Ja ik ben er tot nu toe wel tevreden over. Hij is een stuk kleiner dan ik gedacht had. Het schermpje is wel redelijk klein, maar ik vind het prima. Je kan alles goed lezen, al kan het klokje en het playlistschermpje wat klein zijn.
Ik kreeg hem dus vanmorgen. Mooi doosje, boeit verder niet natuurlijk. Eerst altijd opladen, maar er zit geen oplader bij. Je moet hem via USB opladen...Na enig geklooi lukte dat. Dus na een tijdje was ie opgeladen, en probeerde ik er muziek op te krijgen, bleek dat Windows hem niet zag. Ik kabeltje eruit halen en er opnieuw indoen. Zie ik dat ie als MTP naar boven komt, maar vrij snel daarna weer verdwijnt. Dus ik naar Dapreview.net omdat ik had gelezen dat nog iemand daar problemen mee had. Was zo, dus ik via dat forum een link naar Riovolution waar werd verteld hoe je MTP naar MSC kon veranderen. Dat lukte en dus ben ik er muziek op gaan zetten. Geen idee of dat nou extreem snel ging ofzo. Ben begonnen met 5gb, ben ff weg gegaan, en toen ik terug kwam (half uurtje) was ie (allang?) klaar.
Toen dus het grote moment: hoe klinkt ie!? Nou ik had een Archos XS202s, en die had ik dmv de eq gruwelijk veel bass gegeven, en zoveel heeft de Vibez niet. Het droge kale geluid klinkt daarentegen wel prima. En je kan het tweaken zoals je wilt, want hij heeft een prima uitgebreide equilizer (heb er nog niet echt veel mee geworsteld, maar wat ik er zo gauw even mee heb geklooit klonk gewoon goed). Wat ik niet wist is dat je kan kiezen tussen de parametrische voor geavanceerde gebruikers, en ook is er de mogelijkheid om alleen bass en treble te verhogen. Ik raad de eerste wel aan though. Ik heb na enig klooien ermee prima geluid te pakken. Maar je kan wel makkelijk het geluid vervormen (dat ie dus gaan kraken enzo), de eq alles op max trekt ie niet op een beetje volume. Wat wel leuk is, is dat de VU meters ook op de equilizer reageren.
En hoe voelt ie verder? Hij ligt heerlijk in de hand! Het wiel draait heerlijk soepel (misschien iets té...is het eerste wat evt. voor problemen kan gaan zorgen denk ik). De zilveren 3hoek gebruik je verder nooit volgens mij. En das jammer, want nu moet je overal het wiel gebruiken. En bij bijvoorbeeld iets als de equilizer is die soms net niet nauwkeurig genoeg, of het voelt gewoon niet lekker. Met die driehoek kan je ten alle tijden het volume aanpassen. Is ook handig, maar wat mij betreft mag die ook de menu's besturen.
Hij is verder helemaal in te stellen zoals je wilt. Menukleurtjes, achtergrondplaatjes, zelfs animaties die op de muziek reageren. Het wordt dan wel een druk en vol schermpje als je ook de VUmeters aan hebt staan. Maar als er ooit meer van die plaatjes en kleurtjes downloadbaar komen, zou best geinig zijn.
Wat wel soms lastig is, is het midden van de cirkel te vinden. Dat is namelijk de OK knop zegmaar, maar die is niet zo groot. Dus soms druk je mis en ga je in een menu verder ipv dat je iets bevestigd. (dit zou ook verholpen kunnen worden door die driehoeksknop meer te kunnen laten doen)
En de batterijklep zit wel goed vast, maar een flinke tik op de achterkant (of hem dus iets te hard neerleggen) kan hem bij mij laten uitvallen (krijg ik de error: "don't remove the batterycover when the power is on" ofzo). Iemand daar een tip voor?
Verder ben ik zeer tevreden! Zeker een vooruitgang na mijn saaie Archos!
+ Formaat (en design)
+ Geluid (en aanpasbaarheid ervan)
+ Menu's (RIO!!!)
+ Kleurtjes en visualisaties
+ Wiel voelt heerlijk
(+ mogelijke extra's (dock, FM, remote))
- MTP mode pas na enig gedoe weg
- Batterijklepuitvaller
- Wiel overal voor gebruikt, mag minder
- Zit ook een kleine learning curve in het gebruik van het wiel
- Soms lastig midden (OK) van het wiel te vinden
(- Wiel kan wat gammel worden na een tijdje denk ik...)
Ik heb wat foto's gemaakt (redelijk grote):
Plaatje op imageshack (popups!)
Ik ben vast de helft vergeten, dus als er nog wat is, vraag maar!