Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192390

Topicstarter
Ik kwam zojuist onderstaande tv tegen op kieskeurig, heeft iemand deze al ooit zien spelen, voor nog geen 1400 euro een 42" lcd met 1080p is een goede prijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.tatung.com/dm_en/display/lcd_tv/products/img/V42EMGI-D_l.jpg

42”LCD TV product choice V42EMGI (EU model) V42EMGI (US model)

V42EMGI (EU model)
V42EMGI is definitely the best choice on performance, capable for displaying full native 1920x1080 resolution from analog RGB, digital RGB, and HD video sources. Its tremendous scalability in video enhancement & features contributes to crispy color picture, text, longevity and reliability.

Integrated analog tuner for TV signal handling (HD ready:1080i, 720p )
3D motion adaptive video de-interlace
Edge-oriented adaptive algorithm
Automatic 3:2 / 2:2 pull down
3D comb filter & noise reduction
Video enhancement & compensation
Picture in Picture (PIP), Picture-on-Picture (POP)
Special Sound: SRS/BBE

3D Comb-filter
Having adopted 3D Comb-filter to filter out the scattered color signal, Tatung LCD TVs can remove the disturbance of luminance and chrominance and signal defect that may interfere with the picture quality. Original signals can be reproduced as it's recorded so as to put in the vivid picture performance.
Progressive Scan / 3D de-interlace
With 3D De-interlace Processor, it creates the more saturated color and clearer image. The 3-dimensional image processor which converts interlaced video fields into a progressive scan video frame is processed to identify and remove motion artifacts by a number of advanced motion-adaptive detection and artifact removal techniques. It can fit a number of common video source types, including film, computer graphics or animation, and interlaced video and preserve as much detail from the original source as possible.
3:2/2:2 pull down
Tatung uses the typical image treatment technology to transfer the film from 24 primitive frames per second to 60 frames per second for eliminating interfered images. Especially when watching movies tapes, the magnificent technology contributes to the reproduction of crisp color pictures and video performance.
Multiple Aspect Ratio modes
To give users more choices of different video modes, Tatung LCD TVs provide multiple Aspect Ratio modes that users can set their preference adjustment up to five modes: Full, Panoramic, Normal, Zoom1, and Zoom2.
Automatic Picture Control
Various adjustments can be performed to set the brightness and contrast with different video modes. Aside from the standard mode, the movie mode gives you the highest contrast and sharpness while the bright mode displays a clear and bright picture. Manual setting is also available, so users can manually adjust the parameters of contrast, brightness, backlight, color, sharpness and color mode.
PIP
With PIP function, users are allowed to watch more than one TV programs at the same time while viewing contents from other devices. Sub sources can be selected from HDMI, DVI, AV, SV, YPbPr or PC with 3 different sizes while the position of PIP window is also adjustable.
POP
Tatung LCD TVs also enable the video contents to be shown side by side on TV screen. Sub sources can be selected from HDMI, DVI, AV, SV, YPbPr or PC.

Item Model Name V42EMGI (EU model)
Panel Aspect Ratio 16 : 9
Resolution 1920 x 1080
Display Area (opening) H x V 930.24 mm x 523.26 mm
Display colors 16,777,216 colors
Contrast Ratio 1000 : 1 (typ.)
Brightness (center) 500 cd/m² (typ.)
Viewing Angle (CR>10) 176° Hor. / 176° Ver. (typ.)
Response Time (GTG) 6.5 ms (typ.)
TV Function Broadcasting System Analog : PAL / SECAM Digital : DVB-T
Receiving Channel Analog : B / G, D / K, I and L / L' Digital : 54MHz ~ 864MHz
Sound System Analog : NICAM / A2 (IGR) Digital : PCM
Resolution Analog : 625i Digital : 625P
Data Broadcasting Teletext 255 pages , Auto Program Searching (APS)
Video Input Video Color System PAL / SECAM / NTSC
AV1 (scart) Scart x 2
AV2 (composite) Composite x 1
S-Video x 1
AV3 (component) Y Pb Pr (720p / 1080p , HDTV ready) x 1
AV4 (HDMI) HDMI (with HDCP) x 1
PC Input DVI / HDCP Connection DVI-D (with HDCP) x 1
VGA Connection D-Sub x 1

Scanning Frequency fH= 31.5K ~ 75KHz / fV = 56 ~ 75Hz
Audio Input Audio 1 Scart x 2
Audio 2 Composite x 1
S - Video x 1
Audio 3 Component x1
Audio 4 PC x 1
Vdieo Output SCART 1 TV x 1
SCART 2 TV / CVBS (scart 1) x 1
Composite (RCA jack) TV x 1
Audio Output Speaker ( built-in) 15W + 15W (rms)
Line Out Left / Right / Subwoofer
S / PDIF HDMI loop through.
Feature OSD Language English, French , German , Spanish , Italian , Finnish , Swedish, Dutch, Danish, Norwegian
Function Keys Power, Source, Menu, Up/Down(Channel) , +/-(Volume) , ARC/Exit.
Video Performance Picture in Picture (PIP) , 3D Comb-filter , 3D De-interlace , Canal Plus , Tele text , Aspect Ratio Control (ARC) , Auto Picture Control(APC) , Video Enhance, Noise Reduction, Picture-on-Picture (POP) .
Audio Performance Equalizer, Subwoofer, Auto Volume Control (AVC),
Other Control Sleep Timer, Auto Power Off.
Power Power Supply AC 100V ~ 240V , 50 / 60Hz
Power Consumption < 260 W
Size Dimension (W x H x D) 1067 (W) x 814 (H) x 240(D) with base 1067 (W) x 761(H) x 135(D) without base
Weight (net) 31Kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

contrast is al ronduit slecht te noemen. ik zou 'm eerst eens naast wat vergelijkbare 1080p toestellen zetten.... dan kun je het prijsverschil vast en zeker verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 12:06
Anoniem: 21405 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:26:
contrast is al ronduit slecht te noemen. ik zou 'm eerst eens naast wat vergelijkbare 1080p toestellen zetten.... dan kun je het prijsverschil vast en zeker verklaren.
Ronduit slecht is wat sterk uitgedrukt voor een scherm van dit formaat hoor.

De duurste 42" heeft een contrast ration van 1300:1 (niet over de samsungs en zo beginnen met 5000:1 en zo, want dat is dynamisch contrast. mGewoon een truukje)

De Toshiba's hebben ook 1000:1 en zijn niet verkeerd. In hoeverre je het verschil van 300 in contrast ziet is ook maar de vraag.

Tuurlijk zal er een verschil zijn, maar de verhouding met de prijs........is 2 tonen zwart het dubbele in prijs waard?

Gewoon gaan kijken als dat ergens kan en dan beslissen.

Dan nog de vraag of je uberhaupt voor de Full HD resolutie moet gaan. Maar dat is een ander verhaal.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 03:11
Inderdaad kijken en gezien de huidige content lage resolutie heeft, is voor mij een van de belangrijkste de upscaling kwaliteit. Dus probeer in de winkel dvd-tje te kijken en het soort tv dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1761

basset schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:26:
[...]

Dan nog de vraag of je uberhaupt voor de Full HD resolutie moet gaan. Maar dat is een ander verhaal.
Natuurlijk moet je daarvoor gaan. Over een jaar zijn er allerlei apparaten die iets met die resolutie kunnen. Zonde om nu iets te kopen dat over een jaar al achterhaald is. En dan is E1400 best veel geld.

Klinkt als een leuk scherm op zich. Zou hem alleen wel eerst es in het echt gaan bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 09:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb de V32EMRO (80cm) van Tatung voor de helft van de prijs, en ik moet zeggen dat het een best goed LCD scherm is. Scherp beeld, contrast prima, helderheid, geen ghosting, goed geluid (niet plat). Ik zou zeggen probeer er eentje te bezichtigen, specs op papier zijn wel leuk maar heb je weinig aan in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1761

Overigens: Check wel even of ie wel 1080p over HDMI accepteert. Doet ie dat niet dan heb je nogal weinig aan die native resolutie. Er zijn verschillende toestellen op de markt die weliswaar 1920x1080 zijn maar het signaal niet accepteren.

(welke idioot zoiets verzint en op de markt brengt snap ik overigens niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162608

42 Inch / 1080 P voor 1370 is zeker niet veel geld.

Ik ken het merk niet echt maar lees wel regelmatig over LCD tvs. In hetzelfde straatje ligen merken zoals MIRAI en V7.

Deze merken liggen qua prijs onder samsung / sony / lg. Waarschijnlijk doet de TV precies wat hij moet doen en is het zeker een goed product, maar zelf betaal ik liever iets meer voor een 40 inch 720p/ 1080p scherm van een bekend merk ipv een onbekend merk. Zelf weet je pas of het scherm goed werkt als je het in de winkel uitgebreid kan testen... (zap snelheid, geluid, ghosting / tearing probs / rood contrast waarden los aanpasbaar / kwaliteit afstandsbediening) maar deze merken zijn meestal niet opgenomen bij de bekende lcd-shops zover ik gezien heb. Op internet heb je wel 7 dagen niet goed geld terug garantie, dus je kan hem testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 162608 op 10-10-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Anoniem: 1761 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:58:
[...]

Natuurlijk moet je daarvoor gaan. Over een jaar zijn er allerlei apparaten die iets met die resolutie kunnen. Zonde om nu iets te kopen dat over een jaar al achterhaald is. En dan is E1400 best veel geld.

Klinkt als een leuk scherm op zich. Zou hem alleen wel eerst es in het echt gaan bekijken!
Het is wel leuk dat die apparaten er over een jaar zijn, maar tot die tijd en lang daarna, zul je het voor TV en je "oude" DVD nog met maximaal 540 lijnen moeten doen.
HD-DVD en Blu Ray zijn ook niet het einde en eerlijk gezegd, van wat ik gezien heb is een goede bron bij het kijken van films belangrijker dat een reslutie 720 of 1080.

Maar goed, wellicht verander ik nog, van mening, maar met wat ik tot dusver gezien heb, is het een hoop hype. Zelfs een gedownscalede 720 feed op een 540 scherm is er op 3,5 meter afstand geen verschil te zien en dichterbij ga ik niet zitten. Let wel! met 42" is het ongetwijfeld anders dan met 32" , maar dan nog blijf ik een wat kritische houding houden.

Neemt niet weg dat ik niet geloof dat de CR 1000:1 gelijk betekent dat die crap is. Ik denk dat het best een leuk scherm is. Het design vind ik overigens persoonlijk wel mooi.

Altijd kijken.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
In Engeland heet het apparaat "Goodmans GTVL42W15HD" en blijkens deze thread zijn er volop tevreden gebruikers. Ding zou 1080p accepteren zonder overscan problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Tatung maakt zijn eigen panelen afaik, dus ze kunnen iig goede prijs/kwaliteit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetism
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:08
Weet iemand toevallig waar je deze TV in het echt kan bewonderen? Ik heb geen trek in het ongezien kopen van deze tv namelijk.

--<BR>Duh?<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 22:44

Smarron

The bend

Koef schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:12:
In Engeland heet het apparaat "Goodmans GTVL42W15HD" en blijkens deze thread zijn er volop tevreden gebruikers. Ding zou 1080p accepteren zonder overscan problemen.
Nou, volgens de Engelsen is het een behoorlijk goede TV en zeker voor die prijs! Ik zat ook op kieskeurig te bladeren en ben ook op zoek naar een LCD, 105/107cm, en 1080p en de Tatung is dan wel extreem goedkoop.

Is het echt zo dat de Tatung exact hetzelfde is als de Goodmans ? Waar kan ik dat exact terugvinden ?

Ik kan alleen niet vinden of de speaker ook los kan, iemand ?

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 08-11-2006 19:20 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Smarron schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:13:
[...]
Nou, volgens de Engelsen is het een behoorlijk goede TV en zeker voor die prijs! Ik zat ook op kieskeurig te bladeren en ben ook op zoek naar een LCD, 105/107cm, en 1080p en de Tatung is dan wel extreem goedkoop.

Is het echt zo dat de Tatung exact hetzelfde is als de Goodmans ? Waar kan ik dat exact terugvinden ?

Ik kan alleen niet vinden of de speaker ook los kan, iemand ?
Het is dezelfde. Op AVforums is er een ellenlange thread over met veel nuttige informatie. De manual komt ook overeen en kwa uiterlijk is die gelijk.

In die thread hiervoor genoemd en die jij quote, staat dit ook.

[ Voor 4% gewijzigd door basset op 08-11-2006 19:35 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:20

S2K

Op http://www.tatung.com/dm_...al/V42EMGI-E01_manual.pdf
kan je de manual (is zelfs in Nederlands) vinden. Ik zou hem ook graag eens in het echt willen kunnen aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-04 19:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Ik heb momenteel de Samsung le40f71b in bestelling staan, maar dit is toch ook wel een erg mooi scherm voor een zeer aantrekkelijke prijs. Zometeen ga ik nog mijn bestelling annuleren. Wat me opviel was dat er maar 1 HDMI 1.0 aansluiting op zit.
Kan iemand mij vertellen of dat een groot nadeel is t.o.v. een tv die een 1..2 (a) of 1.3 HDMI aansluiting heeft. Wat betekend dat verschil voor mij in de praktijk.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 18:59

Yuco

Womanizer!

Helaas kunnen wij geen enkele oplossing hierin aanbieden.

Tatung beschikt niet over een demopool en retourname bij onze leverancier is niet mogelijk,
omdat het een 1 op 1 bestelling zou zijn.

Wellicht dat u Tatung kunt benaderen wie de modellen in de showroom heeft staan, zodat
u deze daar kunt bezichtigen.

Met vriendelijke groet,

JMW Computers B.V.
Elise Strijbos

-----------------------------------------------Original Message-------------------------------------------------------
Subject: RE: tatung v42emgi (09-nov-2006 13:01)
From: Remco
To: verkoop@jmw.nl

Welke oplossing kunt u me dan wel aanbieden? Het gaat om best wel wat geld, u begrijpt dat ik dan wel eerst wil zien wat ik koop.

