Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Trekstor Vibez

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 juni 2000

quote:
RoD schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:59:
Vraag me af hoe die skinbag en die stretchbag eruit zien.
Heb een duitse webshop gevonden met afbeeldingen die wel eens kunnen kloppen.
Stretchbag: http://www.cssc.de/produktinformationen.php?produkt=23686
Skinbag: http://www.cssc.de/produktinformationen.php?produkt=23685

Die skinbag lijkt me nog wel handig, die andere ziet er niet zo bijzonder uit.

Begin steeds meer interresse in de Vibez te krijgen, maar wacht nog even de review af van dapreview.

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Skinbag ziet er inderdaad handig uit. Ik vind die stretchbag ook niet verkeerd trouwens. Hij ziet er erg mooi uit. Die zal meer bedoeld zijn om de speler te vervoeren. Voor gebruik is de skinbag beter, lijkt mij althans.

Reg. datum: 03 oktober 2003

Het is hier geen prijslijst maar voor de Tweakers die een voordelige Trekstor Vibez 12GB zoeken is er goed nieuws. Alleen vandaag in de aanbieding bij iBOOD voor ¤ 199,95. Niet slecht lijkt me. :)

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
HoppyF schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:28:
Het is hier geen prijslijst maar voor de Tweakers die een voordelige Trekstor Vibez 12GB zoeken is er goed nieuws. Alleen vandaag in de aanbieding bij iBOOD voor ¤ 199,95. Niet slecht lijkt me. :)
Daardoor ben ik in dit topic terecht gekomen via Google ;) Ik zoek een nieuwe mp3-speler en de functionaliteiten van de Vibez klinken erg goed, alleen ik vind het ding echt niet mooi :{ Ziet er uit als zo'n grote mobiele telefoon eind jaren 90 en het schermpje vind ik ook maar mwah mwah...

Dus denk toch niet dat het 'm wordt helaas.

quote:
devv05 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:43:
[...]

Daardoor ben ik in dit topic terecht gekomen via Google ;) Ik zoek een nieuwe mp3-speler en de functionaliteiten van de Vibez klinken erg goed, alleen ik vind het ding echt niet mooi :{ Ziet er uit als zo'n grote mobiele telefoon eind jaren 90 en het schermpje vind ik ook maar mwah mwah...

Dus denk toch niet dat het 'm wordt helaas.
Tjsa, kwestie van smaak.
Ik vind iPod's niet mooi, maar vele duizenden denken daar blijkbaar anders over. :P

Het aantal features van deze speler is prima, de looks zijn anders maar dat mag ook wel eens. Het scherm is niet super uitgebreid maar het is ook geen video speler maar een audio speler. Dat moet je ook in de gaten houden. Multimedia spelers zijn er ook maar die moeten het dan weer van een goede scherm hebben en dan zijn de overige features minder belangrijk.

De 12GB versie is nu voor ¤ 199,95 te koop bij Ibood

PSP met 1 gig, 256 mb en 32 mb: Adventure Player, Ape Academy, Ape Escape On the loose, Armored Core, Astonishia Story, ATV Offroad Fury Blazin Trails, Baku-No, Bleach, Wipe Out Pure en nog 27 andere mail maar voor een lijstje

!
Reg. datum: 05 november 2000

ff een vraagje, hoe sluit ik dat ding aan in de auto? kan dat ook gewoon met zo'n cassette bandje? en zijn er ook mogelijkheden om op stroom in de auto aan te sluiten?

Reg. datum: 07 november 2006

Je kunt ook een fm zendertje kopen, dit heeft verder niks met deze speler op zich te maken maar is een mogelijkheid voor alle mp3 spelers en dergelijke om in de auto te luisteren. Je sluit die zender aan en je stemt de radio af op goeie frequentie en je kunt luisteren
werkt best goed

quote:
Yokidrink schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:08:
ff een vraagje, hoe sluit ik dat ding aan in de auto? kan dat ook gewoon met zo'n cassette bandje? en zijn er ook mogelijkheden om op stroom in de auto aan te sluiten?
Kan met zo'n cassetebandje ja. Hoewel de tip van joepvhunsel beter is.

!
Reg. datum: 05 november 2000

quote:
RoD schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:53:
[...]

yeh, ik heb inmiddels ook gevonden dat trekster die als accesoire heeft.
thanks ;)

quote:
RoD schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:53:
[...]

Maar dat is illegaal in NL zo'n fm zender in je auto. Zelfs als hij maar 3 meter kan zenden.

Reg. datum: 07 november 2006

volgus mij niet illegaal in nederland. Onder bepaalde omstandigheden wel maar van creative enzo zijn er ook gwoon officiele versies van lijkt me sterk als deze allemaal illegaal zijn. Stond geloof ik in topic over de creative zen vision : m een deel in waarom het af en toe wel illegaal was en af en toe niet.

Het is sinds kort niet meer illegaal in Nederland. Zo'n ding mag je nu gebruiken :)

Reg. datum: 28 november 2003

Nou, ik heb hem binnen hoor! Eindelijk:P
Reviewtje volgt nog misschien. Vragen zijn welkom. Tot nu toe had ik alleen wel problemen met het vinden van de Vibez door Windows. Hij gaat automatisch op MTPmode terwijl ik hem op MSC wil. Op DAPreview had we ook iemand problemen mee. En daar is ook de oplossing te vinden. Dus nu doet hij het, en ben ik er muziek aan het op zetten.
Het wiel voelt goed aan, alleen zit er wel een kleine learning curve in qua bediening (alles gaat met het wiel...). Verder is me nog niks bijzonders opgevallen. Behalve dat hij een stuk kleiner is dan ik dacht.

Reg. datum: 19 december 2000

ibood.nl:

Ik heb 'm dus besteld omdat de Vibez in vergelijking met de Mediamarkt 19,= goedkoper is (12GB -> 219,=; ze moeten 'm apart bestellen en zit niet in het normale assortiment) maar nu blijkt dat Ibood.nl geen levertijd kan afgeven...

Da's dus minder lekker van Ibood.nl
Maar even afwachten wanneer levering wel mogelijk is...

-remke-

quote:
remke schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:30:
ibood.nl:

Ik heb 'm dus besteld omdat de Vibez in vergelijking met de Mediamarkt 19,= goedkoper is (12GB -> 219,=; ze moeten 'm apart bestellen en zit niet in het normale assortiment) maar nu blijkt dat Ibood.nl geen levertijd kan afgeven...

Da's dus minder lekker van Ibood.nl
Maar even afwachten wanneer levering wel mogelijk is...

-remke-
iBood levert toch binnen een paar werkdagen?

(Zie FAQ:)
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Je ontvangt je bestelling gemiddeld 1 tot 5 dagen na bevestiging. Een koerier bezorgt je bestelling op het afleveradres dat jij hiervoor hebt opgegeven.

quote:
eswa schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:10:
Nou, ik heb hem binnen hoor! Eindelijk:P
Reviewtje volgt nog misschien. Vragen zijn welkom. Tot nu toe had ik alleen wel problemen met het vinden van de Vibez door Windows. Hij gaat automatisch op MTPmode terwijl ik hem op MSC wil. Op DAPreview had we ook iemand problemen mee. En daar is ook de oplossing te vinden. Dus nu doet hij het, en ben ik er muziek aan het op zetten.
Het wiel voelt goed aan, alleen zit er wel een kleine learning curve in qua bediening (alles gaat met het wiel...). Verder is me nog niks bijzonders opgevallen. Behalve dat hij een stuk kleiner is dan ik dacht.
Je bent er dus tevreden mee? :) Wat vind je trouwens van het uiterlijk van de speler nu je hem irl hebt gezien?

