Toon posts:

PCI-X videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

ik heb een Asus NCLV-D2 MOBO met dual xeons erop.
deze server gebruik ik voor mijn werk waarbij het erg makkelijk handig is om veel power te hebben.
nu speel ik graag rpg maar neverwinter nights 2 draait niet op de radeon 9250 256 MB die ik er nu in heb zitten.

op het mobo zitten 2 pci sloten 1 pci x4 en een PCI-X slot.

Nu zit ik te zoeken naar wat een krachtige videokaart zou kunnen zijn die hier op kan.
Maar kan eigenlijks niks vinden.
Zou iemand mij kunnen helpen een oplissing te vinden.
alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Videokaarten op PCI-X zijn er niet. Althans, nagenoeg niet. Matrox heeft er ooit wat in hun assortiment gehad, maar die zullen zeker trager zijn dan je 9250 die je nu hebt, gezien die nooit voor 3d gebouwd zijn. Overstappen naar een ander mobo lijkt me zinniger als je wilt gaan gamen, want de snelste mogelijkheid is PCI en dat is nu eenmaal traag.

Verwijderd

Topicstarter
En mischien een betere pci kaart die tweedehands nog ergens tekoop is

Verwijderd

Ik heb inderdaad even zitten zoeken naar die PCI-X videokaarten...maar daar zijn idd haast geen van te vinden.
Op een paar van matrox na...maar die kosten ook minimaal 600 euro!
Dus..ja...dan zou het in principe nog goedkoper zijn om een ander moederbord te kopen :X

Verwijderd

Je kunt een pci-e x16 videokaart in een pci-e x4 slot proppen. Bij een niet high-end kaart maakt dat voor prestaties niet zo heel veel uit (7900gt wordt met 20% gebottlenecked).

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar als ik naar een plaatje van de kaart kijk dan is mijn gleuf veel te klein
ik heb echt die x8 gleuf hoe moet ik hem er dan inproppen

• Hadron
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07-2022
Voor referentie:
http://nl.asus.com/produc...02&model=1250&modelmenu=1

Als ik't goed zie, zit er een PCI-E 8x slot op.
Als ik't goed onthouden heb, zou een PCI-Express 16x-kaart erin moeten passen (het einde van het slot is namelijk open) en zou die op 8x moeten draaien.
Ik meen me te herinneren dat de GeForce 6xxx series niet veel trager liep op een 4x slot dan op een 16x slot, maar ik weet niet hoe dat bij de kaarten van nu is...

Echter is't praktisch even de vraag of er geen chipjes, koelerblokjes enzovoorts in de weg zitten, da's misschien ook wel even interessant om naar te kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een mooie openplek waar het slot zit
dus dat moet wel lukken.
Heb de kap even eraf gehaald maar de achterkant van het slot is niet open.
mischien voorzichtig wegvrezen een optie?

Afbeeldingslocatie: http://www.bgslevi.cz/images_k/CAC95202.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ook een radeon kaart van x16 zou moeten werken op een x8 slot maar dan iets trager.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 20:19
Een server die je voor je werk moet gebruiken maar waar je ook op kunt gamen en daar wil je dan de achterkant van het slot van wegfrezen? Het klinkt me allemaal een beetje vreemd.

Als ik jouw was zou ik die dual xeon verkopen, je moet er wel een leuk bedrag voor kunnen krijgen en daarna een core 2 duo of Athlon X2 systeem in elkaar steken. Daar heb je als je het mij vraagt veel meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk dat het een beetje vaag klinkt maar het systeem werkt voor mij super.
ik moet veel zware photoshop en ontwerp handelingen verichten en dat doet deze uitermate snel.
Heb verder niet zoveel kaas gegeten van een computersysteem samenstellen.
Maar als ik een nieuwe zou kopen moet het weer een dual wezen en dan kom je toch weer in de server terecht.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16
de achterkant van het slot weg frezen lijkt me ook niet echt verstandig.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan de snelste PCI kaart oplossing?
En anders heb ik pech en geen nwn2 ;)
iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 13:32 ]

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-01 22:15

Mombasa

The Funky Drummer

Maar als ik een nieuwe zou kopen moet het weer een dual wezen en dan kom je toch weer in de server terecht.
Zoals GH45T zei, zou je een systeem met een Core 2 Duo of een Athlon X2 kunnen samenstellen. Dan heb je je dual, maar dan op één chip.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 22:05
het is wel een tikkeltje riskant, als je uitschiet ofzo loop je het risico dat je moederbord hartstikke dood is. Tenzij je van jezelf weet dat je goed met een vrees om kunt gaan...
Is het misschien een optie om het moederbord te vervangen?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 17:38

