Van IPB naar Speedlinq

Pagina: 1
Acties:
  • 3.367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199494

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen van KPN IPB naar Speedlinq Comfort/Best-adsl. Mijn vraag is wat ik moet invullen bij de adsl check onder keuze huidige telefoonlijn:"gewone (analoge) telefoonlijn" of "ik heb geen telefoonlijn". Dit staat er bij de uitleg:

Speedlinq ADSL wordt geleverd over een bestaande vaste telefoonlijn van KPN. Deze telefoonlijn kan een gewone telefoonlijn (analoog) of een ISDN telefoonlijn zijn. Het type lijn staat vermeld op de KPN telefoonfactuur.

Ook als u ISDN in combinatie met een Quatrovox wilt gebruiken dient u voor ISDN te kiezen.

Als je nog geen telefoonlijn hebt en dit aangeeft dan zal Speedlinq een verzoek doen bij KPN om een zgn. dedicated line aan te laten leggen.
Een dedicated line is een lijn die wordt aangelegd om het ADSL signaal over te transporteren, zonder dat er door de KPN een telefoniesignaal over deze lijn wordt getransporteerd.

Indien er een verkeerde keuze wordt gemaakt zal dit een flinke vertraging in de oplevering van uw lijn tot gevolg hebben.

Volgens mij heb ik geen analoge lijn meer, maar al wel een dedicated line of snap ik het niet meer?
Alvast bedankt.

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

je hebt nu een ADSL-only lijn dwz dat er geen ouderwetse analoge lijn meer is...

het is eigenlijk al een dedicated lijn. het is denk ik dus ff vragen aan speedlinq of ze die zomaar kunnen overnemen... denk het eerlijk gezegd nie.. kpn kennende..

minimaal 2 weken downtime zal den ik onvermijdelijk zijn...

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

ik denk dat een telefonische aanvraag een beter idee is.... daar kan je dan vragen of ze die lijn over kunnen nemen. ik zou niet de gok durven nemen om de keuze te maken op die site...

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199494

Topicstarter
ok bedankt, ga morgen "even" bellen. Helpdesk schijnt een ramp te zijn, maar in dit geval de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je moet bellen, dan zeker geen Speedlinq nemen. De helpdesk kost een schandalige 70 eurocent per minuut |:( , een reden om imo deze provider te mijden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Anoniem: 199494 schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:31:
Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen van KPN IPB naar Speedlinq Comfort/Best-adsl. Mijn vraag is wat ik moet invullen bij de adsl check onder keuze huidige telefoonlijn:"gewone (analoge) telefoonlijn" of "ik heb geen telefoonlijn". Dit staat er bij de uitleg:

Speedlinq ADSL wordt geleverd over een bestaande vaste telefoonlijn van KPN. Deze telefoonlijn kan een gewone telefoonlijn (analoog) of een ISDN telefoonlijn zijn. Het type lijn staat vermeld op de KPN telefoonfactuur.

Ook als u ISDN in combinatie met een Quatrovox wilt gebruiken dient u voor ISDN te kiezen.

Als je nog geen telefoonlijn hebt en dit aangeeft dan zal Speedlinq een verzoek doen bij KPN om een zgn. dedicated line aan te laten leggen.
Een dedicated line is een lijn die wordt aangelegd om het ADSL signaal over te transporteren, zonder dat er door de KPN een telefoniesignaal over deze lijn wordt getransporteerd.

Indien er een verkeerde keuze wordt gemaakt zal dit een flinke vertraging in de oplevering van uw lijn tot gevolg hebben.

Volgens mij heb ik geen analoge lijn meer, maar al wel een dedicated line of snap ik het niet meer?
Alvast bedankt.

Johan
@yooy: Sta nu voor dezelfde vraag. Hoe is het bij jou gegaan verder? Wat heb je ingevuld bij 'huidige lijn' toen je nog IPB had? Hoe ging de overstap? Vragen, vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 199494 schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:31:
Hallo,

Alvast bedankt.

Johan
Je moet een overstap aanvragen. Niet een 'nieuwe' aanvraag doen.

Die helpdesk valt trouwens 200% mee. Heb hem een paar kee rgebeld voor wat kleine dingetjes en heb al twee keer 15 euro gefactureerd gekregen omdat zij een foutje hadden gemaakt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

SA007

Moderator Tweaking
Hier zijn we nu ook aan het overstappen van IPB naar speedlinq.

En kpn heeft de hele zooi 2 maanden! te vreoeg afgesloten.

Voor speedlinq komt hier een nieuwe lijn (49 euro eenmalig wat je niet erug krijgt) was volgens hun de enigste mogelijkheid. En als kpn niet zo'n lompe fout had gemaakt betekende dat dat we over 2 weken rustig de kabels konden omwisselen in de kelder naar de nieuwe lijn en dat we een overstap hadden van ongeveer een maand om het nummer te porteren.

Hou daar wel rekening meer: om een nummer te porteren MOET het actief zijn! Een IPB abbo wat afgesloten is kan niet geporteerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02
SA007 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:50:
Hier zijn we nu ook aan het overstappen van IPB naar speedlinq.

En kpn heeft de hele zooi 2 maanden! te vreoeg afgesloten.

Voor speedlinq komt hier een nieuwe lijn (49 euro eenmalig wat je niet erug krijgt) was volgens hun de enigste mogelijkheid. En als kpn niet zo'n lompe fout had gemaakt betekende dat dat we over 2 weken rustig de kabels konden omwisselen in de kelder naar de nieuwe lijn en dat we een overstap hadden van ongeveer een maand om het nummer te porteren.
Blijkbaar bij KPN iets opgezegd voordat je bij Speedlinq de overstap hebt aangevraagd en bevestigd hebt gekregen?

Of is het echt een blunder van KPN?
Hou daar wel rekening meer: om een nummer te porteren MOET het actief zijn! Een IPB abbo wat afgesloten is kan niet geporteerd worden!
Dat is bij de meeste partijen zo. Als een nummer in opheffing zit of is opgeheven is het nummer vrij en dus kan je er als 'ex-gebruiker' geen aanspraak meer op maken. Sommige partijen houden een nummer nog even 'in-actief' vast voor het geval de nummer portering nog komt, maar dat is meer netheid dan dat je daar aanspraak op kan maken. Hangt er maar vanaf hoe ze de processen hebben ingericht.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Bij een overstap moet je ook op het formulier aangeven over wat voor lijn je huidige ADSL loopt, analoog of ISDN. Bij IPB heb je geen van beide meer volgens mij. Mijn bedoeling is natuurlijk om naadloos (of zo kort mogelijk zonder verbinding) met nummerbehoud over te stappen. Volgens Speedlinq website moet je ongeveer 2 weken na aanmelding opzeggen bij je huidige provider. Ik ben bang dat het -zeker met nummerbehoud- fout gaat. Is er hier iemand die daadwerkelijk dezelfde overstap al heeft gedaan? Wat is de 'veiligste' manier?

Edit: Niet helemaal on-topic, maar ik kan ook niet achterhalen of Speelinq 'over KPN' vaste IP-adressen hanteert. Nu heb ik dat wel en da's natuurlijk wel zo handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Hakkie op 08-09-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Veiligste manier is eerst weer terug naar direct adsl + telefonie. Daarna kun je moeiteloos overstappen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Murcielago schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:57:
Veiligste manier is eerst weer terug naar direct adsl + telefonie. Daarna kun je moeiteloos overstappen.
Dat is wel een monsterlijke extra stap, geeft dat je niet bij KPN ook weer een nieuw jaarcontract? Zowel voor Internet als voor je (vaste)telefonie?

Als je geen 'vaste KPN telefonie aansluiting' meer hebt, dat heb je niet meer bij IPB, kan je toch aangeven dat je alleen ADSL hebt? Kan dat niet geef je gewoon analoog (PSTN/POTS) op neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hakkie schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:52:
Edit: Niet helemaal on-topic, maar ik kan ook niet achterhalen of Speelinq 'over KPN' vaste IP-adressen hanteert. Nu heb ik dat wel en da's natuurlijk wel zo handig.
Net zo vast als alle andere providers: In de praktijk wel, maar niet gegarandeerd ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik kan me helaas niet meer herinneren wat ik had ingevuld, maar min overstap van IPB naar Speedlinq was binnen een week afgerond(naast wat problemen met het modem, bellen etc, maar de verbinding was al helemaal klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

SA007

Moderator Tweaking
bjck schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:23:
[...]

Blijkbaar bij KPN iets opgezegd voordat je bij Speedlinq de overstap hebt aangevraagd en bevestigd hebt gekregen?

Of is het echt een blunder van KPN?
Kpn heeft toegegeven dat het een fout van hun is. Is wel goed aangevraagd en staat goed in hun administratie.
Murcielago schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:57:
Via die methode zit je volgens kpn 4-10 weken! zonder telefoon.

Beste manierom over te stappen is je nieuwe abbo op een nieuwe lijn aan te vragen (je krijgt 4 draden voor POTS je huis in, je gebruikt er 2 van) die andere 2 worden dan een nieuwe lijn.
Als adsl daarop goed werkt het nummer porteren, en dan kpn pas opzeggen.

Betaal je wel ~1,5 maand dubbel, maar weet je zeker dat kpn geen rotzooi kan maken van het overzetten (wat hier gebeurd is, wan t volgens de consumentenbond wel vaker gebeurd).

Hou er ook rekening mee dat als er iets misgaat je nergens recht op hebt, als het bij kpn mis gaat ben je je nummer kwijt en moet je hopen dat kpn aardig genoeg is om het nummer alsnog porteerbaar te maken.
Het is iig in een paar uut plat en pas na een paar weken weer goed (als er 'ergens' iets misgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Klopt SA007. Ik heb Speedlinq gesproken. Procedure zou zo moeten zijn:
  • Aanvraag indienen bij Speedlinq. Aangeven dat je momenteel geen telefoonlijn hebt. Bij IPB heb je noch analoog, noch ISDN oftewel 'niks'. Indien gewenst natuurlijk ook nummerbehoud melden.
  • KPN legt lijntje aan, kost 49,- (wordt niet vergoed)
  • Ongeveer 2 weken nadat ADSL over de nieuwe lijn werkt kun je bij KPN je IPB opzeggen. Speedlinq doet na oplevering ADSL namelijk een nummerporteringsverzoek bij KPN.
Je hebt gedurende 1 à 2 maanden extra kosten, en het is niet gegarandeerd dat op deze manier alles foutloos verloopt, duhhhh... :+ Ga binnenkort e.e.a. in werking stellen.

Anoniem: 234115

Reactie op bovenstaand bericht, ben bang dat het allemaal niet zo makkelijk gaat
Het nummer wat nu bij ipb van kpn is kan niet overgenomen worden door een provider
zoals speedlinq. Als je je ipb opzegt en je geeft aan dat je terug wilt naar analoge lijn
(met evt adsl) krijg je geen nieuw jaarcontract en kun je moeiteloos overstappen naar
een eventuele andere provider. Het duurt misschien wat langer maar is wel beter dan bovenstaande
Al heb ik mijn twijvels of bovenstaande antwoord wel gaat lukken!

• bjck
Anoniem: 234115 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:28:
Reactie op bovenstaand bericht, ben bang dat het allemaal niet zo makkelijk gaat
Het nummer wat nu bij ipb van kpn is kan niet overgenomen worden door een provider
zoals speedlinq. Als je je ipb opzegt en je geeft aan dat je terug wilt naar analoge lijn
(met evt adsl) krijg je geen nieuw jaarcontract en kun je moeiteloos overstappen naar
een eventuele andere provider. Het duurt misschien wat langer maar is wel beter dan bovenstaande
Al heb ik mijn twijvels of bovenstaande antwoord wel gaat lukken!
Waarom zou een nieuwe ISP dat nummer niet kunnen porteren vanaf IPB? Natuurlijk kan dat wel, je moet alleen niet eerst de boel opzeggen bij IPB natuurlijk. Bij elke overstap de nieuwe ISP alles laten inplannen (zowel DSL als nummer portering) en dan pas opzeggen en aangeven dat je gaat migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgjgreeven
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10-2017
Helaas..

Overnemen van je huidige telefoonnummer bij IPB naar Speedlinq kan dus NIET....

het overnemen van telefoonnummers is in nederland alleen geregeld van een vaste lijn naar een andere provider..
IPB valt niet onder vaste lijnen omdat het VOIP is.

Geloof me.. ik heb het aan de lijve ondervonden.
Ik moest omdat ik IPB had op basis van een ISDN lijn overigens weer volledige aansluitkosten a 49 euro betalen.
en je modem moet je betalen, en je normale aansluitkosten bij speedlinq..
alles bj elkaar zo'n kleine 300 euro..
ok je krijgt het na een week of 8 weer terug.. maar toch, je moet het wel even ophoesten.. en je bent je oude nummer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is echt kolder dat zo'n nummer niet te porteren is. Wie een nummer heeft en welke techniek gebruikt wordt door die aanbieder doet er niet toe. Voor nummer portering is het alleen van belang dat de nieuwe partij de 'te naam stelling' juist heeft en het adres van de gebruiker. En het moet natuurlijk gecommuniceerd worden zo'n portering met de juiste huidige partij.

Je kan ook je telefoonnummer vanaf vastenet KPN naar een kabelaar meenemen en daarna weer naar een ADSL aanbieder met VoIP. Allemaal prima mogelijk dit.

Alleen moet de partij het je aanbieden. En die zal even moeten nagaan bij wie het nummer nu zit om daarmee te communiceren. Als Speedlinq aanneemt dat een nummer altijd bij KPN vastenet zit gaat het niet nee. Of als je al je nummer hebt opgezegd (ook in de toekomst) kan een partij de portering weigeren natuurlijk.

Er zijn partijen die niet laten porteren, maar die geven die nummers zelf ook uit en porteren ook niet naar zich toe dan. Je doet mee of niet mee zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
Ik ben ook van plan om over te stappen naar Speedling ADSL only. Momenteel heb ik KPN- ADSL direct over ISDN; dus ik heb geen telefoon of IP bellen. Als ik het goed heb begrepen, moet ik een nieuwe lijn aanvragen. Graag zou ik willen weten of de nieuwe lijn analoog of ISDN wordt, daar ik nu een vrij nieuw ISDN modem gebruik. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

joepboris schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:37:
Ik ben ook van plan om over te stappen naar Speedling ADSL only. Momenteel heb ik KPN- ADSL direct over ISDN; dus ik heb geen telefoon of IP bellen. Als ik het goed heb begrepen, moet ik een nieuwe lijn aanvragen. Graag zou ik willen weten of de nieuwe lijn analoog of ISDN wordt, daar ik nu een vrij nieuw ISDN modem gebruik. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe je het aan moet vragen weet ik niet, maar als je inderdaad een volledig nieuwe lijn aanvraagt zal deze analoog worden opgeleverd

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
joepboris schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:37:
Als je geen ISDN telefonie van KPN meer hebt op die lijn wordt het bij een telco-telco migratie annexA. Een nieuwe aansluiting op een ander aderpaar naast deze wordt ook annexA.

Alleen als het nog linesharing is, dus je hebt nog KPN ISDN telefonie op die lijn ook, blijft het annexB.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 24-09-2007 08:31 ]

Pagina: 1