Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Trekstor Vibez

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 november 2003

Opladen: Ik heb de oplader van mijn oude Rio Carbon (dus een USB naar DC adapter) en die doet het prima. Dus je hoeft alleen zo'n ding te kopen (zal niet al te duur zijn, is meestal los als accesoire bij de Trekstor te krijgen).
En over het doorspoelen: Het wiel heeft 5 druk knoppen eronder (zoals het IPod wiel), eentje is menu (boven), eentje is play/pause (onder), en links en rechts zijn de gewone FFW >> en RWD << knoppen, dus zowel doorspoelen als skippen. Alleen kan je via dat menutje stukken sneller skippen door het wiel te draaien.

Reg. datum: 25 december 2003

Super, bedankt :)
Toch maar eens kijken of ik hem ergens in een winkel in levende lijve kan vinden, om eens te kijken wat ik zelf van de bediening vindt. In ieder geval lijkt dit me de beste kandidaat als opvolger van m'n H10.
Nog een vraagje trouwens: ik ken het merk Trekstor verder eigenlijk niet. Weet iemand hoe die omgaan met de firmware upgrades? Ik weet dat je het ding zou kunnen upgraden, maar ben benieuwd of er dus waarschijnlijk ook echt (nuttige) upgrades uit gaan komen.
Bij Mmport kun je een universele oplader kopen welke je kan gebruiken voor usb-apparaten die je via de usb moet opladen.
B.v.: De Brando http://mp3.mmport.nl/?doc=product&id=1134 of
Duo travel en car charger http://mp3.mmport.nl/?doc=product&id=1164

Bij de weg, zelf heb ik ook een vibez 8 Gb sinds een week. Gekocht bij Mp3player.de.
Ik ben er, net als eswa, zeer positief over. Ook ik heb (nog steeds) een Rio Carbon.
Ik had overigens geen problemen toen ik 'm voor het eerst aan mijn pc hing.
Windows XP herkende hem gelijk, ik hoefde niks te doen, zelfs de naam Vibez gaf hij netjes aan.
dus het was met de Verkenner zo gepiept om wat nummers erop te zetten.
De bevestigingsknop (Ok) is inderdaad niet echt makkelijk in te drukken (lees: het vinden van het midden van het scrollwiel). Ben er nu wel aardig aan gewend. Ik gebruik altijd wel de toetsenblokkering. Aanzetten van de toetsenblokkering gaat vrij makkelijk. Je opent het menu, scrollt naar beneden todat je bij toetsenblokkering bent, bevestigen met de Ok-knop en walla, het is klaar. Deblokkeren gaat als volgt: Ok-knop ingedrukt houden en de power knop indrukken.
Ik heb bij Mmport maar even een extra accu, hoesje en fm tunercard gekocht, zodat ik helemaal uptodate en compleet ben, nou ja, wie weet later nog een afstandsbediening :P

Bij Mmport is de 8 Gb versie i.p.v. 219,95 nu 189,95 euro

Op mp3player.de is de 15 Gb ook te koop voor 223,60 euro, zie:
http://www.mp3-player.de/artikel.php?ArtNr=4057
Opmerking: levering van april 2007 ;)

ronaldinho wijzigde dit bericht 23-12-2006 06:59 (86%)

Reg. datum: 25 januari 2001

quote:
ronaldinho schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 06:31:

Ik heb bij Mmport maar even een extra accu, hoesje en fm tunercard gekocht, zodat ik helemaal uptodate en compleet ben, nou ja, wie weet later nog een afstandsbediening :P
Ik ben heel benieuwd hoe de ontvangst van de tunerkaart is.

.

polson wijzigde dit bericht 23-12-2006 11:21 (98%)
Reden: foutje

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Vond een paar leuke pics van een mod die iemand gemaakt heeft op deze speler.
http://dapreview.net/e107_files/public/1167358382_875_FT0_p1010265.jpg
http://dapreview.net/e107_files/public/1167358382_875_FT0_p1010268.jpg
http://dapreview.net/e107_files/public/1167358382_875_FT0_p1010269.jpg

Dat ziet er toch erg gaaf uit! Veel beter dan het origineel imo.

Het is trouwens stil in dit topic

quote:
RoD schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:56:
Vond een paar leuke pics van een mod die iemand gemaakt heeft op deze speler.
[plaatjes]

Dat ziet er toch erg gaaf uit! Veel beter dan het origineel imo.

Het is trouwens stil in dit topic
Ik heb die mod ook gezien. Ik heb niet erg last van het wiel, maar die middenknop is wel een idee.
Ben wel benieuwd hoe de eerste firmware update eruit zal zien. Ik heb geen ervaring met Trekstor verder, dus geen idee wat ik kan verwachten.
Ik hoop op het "Now Playing Screen" bij 1 druk op de middelste knop in plaats van de nutteloze playlist die je nu te zien krijgt. (het NPS heeft veel meer functionaliteit en zoals ie nu 'verweg' zit, gebruik ik hem nooit, en ik mis het snelle skippen in het huidige playlistschermpje). Andere mogelijkheid is om het NPS onder 1 van de quickbuttons te zetten, wat nu nog niet kan.
Verder dacht ik eerst aan een vaker mogelijk gebruik van de zilveren driehoekknop, maar daar begin ik van terug te komen. Het is wel handig om aparte volumeknoppen te hebben (ook als je in de eq aan het rommelen bent).
Het enige is dat ik een beetje problemen heb met het batterijklepje. Er zit 1 micrometer speling waardoor hij een iets kan schuiven. Niks ernstigs of gammels verder, alleen als ik hem dus iets te hard neerleg of een knop te hard in druk (waardoor de achterkant schuift) ziet de Vibez dat alsof de achterkant los zit, en dus gaat ie uit :| Oplossing zou firmwarematig kunnen (niet uitgaan als de batterijklep los zit) of ik moet hem ter vervanging terug sturen naar MMPort (en de levering was al zo traag) ;(
En ten slotte hoop ik op meer visualisaties en kleurschema's :+
Ik heb wel sinds gister een nieuwe koptelefoon. Mijn PMX40 was stuk (1oor kapot) en nu heb ik een PMX100 (50e). Heerlijk geluidje! _/-\o_

Acties:

Ai, dat is wel lastig... die speling. Ik zou er wel even naar kijken of het niet erger wordt. Straks zit je buiten de garantie en ligt het klepje eraf. Dan (imo) maar het ding opsturen.

Reg. datum: 18 oktober 2004

quote:
eswa schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:02:
[...]

Het enige is dat ik een beetje problemen heb met het batterijklepje. Er zit 1 micrometer speling waardoor hij een iets kan schuiven. Niks ernstigs of gammels verder, alleen als ik hem dus iets te hard neerleg of een knop te hard in druk (waardoor de achterkant schuift) ziet de Vibez dat alsof de achterkant los zit, en dus gaat ie uit :|
Je zou het bevestigingslipje wat achterop de deksel aan de binnenkant zit, en het lipje bovenaan, iets ombuigen. Dan neem je de speling weg neem ik aan. Maarjah, het ziet er niet echt uit als buigzaam metaal, je loopt het risico dat het afbreekt.

Om de melding dat de achterkant loszit tegen te gaan kun je gewoon een plakbandje over het druksensor kunnen plakken. (het kleine drukknopje boven de tekst Trekstor, aan de achterkant uiteraard)

Ik heb nu een plakbandje op het drukkertje geplakt en dat werkt perfect! Nooit meer last van dat ie uit gaat als ik hem te hard neerleg ofzo!
Verder met een nieuwe koptelefoon (Senn PMX100) echt prachtig (vol) geluid.
Het enige waar ik nu last van heb is dat hij te makkelijk aangaat. Soms zit ie in me zak en staat ie niet aan, en dan hoeft er maar 1 tikje heel even op de power-knop te komen en hij gaat aan. Zo heb ik dus al een paarkeer mijn speler met een lege batterij aangetroffen als ik lekker in de trein muziek wou luisteren. Oplossing zou heel makkelijk zijn dat er in een firmware update een verandering zit dat je de powerknop bijvoorbeeld 5sec. vast moet houden ofzo.
En zoiezo, doet Trekstor wel aan firmwareupdates? Er zijn wel een paar kleine dingetjes die makkelijk met firmwareupdates verbeterd kunnen worden, maar ik weet van niks.
Heeft iemand overigens al de fm-tuner en/of het dockje besteld en in huis?

quote:
eswa schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:54:
Heeft iemand overigens al de fm-tuner en/of het dockje besteld en in huis?
Ik heb de fm tunerkaart. Maar ik vind de ontvangst erg slecht. (Nu woon ik in Eindhoven en zit voor veel stations precies tussen twee frequenties, dus dat is vaak een ramp).

Waarom gebeurt er zo weinig omtrend de Vibez?
Doet Trekstor niet aan firmwareupdates?
Komt er nog een 15gb versie, een dock/IRremote, of een remote aan een draadje?
Er staat wel een firmware op trekstor.de, maar dat is dezelfde (1,04) die ik al had, alleen staat er nu RC-5 achter...wat houdt dat in?

eswa wijzigde dit bericht 26-02-2007 23:34 (5%)

Acties:

Release candidate 5 waarschijnlijk. Staat er niet ergens een changelog?

Nee, en ik heb hem geinstalleerd, en heb nog niks anders gevonden...

Fuzzphoto.eu

Weet iemand of er al zicht is op de 15 GB versie? 12 GB is plenty voor mij, maar meestal is een grotere harddisk niet zo heel veel duurder, en meer is altijd beter.... 8)

En kan iemand bevestigen of de speler normaal functioneert tijdens het opladen? De Sandisk Sansa e200 schijnt dat niet te kunnen :?

Edit: antwoord op m'n eigen vraag gevonden:
quote:
Is there a 15 GB Vibez? StoreX has a listing for it.

No, at least not yet. The microdrive used in the Vibez is currently available in up to 12 GB so far. All indications are that a 15 GB should be available in the next month or so, but that keeps getting pushed back. There's also been unconfirmed mention of a 20 GB Vibez coming out later, bypassing the 15 GB. But who knows.
Bron: http://www.riovolution.org/thread/523

Fuzzbass828 wijzigde dit bericht 21-03-2007 21:02 (45%)

Fuzzphoto | Fuzzcraft | Minolta Dynax 5D Min50/1.7 Min18-70 Sig17-70 Sig70-300DGAPO

Ik ben opzoek naar die accesoires, maar ik kon ze nergens vinden. Dus ik heb Trekstor even gemaild. Ze antwoordden:
quote:
Dear Mr.,

thank you for requesting information from your TrekStor Service Team.

Meanwhile the new vibez with a capacity of 15GB and all accessories are supposed to be available in the second quarter 2007.

Kind regards,

TrekStor Service Team

Fuzzphoto.eu

Hij is niet erg populair, hè? Die Trekstor Vibez :|

Fuzzphoto | Fuzzcraft | Minolta Dynax 5D Min50/1.7 Min18-70 Sig17-70 Sig70-300DGAPO

Maar het is ook een gedrocht, ik bedoel, kíjk ernaar.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.
Proud member of the Peter Dienes world domination plot!

Fuzzphoto.eu

Lekker belangrijk hoe het ding eruit ziet.... Het gaat me om hoe het klinkt en of de bediening lekker vlot is. En dan nog, alles beter dan zo'n witte vierkante doos.

Edit: Ik heb de 12 GB versie besteld met dock.

Fuzzbass828 wijzigde dit bericht 30-03-2007 10:57 (14%)

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

quote:
Bluecold schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:46:
Maar het is ook een gedrocht, ik bedoel, kíjk ernaar.
Ik dacht dat je altijd luisterde naar een mp3speler?

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Reg. datum: 12 januari 2006

quote:
Fuzzbass828 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:24:
Hij is niet erg populair, hè? Die Trekstor Vibez :|
't Is volgens mij een uitstekende spelers, maar 12 GB is gewoon veel te weinig..Wat hebben audiofielen die flac-support willen hebben aan 12 GB? Ik zou zelf m'n X5L door een Vibez vervangen als-ie ten minste een GB of 80 zou hebben.

quote:
LVGH schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:09:
[...]

't Is volgens mij een uitstekende spelers, maar 12 GB is gewoon veel te weinig..Wat hebben audiofielen die flac-support willen hebben aan 12 GB? Ik zou zelf m'n X5L door een Vibez vervangen als-ie ten minste een GB of 80 zou hebben.
Ach is nog altijd 30 albums in flac formaat, dus dat valt nog wel mee.

Fuzzphoto.eu

quote:
LVGH schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:09:
[...]
Maar hoeveel potentiële kopers willen lossless? Ik denk niet dat de matige populariteit van de Vibez in Nederland daar van afhankelijk is. Dat zal eerder een gebrek aan marketing zijn van Trekstor, en de twijfelachtige uitstraling van hun andere "Chinese import-" spelers.

De pers is het er in ieder geval over eens dat dit een serieuze ipod en sansa concurrent is

Acties:

quote:
Fuzzbass828 schreef op maandag 02 april 2007 @ 08:40:
[...]

Maar hoeveel potentiële kopers willen lossless? Ik denk niet dat de matige populariteit van de Vibez in Nederland daar van afhankelijk is. Dat zal eerder een gebrek aan marketing zijn van Trekstor, en de twijfelachtige uitstraling van hun andere "Chinese import-" spelers.

De pers is het er in ieder geval over eens dat dit een serieuze ipod en sansa concurrent is
Zo kun je alles wel een iPod-concurrent noemen. Qua audiofeatures is deze speler superieur aan de iPod, en zo zijn er wel meer spelers die qua features de iPod gewoon voorbijstreven. Echter, de iPod verkoopt nog steeds beter. Met alleen een leuke speler maken kom je er dus niet. En Trekstor laat weinig veelbelovends zien om de concurrentie aan te kunnen gaan.

Fuzzphoto.eu

Dat zegt meer over de markt dan over Trekstor. Trekstor wil blijkbaar een kwaliteitsprodukt leveren, maar de markt wil helemaal geen kwaliteitsproduct. Apple levert een modeprodukt, en de verkopen zijn legendarisch.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: