Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Trekstor Vibez

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

Nee, met zo´n vreemd rond ding (meer voor vrouwen vind ik) met een GUI die ´geek´ uitstraalt wil je wel gezien worden? Met VU metertjes :')

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Niet iedereen vindt het nodig om "gezien" te worden met een mp3speler. Dat vind ik zelf nogal kansloos. Deze speler is interessant om z'n features.

RoD wijzigde dit bericht 03-12-2006 17:26 (17%)

FZR 600R

Dat begrijp ik, features zijn (ook) belangrijk...maar kom dan niet aan met het feit dat je niet met een iPod gezien wil worden (daarom ook mijn reactie: nee met deze speler wel dan).

Zeg dan dat je geen confirmist/populist bent en gaat voor de features :).

slindenau wijzigde dit bericht 03-12-2006 18:24 (18%)

"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Ik zeg ook niet dat ik niet met een iPod gezien wil worden? :?

En ja, ik verkies features boven uiterlijk.

FZR 600R

Jij niet nee, maar HoppyF wel ;).

En je kan inderdaad puur voor features gaan, maar voor sommige mensen is het toch vrij belangrijk dat het beestje er ook aardig uitziet. Niet dat je je schaamt wanneer je in een publieke omgeving even op het display moet kijken ;).

Ik zeg hier dus expres 'sommig mensen' bij, want misschien maakt het jou wel helemaal niks uit wat andere van jou mp3 speler vinden...

Klopt. Ik zei dus ook dat het waarschijnlijk aan het uiterlijk ligt dat deze speler niet populair is. De iPod geldt als "maat" voor wat een coole en goede mp3speler is en de Vibez voldoet daar niet aan. Voor de gemiddelde consument dan.

FZR 600R

Daar heb je inderdaad wel gelijk in, de gemiddelde consument is vrij conformistisch :).
En aangezien mensen conformistisch gedrag meestal wel waarderen (onbewust, is onderzocht. Of je moet er bewust filosofisch tegen zijn (goth/alto meestal)) doe ik daar graag aan mee :Y).

Reg. datum: 03 oktober 2003

Hoppy gaat niet voor de looks maar voor de features. Wat anderen ervan vinden maakt mij niet zoveel uit. Als de Vibez pimpelpaars is vind ik het ook best. Als de kwaliteit maar goed is en betaalbaar.

Lees de draad voordat je blaat!

Binnenkort komt DAPreview met een review van de Vibez. Vind ik persoonlijk wel interessant aangezien de reviews van DAPreview vaak erg goed en uitgebreid zijn :)
De oprichter van de site heeft em trouwens ook al in handen gehad, en heeft een filmpje gemaakt, die je hier binnen kan halen (torrent)

Reg. datum: 28 november 2003

MMPort verwacht hem morgen te kunnen versturen. Ik had ze ff gemaild.

Reg. datum: 18 oktober 2004

De 12 gb versie is nu idd op vorraad bij mmport.nl. Ik moet zeggen dat ze lekker snel reageren opje mailtje daar bij mmport.
Marjah, nu moet ik nog bepalen of dit de ideale speler is voor mij.. :/

btw.. zie ik het goed dat men bij mmport bij rembours verzending geen extra kosten in rekening brengt t.o.v. vooruitbetaling?
rembours lijkt me dan wel beter.. wordt direct verstuurd.. en pas als je het pakje binnen hebt geld geven.

Dan moet je het geld wel contant in huis hebben. En aangezien MMport niet slecht bekend staat als webwinkel zou je best vooruitbetalen kunnen doen. Maar de keus is aan jou.

Trouwens, je vorige post kun je editten met de editknop http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

quote:
eswa schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:34:
MMPort verwacht hem morgen te kunnen versturen. Ik had ze ff gemaild.
uhhh Eswa, je zei twee weken geleden dat je hem zou bestellen. Als je dat ook gedaan hebt duurt het wel erg lang dat MMport deze gaat versturen.
Als ze nu zeggen dat ze hem morgen gaan versturen zou je hem overmorgen binnen moeten hebben. Ik vraag me toch echt af wat MMport aan het doen is.
Ik heb eerder meegemaakt dat een bestelling veel te lang duurt. Als ze nu eerst eens zorgen dat ze voldoende voorraad hebben dan zijn de problemen snel opgelost en heb je dit doorschuiven niet.

Nouja, het is te hopen dat het wachten de moeite waard is en dat je een mooie MP3 speler krijgt! :9

Ik heb mail gehad vanmiddag dat ze em binnen hadden (12gb versie) bij MMport..
Ik heb em ook besteld.

Voor de twijfelaars onder ons (waaronder ikzelf!) heb ik hier een Test gevonden waarin er verschillende MP3 spelers (van 4-12 GB) met elkaar vergeleken zijn.
  • Trekstor Vibez
  • Samsung YP-K5
  • Apple iPod Nano
  • MSI P-640
  • Creative Zen V Plus
  • Archos 104
De Trekstor Vibez komt daarbij als beste uit de bus.

