[Outlook] Outlook Vandaag als bureaubladachtergrond

Pagina: 1
Acties:

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Zoals de titel waarschijnlijk al laat blijken heb ik een probleem met Outlook. Ik maak gebruik van MS Outlook 2003 op Windows XP SP2.
Ik wil graag Outlook Vandaag als bureaubladachtergrond/wallpaper hebben zodat alle agendapunten, taken en berichten op het bureaublad worden weergegeven.

Wat ik al heb ondernomen:
  • htm-bestand selecteren.
    Outlook Vandaag gebruikt C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\1043\outlwvw.dll/outlook.htm als locatie om zich weer te geven. Deze link gebruiken als Active Desktop werkt niet.
  • Via zoekmachines met alle zoektermen gezocht maar geen bruikbaar resultaat gevonden. Vooral het programma DeskLook wordt weergegeven, dit programma doet alleen niet wat ik wil. Ik wil het veel simpeler
  • Op GoT gezocht en één topic gevonden.
    in [BC3] Outlook op je desktop heeft de TS hetzelfde probleem (in 2001) alleen kreeg ook hij niet de verlossende oplossing.
Ik hoop dat we er uit komen. Bij voorbaat dank!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat het niet mogelijk is omdat je dan als je een webserver installeert en als index page die pagina opgeeft zou je zo OWA hebben.
Lijkt me niet dat Microsoft dat zou willen.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

• Mr.S
Wat je zegt klopt absoluut maar zo geavanceerd wil ik het absoluut niet gebruiken, mijn probleem is eigenlijk heel eenvoudig en Microsoft hoeft zich voor mij of mijn gebruik niet te vrezen.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-07 12:54
Nee dat kan niet. De Active Desktop accepteerd geen res://<path>\iets.dll\pagina.htm

[ Voor 54% gewijzigd door Kalief op 10-12-2006 15:07 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben bezig met een programma wat je outlook calendar en to do in je wallpaper zet of welke tekst of info je maar kan bedenken, zoals ip info, etc.

Het werkt al en is min of meer in beta. Ik heb alleen nog geen tijd gehad voor een help en goed testen. Het werkt vrij simpel en vraagt geen resources, behalve dat bij het opstarten het je wallpaper even aanpast.

Als je een versie wilt hebben stuur mij dan even een email.

tweaker at tijnonline punt com.

Groet,
Tijn

Verwijderd

Ik heb eerder zo'n programma gezien. Echter het nadeel was toen dat het op alle monitors kwam te staan als je een dual monitor setup hebt.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54
Je kunt ook zelf een webpagina maken wat een outlook object bevat.
Dit is dan je outlook calender, task of inbox.

bv:
code:
1
2
3
4
<object ID="CalList" CLASSID="CLSID:0468C085-CA5B-11D0-AF08-00609797F0E0">
    <param NAME="Module" VALUE="Calendar">
    <param NAME="Path" VALUE="\\Public Folders\Favorites\Team Calendar">
</object>

let the past be the past.

• Mr.S
Ik heb je programma getest en het werkt best prettig voor wat het moet doen. Mijn probleem wordt hier niet mee opgelost maar na extra navraag en contact met Microsoft blijkt dat wat ik wil gewoon niet mogelijk te zijn. Jammer... maar helaas.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-07 12:54
DeskLook lijkt te doen wat je zoekt. Deze applicatie plaatst een transparante Outlook Today op de Desktop.
http://xemico.com/desklook/index.html

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1