Toon posts:

ATI Radeon 9250

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens,
ik heb een ati radeon 9250 kaartje 256mb PCI in een oude dell 2400 steken. Hij deed het altijd prima tot voor kort, wou hij ineens niet meer. Eerst starte hij nog op en toen ik mn favo spel opstarte (World of Warcraft), kreeg ik een blauw error scherm van windows, iets met de drivers. Ik was geshockt want had dit nog nooit meegemaakt. Ik dus naar de website van ati gesurfd en daar even de nieuwste drivers gedownload. Helaas zonder succes, nu gaat hij slechts tot windows is opgestart, vanaf dat de gebruiker verwelkomd wordt is er slechts een zwart scherm. Ik vindt dit echt wel jammer aangezien ik nu met nog 10x slechtere graphics zit opgescheept (on-board). Weeten jullie misschien aan wat dit zou kunnen liggen? Hij heeft altijd perfect gewerkt, er is nooit iets aan de pc veranderd geweest buiten een extra latje van 512mb RAM ingestoken en daarna werkte hij nog altijd.

Verwijderd

waarom ben je zo zeker dat het je kaart is?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

System Restore al geprobeerd tot het moment dat 'ie voor de laatste keer wel goed werkte?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Probeer de PCI kaart eens in een andere PC, weet je teminste zeker of de kaart nog wel leeft of niet.

Verwijderd

Topicstarter
omdat de onboard kaart nog werkt, en ja ik heb system restore al geprobeerd, zonder effect

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 13:30
Test hem toch maar eens in een andere pc, en als hij dan daadwerkelijk kapot is, kun je een nieuwe kopen. Eentje van 100 euro(à la 7600 gt) is zeker al 5 keer beter dan wat je nu hebt en daar zul je zeker genot van hebben.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
ja maar deze pc heeft geen AGP PCIe slots ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:30:
Probeer de PCI kaart eens in een andere PC, weet je teminste zeker of de kaart nog wel leeft of niet.
de kaart werkt nog soms :+ en dan komt van ati catalyst control center: VPU Setting have been restored. Ofzoiets omdat de kaart niet meer op de commands van de driver antwoordde :S maar meestal werkt het toch niet en geraakt hij niet voorbij het windows opstart scherm = opstarted zonder beeld

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:51:
[...]

de kaart werkt nog soms :+ en dan komt van ati catalyst control center: VPU Setting have been restored. Ofzoiets omdat de kaart niet meer op de commands van de driver antwoordde :S maar meestal werkt het toch niet en geraakt hij niet voorbij het windows opstart scherm = opstarted zonder beeld
Zelfde in andere pc ook ?? Kan ook zijn dat PCI slot slecht is of de aansturing daar van he.
Als het in andere pc het zelfde zou zijn, zou je eens aan een nieuwe moeten gaan denken ben ik bang voor.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb hem nog niet in andere pc getest. Ik heb wel al eens van PCI slot veranderd, dit haalde niks uit dus aan de poort ligt het niet... ik vrees inderdaad hetzelfde. Hij is nogtans nog geen jaar oud, dus hij valt denk ik nog net onder garantie (hoop ik)
bedankt voor de reacties alleszins :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:40:
ja maar deze pc heeft geen AGP PCIe slots ;)
Een agp pcie slot? :?
Je bedoelt dat hij nu een AGP slot heeft en geen Pci-e

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:08:
[...]

Een agp pcie slot? :?
Je bedoelt dat hij nu een AGP slot heeft en geen Pci-e
Nee, dat hij noch AGP-slots noch PCI-e slots heeft 8)7 Niet zo mierenneuken, je begrijpt het best :>

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:05:
[...]

Nee, dat hij noch AGP-slots noch PCI-e slots heeft 8)7 Niet zo mierenneuken, je begrijpt het best :>
dat is het :) dus jullie denken dat ik best een nieuwe kaart koop? dan maar gelijk een nieuwe pc als het van mij afhangt, maar deze staat op naam van het bedrijf van de pappie dus ik weet niet of hij al afgeschreven is :P

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Kheb hetzelfde kaartje, en kreeg soms ook op onverklaarbare momenten blauwe schermen die verwijzen naar foutief geaddresseerd geheugen oid...

Maak je toevallig gebruik van Symantec AntiVirus software? of andere Symantec producten? Ghost? Dat was bij mij in ieder geval de oorzaak..

Suc6

Goochem

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:05:
[...]

stfu newb :>
Een beetje duidelijkheid kan geen kwaad ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:18:
nee ik heb hem nog niet in andere pc getest. Ik heb wel al eens van PCI slot veranderd, dit haalde niks uit dus aan de poort ligt het niet... ik vrees inderdaad hetzelfde. Hij is nogtans nog geen jaar oud, dus hij valt denk ik nog net onder garantie (hoop ik)
bedankt voor de reacties alleszins :)
Nog geen jaar oud betekent automatisch dat je nog garantie hebt ja. Dus dat lijkt me de beste optie.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

laatste drivers WERKEN PAS VANAF 9500 serie
even goed zoeken dus staat erbij trouwens
OMFG als je 9200 selecteerd pakt ie de verkeerde driver! Relase notes geeft het zelfs aan :X

Gebruik versie 6.5, die heeft wel ondersteuning voor <DX9 kaarten.

[ Voor 50% gewijzigd door Cio op 12-12-2006 17:54 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Cio schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:28:
laatste drivers WERKEN PAS VANAF 9500 serie
even goed zoeken dus :) staat erbij trouwens
ik heb goed gezocht, er stond duidelijk bij 9250. Enfin ik ga es ff kijken voor de garantie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Cio schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:28:
OMFG als je 9200 selecteerd pakt ie de verkeerde driver! Relase notes geeft het zelfs aan :X

Gebruik versie 6.5, die heeft wel ondersteuning voor <DX9 kaarten.
dus ik heb de verkeerde?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nee, hij zegt voor niks dat je andere drivers moet gebruiken :?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruikde 6.5 denk ik al hoor

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 22:56 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Denken moet je aan het paard overlaten, zoek nou is echt op welke drivers je hebt? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1