Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Trekstor Vibez

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Fuzzbass828 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:44:
Dat zegt meer over de markt dan over Trekstor. Trekstor wil blijkbaar een kwaliteitsprodukt leveren, maar de markt wil helemaal geen kwaliteitsproduct. Apple levert een modeprodukt, en de verkopen zijn legendarisch.
Dat zegt inderdaad meer over de markt, dat ontken ik ook niet. Echter, als je in termen van concurrentie wilt spreken moet je naar de markt kijken.

Reg. datum: 26 mei 2007

Ik zit te overwegen deze mediaspeler aan te schaffen, maar ik heb nog eerst een drietal vragen waar ik antwoord op zou willen hebben. Aangezien ik het volume nooit echt hard zet vroeg ik me af hoeveel geluid de harde schijf maakt. Overstemt dat het geluid uit de oordopjes? Zeg maar op een kwart van de schaal. Ook zou ik graag willen weten wat de kwaliteit van de Line-In en de voice-recorder is. Is het volume goed of moet je daarvoor het volume voluit zetten?
En als laatste, is dit qua geluidskwaliteit en opties echt de beste mediaspeler? Met welke andere mp3-spelers kun je deze vergelijken of welke zijn beter?
Dat waren ze.

Mvg,
maansrekiurbeG

Acties:

Ik geef dit topic maar even een rotschop. Jammer dat er zo weinig interesse voor dit spelertje is. Terwijl het kwalitatief gezien toch een erg mooi ding is.

Maargoed, nieuws! Er is inmiddels een Norève-hoesje voor dit ding te krijgen. Een review kun je hier lezen.
Pics:
http://geocities.com/rubennyc//noreve_case_review/vibezcase1.jpghttp://geocities.com/rubennyc//noreve_case_review/vibezcase2.jpg

Meer pics te vinden op bovenstaande link. Ziet er erg mooi uit, imo :)

Reg. datum: 02 november 2006

Op de site staat niets over de 15 GB versie die in het 2e kwartaal van 2007 uit zou komen.
En ik vraag me af of er al een firmware upgrade is.

Reg. datum: 28 november 2003

Ik vraag me af of de accessoires al beschikbaar zijn...die zouden al vanaf januari tekoop moeten zijn...Wil wel zo'n dockingstationnetje.
Verder ga ik wel een extra batterij kopen, ik heb op vakantie gemerkt dat af en toe ik wil luisteren, dat dan de batterij leeg is. En dat komt doordat de aan-uit knop zo eenvoudig is. 1 tikje en hij is aan en als dat in een tas/zak gebeurd merk je het niet en speelt hij de batterij leeg...

De vibez krijgt flash geheugen.
Dit lijkt me nogal een grote stap in de goede (betere) richting.

Acties:

Goede stap ja. Ik hoop ook dat ze later nog met een 16GB versie komen. Wellicht zelfs met uitbreidingsslot. Er komt vast wel wat ruimte vrij door het gebruik van flash chips dus dat lijkt me een goede manier om het te benutten. Zou de speler wel afmaken, imo.

Goed ook om te horen dat Trekstor nog steeds met de Vibez bezig is. Hij leek een stille dood te sterven.

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

Goed nieuws. Ik hoop dat ze hem snel naar de 12/16GB trappen en ook het ontwerp meteen wat stroomlijnen. iPod nano dikte is namelijk erg comfortabel in de broekzak.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

In Duitsland kan je de afstandbediening kopen:
http://www.amazon.de/Trek...qid=1187531057&sr=8-7
Ze verzenden alleen niet naar Nederland.

Vind het zo raar dat ze op hun aparte Vibez site wel allerlei accessoires aanprijzen, maar je kan ze nog nergens kopen. Ik wil echt zeer graag dat dock wel hebben...

* master007 Doet een harde schop
Met een review

Binnenkort zou er een flash versie komen dus is dat alweer een minpunt minder, de batterijduur zal dan ook wel beterworden en een laag resolutie scherm lijkt me niet echt erg als je 'em alleen voor muziek gebruikt.

Het is wel vervelend dat er niet vaak firmware upgrades zijn.

Vihaio wijzigde dit bericht 11-09-2007 17:15 (8%)

Reg. datum: 05 januari 2003

Ik sinds 2 weken ook een Vibez, 12 gb versie. Hiervoor had ik een xclef hd500 dus qua grootte is het een grote verbetering. Geluid en radio is ook goed. Ik had er ook een skinbag bijgekocht maar dan is de scrollwheel niet meer toegankelijk (maar met een schaar is daar gelukkig een makkelijke oplossing voor te vinden 8) ).

Voor de rest heb ik weinig problemen ermee, het is af en toe wel lastig door de mappen heen te gaan, maar het is ook een beetje wennen met die scrollwheel. De pluspunten voor mij zijn vooral dat ik geen apart programma nodig heb voor het overzetten van liedjes en dat ik het via usb kan op.

Minpunten zijn meer de aparte accessoires de skinbag en de fm radio (hadden ze net zo goed gelijk erin kunnen zetten ipv een aparte chip te kopen)

Reg. datum: 23 februari 2004

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe mp3-speler maar ik ben een beetje in verwarring over dit apparaatje.

Het voldoet voor een groot deel aan de eisen die ik stel. Je kan je muziekbestanden gewoon verslepen naar het apparaat, het geluid lijkt me zo te lezen ok, hij gaat goed om met ID3-tags en voor die prijs zit er gewoon lekker veel geheugen op. En als bonus speelt hij nog Flac af ook (leuk met het oog op de toekomst wat mij betreft)

Maar hoe zit dat nu met het geheugen? Ik zie op diverse sites (mp3shop.nl bijvoorbeeld) dat deze speler wordt gepresenteerd als flash-speler maar bij mijn weten is het vooralsnog gewoon een HD-speler. En aangezien ik hem komende maand zou willen aanschaffen is de vraag: hoe gaat de speler om met schokken?

Acties:

Volgens mij is het zo dat er een flash-speler aankomt, en dat het vooralsnog hdd is. Wat betreft schokken.. tegenwoordig kunnen alle spelers daar prima tegen. Al is het natuurlijk niet aan te raden om met een hdd-speler (waar bewegende delen inzitten) te gaan lopen gooien en dergelijke. Maar dat had je zelf ook al vast wel door :P Het komt er eigenlijk op neer dat bij normaal gebruik er niks aan de hand is, en een schokje hier en daar kan het ding ook wel hebben.

quote:
RoD schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:52:
Volgens mij is het zo dat er een flash-speler aankomt, en dat het vooralsnog hdd is. Wat betreft schokken.. tegenwoordig kunnen alle spelers daar prima tegen. Al is het natuurlijk niet aan te raden om met een hdd-speler (waar bewegende delen inzitten) te gaan lopen gooien en dergelijke. Maar dat had je zelf ook al vast wel door :P Het komt er eigenlijk op neer dat bij normaal gebruik er niks aan de hand is, en een schokje hier en daar kan het ding ook wel hebben.
Ik ga er ook geen schokkende dingen mee doen. Ik zal er mee in de trein zitten en eens mee door de stad of naar het station lopen. Maar dan heb ik t over normaal tempo nog :-)

Maar dus geen reden om hem niet te overwegen. De twijfel tussen het vijftal spelertjes dat ik overweeg blijft dus nog steeds :-)

D-e-n wijzigde dit bericht 29-09-2007 15:02 (8%)

Acties:

Inderdaad geen reden om hem niet te overwegen. Met de speler lopen en dergelijke is absoluut geen probleem.

Nog even over het flash-HD verhaal. Omdat zowel de 12GB als de 8Gb versie op de site van mp3shop.nl gekenmerkt staan als "flash" heb ik er een mailtje aan gewaagd. Men blijft er echter bij dat het een flash-speler betreft.
Wat moet ik hier nu van denken? Volgens alle Duitse en Engelstalige info bestaat de 12GB versie niet eens in flash en ik mis op alle Nederlandse sites (waaronder mp3shop.nl) de toevoeging F die er bij het flash-type zou moeten staan

D-e-n wijzigde dit bericht 06-10-2007 16:01 (4%)

Q6600 is fijn

quote:
D-e-n schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:01:
Nog even over het flash-HD verhaal. Omdat zowel de 12GB als de 8Gb versie op de site van mp3shop.nl gekenmerkt staan als "flash" heb ik er een mailtje aan gewaagd. Men blijft er echter bij dat het een flash-speler betreft.
Wat moet ik hier nu van denken? Volgens alle Duitse en Engelstalige info bestaat de 12GB versie niet eens in flash en ik mis op alle Nederlandse sites (waaronder mp3shop.nl) de toevoeging F die er bij het flash-type zou moeten staan
Het is gewoon geen Flash-speler, dus je kunt er zeker van zijn dat er een schijf in zit.

Wat je evt kunt doen is ze mailen dat je hem Trekstor hebt gecorrespondeerd en zij nog geen flash-spelers in het kanaal hebben en niet eens een 12GB flash speler in de maak hebben. Ben wel benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.

quote:
Wat je evt kunt doen is ze mailen dat je hem Trekstor hebt gecorrespondeerd en zij nog geen flash-spelers in het kanaal hebben en niet eens een 12GB flash speler in de maak hebben. Ben wel benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.
Op de internationale site stond een emailadres van de Nederlandse importeur maar daar kreeg ik geen reactie. Ik heb nu rechtstreeks naar Duitsland gemaild en wacht even het antwoord af.

Q6600 is fijn

quote:
D-e-n schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:51:
[...]

Op de internationale site stond een emailadres van de Nederlandse importeur maar daar kreeg ik geen reactie. Ik heb nu rechtstreeks naar Duitsland gemaild en wacht even het antwoord af.
Weten ze bij mp3shop veel of je echt met de importeur/TrekStor hebt gesproken ;)

Inmiddels heb ik mail terug gehad van de mp3shop. Er werd nogal verbaasd gereageerd op mijn opmerking maar men zou e.e.a. checken. Er werd wel bij vermeld dat men in de (nabije) toekomst waarschijnlijk geen nieuwe typen van Trekstor meer zou gaan aanbieden dus daar die nieuwe Flash-speler bestellen zal er dus wel niet inzitten.

Weet iemand nog andere internetshops of gewone winkels waar ze Trekstor-spelers aanbieden? Ik heb zelf alleen redcoon.nl gevonden maar dat is ook de HD-variant. In Duitsland zie je ze volop maar in het buitenland bestellen zie ik meer als een noodoplossing als het echt niet anders kan.

En anders toch maar weer eens de Iriver X20 of de Sandisk e280 overwegen (gezien mijn eis voor een vervangbare batterij de enige twee alternatieven nog in mijn ogen)

quote:
master007 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:46:
De vibez krijgt flash geheugen.
Dit lijkt me nogal een grote stap in de goede (betere) richting.
Op de Duitse websites staat deze al zag ik. Dat zou best wel eens mijn nieuwe speeltje kunnen worden :-)

Over het dockingstation en de firmwareupdates (of meer: het ontbreken ervan)
quote:
mailtje van trekstor van 5 september
Dear Mr. Swart,

thank you for requesting information from your TrekStor Service Team.

The market launch of the vibez's DockingStation is planned for the third quarter of 2007. There is an increased demand for this accessory. In Germany, our products are available at e.g. Media Markt, expert, amazon, real, Saturn, Karstadt, Otto and Quelle. Please provide yourself with information concerning costs and availability there. The costs are determined by our sales partners, TrekStor does not recommend retail prices. We do not offer direct shipping.

We ask for your understanding.

Currently, there is no newer firmware version available as the version 1.04. Also we cannot provide you with the information when a new firmware will be published. Usually, we publish updates if certain functions of a MP3 player series do not work correctly. If a new firmware version is published you can download this firmware from our web sites at http://www.TrekStor.de/en/index.php. Choose service and then your vibez.

We know that you as customer have the choice and we thank you for having decided for TrekStor.

Kind regards,

Marie Müller
TrekStor Service Team

Please enclose the complete correspondence because we handle the e-mails team-wise.

For the reason that our support is highly frequented in the last time we apologize for responding so late.
Denk niet dat we ooit een firmwareupdate zullen zien...Ze laten er pas 1 los als er iets niet werkt, en daarin hebben ze opzich wel een punt. Ik heb nog zelden vastlopers gehad. Al mogen ze iets verzinnen op die aan-uitknop (die bij mij soms bij het minste of geringste al aangaat). Verder ben ik wel tevreden, al mogen er wel wat nieuwe (betere) kleurschema's in, en wat meer visualisations zou ook wel grappig zijn.
Is dit geen potentieel apparaatje voor clubs als Rockbox?

Verder heb ik de laatste tijd (beter gezegd, volgens mij al sinds ik hem heb) een probleempje met playlists maken. Ik kan hele playlists samenstellen, maar als ik ze dan wil opslaan, voer ik een naam in, en dan krijg je die zandloper. Alleen gaat die zandloper bij mij niet weg! Totdat ik hem reset, en dan doet ie het wel gewoon, maar de playlist is nergens te bekennen (dus heeft ie hem niet opgeslagen)....Hebben meer mensen hier last van? Of een oplossing?

Acties:

Firmware-update
quote:
* Music selection using album art
* Full screen display for music playback
* Headphone detection - removal of headphones now pauses playback
* Sudoku and Word Jumbler Game
* Text Viewer
* Ability to rate song on the device
* USB Mode Selection
* Snakes and Comets Visuals
* Context menu in music library to enqueue/append/etc items to the "Now Playing" list
Beetje iPod-achtige features. Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo nuttig. Maar ze maken het apparaatje wat aantrekkelijker, denk ik.

USBMode selection, eindelijk!
Sudoku, eindelijk..... ;)

Had/heb de nieuwe flash-variant besteld via mp3-player.de maar ik overweeg nu te annuleren. De levertijd blijft maar verschuiven. Eerst leek alles er op te wijzen dat de speler eind november/begin december verzonden kon worden. Maar de 4 tot 7 dagen die er eerst bijstond is nu al weer veranderd in 15 tot 30 dagen (wat er op neerkomt dat men het niet weet volgens de site.....).

Grrr.... heb geen geluk met dit soort bestellingen dit jaar. Jammer want hij voldoet/voldeed wel aan al mijn eisen (flash, usb-overdracht, losse batterij). Iemand anders hier die de flashspeler al besteld heeft?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: