Toon posts:

Changes in Worddocument lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Laatst werd ik gebeld door een klant. Deze gaf de tip om documenten niet in Word format te sturen, maar als PDF. Dit, omdat hij beweerde wijzigingen in het Word document (wat ik ook had opgesteld)welke ik gemaakt had te kunnen lezen. Toen ik vroeg hoe hij dat deed kreeg ik (helaas) geen antwoord.
Nu heb ik gezocht op dit forum, maar ik kom niet verder dan de Track Changes optie. Die optie is echter nooit gebruik door mij toen ik het document opstelde.
Ik vraag mij dan ook af hoe dit terughalen van document wijzigingen mogelijk is.

Overigens is het sowieso een goed gebruik om documenten als PDF te sturen, dat weet ik. Dit in verband met editen en dan pas signeren en dergelijke. Daar gaat het in dit geval dus niet om.

Iemand een idee?

da-L

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-07 09:59

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met Track Changes kan je een eind komen. Maar je kan ook het document openen in notepad ofzo en dan de binary doorspitten.

Tip die ik daar ooit over heb gehad is Save As... gebruiken. Dan wordt de huidige versie van het bestand opgeslagen, en alle history gaat eruit.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er moet toch ook een tool voor bestaan? Als ik een word in binary open, word ik niet veel wijzer.

==
hoi

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
Eusebius schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:40:
Er moet toch ook een tool voor bestaan? Als ik een word in binary open, word ik niet veel wijzer.
Neem maar eens een document, en vervang een sectie door wat nieuwe text, save (niet save-as), en open het eens in een text editor en zoek op de verwijderde tekst. Waarschijnlijk vind je het wel terug.

Mij is geen tool bekend die dit voor je doet (uitgezonderd track changes zoals al genoemd).

Er is op de site van Microsoft overigens een tool te downloaden die alle extra info (metadata) en history uit een word document sloopt.

• Eusebius
  • Niet online
Nu omgekeerd: bestaat er ook een tool die alle tracks & info automagisch laat zien?

(dit is toch niet illegaal?)

==
hoi

Verwijderd

Standaard slaat Word alleen de wijzigingen op in een Word-document.
Dit is tegen te gaan zoals Boss zegt door een Save As te gebruiken, maar er is nog een makkelijkere manier.

Ga in word naar "Extra" -> "Opties" -> tabblad "Opslaan" en vink de optie "Snel opslaan" uit.
en hey presto, voortaan wordt iedere keer een volledige, verse save gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dus in notepad openen. Niet de meest elegante manier, maar idd zie ik een beperkt aantal wijzigingen. Als iemand alsnog een tooltje weet...

Voor zover bedankt.

da-L

Verwijderd

word documenten staan nooit echt netjes, stuur gewoon een PDF.

het is idd goed mogelijk dus.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 07:19
Ik wete niet of ik je goed begrijp maar in word kun je 2 word documenten met elkaar vergelijken en zijn waar de verschillen zitten. Je moet dan wel een orgineel en een gewijzigd document hebben. (extra documenten vergelijken en samenvoegen)

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:05:
word documenten staan nooit echt netjes, stuur gewoon een PDF.

het is idd goed mogelijk dus.
Krijg ik een berichtje van mijn docent, vandaag: wil je voortaan je opdrachten als Word inleveren en niet als PDF?

==
hoi

Pagina: 1