[PHP5] [GD] Merge naast elkaar (for-loop)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrzonline
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

Nrzonline

Who want's a cookie?

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleempje. Ik probeer een dynamisch plaatje met getallen te maken. De getallen bestaan uit plaatjes (1.gif, 2.gif, 3.gif) en die moeten in een for-loopje naast elkaar komen te staan. Dus heb ik het volgende script gemaakt:
http://www.plaatscode.be/3157/ (Querys zijn NIET van belang)

De beginlocatie op op 90px in de breedte. (X-as) Per $i moet hij de grootte ophalen van het numer.gif plaatje. Nou haal ik van de begin positie (90px) de breedte van het plaatje af ($aSize[0]), en dan zou ik de breedte van het volgende plaatje over moeten houden, die hij in de volgende for-loop zou moeten gebruike.. Maar dat gebeurd dus niet, hij blijft op dezelfde locatie.

http://nrzonline.race4respect.com/rs_dynamic/
Bij dit plaatje zie je dat er maar één 4 in het plaatje staat. Hier zouden dus drie 4'tjes moeten staan naast elkaar.

Weet iemand wat ik verkeerd doe, en hoe ik dit mogelijk kan verhelpen?

Alvast bedankt,
Edwin ter H. - Nrzonline

Nrzonline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je gaat denk ik de mist in met i en aAmmount.

PHP:
1
$aAmmount1 = str_split ($iAmmount1);

Dan moet je toch met aAmmount verder gaan? Die wordt immers de array voor de For loop.
for ($i = 0; $i < count ($aAmmount1); $i++)

Edit: denk foutje 2.
Je laat nu de volgorde van rechts naar links lopen:
456 wordt nu afgebeeld als 654. Waar 4 dus pixel90 als start heeft en vanuit daar alles links ervan verdergaat.

$iWidth = ($iWidth - $aSize[0]);
Dit moet juist + $aSize zijn, het nieuwe cijfer moet op startpunt 90+(WidthVorigeGif) komen.

Edit2: Getest klik. Werkt :)

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2006 22:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrzonline
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

Nrzonline

Who want's a cookie?

Topicstarter
Wat een stomme fout die ik over het hoofd heb gezien... Nouja, het werkt nu in ieder geval.
Bedankt! =)

[ Voor 22% gewijzigd door Nrzonline op 19-11-2006 23:57 ]

Nrzonline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-07 21:37
En voor de volledigheid, imagedestroy() ook gebruiken. Er zit nu een klein memory lek in je code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

puur voor mijn info:
$dynamic_img = imagecreatefrompng ('images/img_build/background.png');

Hiermee 'destroy' je toch alle voorgaande data die de $dynamic_img had en start je een 'blanco' background? Of gaat het dan nog steeds de mist in? Ik heb zelf ook een GD-script waar ik destroy ook niet gebruik, kennisvergaring :)

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 20-11-2006 10:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.