Maar de graphics hebben ook weinig tot geen impact. Een E6600 scoort met een 7600GT ongeveer net zo goed (soms zelfs beter) als met een 8800 GTX, terwijl die 8800 toch echt vele malen sneller is.Wat ik bedoelde op tweakers is overigens een minibench zonder GFX impact... dus win32 console (ofzo)
De invloed is dus verwaarloosbaar.
Tsja, dat denk ik niet... Ik heb wel eens polls gezien op tweakers.net, over OS-gebruik... er waren maar een paar % linux-gebruikers. Zelfs al zouden die allemaal 64-bit gebruiken, dan nog is de kans groot dat er meer 64-bit Windows-gebruikers zijn.En eigenlijk denk ik dat toch meer tweakers Linux AMD-64 hebben draaien dan WinXP-64.
Zie ik niet zo zitten. Ten eerste omdat het bij linux veel lastiger is om binaries te maken die op alle versies lopen, zeker met 64-bit... ten tweede omdat het zo mogelijk nog lastiger is om ook de 32-bit versies op 64-bit te laten lopen etc... dus vergelijken tussen 32-bit en 64-bit wordt helemaal lastig.Vandaar de keuze/verzoek voor een test op linux platform (en hint naar source.. misschien niet de volledige implementatie maar jou implementatie van algoritme (of aangepaste versie) is leuk, en wie weet wat voor leven het gaat leiden... misschien nog optimalisaties waar je zelf (nog) niet opgekomen was... who knows???
Ten derde omdat ik geen Intel-compiler voor linux heb, en die ook niet wil gaan kopen, dus dan ben ik overgeleverd aan gcc, waarvan ik uit ervaring al weet dat die een stuk trager is met dit soort code, dus zegt een benchmark dan misschien meer over de compiler dan over de CPU.
En als laatste omdat ik zelf geen linux heb geinstalleerd, en ook geen zin heb om dat te gaan installeren en m'n code te gaan herschrijven voor linux.