aantal programmas automatisch installeren...

Pagina: 1
Acties:

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
hallo,

ik wil een soort van installatie bestand maken waar ik programma's automatisch kan installeren.
programmas zoals bijv. FireFox, Thunderbird, Nero, etc.
ze hoeven niet op een speciale plaats geinstalleerd worden. maar moeten in principe gewoon op de standaard locatie geinstalleerd worden, evt. met serial maar dat hoeft niet perse.
en er hoeven verder geen speciale instellingen gemaakt te worden.

heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken of met welk ander programma ik dit kan doen?

- GoT search leverde niks op, behalve het Unattended Windows topic.
- Google search kwam eerst met een aantal veel belovende onderwerpen,maar dat werd al snel een spyware gebeuren.

This is the Way.

Verwijderd

Veel standaard installatie pakketten hebben parameters waarmee je een unattended install kunt doen. Ook zou je met een pakketje als Auto-It een script kunnen maken dat voor je op de goede knoppen klikt en waardes invult ( wat een uitkomst ws toen we 80 installaties van de Oracle client moesten doen )

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 16:00

DinX

Motormuis

In dat Unattended Windows topic staan thans toch links naar sites en voorbeeldjes van hoe je programma X kan installeren met een silent install. In veel gevallen is dat niet meer dan bijvoorbeeld setup.exe /s enzo.

Je kan al proberen om de setup van programma X eens te starten met /? erachter.

Eens je weet wat voor argumenten bij welke setup moeten kan je al die setups gewoon met hun argumenten onder elkaar in een bat bestand proppen.

[ Voor 35% gewijzigd door DinX op 17-11-2006 13:53 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
een simpel batch bestandje zou dus al voldoen? dat zou wel erg mooi zijn :)

ik ga nog eens verder zoeken, alvast bedankt.
ik probeer jullie op de hoogte te houden...

This is the Way.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 16:00

DinX

Motormuis

Wat makkelijker om te zoeken bij google is

programmanaam silent install

Voor firefox en Thunderbird kom je dan bijvoorbeeld op

“Firefox Setup 1.0.5.exe” -ms

“Thunderbird Setup 1.0.2.exe” -ms

In je batch bestand zet je dan

C:\setup-dir\firefox\Firefox Setup 1.0.5.exe -ms
C:\setup-dir\thunderbirdThunderbird Setup 1.0.2.exe -ms

(juiste bestandsnaam kiezen)

Je hebt ook nog programma's om .msi files te maken. Die maken dan een snapshot van je systeem voor de sintallatie, en na de installatie. Dan zien ze wat er waar gezet is en dat laten ze dan gebeuren door dat .msi bestand. Je begint dan met recorden voor de isntallatie van het eerste programma, en je stopt na het installeren van het laatste. Die zijn in 95% van de gevallen wel te betalen.

[ Voor 101% gewijzigd door DinX op 17-11-2006 14:14 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride