VGA-splitter, andersom ook werkend?

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Betreft onderstaand plaatje, een VGA T-splitter.
Afbeeldingslocatie: http://img.systemaxdev.com/productmedia/B/B-BEL/525ad9be-72c2-439b-ad25-b374e66b86a6_CTNL_200x200.jpg

Deze gaat van 1x male -> 2x female. Maar is deze nu ook te gebruiken andersom; het signaal komt binnen (vanaf de VGA-kaart) op 1 van de female's en gaat via de male naar de monitor. De 2de female blijft dan ongebruikt.

De informatie over deze T-splitter vermeld dit namelijk niet:
Gold plated copper contacts provide maximum conductivity with no data loss;
Aluminum undermold shield helps meet FCC requirements;
Flextec PVC rubberized cable jacket is extremely flexible for use in tight areas;
State-of-the-art wiring design ensures 100% compatibility with all devices 100% of the time;
Ground indents provide excellent conductivity and retention with mating connectors;
PVC premold encapsulates individual conductors to ensure electrical isolation and to eliminate stress.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Edit: nee klopt wel :)

Hoe precies wil je ze andersom gebruiken? Je wil bijvoorbeeld 2 monitoren aansluiten?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 11:44 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Verhaaltje inmiddels aangepast, had ze inderdaad door elkaar gehaald. ;)

We hebben dus een werkstation waarvan de monitor (TFT) elke dag achter slot&grendel moet worden gezet ivm diefstal etc. Omdat de mensen die erop werken niet al te technisch/handig zijn, ging het direct aansluiten van de VGA-kabel op de TFT (achterzijde) regelmatig fout met verbogen pinnen als resultaat. Op dit moment hebben we 2x 1,8m VGA-kabels, de eerste zit vast aan de monitor en de 2de aan het werkstation. Zodoende kunnen ze makkelijk de kabels aan elkaar sluiten, maar blijkt de beeldkwaliteit enorm achteruit te gaan (shadow/wazig etc). Ik dacht dus de kabel van de monitor te vervangen door zo'n 30cm T-splitter (1,5m minder kabellengte), wat dus hopelijk de kwaliteit terugbrengt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Reken niet op enorme kwaliteitsverbetering, grootste oorzaak van kwaliteitsverlies is gewoon de metaal-lucht-metaal interface die je bij iedere connector noodgedwongen hebt.

Lijkt me dat als die monitor echt achter slot en grendel moet (wat ik me helaas levendig kan voorstellen - bij vriend van me op het werk is dat ook na diefstal van 4 monitoren in 2 weken tijd beleid geworden) het een kwestie is van een cursus hoe-sluit-ik-goed-een-kabel-aan te geven en vervolgens de mensen financieel verantwoordelijk te houden voor het niet lomp vastmaken ervan.

Oslik blyat! Oslik!