[asp.NET / AJAX] File Upload

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174216

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben bezig met het maken van een asp.NET website die geschikt moet zijn voor een pocket device (voorals nog hoeft alleen windows mobile 5 ondersteunt te worden). Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen om met pocket IE AjaxPro te gebruiken. Maar nu zou ik graag willen dat ik ook een afbeelding kan uploaden door middel van ajax.

1. Een oplossing waar ik over gedacht had is het gebruik maken van een zogenaamde ajax hack (door naar een iframe te posten en daar een event gooien wanneer hij klaar is). Maar pocket IE ondersteunt geen iframe's.

2. Door te posten naar een popup. Maar in pocket IE worden er geen popups ondersteunt, de pagina wordt gewoon geopend in een nieuwe instantie van IE.

Heeft iemand misschien een idee wat de mooiste manier zou zijn om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54

dominic

will code for food

Is voor Pocket IE ook een XmlHttp object beschikbaar? Dan zou je een post request kunnen doen dmv dat object via javascript.

Je zult op de server dan wel je eigen afhandeling van de formdata moeten doen maar je bent dan al een stap verder. (PostedFile bestaat dan natuurlijk niet)

[ Voor 13% gewijzigd door dominic op 25-12-2006 12:42 ]

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij niet, zal even kijken.
Maar dan post ik hem naar een andere pagina? Of naar een webservice?

Ze zeggen hier van wel.
http://blogs.msdn.com/iem...ve/2005/11/15/493200.aspx

Ik heb AJAX ook wel aan de praat gekregen ndoor middel van AjaxPro maar het versturen kan dat wel ? Om je gebruik maakt van JavaScript die heeft toch geen rechten op een bestand?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 174216 op 25-12-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Anoniem: 174216 schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:42:
Volgens mij niet, zal even kijken.
Maar dan post ik hem naar een andere pagina? Of naar een webservice?
Nee dan maak je een nieuwe request aan vanuit je clientside script, de huidige pagina blijft dan gewoon in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dominic schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:42:
[...]

Nee dan maak je een nieuwe request aan vanuit je clientside script, de huidige pagina blijft dan gewoon in beeld.
Ah oke,
Heb je misschien zo een voorbeeld voor de hand liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Anoniem: 174216 schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:44:
[...]

Ah oke,
Heb je misschien zo een voorbeeld voor de hand liggen?
Niet voor Pocket IE helaas. Check ff de MSDN van MS, daar staan genoeg voorbeelden in, gewoon ff zoeken op 'pocket xmlhttp'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

crisp

Devver

Pixelated

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om mbv XMLHttpRequest een bestand te uploaden. Feit is namelijk dat je dan je eigen POST-body moet samenstellen en daarvoor moet je met javascript het bestand uit kunnen lezen, en dat is nu eenmaal niet mogelijk.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
crisp schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:53:
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om mbv XMLHttpRequest een bestand te uploaden. Feit is namelijk dat je dan je eigen POST-body moet samenstellen en daarvoor moet je met javascript het bestand uit kunnen lezen, en dat is nu eenmaal niet mogelijk.
Ja precies, dat is wat ik ook had uitgevonden. Hoopte toch stiekem dat er een oplossing zou zijn.

Dus er is geen enkele mogelijkheid om dit op te lossen door middel van ajax. Het enige wat ik zou kunnen doen bijvoorbeeld is een applicatie mee leveren die geinstalleerd wordt ofzo op de PDA of Tablet....?

Ben er nog steeds mee bezig en kwam er net achter dat het element input type=file helemaal niet ondersteunt wordt door pocketIE :S.

http://msdn.microsoft.com...grfINPUTTYPEfileSPPPC.asp

ENCTYPE MIME Always defaults to application/x-www-form-urlencoded, because INPUT TYPE=FILE is not supported.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 174216 op 03-01-2007 14:51 ]

Pagina: 1