Hoe kan ik mijn draadloos signaal versterken?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125018

Topicstarter
Beste tweakers,

Heb op dit moment draadloos internet van KPN. Allemaal leuk een aardig maar ik heb een erg zwak signaal die telkens weg valt wat erg frustrerend is.

Afbeeldingslocatie: http://img284.imageshack.us/img284/9610/signaalsi1.jpg

Hier een schets van de situatie,

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/3273/voorbeeld5ek.jpg

De router staat dus beneden en boven staan twee pc's met een erg zwak signaal. Wanneer ik de router boven neer zet heb ik ongeveer twee streepjes signaalsterkte. Het huis waarin ik woon is ongeveer 10 jaar oud dus misschien te goed geïsoleerd?

Hoe dan ook een erg vervelend probleem.

Nu zat ik wat rond te kijken op internet en kwam dit tegen, Draadloze bereikverlenger
Een breder bereik van uw netwerk
Met de WiFi-producten van Philips kunt u draadloze signalen verzenden, doorsturen en ontvangen en het meeste halen uit alle voorzieningen van uw Connected Home. Gebruik computers, andere met WiFi compatibele apparaten en een breedbandverbinding om van uw favoriete content te genieten.
Zou dit helpen? En waar zou ik deze dan neer moeten zetten, benden of boven?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Voor het mooie zou er een repeater tussen het modem en de pc's in moeten. Normaal gesproken zou ik deze dan op de tussenverdieping zetten... Dit kan echter in jouw situatie niet :X

Zijn de antennes van je router vervangbaar? Hier zou je dan een sterkere antenne op kunnen zetten om zo het bereik te vergroten. Als je dan ook nog eens je clients voorziet van sterkere antennes zou het een stuk beter mogen zijn.

Ik mis echter nog wat voor netwerkkaarten er in je clients zitten, zijn het PCI of USB? Welk Merk? 11mbit of 54mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Mijn overbuur heeft zilverpapier onder zijn router gezet. Het leek mij eerst onzin maar toen ik ooit eens op een dag zijn signaal binnenkreeg met een uitstekende signaalsterkte, begon ik toch wel even te twijfelen. de afstand tussen mijn router en die van mn overbuur is gemakkelijk 40m (woon aan een groot kruispunt). En dat signaal moet dan nog eens verschillende muren doorgaan. Het kan dus het proberen waard zijn om eens wat zilverpapier onder je router te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 08:12
Anoniem: 142917 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:09:
Mijn overbuur heeft zilverpapier onder zijn router gezet. Het leek mij eerst onzin maar toen ik ooit eens op een dag zijn signaal binnenkreeg met een uitstekende signaalsterkte, begon ik toch wel even te twijfelen. de afstand tussen mijn router en die van mn overbuur is gemakkelijk 40m (woon aan een groot kruispunt). En dat signaal moet dan nog eens verschillende muren doorgaan. Het kan dus het proberen waard zijn om eens wat zilverpapier onder je router te leggen.
Het ketst, dus misschien ook die signalen.

Goedkope doch effectieve truc! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Zoals hier boven al gezegd werd, sterkere antenne op je router. Maar vooral op je clients kan het uit maken waar mee je bezig bent. Dat USB spul is echt 3 delig brak. Daarmee kan een goed merk PCI kaart al heel wat schelen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit een PCI 802.11b/g (turbo mode) kaart in m'n pc, merk weet ik niet.

Antenne is niet afschroefbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Tomino schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:11:
[...]
Het ketst, dus misschien ook die signalen.

Goedkope doch effectieve truc! :9
Zilverpapier?
Papier met een zilverkleurig laagje erop?
Of iets als aluminiumfolie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Aluminiumfolie (sorry, Vlaamse woordenschat :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar even buiten het alluminiumfolie, zou een access point helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
Waar wou je het accesspoint neerzetten dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Je kan vast wel óf op je router de antenne afschroeven en vervangen, óf op je netwerkkaartje zelf.

Maar een goedekopere oplossing is inderdaad het aluminiumfolie, werkt het niet dan kan je altijd nog je portemonnaie erbij halen.

Zelf had ik het probleem ook, op zolder. Het leek ook of het signaal steeds zwakker werd. Toen de router in het trapgat van de eerste trap gemonteerd. Even was het beter, na een aantal maanden kakte het weer in. Na flink wat gekloot met de drivers heb ik nu telkens 5/5 of 4/5 ontvangsterkte. Ik snap het verband nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46
Je kunt ook je wireless op je KPN box uitzetten en dan een WRT54GL kopen, daar DD-WRT in flashen en ie dan laten uitzenden met 250 miliwatt :9

(In Nederland is eigenlijk maximaal 100 miliwatt toegestaan!)

[ Voor 8% gewijzigd door Flappie op 16-12-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mishmash schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:11:
Waar wou je het accesspoint neerzetten dan?!
Het is een simpele signaal versterker die het signaal op zou moeten pikken en weer versterkt uit zou moeten zenden. Of dit werkt weet ik niet maar ik kan het proberen.

Ik zou 'm dan boven neerzetten, beneden heeft weinig nut denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
Ik zou het eerst even testen voordat je een AP gaat kopen (misschien ff lenen van iemand?) Als er goede antennes op het AP zitten zou het wel uit moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mishmash schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:05:
Ik zou het eerst even testen voordat je een AP gaat kopen (misschien ff lenen van iemand?) Als er goede antennes op het AP zitten zou het wel uit moeten maken...
Ken zo niemand waarvan ik er een kan lenen. Heb 'm zojuist al besteld en het geld met iDeal overgemaakt.

Mocht het niet werken stuur ik 'm retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106749

id als je persee een AP eraan gaat hangen kop dan gewoon een wrt54GL kun je veel meer mee als jet een AP en is net zo duur

bel eerst eens even met KPN voor een firmware upgrade, als deze er is, misschien hebben hun verder nog tips, hun kennen de apparatuur natuurlijk het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 14:09
Zit je op hetzelfde chanel? Dit kun je bij de drivers in stellen (rechtermuisklik op Netwerk Computers of zoeits) en daar ergens chanel zet die enes hetzelfde op je PC en router ;) En zet ze ook eenals op verschillende, het kan zijn dat sommige apperatuiur de signalen storen, kwestie van een beetje testen ja. Ik heb hier een billige Sitecom router en heb tot op de zolder god bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
luccie schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:25:
Zit je op hetzelfde chanel? Dit kun je bij de drivers in stellen (rechtermuisklik op Netwerk Computers of zoeits) en daar ergens chanel zet die enes hetzelfde op je PC en router ;) En zet ze ook eenals op verschillende, het kan zijn dat sommige apperatuiur de signalen storen, kwestie van een beetje testen ja. Ik heb hier een billige Sitecom router en heb tot op de zolder god bereik.
Als ik me niet vergis is die channel setting bij je netwerkkaart voor Ad-hoc mode en niet voor infra mode... De router geeft aan op welk kanaal ze gaan babbelen, de clients gaan automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336514

Heel veel dank voor de tip van het aluminium folie. Ik had helemaal geen ontvangst in de huiskamer en de keuken en na het plaatsen van het folie onder de router, heb ik opeens heel goede ontvangst, 12- 18 Mbps. Een wonder!

Dus probeer eerst het folie voordat je aan een duur en moeizaam te configureren accespoint begint.
Sacha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 04:32

FCC

Bedankt voor de tip, maar ik denk dat T.S. na ruim 3 jaar wel een of andere oplossing heeft gevonden ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322319

FCC-gast schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:26:
Bedankt voor de tip, maar ik denk dat T.S. na ruim 3 jaar wel een of andere oplossing heeft gevonden ;)
Haha lol.

Helaas zit ik nu wel met hetzelfde probleem. Straks ook even de folie truc toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191882

Ik heb het geprobeerd met het stukje aluminiumfolie en het werkt perfect.
eerst 30% ontvangst en soms uitval na plaatsen alu 100%

Bedankt voor de zilveren :) tip
Pagina: 1