast het modem in een verlengsnoer waar ook oa de telefoon een aantal lampen en een antwoordapperaat in de woonkamer op zijn aangesloten, die stekkerdoos zit weer in een ander verlengsnoer van 5 meter.
De andere plug zit in een andere kamer 10 meter verderop in een verlengsnoer op welke ook de computer/monitor/boxen en de GSM oplader zijn aangesloten.
De connectie is stabiel en ik heb nog geen down-time of iets ander negatiefs meegemaakt, tot nu toe dus een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
chimo schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:40:
[...]

Verschillende fases niet, verschillende groepen wel.

Ik geloof dat ze in Duitsland internet via het stroomnet aanbieden. En via het gasnet ook geloof ik.. 8)7
Jaja in Nederland werkt het ook: http://gasema.cjb.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Whehe, geweldig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hij is al wel erg oud (zag hem in 2003 al), maar blijft goed. De reacties en berichten op hun forum ook.
Ik was me al eerder bewust van het feit dat je datatransport kan maken via het electriciteitsnet in je huis, heb het 1 keer werkend gezien dat was ook in 2003. Toen was de snelheid rond de 2 mbit en vond ik het niet interressant. Maar met snelheden van rond de 50 mbit wordt gewoon surfen en af en toe een mp3tje of cdtje van de ene naar de andere pc kopieren een leuk alternatief dan via utp.

Edit:
Heeft er iemand misschien ergens een test over deze apparaten gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 23-01-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
chimo schreef op woensdag 27 december 2006 @ 08:56:
Voor een verbinding heb je minimaal 2 adapters nodig. Als je een router hebt, kun je hierop 1 adapter aansluiten en voor elke PC/Laptop een adapter. Voorbeeld: bij 2 PC's en een router heb je dus 3 adapters nodig, 1 voor elke PC en 1 voor de router.

Ik heb een 85mbps Highspeed kit gehad voor 1 PC (dus 2 adapters) en een Audio adapter, werkt uitermate goed! De Audio is gaaf, je kunt hiermee mp3's afspelen op je stereo toren of home cinema set dmv. Winamp of Windows Media Player.

Wat de sneheid betreft, het maximale wat ik gehaald hebt is ongeveer 30mbps of 3,5Mb/sec.
Ik snap nog niet precies hoe het ziet.
Stel ik heb 5 pc's en 1 router en wil deze aasluiten via het stopcontact. Dan druk ik zo'n adapter in het stopcontact utp van stopcontact naar de router. Bij alle andere pc's een adapter in het stopcontact en dat moet dan al voldoende zijn? Dus ik heb 6 adapters nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Binnetie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Stel ik heb 5 pc's en 1 router en wil deze aasluiten via het stopcontact. Dan druk ik zo'n adapter in het stopcontact utp van stopcontact naar de router. Bij alle andere pc's een adapter in het stopcontact en dat moet dan al voldoende zijn? Dus ik heb 6 adapters nodig?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Binnetie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Juist, zoals Poltergeist aangaf. Je zou dus 3 (2x) Ethernet/Ethernet kits kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:12

giMoz

iets met meester...

Een kleine kick.
De situatie is de volgende, voor m'n nieuwe huis zal ik van de ene verdieping naar de andere verdieping moeten om de PC's aan te sluiten. Nu wil ik dit liever niet met wireless doen omdat alle PC's al een netwerk aansluiting hebben en ook de printer daar op moet.
Maar om de afstand te overbrugen zonder opnieuw kabels te hoeven leggen is dit wel een interessante oplossing.

De 200Mbps variant is zelfs uit maar met 179 euro nog best prijzig.

Mijn vraag: is dit z'n geld waard? Zijn er ervaringen mee? Wat denken jullie?

En nog een vraag: is devolo de enige die dit aanbiedt of zijn er nog andere merken/varianten?

[ Voor 6% gewijzigd door giMoz op 08-08-2007 09:01 ]

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 14:35
Er zijn meerdere aanbieders (Zyxel, Netgear, Devolo, en allerlei b-merken) maar 3 chipsets die ze gebruiken voor testen en merken zie de Ct van augustus.

Heb de devolo ook getest maar de resultaten heb ik thuis zal ik vanavond wel posten (via dynabyte 200 euro) getest en binnen 8 dagen weer teruggebracht (werkte goed maar vondt het te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:12

giMoz

iets met meester...

Resultaten ben ik idd erg benieuwd naar.
En waar ik niet erg makkelijk achter kan komen: is het mogelijk om zo'n ding op een switch aan te sluiten en dan vervolgens weer met gewone kabels een reeks andere PC's aan te sluiten?

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 12:57
Ik heb ervaringen met de langzamere variant van Devolo, je kunt ze zowel gebruiken als vervanging voor een kabel en dus ook om twee switches of een router en een switch te verbinden, maar ook meerdere modules pairen zodat je elektra netwerk als hub gebruikt wordt. Ik heb bijvoorbeeld een appartementencomplex waar 1 module in de meterkast op de router is aangesloten en ieder appartement een module heeft ( 8 stuks). De modules zijn allemaal met hetzelfde wachtwoord gepaired en het werkt vrijwel probleemloos, eigenlijk net of je vaste kabels hebt liggen, hoewel iets trager natuurlijk.

Enige probleem dat ik thuis ben tegengekomen is als je ze aansluit op opgerolde verlenghaspels en op groepen met apparaten met stoorpulsen zoals een oude koelkast, dan verliezen ze wel eens de link met de andere module.

[ Voor 15% gewijzigd door Pino op 08-08-2007 11:37 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke Skywalker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02-2024
Ik heb een router waaraan aan poort 1 de 1ste Devolo 85mbps, aan poort 2 een desktop PC en aan poort 3 een PS3. De 2de Devolo 85mbps hangt aan een tweede desktop PC die 8 meter van de router staat.

In onze woning is het wegens tegels op de vloer niet mooi om een kabel te leggen. Van draadloos internet werd ik een beetje moe wegens uitval van de verbinding en traagheid van opbouw verkeer. Ik heb overigens wel een nieuwe Netgear N capabele wireless router. Nog een kleine opmerking: een 54mbit g capabele router in feite een 2x27mbps (1x27mbps zenden, 1x27mbps ontvangen).

Ik haal een doorvoer van tussen de 35 en 55 mbit. Overwegend draait deze verbinding op 50 mbit. Ik gebruik deze verbinding om films te streamen van mijn PC naar mijn PS3 en de Devolo heeft nog niet teleurgesteld. Zelfs 720p gaat goed.

Ik zou niet adviseren de 200mbps Devolo te kopen, want volgens sommige tijdschriften (even zelf googelen alsjeblieft) is die in praktijk niet sneller als de 85mbit.

Het opbouwen van de verbinding is overigens perfect. Je moet wel zien dat je router eerder aanstaat dan je PC, anders krijg je soms een ip adres van de Devolo en moet je na de opstart van de router een ipconfig /renew doen. (ik zet mijn router altijd uit na gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
klein schopje....... :P

woonsituatie :

- appartement waar we op de 2e etage zitten met ADSL2+ internet en enkele pc's.
- kelder (met stroomvoorziening)

In de kelder wil ik een server neerzetten en die via een Devolo dLAN setje verbinden met m'n router/modem die in het appartement staat 2 etages hoger.
Dus 1x Devolo adapter in de kelder en 1x Devolo adapter in de woonkamer.

De vraag is of dit technisch kan gezien de afstand (lastig in te schatten hoeveel meter het betreft).
Verder ben ik een absolute leek op het gebied van electriciteit, groepen, fasen etc.......
Als het zou werken zou dit geweldig zijn, omdat draadloos of kabels trekken geen opties zijn gezien mijn woonsituatie.
Als er mensen hier zijn met tips of vergelijkbare situaties, dan ben ik benieuwd naar reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Volgens mij maakt de kabellengte niet zo heel veel uit, maar gaat het, zoals eerder al is opgemerkt, er vooral om dat het stopcontact in de kelder en woonkamer op dezelfde groep fase ziten. Dat betekent dat als je de stop zekering voor die fase uitdraait of omschakelt, het stopcontact in zowel de kelder als de woonkamer spanningsloos moeten zijn. Als ze op verschillende groepen zitten, kunnen ze geen signalen ontvangen.

Misschien dat ze op dezelfde fase zitten, maar dat hoeft niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-06-2008 21:16 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet waar;

Vraag:
In mijn huis liggen drie gescheiden fasen. Kan dLAN ook van één fase naar een andere een verbinding opbouwen?

Antwoord:
Ja. Deze zogenaamde fasekoppeling functioneert bij dLAN-toestellen ook zonder bijkomende inbouw van een fasekoppelaar. Dat betekent dat u ook via twee of drie fasen netwerkverbindingen kunt opbouwen.

FAQ Devolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
BonBon, ik weet niet in welke regio je woont maar je mag best mijn adapters even lenen om te testen.
Ik zit regio Weert

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

Vandaag de dLAN 200 AVeasy Starter Kit aangeschaft. Werkt fantastisch, inpluggen, pc opstarten en werken.

Ik haal gewoon 19.4 Mbit van de 20Mbit die ik heb via Telfort dus mij hoor je niet klagen. >:)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
t3q schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:35:
Vandaag de dLAN 200 AVeasy Starter Kit aangeschaft. Werkt fantastisch, inpluggen, pc opstarten en werken.

Ik haal gewoon 19.4 Mbit van de 20Mbit die ik heb via Telfort dus mij hoor je niet klagen. >:)
d:)b

Hoe is het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vergeet niet te beveiligen want het kan soms zijn dat de buurman het ook heeft en dan heb je er last van. Er zit een programma bij en maak een eigen netwerk aan. Ik heb het namelijk vaak gehad dat de buren ook op het netwerk zaten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
itsalex schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 08:16:
Vergeet niet te beveiligen want het kan soms zijn dat de buurman het ook heeft en dan heb je er last van. Er zit een programma bij en maak een eigen netwerk aan. Ik heb het namelijk vaak gehad dat de buren ook op het netwerk zaten.
De theorie was juist dat het verkeer in de meterkast wordt tegengehouden.

Daarnaast lijkt het me stug dat 2 mensen in dezelfde straat een netwerk via het stopcontact hebben ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Wij hebben nu een combinatiesysteem van Devolo, namelijk 2 adapters, eentje in de router, en eentje naar een andere pc, maar wat is er nu zo speciaal?

Op 1 van de 2 adapters zit een antenne voor wireless-g :D we hebben nu dus met 2 adapters 4 pc's aangesloten (1 rechts op de router, 1 op een stroomadapter, en 2 laptops op wireless) Dan heb je de hoge snelheid voor de desktops en wireless voor de laptops :D werkt als een zonnetje. Naast het feit dat je de internetverbinding met 3 mensen moet delen :P

Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.com/webcms/0204496001200316237/packshot_devolo_dlan_wireless_extender_starter_kit_eu_rgb72_250px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
ChaserBoZ_ schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:51:
[...]

De theorie was juist dat het verkeer in de meterkast wordt tegengehouden.

Daarnaast lijkt het me stug dat 2 mensen in dezelfde straat een netwerk via het stopcontact hebben ;)
Zeg dat niet te hard. In het blok van zeven huizen waar ik in woon, hebben er drie dus een netwerk via het electriciteitsnetwerk. En kon ik dus echt op het netwerk van mijn buren twee huizen verder komen. En konden hun buren ook via hun netwerk het internet op... Het wordt dus echt niet bij de meterkast tegengehouden. Wel afgezwakt, want de snelheid was niet om over naar huis te schrijven (overigens: lan 14mbit, twee setjes van devolo en een van netgear)

[ Voor 10% gewijzigd door Poltergeist op 11-08-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

itsalex schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 08:16:
Ik heb onlangs een PS3 gekocht en een extra adapter. Werkte voor geen meter. Kwam ik erachter dat er nieuwe firmware was. Alle 3 adapters geupdated en via de software op de cd alle 3 aangemeld op elkaar zodat het ook gelijk beveiligd is.

En wat denk je: gaan met die banaan, op me pc haal ik nu de volle 20mbit en me PS3 kan nu ook online.

Goed spul _/-\o_

Life goes as it goes.

Pagina: 1