De test is wel in het Duits maar op zich is het goed leesbaar.
Op de laatste pagina staan de testresultaten.

KLIK hier om de test in PDF formaat te kunnen downloaden.

Ik heb mn vibez binnen.
Ik had eerst een iaudio x5, mar de accu was na 1 jaar kapot, dus heb ik laten vervangen en daarna verkocht.

De goede punten van de vibez:
- kleiner en lichter dan de x5 (licht ook lekker in de hand)
- duidelijke layout van menu's etc.
- minder lagg dan x5
- grote control wheel werkt beter dan de kleine joystick van de x5
- de geavanceerde audio functies zoals gapless/cross fading werkt mooi
- de accu kan zelf vervangen worden (daarom de x5 weg gedaan)
- ik kan nu via line-in opnemen op .wav formaat.
- etc

Mindere punten
- achterkant is verchroomd dus vingerafdrukken en tis nogal glad ( ik denk dat ik dat zwart ga spuiten ofzo)
- de speler is voornamelijk geschikt voor 16 Ohm oordopjes/koptelefoons. Met mij 16 Ohm creative ep 630 hoor ik op laag volume (< 5) wat bijgeluiden (hd/). bij hoger volume hoor je dan niet meer.
En bij 32 Ohm's hoor je helemaal gene bijgeluiden. Maar ik wil dus nog en nvervanger voor mn creatives ep 630 zoeken want die bijgeluiden zijn er toch.. ook bij hoogvolume lijkt me ook al hoor je ze niet..
In de gebruiksaanwijzing wordt ook vermeld dat de speler gemaakt is voor 32 ohm's dopjes.

Volume is wel hard genoeg voor mij.. ik kan er iig doof van worden ook met mn sennheiser hd 477 ofzoiets koptelefoon.

Mar al met al ben ik er erg blij mee.. voor mij iig een vooruitgang op mn x5.. de video/foto functies gebruik ik toch amper en ik heb genoeg aan 12 gb.

MredZ wijzigde dit bericht 09-12-2006 17:22 (7%)

quote:
MredZ schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:13:
Ik heb mn vibez binnen.
Ik had eerst een iaudio x5, mar de accu was na 1 jaar kapot, dus heb ik laten vervangen en daarna verkocht.

De goede punten van de vibez:
- kleiner en lichter dan de x5 (licht ook lekker in de hand)
- duidelijke layout van menu's etc.
- minder lagg dan x5
- grote control wheel werkt beter dan de kleine joystick van de x5
- de geavanceerde audio functies zoals gapless/cross fading werkt mooi
- de accu kan zelf vervangen worden (daarom de x5 weg gedaan)
- ik kan nu via line-in opnemen op .wav formaat.
- etc

Mindere punten
- achterkant is verchroomd dus vingerafdrukken en tis nogal glad ( ik denk dat ik dat zwart ga spuiten ofzo)
- de speler is voornamelijk geschikt voor 16 Ohm oordopjes/koptelefoons. Met mij 16 Ohm creative ep 630 hoor ik op laag volume (< 5) wat bijgeluiden (hd/piepjes). bij hoger volume hoor je dan niet meer.
En bij 32 Ohm's hoor je helemaal gene bijgeluiden. Maar ik wil dus nog en nvervanger voor mn creatives ep 630 zoeken want die bijgeluiden zijn er toch.. ook bij hoogvolume lijkt me ook al hoor je ze niet..
In de gebruiksaanwijzing wordt ook vermeld dat de speler gemaakt is voor 32 ohm's dopjes.

Volume is wel hard genoeg voor mij.. ik kan er iig doof van worden ook met mn sennheiser hd 477 ofzoiets koptelefoon.

Mar al met al ben ik er erg blij mee.. voor mij iig een vooruitgang op mn x5.. de video/foto functies gebruik ik toch amper en ik heb genoeg aan 12 gb.
Bedankt voor je review.

Wel vreemd van die 32 ohm oordopjes...
Ik heb hier de Sennheiser CX300 en die zijn 16 ohm hetzelfde dus als de Creative EP630.
Volgens de "test" (zie ergens hierboven) zou het geleverde vermogen 7.2 mW zijn bij 27 ohm.
Of dit veel of weinig is hangt er vanaf hoe het het bekijkt. Vergeleken met andere spelers uit de test is dit niet zo gek, de iPod doet het bijvoorbeeld een stuk slechter :P

Edit:
Nog even nagekeken in de spec's van de Vibez en er staat inderdaad in dat je een 32 ohm headphone moet gebruiken. Jammer, minpuntje.
De meegeleverde (Sennheiser) oordopjes zullen wel 32 ohms zijn. Die maakt Sennheiser namelijk wel. Maar oordopjes zoals Creative, Shure zijn vaak ook 16 ohm.
De oplossing zou zijn dat de Vibez vanaf 16 ohm oordopjes zou accepteren. Dat is dus niet zo.
Cowon iAudio spelers zijn volgens mij wel 16 ohm.

This MP3 player is optimized for the provided headphones (32 Ohm impedance). Using other headphones with lower impedance can damage the MP3 player or headphone, especially MP3 players with 2 headphone jacks.

HoppyF wijzigde dit bericht 09-12-2006 18:17 (14%)

las op dapreview trouwens nog iemand die de hd hoorde bij 16 ohm dopjes:
"Just got my Vibez. Question...will someone else with low impedance IEMs confirm this? When at low volumes, I can hear a the pulsing of the disc being read. Its REALLY evident at zero volume, and can be heard on volumes 1-4 (I know its super low, but I find myself using this volume when I sleep). Also, when scrolling quickly through songs, I can hear the disc spinning up (soujnds like an old am radio interference in a car...like a high pitched pulsing). Although these phenomena can only be heard with my IEM at low volumes I just want to see what others are experiencing."

Ik zou misschein voor de Shure E3 kunnen gaan, die zijn 26 ohms. Ze zijn alleen beetje duur om te gokken dat het dan wel goed zal zijn.

Ik wacht nog wel een paar andere reviews af...

Technische specificaties E3G
Speakertype: single low mass, high-energy micro-speaker
Gevoeligheid (op 1 kHz): 115 dB SPL/mW
Impedantie (op 1 kHz): 26 ohm

ach, bij luide muziek heb ik er geen last van.. tis alleen bij rustige nummers, solo piano etc... Je hoord het vooral als het nummer net is opgestart.. dan moet ie het nummer nog laden van de hd denk ik..
en anders gebruik ik zoalang de mijn sennheiser 32 ohm hoofdtelefoon.. geluidskwaliteit is uitstekend.

MredZ wijzigde dit bericht 09-12-2006 18:58 (13%)

quote:
MredZ schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:52:
las op dapreview trouwens nog iemand die de hd hoorde bij 16 ohm dopjes:
"Just got my Vibez. Question...will someone else with low impedance IEMs confirm this? When at low volumes, I can hear a the pulsing of the disc being read. Its REALLY evident at zero volume, and can be heard on volumes 1-4 (I know its super low, but I find myself using this volume when I sleep). Also, when scrolling quickly through songs, I can hear the disc spinning up (soujnds like an old am radio interference in a car...like a high pitched pulsing). Although these phenomena can only be heard with my IEM at low volumes I just want to see what others are experiencing."

Ik zou misschein voor de Shure E3 kunnen gaan, die zijn 26 ohms. Ze zijn alleen beetje duur om te gokken dat het dan wel goed zal zijn.

Ik wacht nog wel een paar andere reviews af...

Technische specificaties E3G
Speakertype: single low mass, high-energy micro-speaker
Gevoeligheid (op 1 kHz): 115 dB SPL/mW
Impedantie (op 1 kHz): 26 ohm

ach, bij luide muziek heb ik er geen last van.. tis alleen bij rustige nummers, solo piano etc... Je hoord het vooral als het nummer net is opgestart.. dan moet ie het nummer nog laden van de hd denk ik..
en anders gebruik ik zoalang de mijn sennheiser 32 ohm hoofdtelefoon.. geluidskwaliteit is uitstekend.
Als de Vibez inderdaad ontworpen is voor 32 ohm of hoger dan kan het mogelijk schadelijk zijn als je 16 ohm oordopjes aansluit. De versterker wordt dan te zwaar belast met vreemde resultaten als gevolg. Het lijkt een beetje op "vroegah". In het verleden had je HiFi versterkers waarbij je moest uitkijken of je luidspreker 4 of 8 ohm waren. Er waren versterkers die absoluut niet tegen 4 ohm luidsprekers konden. Later is dat effect zo langzamerhand verdwenen omdat de versterkers in de HiFi sets beter werden en ook tegen wisselende impedanties opgewassen waren.

Ik vond een review van de Vibez: Klik

Voor de liefhebber van de Vibez:
Er zijn nu ook accessoires leverbaar, voorbeeld een FM Tuner kaart voor ¤ 17,50. (bij MMport)
KLIK

das snell :) ... ik dacht dat de accesoires pas volgend jaar zouden komen

quote:
MredZ schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:21:
das snell :) ... ik dacht dat de accesoires pas volgend jaar zouden komen
Nou, dat scheelt niet veel! &gt;:)

Een extra accu voor 20 euro is best aantrekklijk. Dat is geen hoge prijs als je ziet wat andere fabrikanten er soms voor vragen. Vraag me af hoe die skinbag en die stretchbag eruit zien.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: