Problemen met Asus X1950pro in een Dell PC

Pagina: 1
Acties:

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Hallo,

Ik heb een maandje geleden een nieuwe pc aangeschaft bij Dell, namelijk de E521.
Opzich best een goed systeempje, behalve dan de onboard nvidia 6150LE die echt enorm slecht is.

Vandaar dat ik een nieuwe videokaart besteld had, een Radeon x1950 pro van Asus.
Die heb ik dus vandaag binnengekregen, maar het grote probleem is dat dat ding niet past bij mijn Dell moederbord (de E521).

Dit moederbord ziet er als volgt uit

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/9672/e521arv6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/8710/e521bgr4.jpg

Nr 16 is dus de PCIe 16x slot waar de kaart in moet, maar de kaart komt daarbij dus tegen de proccesorsocket (nr 2) aan. Het scheelt echt maar een paar millimeters :(

Mijn vraag is dus ook of het mogelijk om deze kaart op de een of andere manier dan tóch in die pc te stoppen, en zo ja: HOE?!?

Ook vroeg ik me nog af je de X1950pro nog apart met de voeding moet verbinden of dat dit niet nodig is? kweet niet echt precies hoe dit werkt namelijk en heb nergens in de handleiding of op internet iets kunnen vinden.

Khoop dat iemand hier een antwoord op weet. Alvast bedankt

Verwijderd

je moet hem stroom geven via de connectors die uit je Power Supply Unit komen. Op zichzelf kan hij niet werken, zoals bvb een soundcard.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08

Cheezus

Luiaard

marcel_koggel schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:49:
Mijn vraag is dus ook of het mogelijk om deze kaart op de een of andere manier dan tóch in die pc te stoppen, en zo ja: HOE?!?
Wat komt precies waar tegenaan? Komt de koeler van de videokaart tegen de CPU-koeler aan? Je zou dan wat kunnen knutselen met een andere videokaart- of cpu-koeler. Of misschien kun je een koelvinnetje bijbuigen of iets dergelijks.
Als de printplaat van de videokaart tegen iets aankomt wat ook niet verwijderbaar is dan heb je waarschijnlijk pech.

Post anders even een foto van de situatie :)

edit:

Bij nader inzien denk ik dat je bedoelt dat de videokaart tegen de northbridge koeler (niet genummerd) aan komt. Hier kun je wel een vinnetje van bijbuigen/afknippen zonder problemen te krijgen met de koel capaciteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Cheezus op 07-12-2006 09:19 ]

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 08:19

whimbrel46

Don't ask why

1. De koeler van de Asus X1950 pro is twee slots hoog. Ik denk dat niet alleen met je Nortbridge koellichaam in de knoop zit, maar ook met de zwarte kast om je processor koeler (heb even de foto's van de Dell 521 bekeken). Moet nog uitzoeken hoe ik dat hier kan plaatsen.

2. Over het algemeen wordt een voeding van > 450 watt aangeraden voor de X1950 Pro. De voeding in de Dell 512 heeft een vermogen van 309 watt. Je zou in zo'n nieuw systeem wel de 6 polige stekker terug moeten vinden die achterin de videokaart gestoken moet worden. Anders moet je de verloopstekkers die meegeleverd zijn bij de Asus gebruiken. Maar ik denk niet dat je voeding het gaat trekken. Er zit immers ook al een behoorlijke processor in je systeem.

Verwijderd

Ik heb ook zo een soort probleem. maar ik heb een ATI Radeon x1950xt video kaart.
Maar deze video kaart neemt 2 slots in beslag, en het probleem is dan dat de pci aansluiting op de bovenste slot is. is dit op te lossen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.pix-hoster.com/upload/280220c30.jpg

daar zie je dat die 2 slots gebruikt maar er is maar ruimte voor 1

Afbeeldingslocatie: http://www.pix-hoster.com/upload/280220h03.jpg

en ik dacht misschien Kan ik het bevestigingspunt van de bovenste slot er af knippen. en dan een gat in me moeder bord maken zodat die wel gewoon lucht kan aanzuigen

Verwijderd

Een gat in je moederbord maken... 8)7 :X _/-\o_ :'(

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Als ik je foto's zie en het plaatje wat eerder gepost is, zie ik nog een pci slot, zou je je geluidskaart niet lager kunnen zetten, dan heb je wel genoeg plek?

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

hehe ik bedoel in me kast O-)

Verwijderd

RoadKill21 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:24:
Als ik je foto's zie en het plaatje wat eerder gepost is, zie ik nog een pci slot, zou je je geluidskaart niet lager kunnen zetten, dan heb je wel genoeg plek?
me geluidskaart zit niet in een pci express slot of maakt dat niet uit ? .. en dat pci slot wat boven mijn geluidskaart zit is een 1x en die daar boven is een 16x

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 21:50 ]

Verwijderd

maar zou mijn idee kunnen werken of niet ? moet het natuurlijk wel zker weten anders ben ik me garantie kwijt
Pagina: 1