Remco

-----------------------------------------------Original Message-------------------------------------------------------
From: verkoop@jmw.nl
Subject: Re: tatung v42emgi

Geachte heer,
Wij bieden u niet de mogelijkheid producten te bestellen, te bezichtigen en wanneer het niet naar wens is het product bij JMW achter te laten.
Dit, omdat wij deze mogelijkheid vanuit onze distributeur zelf niet krijgen
Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

JMW Computers B.V.
Elise Strijbos

Subject: tatung v42emgi (09-nov-2006 11:57)
From: Remco
To: verkoop@jmw.nl

Hallo,

ik ben erg geinteresseerd in de tatung v42emgi. Voordat ik hem koop wil ik hem uiteraard eerst bezichtigen. Is dit mogelijk? Zo niet, kan ik het toestel dan bestellen, thuis een paar dagen het toestel probeer en mocht ik dan niet tevreden zijn het toestel retouneren en mijn geld terug krijgen?

met vriendelijke groet,

Remco
Dus...... Misschien dat iemand me kan helpen aan de contact gegevens van de Nederlandse tak van Tatung dan kunnen we hen eens mailen/bellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Yuco op 09-11-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 13:52
Als ik de thread op avforums zo eens lees is dit een heel erg interessant toestel qua aansluit mogelijkheden en aansluit specs. 1080p over component (Xbox 360) en 1920x1090 over HDMI, VGA en DVI zijn 1:1. De prijs is ook heel gunstig vergeleken met de Samsung F71 en Sony w2000 maar om er nou zomaar een op de gok te bestellen.
Het valt me wel op dat de instel mogelijkheden erg basis zijn, geen digitale opties om aan of uit te zetten.

Hopelijk gaat Wehkamp of Neckerman dit toestel voeren, die zijn toch wat soepeler met hun teruggave beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Yuco schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:02:
Dus...... Misschien dat iemand me kan helpen aan de contact gegevens van de Nederlandse tak van Tatung dan kunnen we hen eens mailen/bellen?
Tatung NL
Bijsterhuizen 25-14
6604 LN Wijchen
The Netherlands
TEL : 31-024-3287200
FAX : 31-024-3287211
URL : http://www.tatung.nl/
PeterPan schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:08:
Als ik de thread op avforums zo eens lees is dit een heel erg interessant toestel qua aansluit mogelijkheden en aansluit specs. 1080p over component (Xbox 360) en 1920x1090 over HDMI, VGA en DVI zijn 1:1. De prijs is ook heel gunstig vergeleken met de Samsung F71 en Sony w2000 maar om er nou zomaar een op de gok te bestellen.
Het valt me wel op dat de instel mogelijkheden erg basis zijn, geen digitale opties om aan of uit te zetten.

Hopelijk gaat Wehkamp of Neckerman dit toestel voeren, die zijn toch wat soepeler met hun teruggave beleid?
Of Otto voor € 99,-. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
  • Laatst online: 22-10-2024
Magnetism schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:06:
Weet iemand toevallig waar je deze TV in het echt kan bewonderen? Ik heb geen trek in het ongezien kopen van deze tv namelijk.
In die thread op avforums staat dat Makro UK hem in het assortiment heeft. Dus wie weet gaat Makro NL dat ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hoofdkantoor ligt in Wijchen (vlakbij Arnhem). We gaan vandaag uitzoeken of zij een showroom hebben waar de TV bezichtigd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Mooie Lg ripoff ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tatung.com/dm_en/display/lcd_tv/products/img/V42EMGI-D_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.26lc2r.info/televiseur-lcd/26lc2r.jpg

ook met die knopjes aan de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Smarron schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:10:
Hoofdkantoor ligt in Wijchen (vlakbij Arnhem). We gaan vandaag uitzoeken of zij een showroom hebben waar de TV bezichtigd kan worden.
Noem het maar vlakbij nijmegen hoor :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 22:15

_Arthur

blub

Anoniem: 99283 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:29:
Mooie Lg ripoff ;)

ook met die knopjes aan de zijkant
Ooit opgevallen dat al die LCD's kwa design heel erg op elkaar lijken, zeker de goedkopere modellen?

En je vergelijkt nu een 26" modelletje kwa design met een 42"-er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Smarron schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:10:
Houd ons op de hoogte. Misschien kun je dan meteen informeren hoe het met garantie/afhandeling van klachten/omruilmogelijkheid ivm defect is geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Inkoop actie? Voor €1200 met goede garantie voorwaarden wil ik de gok wel wagen.
Of misschien willen ze een review exemplaar rond laten gaan :9

[ Voor 83% gewijzigd door PeterPan op 10-11-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:42

fulgore

goud

_Arthur schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 08:30:
[...]

Ooit opgevallen dat al die LCD's kwa design heel erg op elkaar lijken, zeker de goedkopere modellen?

En je vergelijkt nu een 26" modelletje kwa design met een 42"-er...
Wel een mooi strak model eerlijk gezegd, speaker kun je ook nog eens loskoppelen.
Maar hoe zit het met pixelgarantie als je hem niet terug kan brengen/om kan ruilen :?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Zojuist contact gehad met Tatung Nederland.

Een aardige meneer wist mij te vertellen dat de tv nu nog niet verkrijgbaar is door een schaarste een grote panelen. De productie start echter in november (in Tsjechie) zodat de tv hopelijk in december verkrijgbaar is. Op dit moment wordt een al een bepaald type van Tatung door It's verkocht, binnekort hebben ze een gesprek om ook de 42 inch daar in te winkels te krijgen.

Ze bieden op hun toestellen 3 jaar pick up & return garantie. De naam zegt het al, bij een defect bel je met een gratis nummer, het toestel wordt opgehaald en er wordt naar gestreefd om het toestel gerepareerd binnen 10 dagen bij je terug te hebben.

De pixelgarantie is marktconform (mischien dat iemand hier meer over kan vertellen?)

Tot slot ga ik een mail sturen naar rma.service@tatung.nl om mij aan te melden zodat zij mij informeren zodra en waar het toestel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121074

Even iets over het proberen; volgens de wet koop op afstand heb je toch gewoon 7 dagen bedenktijd? Je kunt het product zonder opgaaf van reden terugsturen, waarna de verkoper binnen 30 dagen het aankoopbedrag moet retourneren. Je zal alleen wel zelf de kosten voor terugzending moeten betalen.

Het lijkt me een zeer aantrekkelijke TV overigens voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Yuco schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:44:
Zojuist contact gehad met Tatung Nederland.

Een aardige meneer wist mij te vertellen dat de tv nu nog niet verkrijgbaar is door een schaarste een grote panelen. De productie start echter in november (in Tsjechie) zodat de tv hopelijk in december verkrijgbaar is. Op dit moment wordt een al een bepaald type van Tatung door It's verkocht, binnekort hebben ze een gesprek om ook de 42 inch daar in te winkels te krijgen.

Ze bieden op hun toestellen 3 jaar pick up & return garantie. De naam zegt het al, bij een defect bel je met een gratis nummer, het toestel wordt opgehaald en er wordt naar gestreefd om het toestel gerepareerd binnen 10 dagen bij je terug te hebben.

De pixelgarantie is marktconform (mischien dat iemand hier meer over kan vertellen?)

Tot slot ga ik een mail sturen naar rma.service@tatung.nl om mij aan te melden zodat zij mij informeren zodra en waar het toestel beschikbaar is.
:D

Wij hebben ook zojuist contact gehad met eveneens een alleraardigste jongeman. Bovenstaand verhaal ook te horen gekregen over garantie en nog wat achtergrondinformatie over Tatung zelf. Met de marketinggedachte in de achtergrond kon verteld worden dat Tatung het nummer 1 merk is in Taiwan en ook de Amerikaanse markt succesvol aan het aandoen is.

Eind december verwachten ze de TV's in Nederland en buiten webshops om zouden ze wellicht bij de IT's komen te staan. Dus de webshops die zeggen dat ze eind november beschikbaar zijn, klopt sowieso niet.

Het mooiste is nog: Ze hebben een showroom, op afspraak kun je het demo-model (en overige modellen) bezichtigen in Wijchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Smarron schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:43:
Het mooiste is nog: Ze hebben een showroom, op afspraak kun je het demo-model (en overige modellen) bezichtigen in Wijchen!
Bedankt Smarron en Yocu ;)
Heeft er iemand zin om met een delegatie Tweakers eens een afspraak te maken? Xbox 360 mee, laptop met wat HD clips, goede digitale camera. Ik wil mijn Denon DVD-3930 1080p dvd speler wel mee slepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ik kan niet meer wachten aaaaaaaaaaaaaaah, weer 1,5 maand :X
Volgende week is GOW er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

De 32" (EMRO blabla) is te zien bij It's iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

PeterPan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:50:
Bedankt Smarron en Yocu ;)
Heeft er iemand zin om met een delegatie Tweakers eens een afspraak te maken? Xbox 360 mee, laptop met wat HD clips, goede digitale camera. Ik wil mijn Denon DVD-3930 1080p dvd speler wel mee slepen :P
Waarschijnlijk ga ik met een collega zeer binnenkort al. Wij zitten er ongeveer 15km vandaan. Xbox360 zal ik meenemen, hopelijk kan en mag dit aangesloten worden.
fulgore schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:57:
Ik kan niet meer wachten aaaaaaaaaaaaaaah, weer 1,5 maand :X
Volgende week is GOW er al.
Sommigen hebben hem al. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Smarron schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:36:
[...]
Waarschijnlijk ga ik met een collega zeer binnenkort al. Wij zitten er ongeveer 15km vandaan. Xbox360 zal ik meenemen, hopelijk kan en mag dit aangesloten worden.
Neem dan flink wat foto's (om hier te posten) en laat dan hier meteen ff een reviewtje achter wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ja, van de bekende 'bronnen' maar ik wil um het liefst high def spelen dus of nog 1,5 maand wachten of nu toch maar snel een andere tv aanschaffen.

[ Voor 14% gewijzigd door fulgore op 10-11-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Ziet er zeer goed uit deze tv. En voor die prijs al helemaal!! 42 inch maar liefst. Dat is niet niks:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Smarron schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:36:
Als je met een Xbox 360 gaat testen kun je dan dit 1080p wmv-hd test filmpje eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mooie design (zwart, strak).
Mooie specs!
Nu maar hopen dat door de "aandacht" hij niet te populair wordt en dat weer de prijs opdrijft.
Ik heb in iedergeval interesse.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

In Engeland zijn de wachttijden iig wel toegenomen doordat iemand een thread begon in een forum 8)

[ Voor 21% gewijzigd door fulgore op 11-11-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:20

S2K

Ik kreeg het volgende bericht van Tatung, wel apart dat de webwinkels die op kieskeurig staan niet worden genoemd. Terwijl bij de 2 winkels die wel genoemd worden niets terug te vinden is op hun websites.

==========
Bedankt voor het interesse in Tatung.

De toestellen zijn te bestellen via Alternate en Norrod.

Alle relevante gegevens plus bezoekadres staan op www.alternate.nl en
www.norrod.nl

De V42EMGI is volgens planning te verkrijgen in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Aan diegene het die het topic over deze (Goodmans) tv op Avforums (waar eerder naar gelinkt is) hebben gelezen:

Dat het toestel full hd doet over alle ingangen staat inmiddels wel vast. Maar hoe is de beeldkwalteit? Of ik lees er over heen of ik lees er niet veel over in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Yuco schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:39:
Aan diegene het die het topic over deze (Goodmans) tv op Avforums (waar eerder naar gelinkt is) hebben gelezen:

Dat het toestel full hd doet over alle ingangen staat inmiddels wel vast. Maar hoe is de beeldkwalteit? Of ik lees er over heen of ik lees er niet veel over in het topic.
Er was in ieder geval iemand die al een 42" Panasonic had staan en de Goodmans voor "erbij" had gekocht. Hij zei wel direct dat de Panasonic een mooier beeld gaf, maar dat dit niet stoorde, aangezien de Panasonic ook ruim 2x zoveel heeft gekost. Hij was er dan ook erg tevreden over.

Ik verzamel even wat foto's.

Ok, ik heb wat foto's verzameld. Je kunt het hele pakketje HIER downloaden. (right click, save target as ...)

Let wel even op. Niet elke foto is met een goede camera of een steady hand geschoten. Sommige foto's zijn ook met verschillende aansluitingen (dvi, component, scart etc.) gemaakt om de kwaliteit te vergelijken. Helaas kan ik er geen tekst bij voegen, maar vaak staat de info rechtsonder in het beeld. Let dus vooral op de mooiste foto's, want dit beeld zul je ongeveer kunnen gaan verwachten.

Hier alvast een paar voorproefjes:

HD-filmpje van Microsoft op 1080p:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans01.jpg

Xbox360 dash en ingame:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans02.jpg

Mac OSX, internet en pip:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans04.jpg
PeterPan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:21:
Als je met een Xbox 360 gaat testen kun je dan dit 1080p wmv-hd test filmpje eens proberen?
En de test in foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans07.jpg

De remote vind ik er zelf niet uitzien, maar daar zijn andere oplossingen voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/Goodmans13.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Smarron op 13-11-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Hoe moet ik het verschil in beeldkwaliteit zien tussen
een xbox 360 gepresenteerd op een tv+xbox 360 ingesteld op 1080p en
een xbox 1080p ondersteunend spel op een tv+xbox 360 ingesteld op 1080p?
Is dit een goot verschil?

[ Voor 4% gewijzigd door Yuco op 13-11-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze tv lijkt me echt zo vet. Hoop dat ik in december genoeg geld hier voor heb.

Mooie foto's ook. Wel handig om ze allemaal in één zipje te hebben dan dat hele avforum te doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147915

het lijkt mij ook echt een top tv.. ook de vormgeving vind ik erg stijlvol.
de remote is idd een beetje jammer.

en eigenlijk vind ik het zonde om zo veel geld voor een lcd uit te geven, maar ik denk dat ik toch maar ga sparen er voor...

ik wilde eigenlijk eerst wachten op SED techniek.. maar dan kan ik nog wel 2 jaar wachten tot dat algemeen te koop is... en tegen die tijd heb ik m'n studie af.. werk ik en dan gaat de tatung naar de slaapkamer :P

hopen dat de decembermaand niet te duur wordt, zodat ik 'm snel kan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Even ter info:
Ik stelde per email een vraag over de 3:2 / 2:2 pull down functie die ze als een van de functies noemen op de website, n.l. of deze maueel in en uit te schakelen was en bij welke ingangen deze ingangen deze actief was. Na een paar dagen kreeg ik het volgende antwoord:
The 3:2/2:2 feature works automatically and can't be manually operated.
It will work with all sources except VGA input.
Deze feature is vooral interessant als je veel NTSC film materiaal kijkt (b.v. Amerikaanse regio 1 DVD's), Deze zullen dan schok vrij (zonder judder) worden weergegeven in de oorspronkelijke 24fps.

Dit is toch een functie die heel veel grote merken niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben ook erg geinteresseerd in deze tv, en ik volg de thread op avforums dan ook al een tijdje.

Er zijn daar nu alleen twijfels ontstaan of de Goodmans wel RGB over scart ondersteunt. Ze hebben o.a. een digitale kabelbox aangesloten via scart, en ze zien geen verschil als ze het signaal switchen tussen RGB en composiet. Toch zijn ze niet ontevreden over de beeldkwaliteit.

Op mijn eigen CRT tv zie ik het verschil tussen composiet en RGB duidelijk, en ik vind de kwaliteit van composiet op bijvoorbeeld de Playstation 2 echt om te huilen.

Voor mij is RGB over scart toch wel een belangrijke functie, omdat veel van mijn apparaten helaas nog van scart gebruik maken.

Dus als de heren die binnenkort deze tv gaan testen ook zouden willen controleren of de Tatung RGB over scart accepteert?? O+

MIjn dank zou groot zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mikey5times schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:08:
Ik ben ook erg geinteresseerd in deze tv, en ik volg de thread op avforums dan ook al een tijdje.

Er zijn daar nu alleen twijfels ontstaan of de Goodmans wel RGB over scart ondersteunt. Ze hebben o.a. een digitale kabelbox aangesloten via scart, en ze zien geen verschil als ze het signaal switchen tussen RGB en composiet. Toch zijn ze niet ontevreden over de beeldkwaliteit.

Op mijn eigen CRT tv zie ik het verschil tussen composiet en RGB duidelijk, en ik vind de kwaliteit van composiet op bijvoorbeeld de Playstation 2 echt om te huilen.

Voor mij is RGB over scart toch wel een belangrijke functie, omdat veel van mijn apparaten helaas nog van scart gebruik maken.

Dus als de heren die binnenkort deze tv gaan testen ook zouden willen controleren of de Tatung RGB over scart accepteert?? O+

MIjn dank zou groot zijn. :)
Helaas net te laat, we zijn gisteren al geweest en RGB over scart niet getest. Op dit moment heb ik nog een Sony 82cm CRT met 2x RGB scart en 1x gewoon en dat verschil zie ik inderdaad ontzettend goed, zowel met de Xbox als met UPC Digital.

Klein voorproefje voor een indruk over de grootte. Van boven naar beneden.

Tatung 42 EMGI vs. Orange SPV C550

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Tatung001s.jpg

(Klik voor originele grootte)

Onze eerste indruk: Wow! _/-\o_

Ik post vanavond nog een pakket foto's en wat korte filmpjes met wat beelden van Gears of War uiteraard ingesteld op 1080p! Oh ja, de speaker kan gewoon gedemonteerd worden, iets wat de Engelsen blijkbaar niet snappen, want de Goodmans is inderdaad een 100% kopie van deze Tatung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Oke, jammer dan. Maar ik ben blij dat jullie zo positief zijn over dit scherm!
En alvast bedankt voor de komende foto's en filmpjes! :9~

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie persoonlijke mening over het scherm (mini-review?) ;)
Goed nieuws dat de speaker eraf kan, dat maakt 'm nog strakker!

De tv is trouwens vanaf week 49 leverbaar bij dollarshop.nl met 3 jaar pick-up and return garantie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mikey5times schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:37:
Oke, jammer dan. Maar ik ben blij dat jullie zo positief zijn over dit scherm!
En alvast bedankt voor de komende foto's en filmpjes! :9~

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie persoonlijke mening over het scherm (mini-review?) ;)
Goed nieuws dat de speaker eraf kan, dat maakt 'm nog strakker!

De tv is trouwens vanaf week 49 leverbaar bij dollarshop.nl met 3 jaar pick-up and return garantie _/-\o_
De 3 jaar pick-up & return komt van Tatung uit. Dat is hun standaard garantie. En de winkels weten niet meer dan dat ze bij Tatung weten. De verwachte levering is eind december, maar ook dit is totaal nog onzeker, het kan zo 2 maanden vertraging hebben. Anyway, het zou wel leuk zijn natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Ach ja, een 42 inch 1080p lcd tv voor die prijs is het wachten wel waard. :*)

En die 3 jaar pick-up and return garantie is in ieder geval erg netjes van Tatung, dan heb je er gelijk minder moeite mee om een tv van een onbekend merk aan te schaffen.

Als RGB over scart toch zou werken, dan is het bijna te mooi om waar te zijn. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Voor de geïnteresseerden: tijdens Gameplay 2006 (jaarbeurs Utrecht, 24-26 november) zullen deze schermen op de Ubisoft stand worden gebruikt. Lijkt me wel een goede manier om dit toestel in actie te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

@Smarron

Waar blijven die pics bro ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 19-11-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil plaatjes zien mensen:P
Hopelijk wordt deze tv niet telkesn doorgeschoven waardoor we hem pas in maart kunnen kopen hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

kingnbajam schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:16:
Voor de geïnteresseerden: tijdens Gameplay 2006 (jaarbeurs Utrecht, 24-26 november) zullen deze schermen op de Ubisoft stand worden gebruikt. Lijkt me wel een goede manier om dit toestel in actie te zien :)
Dat klopt ja! Ubisoft heeft een LCD-merk uitgekozen welke perfect moest passen wat betreft de "zwarte" kleuren. Ubisoft zal zijn nieuwe spel demonstreren ... Uiteindelijk is de Tatung de TV geworden waar zij diep onder de indruk over waren! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Logo_Tatung.jpg

Mini review:

Algemeen:
Bij binnenkomt stonden er volgens mij 5 TV's van Tatung. Een lijn welke al verkocht wordt door de IT's (met ingebouwde speakers aan de zijkant) en het nieuwe model in een 37" en 42" formaat. De 42" had een eigen plekje gekregen. De TV was niet de nieuwste meer, redelijk intensief gebruikt. Ik vond de TV in het echt veel mooier dan op de foto's. Heel stom misschien, maar de speaker onder de TV vond ik nog best ok (terwijl ik liever de zijkanten benut had gehad). Hij oogt erg rustig, geen toeters en bellen. Een paar veel gebruikte knoppen bevinden zich aan de rechterkant van de TV. De echte powerknop (niet de standby) links aan de achterkant. Die logica ontgaat me een beetje, maar opzich is het wel mooi weggewerkt voor 'het plaatje'. Of het moeten 2 dezelfde knoppen zijn, dit heb ik niet gevraagd of getest. De zilveren omlijning maakt de TV wat mij betreft af.

Speakers:
2x15 watt zou het moeten zijn. Moeilijk te horen, maar ik vond het geluid erg goed klinken. GoW aangezet, volume op de helft en het was goed te horen, geen gekraak of wat je van de meeste TFT-schermspeakers kunt verwachten. Zelfs de bass kwam er redelijk uit wat normaal gesproken absoluut ontbreekt. Keeper dus! Overigens kunnen de speakers gewoon gedemonteerd worden. In tegenstelling tot wat de Engelsen beweren over de Goodmans. Gewoon een schroevedraaier pakken en je bent klaar.

Aansluitingen:
Heel simpel. Alle aansluitingen die je nodig hebt zijn aanwezig. De plaatsing vond ik ook wel in orde. HDMI 1.0 (niet 1.3). Alleen dus nog niet duidelijk of de scarts ook RGB zijn. Komen we wel achter! Je kunt zelfs speakers en een sub aansluiten voor de geinteresseerden. Wat handig is, is een soort opvangbak vlak onder de aansluitingen om je bekabeling in te leggen. Zo voorkom je dus die troep bekabeling die er vaak bijbungelt, helemaal als je de TV ophangt. Pluspunt!

Beeld:
Tja, misschien wat subjectief, maar ik was overdonderd van de beeldkwaliteit. Ten eerste omdat he zoo groot is, maar het zag er overall gewoon goed uit. Het kon nog veel mooier, maar de meeste instellingen stonden nog standaard ingesteld. Alle instellingen stonden nog redelijk standaard afgesteld. Dit kan dus nog wat beter. (Ik ga in ieder geval nog een ISF-calibratie uit laten voeren als ik hem heb). Scherpte was prima, logisch met de 1920x1080 res. Direct de Xbox360 aangesloten en uiteraard de 1080p ingesteld. Dit was met de meegeleverde componentkabel. Beeld was nog veel scherper dan ervoor, geen enkel signaal van flikkering of iets wat er op zou wijzen dat de TV er moeite mee zou hebben.

Veel meer kan ik er niet over zeggen. We waren er ook niet zo lang, maar de 1e indruk was echt goed. Ik en 2 vrienden gaan deze TV 100% zeker aanschaffen als deze verscheept wordt naar Europa.
Anoniem: 108939 schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:56:
Ik wil plaatjes zien mensen:P
Hopelijk wordt deze tv niet telkesn doorgeschoven waardoor we hem pas in maart kunnen kopen hierzo.
Hier staan de foto's.

En hier kun je wat high res ingame filmpjes zien van Gears of War

Enjoy! :Y)

edit:
Speakers zijn 2x15 watt, en niet 2x30 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Smarron

Erg mooi! Bedankt voor de moeite die je hebt genomen hiervoor :)
Ik heb zat 1080p filmpjes. Moet echt zo ongelooflijk mooi zijn op deze tv. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4697

Smarron schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:38:
Veel meer kan ik er niet over zeggen. We waren er ook niet zo lang, maar de 1e indruk was echt goed. Ik en 2 vrienden gaan deze TV 100% zeker aanschaffen als deze verscheept wordt naar Europa.
Bedankt voor alle info!

Ik heb nog een paar vraagjes over de luidspreker en de voet. Als ik het goed heb zijn die volledig demonteerbaar? Hoe groot is het scherm dan? Heeft het scherm een goede mogelijkheid voor wandmontage?

Het scherm staat overigens ook te koop bij www.dollarshop.nl in Veldhoven (leverbaar in week 49). Misschien kun je het daar ook uitproberen voordat je het koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 4697 schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:58:
Bedankt voor alle info!

Ik heb nog een paar vraagjes over de luidspreker en de voet. Als ik het goed heb zijn die volledig demonteerbaar? Hoe groot is het scherm dan? Heeft het scherm een goede mogelijkheid voor wandmontage?

Het scherm staat overigens ook te koop bij www.dollarshop.nl in Veldhoven (leverbaar in week 49). Misschien kun je het daar ook uitproberen voordat je het koopt.
Volledig demonteerbaar idd. Dan heb je dus alleen het scherm. Exacte afmetingen weet ik niet.

Tatung is ook al bezig om een bijpassende wandmontage te gaan leveren als de TV uitkomt. Waarschijnlijk wordt het deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.tatung.com/dm_en/display/accessories/products/img/f6540_l.jpg

Wel kantelbaar, niet draaibaar.

Vogel's heeft ook al een aantal montagesets die goed zouden passen, de goedkoopste is waarschijnlijk wel hetzelfde geprijsd, ik heb er 1 op het oog welke zowel draaibaar als kantelbaar is. (€ 189,- ongeveer).
Mikey5times schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:35:
Ach ja, een 42 inch 1080p lcd tv voor die prijs is het wachten wel waard. :*)

En die 3 jaar pick-up and return garantie is in ieder geval erg netjes van Tatung, dan heb je er gelijk minder moeite mee om een tv van een onbekend merk aan te schaffen.

Als RGB over scart toch zou werken, dan is het bijna te mooi om waar te zijn. d:)b
En om direct terug te komen op de RGB-scart:
Video Input Video Color System PAL / SECAM / NTSC
AV1 (SCART) 21-pin Scart (RGB / CVBS ) x 1
AV2 (SCART) 21-pin Scart (RGB / CVBS/ SVHS) x 1
AV3 (CVBS, Y/C) Composite (RCA jack) x 1
S-Video x 1
AV4 (Component) Y Pb Pr (720p / 1080i , HDTV ready) x 1
AV5 (HDMI) HDMI 19 pin x 1 (HDMI 1.1 / HDCP 1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Bedankt voor alle info en foto's, en in het bijzonder voor de zeer strakke filmpjes. _/-\o_

En over de RGB, ja ik had ook al gezien dat het wel in de specificaties staat. Ik hoop dan ook dat het gewoon werkt.

Maar in de thread op avforums.com lijkt het erop dat ze RGB niet aan de praat krijgen. Hopelijk hebben de Britten ongelijk, of misschien is het wel met een nieuwe firmware te verhelpen. De Goodmans en de Tatung zouden identiek moeten zijn, maar misschien werkt het gewoon wel op de Tatung. :?

Als de tv in december bij de It's staat, dan ben ik er in ieder geval snel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Zit er nog een glasplaat voor? Anders is tft beeld niet om aan te zien (vind ik). Of heeft geen enkele Tatung dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Wat voegt een glasplaat toe aan de beeldkwaliteit van een TFT? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 14829 schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:17:
Wat voegt een glasplaat toe aan de beeldkwaliteit van een TFT? :?
Het gevoel van dieper zwart en vollere/sprankelendere kleuren.

Dit wordt echter niet met glas bereikt, maar gewoon met een glans-coating. (die eruit ziet als glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 00:30
Anoniem: 13284 schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:56:
Zit er nog een glasplaat voor? Anders is tft beeld niet om aan te zien (vind ik). Of heeft geen enkele Tatung dat?
Het mooie van geen glasplaat is dat je dan niet zoveel last van spiegelingen hebt en een moderne TFT ziet er ook prima uit zonder zo'n glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

luckyjan schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:06:
Het mooie van geen glasplaat is dat je dan niet zoveel last van spiegelingen hebt en een moderne TFT ziet er ook prima uit zonder zo'n glasplaat.
Exact. Een coating of glasplaat zorgt wel voor een wat echter beeld. Echter heb je meteen een nadeel wat TFT nooit had en dat is weerspiegeling.

Op dit moment heb ik voor mijn PC een Acer AL 2051Ws 20" TFT. Hier wordt wel gebruik gemaakt van een coating. Ik moet zeggen dat de kleuren er mooier uitzien, maar in mijn vorige woning had ik onwijs last van spiegeling vanwege de lichtinval.

Er zitten gewoon voor- en nadelen aan. Persoonlijk ga ik het niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Dit is toch wel een erg positief signaal. Zou Ubisoft de veroorzaker zijn van het feit dat wij nu zo lang op het scherm moeten wachten :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rationeel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 22:18
Smarron schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:16:
[...]
Helaas net te laat, we zijn gisteren al geweest en RGB over scart niet getest. Op dit moment heb ik nog een Sony 82cm CRT met 2x RGB scart en 1x gewoon en dat verschil zie ik inderdaad ontzettend goed, zowel met de Xbox als met UPC Digital.

Klein voorproefje voor een indruk over de grootte. Van boven naar beneden.

Tatung 42 EMGI vs. Orange SPV C550

[afbeelding]

(Klik voor originele grootte)

Onze eerste indruk: Wow! _/-\o_

Ik post vanavond nog een pakket foto's en wat korte filmpjes met wat beelden van Gears of War uiteraard ingesteld op 1080p! Oh ja, de speaker kan gewoon gedemonteerd worden, iets wat de Engelsen blijkbaar niet snappen, want de Goodmans is inderdaad een 100% kopie van deze Tatung!
Was het jullie opgevallen dat je een andere tv gezien hebt dan die op de tatungwebsite staat?? De speaker heeft een andere vorm en het logo staat op de speaker ipv op de tv.

De tv die je gezien hebt lijkt op de Goodmans zoals in het UK alleen dan met een ander logotje erop geplakt.
Je kan op de foto's ook overduidelijk zien dat het logo er scheef aanhangt.

Wellicht dat de Engelsen hem eerst mogen testen onder een ander merk, en dat wij dan de perfecte versie van Tatung zelf krijgen >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Rationeel op 20-11-2006 14:05 . Reden: tiepgeblek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Rationeel schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:46:
Was het jullie opgevallen dat je een andere tv gezien hebt dan die op de tatubgwebsite staat?? De speaker heeft een andere vorm en het logo staat op de speaker ipv op de tv.

De tv die je gezien hebt lijkt op de Goodmans zoals in het UK alleen dan met een ander logotje erop geplakt.
Je kan op de foto's ook overduidelijk zien dat het logo er scheef aanhangt.

Wellicht dat de Engelsen hem eerst mogen testen onder een ander merk, en dat wij dan de perfecte versie van Tatung zelf krijgen >:)
Goed opgemerkt. Het logo zit inderdaad niet vast, dat is ons ook laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb net de Nederlande handleiding PDF zitten lezen, maar blijf met een aantal vragen zitten:

- Accepteert de component aansluiting ook 480i, 480p, 576i, 576p en 1080p?. Er staat alleen 720p en 1080i, klopt dit?
- Worden alle PC resoluties automatisch naar schermvullend geschaald of kun je native weergeven met zwarte randen? Of nog beter, is zulks instelbaar?
- Ook viel mij op dat 1280x720 niet ondersteund wordt als PC resolutie, maar 1280x768 wel... Krijg je dan zwarte randen boven en onder als je een 720p film op de PC afspeelt?
- Kan iemand een indruk geven van een 240p (dus geen 480i) S-video signaal van een spelcomputer? Een SNES ofzo... Ben namelijk benieuwd hoe dat er uitziet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ari3 schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:59:
Ik heb net de Nederlande handleiding PDF zitten lezen, maar blijf met een aantal vragen zitten:

- Accepteert de component aansluiting ook 480i, 480p, 576i, 576p en 1080p?. Er staat alleen 720p en 1080i, klopt dit?
Component kan uitstekend 1080p laten zien. Zie de foto's en video's welke hierboven staan (Via Xbox360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rationeel
Ik ben vandaag bij Expert geweest, ze kunnen deze tv via Ingram Micro bestellen en de verkoopprijs was 1599 euro normaal, toen ik aangaf dat de adviesprijs 1499 was konden ze de tv ook voor die prijs leveren, afhalen en zonder service van de winkel.

De levertijd was 2-3 weken.

Ik heb meegekeken in hun systeem, iedere winkel die bij Ingram Micro kan bestellen kan deze tv ook krijgen. (de inkoopprijs mocht ik helaas niet zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 00:30
Rationeel schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:40:
Ik ben vandaag bij Expert geweest, ze kunnen deze tv via Ingram Micro bestellen en de verkoopprijs was 1599 euro normaal, toen ik aangaf dat de adviesprijs 1499 was konden ze de tv ook voor die prijs leveren, afhalen en zonder service van de winkel.

De levertijd was 2-3 weken.

Ik heb meegekeken in hun systeem, iedere winkel die bij Ingram Micro kan bestellen kan deze tv ook krijgen. (de inkoopprijs mocht ik helaas niet zien).
Aardig duur als je ziet dat ze bij de dollarshop er 1389 voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Rationeel schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:40:

Klopt inderdaad, zie dat ze 4-12 verwacht worden bij Ingram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rationeel
Alfisti schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:13:
[...]

Dan kun je vast ook even de inkoopprijs opzoeken :P

Dat is gunstig voor onderhandelingen met Expert/Its.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Rationeel schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:14:
[...]

Dan kun je vast ook even de inkoopprijs opzoeken :P

Dat is gunstig voor onderhandelingen met Expert/Its.

Tnx
die kan ik ook zien ja ;) Hou het er maar dat de aanbieding voor 1499,- al extreem scherp is voor een normale winkel ( geen internet winkel ) :) Ik zou hem niet kunnen/willen/mogen verkopen voor die prijs ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Alfisti op 21-11-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb het product toe laten voegen in de pricewatch. En er heeft iemand al direct een prijs bij laten zetten van Dollarshop. :)

Nog een aantal winkels die hem gaan verkopen:

http://www.jmw.nl/ voor € 1368,20
http://www.centralpoint.nl/ voor € 1385,61
http://www.vbshop.nl/ voor € 1405,39
http://www.pcsnel.nl/ voor € 1408,96
http://www.hccshop.nl/ voor € 1419,08
http://www.rax.nl/ voor € 1473,63

Ik probeer er nog een online shop bij te betrekken. Mocht deze het product in het assortiment opnemen, kan ik er bijna zeker van zijn dat dit ook direct de goedkoopste zal gaan worden. Stay tuned!

Dollarshop is overigens een goede en betrouwbare optie!

edit:
En we zijn inmiddels bekend op andere sites: http://games.blogo.nl/?comments/376/20770 *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Smarron op 22-11-2006 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Waar heb je dit eigenlijk gelezen?
Smarron schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:18:
Ik probeer er nog een online shop bij te betrekken. Mocht deze het product in het assortiment opnemen, kan ik er bijna zeker van zijn dat dit ook direct de goedkoopste zal gaan worden. Stay tuned!
Onder andere JMW is toch een internetshop!?
Alfisti schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:13:
[...]

Zou het dan echt begin december worden!? _/-\o_ Lets hope so!!!

[ Voor 65% gewijzigd door Yuco op 22-11-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Yuco schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:24:
Heeft Tatung mij ook bevestigd. :)
Onder andere JMW is toch een internetshop!?
Zijn ze allemaal zowat uit het rijtje, maar ik denk dat het nog goedkoper kan.
Zou het dan echt begin december worden!? _/-\o_ Lets hope so!!!
Ik kan hem pas in februari aanschaffen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Yuco schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:24:
[...]

[...]
Ik werk bij Ubisoft en heb zelf de samenwerking met Tatung opgezet. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kingnbajam op 22-11-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

kingnbajam schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:39:
[...]

Ik werk bij Ubisoft en heb zelf de samenwerking met Tatung opgezet. ;)
En wat was voor jullie de reden om voor de Tatung te kiezen?

wow, dat volgens mij wel erg gaaf om bij zo'n bedrijf te mogen werken. Nog mensen nodig? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Yuco schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:47:
[...]

En wat was voor jullie de reden om voor de Tatung te kiezen?

wow, dat volgens mij wel erg gaaf om bij zo'n bedrijf te mogen werken. Nog mensen nodig? O-)
De prijs/kwaliteit verhouding van de schermen. We hadden er 16 nodig en daardoor was dit product de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

kingnbajam schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:07:
De prijs/kwaliteit verhouding van de schermen. We hadden er 16 nodig en daardoor was dit product de beste oplossing.
Bedoel je met kwaliteit de "zwarte kleuren" (contrast ratio?) die positief was opgevallen bij deze TV van Tatung ? En welke merken zijn nog meer getest om uiteindelijk voor de Tatung te kiezen ? En zijn dit allemaal TV's geweest met de die 1080p aankunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Als jullie na de promotie weer van de TV's af willen dan heb ik wel interesse :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Smarron schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:14:
[...]
Bedoel je met kwaliteit de "zwarte kleuren" (contrast ratio?) die positief was opgevallen bij deze TV van Tatung ? En welke merken zijn nog meer getest om uiteindelijk voor de Tatung te kiezen ? En zijn dit allemaal TV's geweest met de die 1080p aankunnen ?
Belangrijk was dat het scherm native 1080p support had over alle poorten, zodat we zowel Xbox 360 als PS3 games in 1080p konden draaien zonder problemen. Toestellen van o.a. Sharp, Samsung en Philips (die in Nederland beschikbaar zijn) hadden dit nog niet. De overige specs waren ook uitstekend en na het testen van onze games op de schermen zelf waren we overtuigd van de kwaliteit.

[ Voor 43% gewijzigd door kingnbajam op 22-11-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

En zijn het echt de Tatungs of de Goodmans uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
Yuco schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:33:
En zijn het echt de Tatungs of de Goodmans uitvoering?
100% Tatung :*)

• Magnolia
  • Laatst online: 19:52
Erg interessante tv dit, vooral ook omdat hij een stuk mooier design heeft als de BenQ LCD-tv die 1080p is. (Loopt ook 'n topic over).

Ik hou hem in de gaten, was aan het kijken bij de bekende merken maar deze prijs is erg leuk.

Ontspan.

• Smarron

Smarron

The bend

Magnolia schreef op donderdag 23 november 2006 @ 01:25:
Erg interessante tv dit, vooral ook omdat hij een stuk mooier design heeft als de BenQ LCD-tv die 1080p is. (Loopt ook 'n topic over).

Ik hou hem in de gaten, was aan het kijken bij de bekende merken maar deze prijs is erg leuk.
Die ondersteunt officieel geen 1080p. Deze doet dat echt zonder problemen! Ik vond het design van de BenQ mooier, maar nadat ik deze in het echt had gezien was de BenQ voor mij direct afgedaan. :) Hij is ook groter dan de BenQ en dat voor nagenoeg dezelfde prijs. Makkelijke keuze lijkt mij?

Anoniem: 194628

Hmm, ik heb een Samsung le40f71b besteld voor 2150 maar begin nu toch te twijfelen of ik niet beter deze kan kopen. Moet ik wel weer langer w88 maar als deze tv echt goed is en het me 700 euro scheelt maakt me dat ook niet meer uit!

Ik heb alleen een beetje moeite met het merk, ik ken het totaal niet. Samsung is toch een gevestigd merk met goede tv's. Ik heb hier alleen maar positieve dingen gelezen. Is er wat bekend over de weergave van gewone tv beelden? En hoe gaat de tv om met upscaling?

Het probleem met de samsung is dat die overscan heeft via composiet dacht ik. Er komt misschien een firmware update daarvoor, maar dat is nog niet zeker. Zoals ik op de foto's kan zien heeft deze tv dar helemaal geen last van. Op geen enkele ingang?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 194628 op 23-11-2006 12:27 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 194628 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:26:
Hmm, ik heb een Samsung le40f71b besteld voor 2150 maar begin nu toch te twijfelen of ik niet beter deze kan kopen. Moet ik wel weer langer w88 maar als deze tv echt goed is en het me 700 euro scheelt maakt me dat ook niet meer uit!
De mensen van Ubisoft waren tevreden. Ik en 2 collega's waren tevreden. Dit omvat wel een prijs/kwaliteitsverhouding. Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever een Samsung display heb, puur omdat ik weet dat Samsung ijzersterke schermen produceert. Zij hebben echt naam gemaakt. Maar die 700 euro is het mij niet waard voor een merk waar ik inmiddels dubbel en dwars achtersta, alle specs heeft die ik eis en waarbij het merk bij zowat elke Chinees als zeer bekend en kwalitatief goed in de oren klinkt. :)
Ik heb alleen een beetje moeite met het merk, ik ken het totaal niet. Samsung is toch een gevestigd merk met goede tv's. Ik heb hier alleen maar positieve dingen gelezen. Is er wat bekend over de weergave van gewone tv beelden? En hoe gaat de tv om met upscaling?

Het probleem met de samsung is dat die overscan heeft via composiet dacht ik. Er komt misschien een firmware update daarvoor, maar dat is nog niet zeker. Zoals ik op de foto's kan zien heeft deze tv dar helemaal geen last van. Op geen enkele ingang?
Helaas geen ervaring met TV-beeld en ook niet met upscaling. Heb alleen 1080p getest. Zie de vorige pagina's wel voor een test met screenshots waarin pijlen worden gebruikt die exact het eind van het beeld aanraken. Ik weet niet wat de resolutie was.

Mijn eis was 1080p en die weergeeft de Tatung erg goed, erg goedkoop vanwege de wat onbekende naam, maar wel betrouwbaar na wat onderzoek.

• fulgore

fulgore

goud

Een paar jaar terug had ook nog nooit iemand van TomTom gehoord en zie nu wat voor spul ze leveren.
Daarnaast is Tatung al bijna 90 jaar oud, echter beginnen ze nu pas mondjesmaat de Europese markt te betreden. Ik denk zomaar dat Tatung hier over 10 jaar als een gerespecteerd merk wordt gezien.

Anoniem: 161990

wow.

Wanneer de eerste tweakers die em in huis hebben positief zijn en waar hij na intensief gebruik nog steeds bevalt dan ben ik om.

Komt mooi uit in combinatie met de ps3 komende maart.

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat wordt heerlijk Superman Returns in HD kijken straks!! Zodra ik de eindejaarsloterij heb gewonnen bestel ik er één!...of twee

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57
In hoeverre is een TV als dit bruikbaar als PC monitor? Zou wel een leuke space-saver zijn voor een studentenkamer.
(Mits er wel een draaibare standaard/muurbeugel/hagsysteem is althans)

• Magnolia
  • Laatst online: 19:52
Een 42 inch pc monitor is echt veel te groot, als je daar op een meter vanaf zit kunnen je ogen de uithoeken niet tegelijk zien. Verder qua scherpte schijnt hij best goed te zijn dus in dat opzicht zou het wel kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/5822/img2157ru9.jpg

Ontspan.

Anoniem: 21405

XeNoBiTe schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:05:
Dat wordt heerlijk Superman Returns in HD kijken straks!! Zodra ik de eindejaarsloterij heb gewonnen bestel ik er één!...of twee
Bespaar je de moeite.... waardeloze film. Pak liever iets beter.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:00
ik ben ook zeer geinteresseerd kan niet wachten tot ik hem in het echt kan zien en kopen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 09-05 09:53
Xandrios schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:16:
In hoeverre is een TV als dit bruikbaar als PC monitor? Zou wel een leuke space-saver zijn voor een studentenkamer.
krijgen die studentem toch teveel beurs, als ze zo'n tv kunnen kopen :P
maar ben eigenlijk ook benieuwd hoe die als computer scherm werkt vanaf de bank...
ga je automatisch 'voorover leunen'om alles te kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

jozy schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:17:
ik ben ook zeer geinteresseerd kan niet wachten tot ik hem in het echt kan zien en kopen:D
Ik ga morgen naar gameplay 06 en zal zsm mijn bevindingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Xandrios schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:16:
Ik zou gaan voor een 37" Full HD in dat geval. Dat is nog steeds erg groot vergeleken met een normale LCD monitor maar nog wel te doen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.