Toon posts:

Geforce6800GT te warm!!!!!! of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vrienden.

Ik heb dus het volgende probleem met mijn Asus Geforce 6800GT. Eerst moet ik even melden dat ik deze kaart nooit heb overgeclockt.
Wat me meteen na de aanschaf opviel, is dat de temperatuur van de kaart heel erg hoor was. Bij normaal gebruik bedroeg deze bijna 80 graden en 95 bij gamen (met de meegeleverde koeler).

Ik heb dus een Zalman VF900Cu geplaatst (ook bij azerty besteld). De temps liggen nu wat lager: 56 bij normaal gebruik (windows) en 72-75 bij gamen. De temp in de pc kast is dan 43-45 graden, moederbord: 34-36, processor: 44-47 graden.

Is dat normaal? Wat is eigenlijk de normale temperatuur voor mijn Geforce 6800GT?

Ik heb al eerder namelijk een RMA aangevraagd bij Azerty en ze stuurden me de kaart terug met de melding dat deze gewoon goed is en dat de temps stressed 81 graden bij hun testen bedroegen.

Wat moet ik nu doen? een nieuwe kaart kopen? (maar niet bij Azerty deze keer) of zijn de temp met de nieuwe koeler normaal?

Ik hoor namelijk van mensen dat hun temps met deze videokaart met dezelfde Zalman bij gamen rond 50 graden liggen. Ligt het misschien aan mijn kast? Maar als ik die open maak en voldoende lucht erin laat stromen, dan zijn de temps bijna hetzelfde (wel een paar graden lagen)

Help me plz!!!! :confused:

Verwijderd

Ik zit zelf op 52(idle) graden op mijn 6800le met stock cooling. Maar ik zou me geen zorgen maken, grakas kunnen vele malen hogere temps verduren hoor. echt boven de 100 enzo, Niet zoals CPU dus ;)

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 15:36
Wat is precies het probleem? Die temps kan zo'n 6800GT makkelijk hebben, hij geeft toch ook geen artifacts ofzo?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die temperaturen zijn nog ruim binnen de grenzen voor een GPU, zeker die met de Zalman koeler. Je hoeft je dus geen zorgen maken. De temperatuur binnen je kast ligt overigens wel relatief hoog wat mede de hogere temperaturen van de GPU kan verklaren. Je zou dus misschien iets kunnen doen aan de airflow in je kast. Ik weet niet welke hardware je nu hebt en welke fans je al in je computer hebt.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Als je een andere pc tot je beschikking heb, probeer de kaart in een andere pc om te kijken of hij de kaart nog steeds zo'n hoge temperatuur weergeeft.

Als je dit neit tot je beschikking hebt, kijk even of de airflow in je kast goed zit zet je kast open.

Wat je ook kan doen is je nvidia drivers update of opnieuw installeren ( misschien is je kaart minder warm dat hij weergeeft )

Edit:

De temperaturen zijn wel hoog maar niet echt gevaarlijk, misschien is het wel normaal voor dat model. Zolang je geen vastlopers hebt/artifacts is er geen probleem

[ Voor 18% gewijzigd door Gatygun op 26-11-2006 17:50 ]

Verwijderd

Ik zou me meer zorgen maken om je CPU dan om je GPU, mijn CPU is 30 graden idle

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 11:35
Ik heb ook de 6800GT van Asus met een vf700cu, idle temps zijn 39/38 (GPU/Ram) en stress 48/48

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:49:
Ik zou me meer zorgen maken om je CPU dan om je GPU, mijn CPU is 30 graden idle
Ach, mijn CPU is 40°C idle (wel niet met fan op stofzuigermodus). Niet zo abnormaal bij bepaalde processors hoor. En 47°C is nog niet echt een temperatuur om je zorgen over te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-11-2006 17:51 ]

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
ligt idd aan je kast of evt.voeding....?(minimaal 400 watt merkvoeding)
80 graden is geen rare temperatuur voor een 6800GT
die gasten die hem naar 50 graden koelen hebben een kasttemperatuur van rond 25 graden.
CPU hebben ze dan ook vaak op 40 graden....
Temps van jou zijn in orde,
en als je lagere temps wil bereiken (om over te klokken)
Moet je een betere kast met veel airflow kopen en een stevige voeding

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 15:02
De temp in de pc kast is dan 43-45 graden, moederbord: 34-36, processor: 44-47 graden.
De temp in de PC kast is aan de hoge kant, maar het is opvallend dat je moederbord bijna 10 graden koeler als de temp in de kast en je proc maar 1 tot 2 graden warmer is als de kasttemperatuur??? Zou even doublechecken of de waardes kloppen (uurtje idle aan laten staan) en anders eens kijken of je geen betere airflow kan krijgen. Als de temps voor de kasttemperatuur kloppen, is je temp van je HD waarschijnlijk ook aan de hoge kant.

Is je casefan wel afdoende voor je systeem?

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-06 11:03
wat een paniek topic om niks, met 'n beetje rondlezen kwam je er binnen no time achter dat zulke temperaturen heel normaal zijn voor die kaart, ik had zelf ooit 'n 6600GT die was idle ook 50~60 graden, heb niet eens de moeite genomen om te kijken hoe warm die werd onder load. Die kaarten kunnen er iig gewoon tegen.

Verwijderd

Topicstarter
:) bedankt voor zo'n groot aantal reacties.

Ik heb idd een voeding van 400w en 3 fans in de kast.
Bedankt nogmaals. Ben blij dat mijn temps niet super hoog zijn! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Na een uurtje idle gestaan te hebben, laat mijn systeem via EVEREST volgende temps zien:

Temperaturen:

Moederbord 33 °C (91 °F)
CPU 39 °C (102 °F)
GPU 56 °C (133 °F)
GPU omgeving 43 °C (109 °F)
Maxtor 6L300S0 33 °C (91 °F)

Sensoreigenschappen:
Sensortype Winbond W83627EHF/EHG (ISA 290h)
GPU sensortype Maxim MAX6646 (NV-I2C 4Ch)
Moederbordnaam Asus P5LD2 / P5WD2 Series
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Koelingsventilatoren:
CPU 1298 RPM
Stroomvoorziening 2616 RPM

• Admiral Freebee
  • Niet online
Niets om je zorgen over te maken :)

De GPU omgeving waarde is trouwens niet echt je kasttemperatuur omdat deze, zoals de naam doet vermoeden, dicht bij je GPU zit die alles natuurlijk opwarmt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... is goed

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand hier nog een opmerking over maken? ben namelijk geinteresseerd in jullie reacties...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, twee opmerkingen namelijk:

1) schreeuwerige topictitels met uitroeptekens zijn op GoT ongewenst
2) je topic schoppen binnen 24 is evenmin de bedoeling. Binnen een minuut is gewoon vragen om slotje.

Bij deze :/

Zie ook de GoT Huisregels voor tips over hoe de volgende keer de plank niet zo mis te slaan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.