hoihoi,
sinds 2 dagies, gaat de cpu op 100% zitten draaien als ik een dvd wegbrand (nero, dvd decrypter) danwel afspeel (WMP10, asusdvd).
Taakbeheer geeft dan aan dat het betreffende brand/afspeelprogsel daarvoor zorgt....
Process Explorer NT zegt echter heel wat anders: Daar staat het proces(?) Interrupts (beschrijving: hardware interrupts) voor de cpu load te zorgen.
Tijdens die cpu load hapert de muis, schokt de film danwel het branden gaat errug traag (zie led op brander trouwens continu knipperen ipv constant branden), en emule stopt met downloaden aan de router te zien.
Zodra ik het branden/afspelen stop is alles (cpu usage) weer normaal... (behalve dit dvd issue dan)
Geen idee waar het aan ligt, maar heb volgende geprobeerd:
- dvd brander verwijdert uit apparaatbeheer en opnieuw laten toevoegen
- de oude cdfikker, die boven de dvdfikker zit, uitgezet in de bios om te kijken of die voor het probleem zorgde
- gekeken naar uitroeptekens/vraagtekens in apparaatbeheer: behalve een onbekende pcimodem (me foon?) is er niks opvallends te zien
- virtuele drive (alcohol 120%) weggehaalt.
dit hielp niet....
't begon trouwens na het rippen van de hitzone 38 (origineel) dvd en daarna de cd ervan. Bij de cd viel me al iets op: na 89% (rippen naar wavpack) ging de cd langzaam draaien, dan weer héél even snel, dan weer traag etcetc... rippen ging overigens wél goed.
Sindsdien heb ik die dvd issues, daarvoor niks aan het handje...
Iemand enig idee waar het aan kan liggen??
specs:
xp prof + sp2
athlon xp 1800+
1GB ram
ECS K7S5A (versie onbekend, staat níet op mobo)
asus geforce 4 mx440
NEC ND-3550A dvd fikker, originele firmware
CyberDrv CW058D cd fikker, originele firmware
40GB seagate
200GB maxtor
sinds 2 dagies, gaat de cpu op 100% zitten draaien als ik een dvd wegbrand (nero, dvd decrypter) danwel afspeel (WMP10, asusdvd).
Taakbeheer geeft dan aan dat het betreffende brand/afspeelprogsel daarvoor zorgt....
Process Explorer NT zegt echter heel wat anders: Daar staat het proces(?) Interrupts (beschrijving: hardware interrupts) voor de cpu load te zorgen.
Tijdens die cpu load hapert de muis, schokt de film danwel het branden gaat errug traag (zie led op brander trouwens continu knipperen ipv constant branden), en emule stopt met downloaden aan de router te zien.
Zodra ik het branden/afspelen stop is alles (cpu usage) weer normaal... (behalve dit dvd issue dan)
Geen idee waar het aan ligt, maar heb volgende geprobeerd:
- dvd brander verwijdert uit apparaatbeheer en opnieuw laten toevoegen
- de oude cdfikker, die boven de dvdfikker zit, uitgezet in de bios om te kijken of die voor het probleem zorgde
- gekeken naar uitroeptekens/vraagtekens in apparaatbeheer: behalve een onbekende pcimodem (me foon?) is er niks opvallends te zien
- virtuele drive (alcohol 120%) weggehaalt.
dit hielp niet....
't begon trouwens na het rippen van de hitzone 38 (origineel) dvd en daarna de cd ervan. Bij de cd viel me al iets op: na 89% (rippen naar wavpack) ging de cd langzaam draaien, dan weer héél even snel, dan weer traag etcetc... rippen ging overigens wél goed.
Sindsdien heb ik die dvd issues, daarvoor niks aan het handje...
Iemand enig idee waar het aan kan liggen??
specs:
xp prof + sp2
athlon xp 1800+
1GB ram
ECS K7S5A (versie onbekend, staat níet op mobo)
asus geforce 4 mx440
NEC ND-3550A dvd fikker, originele firmware
CyberDrv CW058D cd fikker, originele firmware
40GB seagate
200GB maxtor
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde