[PC] Tribalwars

Pagina: 1
Acties:
  • 13.386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tribalwars.nl/banner.php?id=banner_468

Sinds kort is de Nederlandse versie van Tribalwars gestart. Tribalwars is een spel waar je een dorp moet opbouwen en een leger moet gaan creeëren.
Tribalwars is een kostenloos onlinespel, een zogenaamd browsergame. Je hoeft geen programma's te installeren om het te spelen. Je kunt het spel van iedere pc met een aansluiting aan het internet spelen.

Tribalwars speelt zich in de vroege middeleeuwse tijd af. Iedere speler is aanvoerder van een klein dorp wat hij tot roem en macht wil brengen. Door jouw hulp wordt het dorp langzaam groter en groter. De bevolking groeit, productie stijgt en de handel wordt steeds beter.

Maar niet alleen jouw dorp groeit. In de omgeving liggen andere dorpen die ook naar macht en roem streven. Troepen worden gerecruteerd, het dorp afgezekerd en wilde bijlstrijders plunderen en stichten brand.

In verloop van het spel leer je andere spelers kennen met die je je zamensluiten kan.

Langzaam wordt je eigen dorp sterker, betere manschappenen dat kleine dorpje waarmee je begonnen hebt zal spoedig andere dorpen veroveren....

Aan het begin van het spel is het belangrijk da je jouw dorp opbouwt. Er zijn 15 gebouwen die je kunt bouwen, maar an het begin staan er maar zeven tot je beschikking. Die anderen kun je pas dan bouwen, als je andere gebouwen al gebouwt hebt.

Het bouwen van een gebouw kost je een paar grondstoffen, die jouw houthakkers, leemput en ijzermijn automatisch, ook als je offline bent, produceren. Naast grondstoffen heb je ook bewoners nodig. Die krijg je met het bouwen van een grotere boerderij. Het bouwen van een gebouw duurt aan het begin ongeveer 20 minuten per level. Later echter duurt het veel langer.

Ook bij jouw in de buurt onstaan andere dorpen. Die worden door andere spelers in het internet gespeelt. Communicatie en zamenwerking met deze spelers is da basis van "Tribalwars". Sommige spelers zullen proberen je te plunderen, met andere bouw je handelsbetrekkingen op, weer andere zullen je als het nodig is ondersteunen. Het is erg belangrijk dat je snel andere spelers leert kennen en je met deze in één stam samensluit. Ze zullen helpen je te verdedigen, met je handelen en je veel nuttige tips leren.

De markt biedt een goede mogelijkheid met andere spelers te handelen die je nog niet hebt leren kennen. Je kunt hier vreemde aanbiedingen aannemen of eigen aanbiedingen aanprijzen. Daardoor kun je grondstoffen die je nodig hebt met andere spelers ruilen tegen grondstoffen die je te veel hebt. Zeker aan het begin van het spel kan je dit kostbare tijd sparen!

Strijd en oorlog speel een grote rol in "Tribalwars". Er zijn negen verschillende eenheden die alle verschillende sterktes hebben. Ze worden in de kazerne, in de stal of in de werkplaats gerecruteerd en habbe daarvoor grondstoffen en tijd nodig. Slachten vinden altijd in de dorpen plaats. De eenheden van de aanvaller meten zich met de eenheden van de verdediger. De reden voor deze aanvallen zijn plunderen van grondstoffen, spionage, moedwillig kapot maken en natuurlijk ook de overname van vreemde dorpen.
Indien er meerdere mensen zijn die het spel spelen of willen spelen is het leuk om een GOT Tribe te maken. Indien je jezelf aanmeld zal ik een uitnodiging sturen voor de Stam.

http://www.tribalwars.nl

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 44718 op 05-10-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klinkt erg leuk. Maar heb je nog wat meer informatie over het spel? in-game screenshots ofzo? Op de site vind ik alleen deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tribalwars.nl/graphic/lang/nl/intro/intro0.jpg

Vindt ook weinig over de gameplay, is het moeilijk/ingewikkeld? Makkelijk mee te beginnen of is veel ervaring vereist om succesvol te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Topicstarter
Deze versie is net gestart dus er is nog volop te behalen. Ik zal de start post nog uitbreiden.

De gameplay van het spel is redelijk makkelijk. Alles is overzichtelijk wanneer je een premiun account neemt is het managen van je dorp nog makkelijker.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 44718 op 05-10-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Omg, ligt het aan mij of is dit een verschrikkelijke travian rip-off? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 122793 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:37:
Omg, ligt het aan mij of is dit een verschrikkelijke travian rip-off? 8)7
Het lijkt er inderdaad behoorlijk op, zeker grafisch. Misschien speelt het anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Inderdaad triest hoeveel dit op travian lijkt...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 13:43
Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/17/bijanzelfdetravianqk4.th.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Rynji op 06-10-2006 16:19 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:34

Karel V

Een simpele ziel

Die icoontjes van de eenheden lijken letterlijke kopies :P
Maybe zijn zelfs de grondstoffen hetzelfde :+

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174740

Het is zeker een ripoff resources zijn hetzelfde map lijkt ook verdacht bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 20:06

H3llSiNG

Meh.

Dit spel speel ik al jaren alleen dan de duitse versie. Speel het al vanaf server1 en al meerdere malen op de 1e plaats gestaan.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:34

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Wow , ik speel het sinds gisteren avond en ik het is echt indrukwekkend goed :> .
Een aanrader :) .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik speel het al paar weekjes, inmiddels 3000 punten op wereld en 3 en binnenkort mijn eerste noble.

Wat ik wel moet zeggen is: Hoe meer tijd je er in steekt hoe beter je bent en hoe sneller je goed word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik ben het ook eens gaan proberen, maar ik vind het wel jammer dat je niet meer dan 2 dingen tegelijk aan mag klilkken omdat je dan een premium account nodig hebt. Heel iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Jk_W schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:43:
Ik ben het ook eens gaan proberen, maar ik vind het wel jammer dat je niet meer dan 2 dingen tegelijk aan mag klilkken omdat je dan een premium account nodig hebt. Heel iritant.
Nu is er iets langer mee bezig ben, zie ik wel dat die 2 dingen tegelijk in de wachtrij niet perse vervelend hoeft te zijn. Het voegt ook duidelijk iets toe aan de gameplay. Je moet om de zoveel tijd weer kijken bij je dorp en dingen instellen.

Ik vermoed dat dit een heel verslavend spel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
Is erg verslavend ja.
Ik zit op tribalwars.org wereld 3 en ben denk ik per dag 1 uurtje kwijt aan dit spelletje.

Wat ik eigenlijk al 40 min teveel vind maarja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
ik ga het proberen of ik dit leuk vindt, wel jammer dat je pas laat in het spel nieuwe dorpjes kan veroveren, en ook alleen maar veroveren, dus geen nieuwe dorpjes bouwen :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Teunis op 06-11-2006 14:51 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Bij welke stammen zitten de tweakers eigenlijk?
Ik heb nog geeneen stam gejoined, maar ben benieuwd wat nou de fjinste stammen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zijn er echt geen tweakers die dit spel spelen? Er zijn nu ongeveer 3000 leden, dus daar moeten bijna wel een redelijk aantal tweakers bijzitten.

Ik heb nu 189 punten en vermoed dat het nu wel tijd gaat worden een stam te zoeken. Of is het slimmer nog even te wachten tot ik meer punten heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
zodra je wordt uitgenodig zou ik het zeker overwegen, al zie tot nu nog niet echt veel voordelen

en zover ik zie bij de rang lijsten is er nog geen Tweakers stam (die zou er wel kunnen komen maar dan moet deze gemaakt worden

maar in het animo van poster in dit topic weet niet of er wel veel tweakers dit speel spelen

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Uitnodigingen is het probleem niet. Heb er iedere dag wel een aantal. Ik denk dat ik ga wachten op een uitnodiging van Opus. Als ik een clan neem, wil ik wel de beste heb ik besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 22:05

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

schop:)

P.s. Ik speel het sinds gisteren :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Lijkt idd verdomd veel op Travian, tijdje gespeeld, nu twee dorpen en zo'n 900 man,
maar 't is gewoon niet leuk meer vind ik zelf... Laat m'n dorpjes daar lekker verslonzen :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-04 10:51
Door collega hier op gewezen, ziet er grappig en verslavend uit, alleen irritant dat mijn F480 het beeld niet ged weergeeft als ik via mijn mobi speel. Maar leuke dingen, alles beetje aan het ontdekken. nu 3 dagen bezig en plunder regelmatig verlaten barbarendorpjes. Zie wel of ik blijf spelen.

Putting the laughter in manslaughter GTA5 PC Ch0caholic

Pagina: 1