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:25:
Je bent je er misschien niet van bewust, dus daarom zeg ik het even, maar tegenwoordig zijn er ook ''dual'' processors van AMD en Intel voor de desktop. Dit zijn dan ''gewone'' processors, die 1 socket(dingetje waar de CPU ingaat) gebruiken, en toch 2 ''cores'' (physieke reken-eenheden) hebben. Waardoor je effectief gezien een dual cpu setup hebt, maar dan op een desktop moederbordje. Je zou dan nog steeds voor een dual-socket setup kunnen gaan,maar het is vaak prijstechnisch niet interessant. Als je dan alsnog een dual-socket setup wil, dan zou ik voor 4 cores (dus zeg maar dual-socket,dual core processor) gaan. Dan word het wel weer leuk,en daarbij kan het in photoshop ook zeker nog nuttig zijn.

http://specs.tweak.to/16495

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:31:
Weet iemand dan de snelste PCI kaart oplossing?
En anders heb ik pech en geen nwn2 ;)
iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp
Een FX5200 is waarschijnlijk het snelste dat je zo'n beetje kunt krijgen, maar volgens mij zijn die dingen net zo traag als je 9250je, dus dat zal weinig opschieten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heephstan schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:37:
[...]

Je bent je er misschien niet van bewust, dus daarom zeg ik het even, maar tegenwoordig zijn er ook ''dual'' processors van AMD en Intel voor de desktop. Dit zijn dan ''gewone'' processors, die 1 socket(dingetje waar de CPU ingaat) gebruiken, en toch 2 ''cores'' (physieke reken-eenheden) hebben. Waardoor je effectief gezien een dual cpu setup hebt, maar dan op een desktop moederbordje. Je zou dan nog steeds voor een dual-socket setup kunnen gaan,maar het is vaak prijstechnisch niet interessant. Als je dan alsnog een dual-socket setup wil, dan zou ik voor 4 cores (dus zeg maar dual-socket,dual core processor) gaan. Dan word het wel weer leuk,en daarbij kan het in photoshop ook zeker nog nuttig zijn.
Een Dual core en Dual CPU systeem hebben nogwel wat meer verschillen. Je kunt niet zomaar zeggen dat je een Dual CPU systeem kunt vervangen voor een Dual Core. Met een Dual core heb je inderdaad twee rekeneenheden, maar Dual CPU systemen hebben veelal voor elke CPU een eigenbus waardoor er geprofiteerd kan worden van grotere bandbreedte. Dual CPU moederborden zijn veelal ook beter toegespitst op server en zware werkstation werkzaamheden en voorzien van extra PCI/PCI-X/PCI-e bussen, etc.

Misschien is het voor TS raadzaam ook zijn prive en zakelijk zaken gescheiden te houden, door er een tweede systeempje naast te zetten. Dit raad ik mensen in iedergeval wel altijd aan.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 05-11-2006 14:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2de systeem
een dual 1 ghz.
maar hier zit een AGP slot in
denk dat ik daar maar een grotere videokaart in ga zetten/

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 14:01 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:57:
Ik heb een 2de systeem
een dual 1 ghz.
maar hier zit een AGP slot in
denk dat ik daar maar een grotere videokaart in ga zetten/
Je tweede systeempje (Dual 1Ghz), is dat AMD of ook Intel? Overigens weet ik niet of een 1Ghz CPU NWN2 gaat trekken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:03:
[...]

Je tweede systeempje (Dual 1Ghz), is dat AMD of ook Intel? Overigens weet ik niet of een 1Ghz CPU NWN2 gaat trekken.
intel.
is 2 ghz in totaal maar met 4 gyg aan geheugen mischien dat dat wat compenseert

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

_Dune_ schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:53:
[...]
Een Dual core en Dual CPU systeem hebben nogwel wat meer verschillen.
Daar ben ik me van bewust. Maar ik probeerde het eventjes simpel te houden door de basale overeenkomsten uit te leggen. En daarbij zijn in mijn ogen de verschillen voor de TS (meer bandbreedte voor de expansie-sloten, eventueel onboard scsi/raid of dingen als ondersteuning voor ECC) voor de TS niet van belang.

gepro f iteerd
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:05:
[...]intel.
is 2 ghz in totaal maar met 4 gyg aan geheugen mischien dat dat wat compenseert
Ten eerste kan je niet zomaar 2x1=2 Ghz optellen. Je zit (in het geval dat NVN volledig gebruik maakt van beide processors,wat waarschijnlijk al niet zo zal zijn) altijd nog met prestatieverlies door overhead. Ik denk niet dat je echt lekker zult kunnen spelen op die pc. Ook al zit er dan een sloot geheugen in.

4 GB ECC Sd-ram? Dat moet me een enorme aankoop geweest zijn toenertijd

[ Voor 39% gewijzigd door HeepH op 05-11-2006 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zat al 2 gyg in toen ik het apparaat kocht.
gaat om een compaq workstation sp750 heeft ook altijd lekker gedraaid.
heb nwn er net op geprobeerd draait wel maar erg traag.
Ik ga denk ik een mooi gamepctje kopen. werk en plezier gescheiden :)
Allemaal bedankt

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:22:
Zat al 2 gyg in toen ik het apparaat kocht.
gaat om een compaq workstation sp750 heeft ook altijd lekker gedraaid.
heb nwn er net op geprobeerd draait wel maar erg traag.
Ik ga denk ik een mooi gamepctje kopen. werk en plezier gescheiden :)
Allemaal bedankt
nog een laatste tip, ik neem aan dat je niet maandag je game-pc al wil hebben. Dan zou ik toch wel wachten op de release van de 8800 serie van nvidia. Vooral de GTS (de ''budget'' versie) die is erg interesant voor mensen die highend pc's willen gaan dit kwartaal. Deze kaart gaat rond de 450 euro kosten, en is simpel gezegd sneller dan al het andere out-there. Er zal ook een gtx versie komen (de all out over the top versie) maar die gaat een klein kapitaal kosten (650 euro, naar schatting).

Verwijderd

Topicstarter
Heephstan schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:11:
[...]

nog een laatste tip, ik neem aan dat je niet maandag je game-pc al wil hebben. Dan zou ik toch wel wachten op de release van de 8800 serie van nvidia. Vooral de GTS (de ''budget'' versie) die is erg interesant voor mensen die highend pc's willen gaan dit kwartaal. Deze kaart gaat rond de 450 euro kosten, en is simpel gezegd sneller dan al het andere out-there. Er zal ook een gtx versie komen (de all out over the top versie) maar die gaat een klein kapitaal kosten (650 euro, naar schatting).
nee ga er niet meteen een halen bedankt voor de tip

Verwijderd

whiplash1990 schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:27:
de achterkant van het slot weg frezen lijkt me ook niet echt verstandig.
Stukje uit het pci-e slot breken kan best, is alleen achterkantje. klein mesje should do the trick.Je bent tweaker of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:27:
[...]

Stukje uit het pci-e slot breken kan best, is alleen achterkantje. klein mesje should do the trick.Je bent tweaker of niet.
ok maar kan dan elke pci-e x16 kaart erin

• GH45T
  • Laatst online: 06-07 20:19
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:58:
[...]

ok maar kan dan elke pci-e x16 kaart erin
Als het fysiek past wel ja.

Maar overweeg je nu dus serieus om in die server van je werk te gaan modden? Je bent dan misschien wel tweaker maar ik vind het een beetje ver gaan om te modden en gamen op een server van de zaak.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Neem een dremel, het liefst met zo'n flexibele arm, klein freesschijfje erop, en dan op een laag toerental langzaam dat uiteinde wegwerken. Zorg dat je dat ding goed in de hand hebt dan kan er niets mis gaan. En dat PCI-e slot bestaat daarachter aleen maar uit plastic dus voor metaalsplinters hoef je je geen zorgen te maken. Met een klein tangetje zou het ook moeten lukken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 17:59
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:21:
[...]

nee ga er niet meteen een halen bedankt voor de tip
nog even over dat doorfrezen van `t PCIe slotje. Er was vroegâh, toen nForce4 sli borden nog duur waren en nForce4 Ultra borden goedkoop, eens een review van een MSI bord. Daarvan werd de chip gemod naar SLI en een PCIe x1 (!!!) slot gebruikt voor een x16 videokaart. De achterkant van het x1 slotje werd er dus uitgevreest, knipt, verzin het zelf Het kan dus zeker en werkt dus ook prima. x4 kan prima genoeg bandbreedte leveren. Het is ietsje minder dan AGP 8x (2,0GB/s tegenover 2,1GB/s voor AGP) wat dus ruim voldoende is voor videokaarten.

edit: gevonden! ziehier een plaatje van het geheel: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1102773078.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door -ErikE- op 06-11-2006 00:05 ]

• Aapenootjes
  • Laatst online: 08-07 01:30
Of als je voorzichtig bent is het waarschijnelijk ook te doen met een stanley mes. Echter moet je wel heel goed opassen dat je dan niet uit schiet. Niet iedereen heefd een dremel immers.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ook nu zijn de snelheidsveschillen minimaal, iig met kaarten die voldoende onboard geheugen hebben.

Zie: http://www.firingsquad.com/hardware/pci_express_performance/

Pci Express Performance; two years later

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:24:
[...]

Als het fysiek past wel ja.

Maar overweeg je nu dus serieus om in die server van je werk te gaan modden? Je bent dan misschien wel tweaker maar ik vind het een beetje ver gaan om te modden en gamen op een server van de zaak.
Tjah als die pc nu echt van de zaak van mijn baas was dan had ik het niet gedaan.
maar ik werk voor mezelf. Dus pc is gewoon mijn eigendom. Ik vind dat slotje even openmaken toch niet zo'n verkeerde oplossing.
Pagina: 1