Toon posts:

7800GT cannot start (code10)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen allemaal
Ik heb gister mijn computer opnieuw geinstalleerd, dit alles zonder problemen tot nu toe. Ik heb problemen met mijn videokaart. Steeds installeer ik een nvidia driver, dat gaat goed en dan start ik hem op nieuw op en dan merk je dat de driver niets doet want het scrollen bijvoorbeeld gaat heel traag en echt in stukken. Als ik bij mijn hardware kijk staat er ook een uitroepteken voor mijn kaart. De error luidt als volgt: This device cannot start. (Code 10)
Ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Misschien kunnen jullie mij helpen. Google heeft mij nog niet kunnen helpen.

Verwijderd

Mogge, misschien een tip ! Eerst de kaart in XP terugzetten naar een standaard vga, en alles verwijderen in configuratiescherm, reboot, en de software instaleren.
Susses.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 15:23

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Device Manager Error Codes

Jouw driver is niet goed geinstalleerd. Probeer eens; start - uitvoeren - en type in DXDIAG, en kijk eens onder beeldscherm of alles staat ingeschakeld, en eventueel de 3d testen..

Welke drivers heb je gebruikt? Gebruik je Windows XP SP2? Zijn de chipsetdrivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dit allemaal? Ben er nog niet zo handig mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 08:33:
Cdtje van moederbord gebruiken.

• Frank1973

Frank1973

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 08:33:
Wie zelf een PC kan installeren kan dit ook doen.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook gedaan, zo dom ben ik nou ook weer niet he:P

Verwijderd

FF drivers uninstallen...

Rebooten en drivers er opnieuw opzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het met direct x te maken heeft want als ik DXDIAG doe dan zegt hij dat er een file mist. Ik heb nu dus directx gedownload maar ik dacht dat dat altijd een kwestie van next klikken was maar hij wil dingen uitpakken. Ik zou alleen me god niet waar ik dat zou moeten doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 09:03:
Ik denk dat het met direct x te maken heeft want als ik DXDIAG doe dan zegt hij dat er een file mist. Ik heb nu dus directx gedownload maar ik dacht dat dat altijd een kwestie van next klikken was maar hij wil dingen uitpakken. Ik zou alleen me god niet waar ik dat zou moeten doen.
Maak een nieuwe folder, en laat em daar uitpakken :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke directx geinstalleerd, chipset driver opnieuw, nvidia opnieuw. Dat is het gekke als ik mij nvidia driver installeer doet hij het goed na de installatie als ikhem dan opnieuw opstart doet hij het niet meer en hij start ook niet rechtsonder dat nvidia ding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart verwijderd via apparaatbeheer en als ik hem dan opstart krijg ik een error. Nu heb ik mijn driver cd die ik bij de pc kreeg erin gedaan en daarvan de drivers laten installeren. Ik heb toestemming moeten geven om te overschrijven maar nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik begrijp er niets van.

• Frank1973

Frank1973

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 09:44:
Ik heb de kaart verwijderd via apparaatbeheer en als ik hem dan opstart krijg ik een error. Nu heb ik mijn driver cd die ik bij de pc kreeg erin gedaan en daarvan de drivers laten installeren. Ik heb toestemming moeten geven om te overschrijven maar nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik begrijp er niets van.
welke error krijg je dan??

Verwijderd

UNINSTALL eerst je drivers...

Dan netjes rebooten
Je kaart wordt gevonden door windows.
Dan je drivers installeren...

Mis ook ff dit doen:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=167

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
failed to load nvcpl.dll

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ervan uit gaande, dat je voeding voldoende is voor je systeem en het geen hardware defect is en dat alle stroomkabels aangesloten zijn;

(erg matige topicstart met weinig informatie: hellup! mijn videokaart doet het niet, ik weet veel van computers maar ik kan het niet zelf oplossen - dat is wat ik ervan aflees - systeemspecs en precies zijn, is altijd belangrijk bij dit soort dingen)

Kijk of er geen IRQ conflict of iets dergelijks voor komt (systeembeheer - type verbinding)

Als dat ook niet het probleem is, kun je onderstaande proberen.

Download de nieuwste videokaart driver van www.nvidia.com.
Download directx van www.guru3d.com.

Download de nieuwste chipset drivers van www.nvidia.com

Als laatste ga je naar www.guru3d.com en download driver cleaner, verwijder hiermee je driver(s) (volgens instructies).

reboot, installeer chipset drivers, reboot, installeer videokaart driver, reboot.

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 26-11-2006 11:05 . Reden: typo & te laat :( ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Teken dat je drivers nog altijd wat krom zijn, die .dll verwijst naar het Nvidia Control Panel als ik me dat goed herinner. Verwijder je driver nog eens via het software-paneel in je configuratiescherm en gooi eventueel je kaart nog eens van je systeem via apparaatbeheer. Let op, je kaart (via beeldschermadapters) en niet monitoren! Surf daarna even langs de nvidia-site, download de hele meuk en klaar is onze tweaker
Pagina: 1