[AirTunes] AirTunes speakers verschijnen niet op Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 13:42
Ik heb sinds gisteren een Airport Express welke ik optisch heb gekoppeld aan mijn Harman & Kardon. :7 Probleem is echter dat op mijn MacBook met iTunes (laatste versie) mijn speakers niet verschijnen, op mijn Windows PC (:r), echter wel. De computers hangen in hetzelfde netwerk en zelfde subnet. iTunes herinstalleren lukt niet aangezien mijn Mac aangeeft dat de laatste versie er al op staat. Heeft iemand een idee hoe ik mijn speakers toch aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 19:33
Juh... Mogelijk dat je firewall in de weg staat. Zet die eens uit en herstart dan iTunes eens.

Als dat het is, kan ik wel ff de juiste poortnummers voor je opdrammen, want ik heb intertijd het zelfde probleem gehad.

EDIT:
En hoezo kan herinstalleren niet? Verwijder iTunes uit /Applications en download de installatie file van apple.com.

[ Voor 22% gewijzigd door Liegebeest op 27-10-2006 22:04 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Problem solved!

iTunes verwijderd met AppDelete en daarna re-install gedaan. Ik kan nu rustig rondlopen terwijl de muziek afspeelt. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmichels
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2024
Mag ik even inpikken op dit topic zonder een nieuw te moeten starten?

Mijn situatie is de deze:
ik heb een Draytek router die ik gebruik om wireless internet door te sluizen naar twee macbooks. Ik zou graag een airport express kopen voor printserver maar vooral Airtunes functionaliteit.
Kan dit werken zonder aan de functionaliteit van de draytek te moeten komen? En zoja: hoe? en: gemakkelijk?

Iemand ervaring met dezelfde opstelling (al hoeft het geen drautek te zijn natuurlijk).

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
pmichels schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:00:
Mag ik even inpikken op dit topic zonder een nieuw te moeten starten?

Mijn situatie is de deze:
ik heb een Draytek router die ik gebruik om wireless internet door te sluizen naar twee macbooks. Ik zou graag een airport express kopen voor printserver maar vooral Airtunes functionaliteit.
Kan dit werken zonder aan de functionaliteit van de draytek te moeten komen? En zoja: hoe? en: gemakkelijk?

Iemand ervaring met dezelfde opstelling (al hoeft het geen drautek te zijn natuurlijk).

bedankt.
Ik zal maar even reageren in mijn eigen topic :P

Ik heb zefl namelijk net zoiets als jij hebt. Ik heb een Linksys WAG200G hangen thuis (ADSL modem+router+WLAN). Ik heb mijn Airport bekabeld aangesloten op de Linksys (Aangezien de Linksys geen WDS ondersteund). Daarna heb ik de DHCP server in de airport uitgezet en ik heb nu dus twee SSID's binnen hetzelfde netwerk en dit werkt uitstekend. Het maakt niet uit of ik mijn MacBook bekabeld of draadloos (op 1 van de 2 netwerken) aansluit, ik kan altijd bij mijn speakers op mijn Airport. Ik neem dus aan dat je dan ook wel bij je printer zou moeten kunnen?
Pagina: 1