Ja ik ben er tot nu toe wel tevreden over. Hij is een stuk kleiner dan ik gedacht had. Het schermpje is wel redelijk klein, maar ik vind het prima. Je kan alles goed lezen, al kan het klokje en het playlistschermpje wat klein zijn.
Ik kreeg hem dus vanmorgen. Mooi doosje, boeit verder niet natuurlijk. Eerst altijd opladen, maar er zit geen oplader bij. Je moet hem via USB opladen...Na enig geklooi lukte dat. Dus na een tijdje was ie opgeladen, en probeerde ik er muziek op te krijgen, bleek dat Windows hem niet zag. Ik kabeltje eruit halen en er opnieuw indoen. Zie ik dat ie als MTP naar boven komt, maar vrij snel daarna weer verdwijnt. Dus ik naar Dapreview.net omdat ik had gelezen dat nog iemand daar problemen mee had. Was zo, dus ik via dat forum een link naar Riovolution waar werd verteld hoe je MTP naar MSC kon veranderen. Dat lukte en dus ben ik er muziek op gaan zetten. Geen idee of dat nou extreem snel ging ofzo. Ben begonnen met 5gb, ben ff weg gegaan, en toen ik terug kwam (half uurtje) was ie (allang?) klaar.
Toen dus het grote moment: hoe klinkt ie!? Nou ik had een Archos XS202s, en die had ik dmv de eq gruwelijk veel bass gegeven, en zoveel heeft de Vibez niet. Het droge kale geluid klinkt daarentegen wel prima. En je kan het tweaken zoals je wilt, want hij heeft een prima uitgebreide equilizer (heb er nog niet echt veel mee geworsteld, maar wat ik er zo gauw even mee heb geklooit klonk gewoon goed). Wat ik niet wist is dat je kan kiezen tussen de parametrische voor geavanceerde gebruikers, en ook is er de mogelijkheid om alleen bass en treble te verhogen. Ik raad de eerste wel aan though. Ik heb na enig klooien ermee prima geluid te pakken. Maar je kan wel makkelijk het geluid vervormen (dat ie dus gaan kraken enzo), de eq alles op max trekt ie niet op een beetje volume. Wat wel leuk is, is dat de VU meters ook op de equilizer reageren.
En hoe voelt ie verder? Hij ligt heerlijk in de hand! Het wiel draait heerlijk soepel (misschien iets té...is het eerste wat evt. voor problemen kan gaan zorgen denk ik). De zilveren 3hoek gebruik je verder nooit volgens mij. En das jammer, want nu moet je overal het wiel gebruiken. En bij bijvoorbeeld iets als de equilizer is die soms net niet nauwkeurig genoeg, of het voelt gewoon niet lekker. Met die driehoek kan je ten alle tijden het volume aanpassen. Is ook handig, maar wat mij betreft mag die ook de menu's besturen.
Hij is verder helemaal in te stellen zoals je wilt. Menukleurtjes, achtergrondplaatjes, zelfs animaties die op de muziek reageren. Het wordt dan wel een druk en vol schermpje als je ook de VUmeters aan hebt staan. Maar als er ooit meer van die plaatjes en kleurtjes downloadbaar komen, zou best geinig zijn.
Wat wel soms lastig is, is het midden van de cirkel te vinden. Dat is namelijk de OK knop zegmaar, maar die is niet zo groot. Dus soms druk je mis en ga je in een menu verder ipv dat je iets bevestigd. (dit zou ook verholpen kunnen worden door die driehoeksknop meer te kunnen laten doen)
En de batterijklep zit wel goed vast, maar een flinke tik op de achterkant (of hem dus iets te hard neerleggen) kan hem bij mij laten uitvallen (krijg ik de error: "don't remove the batterycover when the power is on" ofzo). Iemand daar een tip voor?
Verder ben ik zeer tevreden! Zeker een vooruitgang na mijn saaie Archos!
+ Formaat (en design)
+ Geluid (en aanpasbaarheid ervan)
+ Menu's (RIO!!!)
+ Kleurtjes en visualisaties
+ Wiel voelt heerlijk
(+ mogelijke extra's (dock, FM, remote))

- MTP mode pas na enig gedoe weg
- Batterijklepuitvaller
- Wiel overal voor gebruikt, mag minder
- Zit ook een kleine learning curve in het gebruik van het wiel
- Soms lastig midden (OK) van het wiel te vinden
(- Wiel kan wat gammel worden na een tijdje denk ik...)

Ik heb wat foto's gemaakt (redelijk grote):
Plaatje op imageshack (popups!)

Ik ben vast de helft vergeten, dus als er nog wat is, vraag maar!

Leuke pics. Eigenlijk is de speler helemaal niet zo lelijk imo :) Kleurtje is mooi. Het kraken van het geluid klinkt een beetje zorgelijk. Als je de eq uitzet en dan max volume hebt, kraakt het dan ook? Merk je dan iets van distortion? Of is het echt alleen als je de eq echt omhoog knalt? Want dat zou opzich niet zo erg zijn..

quote:
HoppyF schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:52:
[...]

iBood levert toch binnen een paar werkdagen?

(Zie FAQ:)
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Je ontvangt je bestelling gemiddeld 1 tot 5 dagen na bevestiging. Een koerier bezorgt je bestelling op het afleveradres dat jij hiervoor hebt opgegeven.
Ja, dat kreeg ik ook door van Ibood.nl. Ik heb zelf een marge van 1 tot 2 weken aangehouden dus dat moet goed komen :))
Je weet hoe dat gaat he ... als je eenmaal je zinnen erop heb gezet dan wil je het graag zo snel als mogelijk in huis hebben ... Nog even afwachten maar.

