Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Sandisk Sansa e250, e260 & 270

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 september 2003

Welkom bij het Sandisk Sansa e200 topic!

Dit spelertje bestaat al zo'n drie maanden, maar heeft nog geen volwaardige topic gekregen. Plaats hier jouw ervaringen, de enorm fijne functies en de tegenvallers. Is de Sansa e2x0 een Ipod Nano killer of niet?

Omschrijving

Stijlvol & Compact
Sandisk heeft meer dan alleen een goed geheugen en bewijst dit met de Sansa E2x0. Deze flashy speler combineert een fraai uiterlijk met een ultracompacte behuizing. De opslag van 2, 4 of 6 GB geeft u genoeg ruimte voor al uw favoriete muziek in MP3 en WMA formaat.

Foto & Video
Uw muziek zal zich snel thuisvoelen op deze Sansa dankzij de krachtige en heldere geluidsweergave. Uw foto's en video's kunt u vanaf nu ook met iedereen delen dankzij het prachtige 1,8 inch kleurenscherm. De Sansa E2x0 geeft het beeld haarscherp weer en is geschikt voor JPEG en MPEG4 beeldformaten. De bestanden kunt u gemakkelijk plug & play overzetten naar de speler dankzij de snelle USB 2.0 verbinding. U kunt uw bestanden ook overzichtelijk organiseren en overzetten middels de meegeleverde Sansa Media Converter software.

20 uur speelduur
De Sansa E2x0 beschikt over een ingebouwde Li-Ion accu welke u gemakkelijk kunt opladen via de meegeleverde usb-kabel. Een volledig opgeladen accu geeft u een speelduur van maar liefst 20 uur. De speler beschikt over een bijzonder gebruiksvriendelijke bediening waardoor u eenvoudig door de menu's navigeert. Met het handige 'clickwheel' kunt u uw muziek, foto's of video's snel vinden.

microSD & Voice Recorder
De Sansa E2x0 heeft een ruim geheugen, maar is zelfs nog uitbreidbaar middels het microSD slot. Deze los verkrijgbare kaart kunt zodoende naar wens vullen om nog meer plezier van uw speler te hebben. De Voice Recorder maakt het geheel tot slot compleet en biedt u de mogelijkheid om spraak op te nemen zo lang uw geheugen dat toelaat.

Specificaties

Accu

Stroomvoorziening: Li-Ion accu
Speelduur audio: 20 uur
Laadmogelijkheden: USB
Accu verwisselbaar: Nee

Audio

Signaal-ruisverhouding: 90 dB
Audio-in: Niet aanwezig
Audio-out: Mini-jack 3,5 mm

Body

Breedte: 4.4 cm
Lengte: 8.9 cm
Hoogte: 1.3 cm
Gewicht: 27 gram
Kleur: Zwart

Display

Schermdiagonaal: 1.8 inch
Schermtype: Transflective TFT
Backlight: Transparant
Kleurdiepte: Full color

Geheugen

Geheugencapaciteit: 6 GB
Interface: USB 2.0
Bestandsformaten: MP3, WMA, JPEG, MPEG4
Ondersteunde besturingssystemen: Windows XP
Plug & Play: Ja

Features

FM-radio: Nee
Voicerecorder: Ja
Direct MP3-encoding: Nee

Foto's

http://vaga.rulez.cz/hw/images/sandisk_sansa_e250.jpg

http://www.engadget.com/media/2006/05/SAN5.jpg

http://www.engadget.com/media/2006/05/SAN1.jpg

[ Hattrick ] - [ Fc Seinfeld (1225672) - 1ste plaats in IX.2031 - Lid van de GoT-federatie ]

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Om het compleet te maken, zou ik ook nog wat linkjes naar Pricewatch, reviews en firmware zetten. Bovendien is Rockbox.org ook bezig met de firmware, wat ook het vermelden waard is.

En er is ook al een 8GB e280 onderweg.

Piggen wijzigde dit bericht 28-10-2006 11:10 (10%)

Reg. datum: 28 november 2003

Ik ben in overweging van een nieuwe mp3speler ook wel geinteresseerd in deze (de 8gb versie dan vooral).
Ik vraag me alleen af hoe het geluid is, en in hoeverre je daarmee kan 'spelen'. Ik geloof dat er met de nieuwste firmware wél user-eq op zit. Is die goed? En zit er een beetje stevige bass in? (heb nu een Archos XS202s)

En nog een vraagje: wat kan Rockbox?

Kwam ook nog dit tegen:
http://www.mp3-player.de/artikel.php?ArtNr=4251

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Rockbox maakt alternatieve firmware voor mp3spelers. Vaak voegen ze érg leuke functies toe. Kijk maar eens rond op rockbox.org.

Reg. datum: 14 februari 2001

Ik heb net de Sansa e250 2GB gekocht en het is een heel leuk spelertje. Ik heb alleen 1 probleem: de id3 tags van mp3s worden bij sommige nummers wel gelezen en bij sommigen niet. Ik heb verschillende taggers geprobeerd verschillende encoders verschillende tags maar ik zie geen patroon. Kan iemand me hiermee opweg helpen? _/-\o_

Op verschillende plekken heb ik gelezen dat deze spelers last hebben van ruis/ geluiden tussen de nummers of bij het laden van nummers. Maar de reviews en ervaringen waarin ik dit las zijn nogal oud. Weet iemand of dat deze problemen al zijn opgelost?
Reg. datum: 25 februari 2005

Hoe zit het met het nieuws dat de Sandisk slechts 10 minuten videobestanden afspeelt en langere video bestanden niet accepteert?

En wanneer zou die FM-radio functie gaan werken in de Europese modellen?
(reden waarom ik deze speler niet gekocht heb)

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

beetje offtopic: heb je dan uiteindelijk ook voor Samsung YPZ5F gegaan net als ik ?
en wie weet krijgt die in de toekomst dmv firmware update ook video support.
quote:
clemento schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:05:
En wanneer zou die FM-radio functie gaan werken in de Europese modellen?
(reden waarom ik deze speler niet gekocht heb)

quote:
cihanski schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:16:
Hoe zit het met het nieuws dat de Sandisk slechts 10 minuten videobestanden afspeelt en langere video bestanden niet accepteert?
Waar heb je die info eigenlijk weg dat ie maar maximaal 10 minuten aan video accepteert? Ik vind het zelf wel erg raar.. dan snij je jezelf toch behoorlijk in de vingers. Waarom zou je daar in godsnaam een cap opzetten?

Reg. datum: 25 februari 2005

quote:
RoD schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:45:
[...]

Waar heb je die info eigenlijk weg dat ie maar maximaal 10 minuten aan video accepteert? Ik vind het zelf wel erg raar.. dan snij je jezelf toch behoorlijk in de vingers. Waarom zou je daar in godsnaam een cap opzetten?
Ik heb al meerdere keer gelezen in dit forum dat mensen hun video's moeten "knippen" in stukjes van 10 minuten en op twee andere sites hetzelfde gelezen...Als dit niet waar is, kan iemand die de Sandisk zelf gebruikt dit alsjeblieft ophelderen, want als dit niet geval is, ben ik zeker geïnteresseerd in dit apparaatje...

quote:
funrider schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:44:
beetje offtopic: heb je dan uiteindelijk ook voor Samsung YPZ5F gegaan net als ik ?
en wie weet krijgt die in de toekomst dmv firmware update ook video support.

[...]
Nee ik heb de iAudio U3 4gb gekocht maar had liever de iAudio D2 gekozen als maar die was en is nog niet leverbaar.
Pluspunten aan de Sandisk vind ik extra geheugen 8 gb verwisselbare accu en de mogelijkheid om geheugen bij de plaatsen.

clemento wijzigde dit bericht 02-01-2007 17:55 (3%)

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

clemento inmiddels is bekend dat ie vanaf januari in NL leverbaar is.

Hij is mooi, maar hier moeten we denk ik over Sandisk praten en ik vraag me echt af waarom de europese versie geen FM-radio heeft. Dat zou die speler echt af maken.

Reg. datum: 07 augustus 2005

Ik heb geen ervaring met het afspelen van video op dit apparaat (mijn vriendin heeft de e250 voor kerst gekregen). Los daarvan is eigenlijk het enige minpunt van de speler het ontbreken van een FM radio.

Ze had hiervoor een iPod Mini waarvan de batterij zijn laatste adem uitgeblazen had en is nu enorm tevreden over zowel de afspeelkwaliteit (uiteraard zijn de bijgeleverde oordopjes vrij sucky, maar met n setje 3rd party dopjes klinkt ie goed), als het feit dat ze geen iTunes meer hoeft te gebruiken om haar muziek over te zetten.

Ikzelf had daarnaast nog t liefst gezien dat ie gewoon n mini-usb aansluiting had gehad, maar ach, je kan niet alles naar je zin hebben ;)

Zou je eens een video'tje kunnen proberen op de speler van je vriendin? Puur om te kijken of er daadwerkelijk een cap van 10 minuten op zit.

Reg. datum: 07 augustus 2005

Sure, zal t straks eens proberen. Kzal m'n resultaten dan hier ff droppen om dit mysterie op te helderen :)

Edit 14:57:
Kheb haar zojuist gevraagd of ze n xvid filmpje er naartoe kon sturen. Nadat dit door de software geconverteerd was bleek idd dat ze maar 10 minuten kon kijken :(
Voor video is het apparaat dus niet echt geschikt blijkbaar.

Juggels wijzigde dit bericht 05-01-2007 14:56 (52%)

Reg. datum: 09 september 2005

Heb ergens gelezen dat je langere films met de meegeleverde software kan converten ZONDER de speler dan aan de computer te hebben hangen. Foutmelding geen speler gevonden negeren, converten, daarna speler aansluiten en film er naar toe slepen. Dan zou het wel moeten werken.

quote:
Juggels schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 07:31:
Sure, zal t straks eens proberen. Kzal m'n resultaten dan hier ff droppen om dit mysterie op te helderen :)

Edit 14:57:
Kheb haar zojuist gevraagd of ze n xvid filmpje er naartoe kon sturen. Nadat dit door de software geconverteerd was bleek idd dat ze maar 10 minuten kon kijken :(
Voor video is het apparaat dus niet echt geschikt blijkbaar.
Vaag. Lekkere boel. Eerst adverteren met een videospeler en dan de boel cappen op 10 minuten. Wat ontzettend raar, waarom zou je dat in godsnaam willen doen?
quote:
Badpritt schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:15:
Heb ergens gelezen dat je langere films met de meegeleverde software kan converten ZONDER de speler dan aan de computer te hebben hangen. Foutmelding geen speler gevonden negeren, converten, daarna speler aansluiten en film er naar toe slepen. Dan zou het wel moeten werken.
Is het dan de software die de videofile na 10 minuten knipt oid?

Reg. datum: 09 september 2005

quote:
RoD schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:58:
[...]Is het dan de software die de videofile na 10 minuten knipt oid?
Misschien dat er vanuit de speler naar de software een beperking word opgelegd?
Teruggevonden:
"I´m using smc (the version that came along with the device itself) and I don´t have to connect the device to convert the files. Ok it tells you that there is no device connected, but anyway simply add the media you want to convert and convert it. SMC will save the converted file on your harddisk somewhere in my documents. At the end of the converting process you get a report and in the line at the top it shows you the exact file location.."

Q: but i heard the sansa cant handel a video more then 10 min.
is it true? after 10 min the video will stop?

A: I have a e260r and have encoded and played 30min clips with no problem. The Sansa didnt cut off or stop after 10 mins.

Wellicht dat de software dan de stukken van de video afknipt. Zijn er andere mogelijkheden dan met de standaardsoftware om video's en dergelijke op je speler te krijgen? Iemand die dat weet?

Edit:
quote:
Plug & Play: Ja
Hmm, als je de files dan gewoon via verkenner over zet zou het moeten lukken toch?

RoD wijzigde dit bericht 05-01-2007 18:47 (24%)

Slablaadjes :D
Reg. datum: 17 april 2005

quote:
RoD schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:46:

Hmm, als je de files dan gewoon via verkenner over zet zou het moeten lukken toch?
In hoeverre is hij plug en play, Ik heb namelijk geen windows. Maar ik draai linux. Nu heb ik mijn oog laten vallen op deze speler. Maar ik weet of hij echt werkt als een verwisselbare schijf en dat je gewoon de mp3tjes in een map kan gooien en dan afspelen

Psst Psst Huiskopen?

quote:
Ondersteunde besturingssystemen: Windows XP
Als dit klopt, is het dus geen echte plug & play..

Slablaadjes :D
Reg. datum: 17 april 2005

quote:
RoD schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:08:
[...]

Als dit klopt, is het dus geen echte plug & play..
Dat zou wel heel vreemd zijn :S. Er staat namelijk wel dat hij plug en play is. Heeft iemand het al geprobeerd om het ook onder een niet windows OS te gebruiken. Of zijn ze hierin jammerlijk gefaalt. :/ Zo niet zou ik dan misschien toch een Ipod moeten kopen, gewoon puur omdat die wel werkt onder linux ;(

Psst Psst Huiskopen?

scaahp
Reg. datum: 24 december 2006

Ja hij is wel plug & play, beter gezegd het is een mass storage apparaat. Alleen moet je dat eerst even instellen op de Sansa zelf.

Hij werkt prima onder linux, zowel in mass storage als MTP mode.

Ik heb een maand of 2-3 een Sansa e250 gehad, eigenlijk alleen gekocht omdat Rockbox ernaar zou worden geport. Helaas bleek hij al snel te weinig ruimte te hebben (ben sinds kort meer albums aan het verzamelen en aan het rippen in lossless :P ).
Dus heb ik hem uiteindelijk verkocht.

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: