[Speedtouch 546] DHCP Spoof - Windows werkt, Linux niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3821

Topicstarter
Ik doe verwoede pogingen om met de DHCP spoof [1] config (KPN PPPoA DHCP spoof Configuratie R5.2) internet via XS4ALL aan de praat te krijgen op een Alcatel Speedtouch 546. Als ik een Windows XP laptop aansluit op mijn modem, krijg ik gewoon een ip (ipconfig /renew), maar onder Debian via DHCP een ip probeer te vragen krijg ik wel een ip, maar ook foutmeldingen (zie hieronder). Ik kan dan geen dingen op het internet pingen.

[1] http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#516

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
sit0: unknown hardware address type 776
ACPI: PCI Interrupt 0000:00:0a.0[A] - 18 (level, low) - 177
sit0: unknown hardware address type 776
Sending on LPF/eth0/00:50:da:82:6f:27
ACPI: PCI Interrupt 0000:00:0a.0[A] - 18 (level, low) - 177
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5
receive_packet failed on eth0: Network is down
DHCPOFFER from 10.0.0.138
SIOCADDRT: Network is unreachable
bound to 82.92.113.224 -- renewal in 15 seconds.

Ik dacht dat het aan een firewall lag of iets dergelijks, maar met iptables -F en ACCEPT op INPUT, OUTPUT en FORWARD werkt het nog steeds niet.

Ik heb geen idee wat ik fout doe, en het Google orakel heeft me ook nog niet verder geholpen. Als ik mijn andere modem aansluit (een SWEEX zonder DHCP spoof) dan werkt alles gewoon prima. Ik kan dan ook op de modem komen (want dan heb ik een ip in dezelfde range).

De config van de netwerk kaart is simpelweg:
code:
1
2
3
# The primary network interface
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Ik heb hier zelf ook een ST546 liggen die geen DHCP spoof wenst te doen.

Ik heb em uiteindelijk vervangen door een Linksys AG241, na een tijdje geklooid te hebben met PPTP connecties die het onder linux niet beliefden te doen.
PPTP is the way to go als je een ST546 het goed wil laten doen, als je het maar aan het werk krijgt.
tip: [google=ADSL4Linux]

[ Voor 21% gewijzigd door Romke op 06-11-2006 22:34 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de info.

Maar het is toch suf dat met een officiele config file (specifiek voor Mac en Linux) zo'n modem het niet doet? Ik zal vanavond eens vragen of SpeedTouch support het probleem kent. Als ze een oplossing geven laat ik het wel weten. Als het niet opgelost raakt ga ik andere dingen proberen.

Ik weet alleen niet zeker of het probleem niet aan mijn kant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Probleem heb ik ook gehad icm met een Mikrotik.com firewall

Op een of andere manier geeft xs4all ( KPN ) een default gateway aan je linux client die buiten het eigen subnet ligt. Windows kan hier wel iets mee maar elk andere os snapt het niet. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om mikrotik een PPTP dial up te geven zodat ik toch het externe ip adres op mn mikrotik doos kon krijgen.

Het schiint dat Cisco Pixen hier ook niet mee overweg kunnen

Probleem is dus dat je wel een ip krijgt maar niet kan routeren

Ik ben op dit moment bezig om overtestappen naar BBNED en ik ben ook benieuwd hoe mn routertje hier meer omgaat. :z

[ Voor 16% gewijzigd door raymonvdm op 07-11-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je die interface opbrengt moet je een static naar 10.0.0.138 toevoegen die over de interface naar buiten gaat. Je default gateway bevindt zich namelijk niet op een connected interface vandaar de foutmelding.
de config van mijn netwerk kaart is
code:
1
2
3
iface eth1 inet dhcp
up route add 10.0.0.138 dev eth1
up route add default gw 10.0.0.138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@TrailBlazer: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Het werkt! Mijn dank is immens!

Ik heb gebruik alleen eth0 als wereld:
code:
1
2
3
iface eth0 inet dhcp
up route add 10.0.0.138 dev eth0

Zou dit eigenlijk in een FAQ horen? Het lijkt me dat iedereen met XS4ALL (of iedereen met ADSL via KPN) die een DHCP spoof gebruikt, en linux gebruikt dit probleem moet hebben. Met iedere modem?
Op google en verder op GoT heb ik dit ook niet gevonden.

Nogmaals dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Vanaf de speedtouch home werkt het al op deze manier hoor, net als bij alle andere speedtouch modellen. Zoek maar eens op got of google naar sip spoof dan vind je een hele hoop turtorials!

[ Voor 50% gewijzigd door salvador4 op 08-11-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 3821 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:29:
@TrailBlazer: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Het werkt! Mijn dank is immens!

Ik heb gebruik alleen eth0 als wereld:
code:
1
2
3
iface eth0 inet dhcp
up route add 10.0.0.138 dev eth0

Zou dit eigenlijk in een FAQ horen? Het lijkt me dat iedereen met XS4ALL (of iedereen met ADSL via KPN) die een DHCP spoof gebruikt, en linux gebruikt dit probleem moet hebben. Met iedere modem?
Op google en verder op GoT heb ik dit ook niet gevonden.

Nogmaals dank! _/-\o_
alstu maar ik dacht je kan dat interface naampje vast wel fixen. Volgens mij heb ik dit ook ergens op internet gevonden.
Pagina: 1