quote:
eswa schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:16:
...
Zie ik dat ie als MTP naar boven komt, maar vrij snel daarna weer verdwijnt. Dus ik naar Dapreview.net omdat ik had gelezen dat nog iemand daar problemen mee had. Was zo, dus ik via dat forum een link naar Riovolution waar werd verteld hoe je MTP naar MSC kon veranderen. Dat lukte en dus ben ik er muziek op gaan zetten
...
Kan je misschien de URL/link met ons delen ?
(ik zocht zelf op: http://www.google.nl/sear...on+mtp+msc+vibez&meta= )

quote:
Ja dat is em. Dat heb ik ook gedaan.
Ik heb hem nu een dag in gebruik en begin hem steeds gaver te vinden. Je kan heerlijk klooien met kleuren en achtergronden. Het wiel voelt echt fijn! En ik heb nu na weer even gespeeld te hebben met de equilizer (je kan hem echt precies zo instellen als je wilt, wow! _/-\o_ ) echt een goed vol helder geluid te pakken. Heb hem ook meteen opgeslagen (is ook zo geweldig: je kan je eq-instellingen opslaan!). Verder heb ik het volume-"menu'tje" ontdekt. Als je het volume aanpast, krijg je de volumebalk in beeld, en druk je dan op links/rechts, dan kan je ook de pitchbend (afspeelsnelheid) en de helderheid v/h beeld instellen, evenals nog makkelijker zoeken in je huidige liedje (en stukken sneller => je kan het wiel gebruiken) . Verder heb ik ontdekt dat je hem ook op "Nederlands" kan instellen. Maar ik vind Engels handiger. Nog meer handigheidjes: De Locksetup (kan je instellen of je play/pause, en volume (met de knopjes) ook wil locken), Sneltoetsen (vooral de link naar 'shuffle' miste ik wel op mijn oude Archos, moest je steeds de menu's in, en de combinatie "Shuffle + Repeat" kon daar niet. Nu wel!). En verder waarschijnlijk ook allemaal dingen die de Rio Karma ook had.

Ik hoop wel op meer (betere) colourschemes. Nu heb ik als achtergrond de Scope (osciloscoop), ziet er erg strak uit (en hij blijft als achtergrond doorbewegen ook als je in menu's zit!) maar die werkt alleen in het Default kleurschema. Anders is de tekst niet te lezen (is namelijk dezelfde kleur als het lijntje). En das jammer, want vooral het Sunset schema is echt mooi (de rode).
Over het geluid. Ik heb de eq aanstaan en dan gaat ie kraken op volume 28 v/d 30. Toen was het al eerder het geval, maar ik had alles op max. De VUmetertjes waren ook bijna constant in het rood...Met eq uit kom je wle tot de 30 zonder kraken, beetje distortion maar. Aan de andere kant is 30 dan ook wel een stuk harder dan mijn Archos ooit heeft gekund.

Dat was hem verder wel geloof ik.
Na een dag vind ik hem zeker een cijfer als een 9 waard. De kleine dingetjes die me tegenvallen zijn meestal makkelijk met firmware te verhelpen. Alleen dat MSC/MTP gedoe is jammer, en dat ie uitgaat als je hem te hard neerlegd is wel irritant soms. Volgens mij komt dat doordat ik iets (minder dan 1micro meter) speling heb waardoor het klepje met een beetje tik iets kan verschuiven, zodat ie denkt dat de klep los zit. Dit zou evt. verholpen kunnen worden in firmware door hem niet meer uit te laten gaan als de klep eraf is...Ook het MSC/MTP gedoe kan volgens mij met firmware verandert worden (gewoon een menu-opties "MSC or MTP" inbouwen, zoals in de Rio Carbon)
De learningcurve met het wiel heb ik denk ik afgerond, ik vind hem heerlijk _/-\o_

Reg. datum: 25 december 2003

Ik ben langzamerhand maar eens aan het rondkijken voor een vervanger van mijn iRiver H10 aangezien die accu nu nog maar 4 uur meegaat en hij af en toe vastloopt ;( Jammer, want het was een prima ding.

Nou is mijn oog dus gevallen op deze speler, maar wat ik wel jammer vind is dat hij alleen via USB opgeladen kan worden. Als ik op vakantie ben of wat dan ook heb ik geen laptop bij me, en het zou toch wel handig zijn als ik m'n mp3 speler dan wel zou kunnen opladen. Ik weet dat er een docking station komt, maar volgens mij is die nog niet verkrijgbaar en ik vraag me af hoe duur die gaat worden.
Een ander punt is dat ik denk dat het blind bedienen van dit apparaat misschien niet echt handig is. De H10 die ik nu heb heeft gewoon knopjes om door te spoelen, wat ik erg handig vind. Een scrollwheel zoals de Vibez staat misschien leuker en is handiger op snel te bladeren, maar wanneer ik m'n mp3 speler in m'n binnenzak heb (en daar zit ie altijd) lijkt een simpel knopje me veel handiger om door te spoelen naar een volgend nummer. Hebben anderen dit probleem niet? Of is de Vibez wat dat betreft ook prima te bedienen (eswa)?

Je kunt de speler ook opladen met een USB naar DC adapter.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: