[Nero 7] Je ervaringen met versie 7.x

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Inmiddels staat Nero alweer op 7.5.7.0. Dat gaat snel.

Ik heb even geprobeerd van oudere Nero 6.x (welke perfect loopt) naar 7.5.7.0
De pakkeet Ultra Edition is ingestalleerd, maar ik installeer wel de video gedeelte erbij.

Wel valt me al snel rare problemen op:
De installeer toont aan dat er 1GB+ ruimte nodig is. Dat is veel te hoog. Zeker telfout in installer, want het wordt uiteindelijk maar rond 400mb...
Ook kijk ik raar op dat ik DX9.0c moet installeren terwijl dat al klaar is.

Ook lijkt installer (setupx.exe) langer over te doen. Kennelijk zit de McAfee beetje tegenaan te kietelen waardoor het sloom laadt (gezien in taakbeheer processen, langzame geheugentoename installer)

Als het eindelijk ingestalleerd is (heb jaar oude NEC brander die perfect loopt) komt de ellende al snel om de hoek kijken.
Namelijk als ik DVD+R erin gooi TERWIJL ik nieuwe compliatie laat maken, crasht de settings venster. Heel Nero is zelfs gecrasht en is niet meer weg te krijgen via geforceerd sluiten.

Reset pc dan maar. Ditmaal doe ik wat voorzichtiger (eerst laden proggie, dan DVD+R erin) en ik kan wel 1e DVD met succes branden. Het is gelukt.

De volgende morgen - de ellende begint weer. Deze keer gooi ik DVD+R in drive terwijl Nero nog moet opstarten en drives moet scannen. Crash weer. Ik moet weer resetten.

Hierna wil Nero BurningROM niet meer normaal werken. Elke keer als ik verse DVD+R erin wil gooien, crasht het hopeloos weer. De maat is nu vol. Ik ga weer terug naar 6.x welke probleemloos werkt, OOK als ik DVD+R zomaar tussendoor ingooi, gaat het toch wel goed. Het herkent en het crasht niet. Ik heb zo gevoel dat Nero 7 veel te gevoelig is geworden. :|
(InCD zit erop, en DVD43 zit ernaast... Alcohol zit ook op.)

Ik heb de extra video tools nog niet geprobeerd. Andere keer dan maar.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met versie 7.5.7.0... (of oudere versies)

Verwijderd

7 komt bij mij ook instabieler over dan 6, hoewel 7 is tot nu maar 1 keer gecrasht. Was op een ochtend dat ik bezig was met een compilatie te maken, alleen had nog ruimte over en een paar downloads waren nog niet klaar heb nero 7 open laten staan de gehele dag. In de avond na wat gesurft e.d. te hebben wil ik nero 7 venster weer eens activeren omdat de downloads klaar waren, reageert dat hele ding niet meer en cpu constant op 100%, heb het maar hard afgesloten.

6 is ook niet alles, het is allemaal log en traag zeker op oudere systemen. Maar goed het voldoet voor mij nog wel aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met andere burnprogramma's en Nero mij het gewenste resultaat geeft en voorzover het zijn werk doet het gemakkelijk in gebruik is. Ik brand gemiddeld 2 tot 3 dvd's per week en voornamelijk data.

Mijn Nero 7 map is 93 MB ongeveer, je bent wel ff een goed kwartier bezig om het e.e.a. uit te zoeken wat je wel en niet wilt installeren, maar ben allang blij dat die opties in de installer zitten in tegenstelling tot veel andere software.

Ik brand sowieso nooit meer dan 1 DVD per keer/sessie, in de zin van als ik er 1 gebrand heb dan sluit ik Nero af en nog eens in taakbeheer kijken voor de zekerheid of die service weg is en dan pas weer beginnen met een nieuwe compilatie (rare gewoonte misschien :P maar doe het dat je het e.e.a. kan uitsluiten mochten er problemen optreden).

Ik heb tot nu geen problemen ondervonden op welk moment ik een dvd+r in de drive doe. Wel staat autorun aan van Windows XP, het venstertje dat tevoorschijn komt van wat je wilt doen als je een (lege) cd/dvd in de drive hebt gedaan. Alle Nero opstart troep is uitgeschakelt ook in dat dialoogvenstertje van autorun.

7.5.1.1 overigens, voorzover ik weet zit er geen autoupdate functie in en is mij teveel werk om het handmatig te doen aangezien vrij regelmatig een nieuw nummertje beschikbaar komt.

en tot slot nog even opmerken dat ik het jammer vind dat er niet wat een meer geavanceerder interface is om de bytes van bestanden en mappen bijvoorbeeld weer te geven en hoeveel bytes je nog aan de compilatie kunt toevoegen, die hele interface is sinds 5 oid vrijwel ongewijzigd gebleven. Ook een handigheidje als bijvoorbeeld de mappen/bestandsnamen weergeven in groen/rood of het wel/niet meer bij de compilatie past mis ik eigenlijk. Enige wat gedaan is zijn wat mooiere nieuwe graphics in de interface en onder de motorkap wat updates voor nieuwe branders/schijfjes e.d. maar qua functionaliteit is het imho er eerder op achteruit gegaan dan vooruit (de wizards gebruik ik niet aangezien het voor te onduidelijk is hoe en wat er precies gedaan wordt).

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je nu al wel controle over wat er nou eigenlijk geinstalleerd wordt? Want de vorig keer dat ik Nero 7 probeerde (waar zat ik met m'n hoofd) kreeg ik er gratis en voor niks allemaal rare drivers en opstartdingen bij. Ik wil gewoon branden punt :)

specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
gladiool schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:42:
Heb je nu al wel controle over wat er nou eigenlijk geinstalleerd wordt? Want de vorig keer dat ik Nero 7 probeerde (waar zat ik met m'n hoofd) kreeg ik er gratis en voor niks allemaal rare drivers en opstartdingen bij. Ik wil gewoon branden punt :)
Klik volgende keer gewoon op 'custom installation' B) Ik doe dat sowiezo altijd, veel beter..

Maargoed, bij mij loopt Nero 7 enorm stabiel, heb er nog nooit problemen mee gehad.. :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:44:
[...]

Klik volgende keer gewoon op 'custom installation' B) Ik doe dat sowiezo altijd, veel beter..

Maargoed, bij mij loopt Nero 7 enorm stabiel, heb er nog nooit problemen mee gehad.. :)
Duh :) Dat was het punt volgens mij kon je dus in 1 van de eerdere versies niet kiezen of je zo'n nero library of nero weetikveelwat (je kreeg er ook iets bij in my computer) wilde installeren? Iig las ik dat er wel meer klachten waren toen.

specs

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Jammer dat Nero niet meer versie 6 laat downloaden als fallback.

Met versie 6.6.1.4 werkt alles weer goed. Sterker nog, het gaat wat sneller dan Nero 7 met herkennen en inladen. Zo zie je maar dat Nero 7 mooi mag zijn, maar door al die luxe dingen werkt het niet meer goed bij iedereen. Uiteraard zal dat per computer varieren. En misschien werkt het minder goed bij sommige oude writers.

Maar als je over minder nieuwe brander beschikt, dus geen Lightscribe en moderne technieken, dan heeft het eigenlijk weinig zin om over te stappen naar Nero 7. Zolang er geen echte behoefte om 400-900 MB meuk te installeren tegenover veel kleinere Nero 6 van rond 85 MB, blijf dus gewoon Nero 6 gebruiken.

Geen nood, de extra dingen voor video editing in Nero 7 is ook te doen met andere software en encoders.

Verwijderd

Hoe kon je in Nero CD/DVD speed testen op welke kwaliteit een DVD gebrand werd als je hem op 8x brande, of op 4 speed enz enz.??

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 23:38

The_Scarabial

MTB for life!

gladiool schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:45:
[...]

Duh :) Dat was het punt volgens mij kon je dus in 1 van de eerdere versies niet kiezen of je zo'n nero library of nero weetikveelwat (je kreeg er ook iets bij in my computer) wilde installeren? Iig las ik dat er wel meer klachten waren toen.
ik heb 7.5.7.0 ook custom installatie gedaan en alles uitgezet behalve de burning rom en het werkt perfect, is hier nog nooit gecrasht.

Verwijderd

Ik heb ook Nero 7, en Windows Vista
ik laat hem installeren, en de bestanden worden in een of andere TEMP map uitgepakt.
Daarna laad hij de product setup.. en daarna helemaal niks meer..
ik zie ook niks in de task manager aan Nero processen of zo.. zelfs de Trial werkt niet
iemand oplossingen?
Pagina: 1