Toon posts:

mozilla firefox download manager probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al eens gesearched maar nix gevonden.
de download manager van mijn mozilla firefox wil niet meer starten.

-Natuurlijk zijjn al de opties zijn in orde, en de download manager zou moeten starten...
-De download gaat wel door. en de file komt mooi ( net zoals het zou moeten zijn) gedownload in de folder die ik ingesteld heb.
-ik had het probleem al sinds een week ofzo, (en ik zou echt niet weten door wat het veroorzaakt is. )
ik heb upgegrade naar firefox 2.0 en het probleem blijft bestaan!
-ik heb nu een plugin geïnstalleerd om de downloads in je statusbar te zetten enzo, maar het werkt ook niet.(en de plugin werkt wel op mijn andere PC)
-en als ik op extra/downloads klik (terwijl een download bezig is EN terwijl er geen bezig is, blijft hetzelfde ) dan staat er nix in het kader. ook de directory waar alle downloads terechtkomen staat er niet.
-en als ik iets download dan komt de download manager niet tevoorschijn.

weet iemand iets waardoor ik dit zou kunnen oplossen?
tnx bij voorbaat

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 17:23 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 18:49
Wat gebeurt er als je via het menu "Tools" op "Downloads" klikt ?

En anders kan je eens proberen om fierfox helemaal te verwijderen en op nieuw te instaleren.
Dus verwijderen via software,
De map "C:\Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Application Data\Mozilla\Firefox" verwijderen en de map "C:\Program Files\Mozilla\Firefox" verwijderen.

Let op, je verwijderd op deze manier ook alle favorieten , opgeslagen paswoorden en instellingen.

[ Voor 12% gewijzigd door eXcyle op 07-11-2006 17:18 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
o ja dat was ik vergeten te zeggen, ik ga men post editen.
En ik probeer juist te vermijden om te moeten herinstalleren ( layout en voor bookmarks wil ik niet kwijt)
maar als het echt niet anders kan dan zal ik het wel doen...

Maar is er echt niet nog iets dat ik kan prberen? :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voordat je opnieuw installeert :| probeer eens een nieuw profiel aan te maken en dan nog een keer te downloaden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 18:49
Je kan al je bookmarks backuppen via "Bookmarks" --> Organize Bookmarks" daar heb je in het menu "File" gewoon export en import staan.
En custom layout is toch zo weer terug te zetten ?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 20:48
oplossing staat in het firefox topic, hier nogmaals.
Sluit Firefox af en Ga naar Start - Uitvoeren en tik dan %APPDATA%.
Als het goed is opent nu een venster waarin je naar het mapje: Mozilla/Firefox/Profiles/default/ gaat en daar moet je het bestand: downloads.rdf wissen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• theHankyPanky
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 13:53
d-super schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:25:
oplossing staat in het firefox topic, hier nogmaals.
Sluit Firefox af en Ga naar Start - Uitvoeren en tik dan %APPDATA%.
Als het goed is opent nu een venster waarin je naar het mapje: Mozilla/Firefox/Profiles/default/ gaat en daar moet je het bestand: downloads.rdf wissen.
ah hartstikke bedankt. had hetzelfde prob. maar Dit was de oplossing!! thnx :P

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 20:53
wow thanks ook ik had dit probleem, bedankt voor de oplossing (is stukken beter dan alles weer opnieuw instellen :+)

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Verwijderd

Topicstarter
tnx werkt inderdaad goed.

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Perfect, ik had hetzelfde probleem, dankie d-super!

De enige echte :-)

Verwijderd

Met enige regelmaat heb ik ook last van dit probleem. Kan iemand mij vertellen of er een structurelere manier is om dit te verhelpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je het probleem oplost door het wissen van downloads.rdf, dan ziet het er toch naar uit dat het op een of andere manier corrupt raak. Heb je wellicht meer info, als in, welke versie van Firefox, met al je add-ons disabled, met veel of weinig downloads?

Oftewel, met twee regels kunnen wij je ook niet verder helpen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 11:36
thanks! had hetzelfde probleem en dat is nu opgelost.
heb zelf het idee dat het misschien iets met de plugin: download statusbar te maken heeft.
hadden jullie dit toevallig ook allemala geinstalleerd?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb dit probleem ook. Heel regelmatig moet ik mijn downloads.rdf wissen. Ik download best veel, maar dan gaat het om bv .nzb bestanden. Dus veel kleine dingetjes. Ik ben erachter gekomen via de error console, waar ik zag staan dat ie een probleem had met downloads.rdf. Die heb ik dus een keertje weggekiept en toen werkte het dus weer. Maar om de zoveel tijd is ie weer on the blink.
Ik heb de laatste firefox (2.0.0.11) en alleen de tabmix plus plugin. Het begint best irritant te worden.

[edit]
Ietsje verder gekoekeld en ik kwam hier terecht. Oplossing:
Prevention

You may be able to prevent this problem by setting Firefox not to save a download history:

* Firefox 2: Click "Tools -> Options -> Privacy / History" and uncheck "Remember what I've downloaded". (As an alternative, under "Privacy / Private Data" select "Always clear my private data when I close Firefox", then click the "Settings..." button and select "Download History" in the "Clear Private Data" window.)
* Firefox 1.5 and earlier: Click "Tools -> Options -> Privacy -> Download History" and select either "Upon successful download" or "When Firefox exits" from the "Remove files from the Download Manager" drop-down list.

[ Voor 45% gewijzigd door mphilipp op 18-12-2007 07:54 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Pagina: 1