Toon posts:

sapphire x850 freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs
core2duo e6300 @ 2.0Ghz
asrock 775 dual vsta bios 1.70
sapphire ati radeon x850 pro (agp)
2x 512 twinmos ddr400
350W
western digital 160GB
een fresh install van xp
ati drivers 6.5

probleem:
Mijn sapphire x850pro (agp) freezed bij de "kleinste" grafische inspanning die de videokaart moet doen
bijv. mediacenter starten, spellen spelen, de 3dview van atitools.

als hij freezed kan ik mijn muis nog wel bewegen maar alles staat stil. en 5 sec later slaat mijn monitor op standby en kan ik het weer rebooten. als ik mijn pc op safemode start doet hij het prima.

ik dacht eerst dat het aan mijn oude processor lag, een amd xp 2600+ dus heb ik nu een e6300 maar desondanks is het probleem nogsteeds niet verholpen.

wat heb ik allemaal geprobeerd?
-een andere voeding inzetten van 550W
-de videokaart op een andere pc testen, jammer genoeg was deze pc niet echt super dus daar ken ik ook weinig op uitmaken
-verschillende drivers geprobeerd
- 1 monitor inplaats van 2 aansluiten ( dit schijnt wel een beetje te helpen het freezed minder vaak )

wat ik denk?
dat het mischien aan mijn geheugen lig of dan toch mijn voeding, of gewoon een brakke gpu

anybody een oplossing??

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 14:17 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat voor merk voeding was die 550watt? Toch niet van Sweex he? Want dat kan zijn dat die zelfs nog slechter is dan die 350watter.

Goedkoop bellen via VoIP

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Doet de fan van je videokaart het nog wel? Hoe warm wordt ie eigenlijk? Wellicht dat het een hitteprobleem is.

Verwijderd

Topicstarter
de 550watt was een codegen. cooler master
en de hitte is het helemaal niet hij blijft onder de 40 graden

wat ik wel lees op meerdere forums is de aantal amperes van de voeding erg van belang is. nou heeft de mijne 16A op de 12V en die 550W had 22A

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 16:18 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Miss kun je eenkeer een memtestje proberen voor een avond kun je zo zien of je geheugen goed is of niet.

Maar in die andere pc had je je vga er ook ingezet maar freezde hij toen ook of niet? want je zegt alleen maar van dat die pc niet zo goed is. Anders zou ik em gewoon ruilen

Verwijderd

Topicstarter
nee daar deed de videokaart het ook niet

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat lijkt er toch op te wijzen dat de videokaart brak is. Aangezien het geen hitteprobleem is lijkt me de kaart stuk. Heb je nog garantie? Als je de kaart gewoon terug kan sturen zou ik dat doen.

Verwijderd

Topicstarter
nee geen garantie meer.

maar ik zit toch te twijfelen of het dan toch aan mijn voeding kan liggen.
ik had bij mycom een spire rocketeer IV 600W gezien voor 70 euro maar als het dan ook niet werkt vindt ik het weer verspilt geld

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ZalmanLuci schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:59:
Miss kun je eenkeer een memtestje proberen voor een avond kun je zo zien of je geheugen goed is of niet.

Maar in die andere pc had je je vga er ook ingezet maar freezde hij toen ook of niet? want je zegt alleen maar van dat die pc niet zo goed is. Anders zou ik em gewoon ruilen
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:20:
nee daar deed de videokaart het ook niet
Dan lijkt het het er toch op dat je videokaart brak is. Dan is het zonde als je een nieuwe voeding koopt. Probeer eens een ander videokaartje te regelen om te testen, als je pc het dan wel normaal doet, is het toch echt je videokaart en kan je die vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nu mijn oude 9800PRO erin gezet alles doet het prima, maargoed die heeft dan ook minder stroom nodig

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020
ik denk (en dat zegt niet zo heel veel) dat het niet aan je voeding ligt.
zelf heb ik een x1900xtx en die gaat als een raket met maar een 360w chiefteck voedingkje.

een 550w coolermaster moet voor jou systeem prima volstaan!

en even gegoogled, kwam hier de systemrequirements van jou videokaart tegen.

Connection to the system power supply is required. The power supply should have a specialized 12V graphics card power connector (adapter included)
350-Watt power supply or greater recommended
256MB of system memory
Installation software requires CD-ROM drive
DVD playback requires DVD drive

zoals je ziet. jou 550w coolermastervoeding zou (ook gezien de rest van je systeem) geen enkel probleem mogen opleveren.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je die al op gewone snelheden gezet?

Verder zie ik dat je een bordje hebt waar DDR en DDR2 in kan, moet je hiervoor in het BIOS ook niet iets aan/uit zetten?

Verwijderd

Topicstarter
ja, aan de overgeclockte cpu ligt het niet,
moederbord instellingen zijn volgens mij prima ingestelt.

mjah omdat de gpu op mijn vorige moederbod het ook niet deed ligt het dan denk ik toch aan een kapotte gpu

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd mijn core speed en memspeed met ati tool van 500 naar 450 te veranderen.
vooralsnog geen crashes bij het spelen van most wanted

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je nog garantie hebt zou ik dan maar snel in actie komen.. :+

Als je het niet meer hebt is het erg zonde dat je dat toendertijd (in je oude mobo) niet gebruikt hebt, en zul je een langzamere kaart moeten gebruiken..

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Met voeding zal wel niks mis mee zijn omdat pas als je je videokaart echt laat werken(dus bij 3dmark ofzo of een game die zwaar is) dan heeft die pas echt stroom nodig(natuurlijk als die niks
doet ook he;)

[ Voor 24% gewijzigd door ZalmanLuci op 15-10-2006 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee maar dat is het ook juist, als mijn kaart grafische handelingen moet verrichten freezed het.
Pagina: 1