[Photoshop] Duotone EPS met ongever vier kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.084 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Met Photoshop ben ik aan de slag gegaan met een ontwerp voor briefpapier, envelop, e.d.
Het enige wat me werd vertelt was opslaan in EPS.
Nou blijkt dat het ook in Duotone moet met PMS kleuren.

Ik heb hier nog geen ervaring mee, qua drukwerk dus ik hoop dat iemand met kan helpen.
Het ontwerp heb ik hier beden neergezet en bevat de kleuren:
Geel / Pantone 102C
Blauw / Pantone Process Cyan
Groen / Pantone 375C
+ Grijstinten

Waarschijnlijk moet ik het helemaal opnieuw maken in Photoshop, want de kleuren waren ook niet in PMS. Dat probeerde ik dus, maar ik kom er niet uit in photoshop. Is het mogelijk om meer dan 2 kleuren te gebruiken icm met Duotone? Zo ja, hoe?

Afbeeldingslocatie: http://www.adrenalinerush.nl/pics/brief_tweakers.jpg

Als ik zoek op tweakers of google willen mensen het in zwart wit of zwart met blauwtinten..

[ Voor 5% gewijzigd door RelaXXinG op 15-11-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Duotone is een plaatje (meestal een litho) die is opgebouwd uit 2 kleuren.
(vandaar de naam DUOtone ;) )

Maar dat briefpapiertje dat je laat zien heeft meer dan 2 kleuren. dus kan je deze niet in zoveel kleuren als duotone maken. het enige dat voor duotone in aanmerking kan komen is het blauw geel en groen, deze kunnen met cyaan en yellow gemaakt worden maar dan nog krijg je er extra zwart bij.

Maar als je het CMYK opgemaakt hebt dan heb je via de kleurenscheiding toch meteen de juiste beelden. Alleen staat er niet de PMSkleur in je dokument.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 28-10-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-01 14:01

SillyJW

der Gemutlichkeit