Toon posts:

Best (game) laptop money can buy

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een extreme high-end laptop waarmee ik zo lang mogelijk alle games en app's op maximale settings kan draaien.

Ik kwam snel uit op Alienware waar ik het onderstaande kon configureren, maar ik vermoed dat er hier en daar vast nog iets beters te vinden valt. Hoor het graag.

[1] Aurora™ mALX

Processor: AMD Turion™ 64 Mobile ML44 2.4GHz 800MHz FSB 1MB L2 Cache
Operating System (Office software not included): Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005 with Service Pack 2
Display: 19" WideSXGA+ 1680 x 1050 LCD Display with Built-in 1.3 Mega Pixel Camera - Space Black
Motherboard: nVIDIA nForce 4 SLI
Memory: 2GB Dual Channel DDR SO-DIMM at 400MHz - 2 x 1024MB
System Drive: Extreme Performance (RAID 0) - 200GB (2 x 100GB) Serial ATA 1.5Gb/s 7,200 RPM w/ NCQ & 8MB Cache
Primary CD ROM/DVD ROM: 8X Dual Layer DVD+/-RW & 24X CD-RW Burner w/ Nero Software
Video/Graphics Card: Dual 512MB NVidia® GeForce™ Go 7900 GTX SLI Enabled – 1GB of Total Memory!
Sound Card: Creative Sound Blaster® Audigy® 2 ZS PCMCIA
Wireless Network Card: Internal 802.11b/g WiFi Card
Communications: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet & 56K V.92 Modem
Mouse: Razer Diamondback Pro Gaming Chameleon Mouse
Power: Vehicle AC Adapter - Belkin® AC Anywhere 300W Vehicle Outlet Adapter
Power: Additional Battery - Alienware® Aurora mALX 12-cell Lithium-Ion Battery
Exclusive ALX Extras: Alienware® Ozma 7™ Headphones with S-Logic™ Technology - Included!
Warranty: 3-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support w/ Onsite Service / AlienAutopsy / Respawn

Game Controllers: Ideazon Zboard™ Battefield 2 Keyset
Game Controllers: Ideazon Zboard™ Starter System
Game Controllers: Saitek X52 Flight Control System
Speakers: Logitech® V20 Notebook Speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat ben je nu kwijt voor alles totaal? Incl verzendkosten etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je in zo'n geval beter voor een core 2 duo laptop kan gaan...

Je wil zo lang mogelijk alle games kunnen spelen...koop dan nu een goeie laptop..(maar niet het beste van het beste..) en over een jaar of 2 als die verouderd is, koop je een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:33
Simpel: Die CPU is singlecore... Wacht tot ze iets met SLI en C2D T7400 hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:28:
Ik ben op zoek naar een extreme high-end laptop waarmee ik zo lang mogelijk alle games en app's op maximale settings kan draaien.

Ik kwam snel uit op Alienware waar ik het onderstaande kon configureren, maar ik vermoed dat er hier en daar vast nog iets beters te vinden valt. Hoor het graag.

[1] Aurora™ mALX

Processor: AMD Turion™ 64 Mobile ML44 2.4GHz 800MHz FSB 1MB L2 Cache
Operating System (Office software not included): Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005 with Service Pack 2
Display: 19" WideSXGA+ 1680 x 1050 LCD Display with Built-in 1.3 Mega Pixel Camera - Space Black
Motherboard: nVIDIA nForce 4 SLI
Memory: 2GB Dual Channel DDR SO-DIMM at 400MHz - 2 x 1024MB
System Drive: Extreme Performance (RAID 0) - 200GB (2 x 100GB) Serial ATA 1.5Gb/s 7,200 RPM w/ NCQ & 8MB Cache
Primary CD ROM/DVD ROM: 8X Dual Layer DVD+/-RW & 24X CD-RW Burner w/ Nero Software
Video/Graphics Card: Dual 512MB NVidia® GeForce™ Go 7900 GTX SLI Enabled – 1GB of Total Memory!
Sound Card: Creative Sound Blaster® Audigy® 2 ZS PCMCIA
Wireless Network Card: Internal 802.11b/g WiFi Card
Communications: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet & 56K V.92 Modem
Mouse: Razer Diamondback Pro Gaming Chameleon Mouse
Power: Vehicle AC Adapter - Belkin® AC Anywhere 300W Vehicle Outlet Adapter
Power: Additional Battery - Alienware® Aurora mALX 12-cell Lithium-Ion Battery
Exclusive ALX Extras: Alienware® Ozma 7™ Headphones with S-Logic™ Technology - Included!
Warranty: 3-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support w/ Onsite Service / AlienAutopsy / Respawn

Game Controllers: Ideazon Zboard™ Battefield 2 Keyset
Game Controllers: Ideazon Zboard™ Starter System
Game Controllers: Saitek X52 Flight Control System
Speakers: Logitech® V20 Notebook Speakers
Wat doet jou vermoeden dat het 'nog sneller' kan? 2 videokaarten in SLI (van het zwaarste type dat momenteel bestaat voor notebooks) 2 harde schijven 7200rpm (wederom, sneller bestaat niet in een notebook) en Raid 0 (ken jij snellere raidsets?) hardwarematige game-geluidskaart van Creative(zijn er directe concurrenten? nee).

Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is de CPU, maar Zowel VoodooPC als Alienware bieden alleen SLI aan op AMD en niet op Intel, en die reden kun je zelf wel achterhalen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

Processor Intel ® Core™2 Duo Processor T7600 (2.33 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Professional, SP2 (UK English)
Geheugen 4GB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x 2G)
Toetsenbord Single Pointing Internal Keyboard (US Intl) - (QWERTY)
Grafische Kaart XPS 512MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900 GTX
Harde Schijf 100GB (7,200 rpm) Hard Drive
Modem NL - Modem Kabel en Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-RW with Software (with Media)
Draadloos Netwerk Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
Shipping Documents Dutch - System Documentation & European Power Cord
Gedis Bundle Reference XPS Entry N10XP5
Microsoft® software Microsoft® Works 8.5
Standaard Garantie 1 Jaar International On-site service
Support Services Premium XPS-service, 3 jaar (incl. ondersteuning on-site en voor games)
Bescherm uw nieuwe PC Geen Security/Anti-Virus Software
Voeding 130W AC Adapter
Digitale Fotobewerking Duopak: Paint Shop® Pro en Photo Album® Demo versie
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Primaire Batterij 9 Cell 80 WHr batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.1 Basic - Inspiron
Adobe Reader Adobe Reader 7.0.8 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
Network assistant Network Assist - 90 Day Trial
Interne LCD Scherm 17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200

TOTAAL Incl. BTW:€ 4.815,64

--------------------------------------------------------------------------------
aso laptop bij Dell.nl :P

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

armano schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:09:
Processor Intel ® Core™2 Duo Processor T7600 (2.33 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Professional, SP2 (UK English)
Geheugen 4GB 667MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2x 2G)
--------------------------------------------------------------------------------
aso laptop bij Dell.nl :P
Helaas ondersteunt Windows XP maar maximaal 3,6/3,7gb ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een kern reactor zal je voor deze laptop nodig hebben. Ik denk ook wel dat dit een behoorlijk kacheltje wordt. Het lang doen met deze laptop verliest nu al 1 betekenis.

Het lijkt me onverstandig om zo'n gamelaptop in elkaar te zetten. Je bent ontiegelijk veel geld kwijt, voor een uberslechte prijs kwaliteitsverhouding. En doordat dat ding vast enorm veel stroom gaat zuipen, zit je nog de helft van de dag thuis om hem op te laden.

Volgens mij kun je voor het geld dat je hier aan uitgeeft veel beter een dikke high-end PC in elkaar zetten met dezelfde prestaties en daarbij nog een behoorlijke mid-range tot zelfs een klein beetje high-end laptop waarmee je ook alle games kunt spelen.

Nog een simpel vraagje, hoe duur is dit ding nou>

EDIT:
Nou ik hem even ook zelf in elkaar gezet, maar dat is met alles wat deze TS heeft..... $6050
Een zelfbouw systeem met scherm van 2500-3000 euro overtreft deze laptop al. Dan kunt je nog voor minimaal 3000 euro een laptop kopen die ook verschrikkelijk high-end is. Deze zal waarschijnlijk niet veel langamer zijn dan deze van dubbel zo veel geld

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Haha volgens mij is dit 'n beetje stoer doen op internet...

Zo'n laptop zit al fucking snel aan de 3000 pond >:)

EDIT: $5,599.00

[ Voor 76% gewijzigd door CLB op 03-10-2006 17:05 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

CLB schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:01:
Haha volgens mij is dit 'n beetje stoer doen op internet...
Waaronder reken jij dan het plaatsen van links in je Sig naar je systeemspecs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad iets van 6000,- euro, advies klinkt verstandig; wellicht beter om naar een desktop te gaan kijken. Vooral vanwege het gebrek aan mobiliteit..

Blijft toch wat twijfelen, wel heel fijn om altijd je pc uit je kofferbak te kunnen halen, en voorlopig niet te hoeven upgraden..

Vast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je idd nog een beetje mobiel wil blijven kun je misschien beste voor 17inch gaan, scheelt ook aardig wat centen. Geen sli..maar wel core 2 duo T7600 (2,33ghz).

Samen met 7900gtx(512mb), 2gb en 100gb/7200 ben je voor onder de 3000 klaar. Heb de laptop met een iets oudere configuratie zelf en neem hem iedere dag mee naar TU (3,8kilo geloof ik, met goede rugzak geen probleem)
laptop is te configureren bij www.xxodd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

HTT-Thalan schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:07:
[...]

Waaronder reken jij dan het plaatsen van links in je Sig naar je systeemspecs? :P
uhm _/-\o_ :9 >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zoals jullie zien héb ik reeds een gaming laptop, ik kan 3 uur mobiel (kantoor)werken als dat nodig is, en ik draai alle nieuwe recente games op native resolutie (17" 1920*1200). Daar komt nog eens bij dat mijn laptop al meer dan anderhalf jaar oud is, niet slecht voor zo'n oud beestje he :P

Wat niet weg neemt dat ik toch aan het kijken ben naar een VoodooPC laptop... daar mijn bedrijf Premium HP Partner is en HP onlangs VoodooPC heeft overgekocht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wil je persé mobiel kunnen gamen? Imo gaat die-hard gamen en laptop niet samen. Bovendien is het gewoon té duur voor wat je er voor krijgt. Tussen een laptop van 3000 euro en 6000 euro merk je op dit moment geen verschil. Met de laptop van 6000 euro zul je wat langer mee kunnen, maar tegen de tijd dat de laptop van 3000 euro verouderd is, koop je gewoon een nieuwe met het opgespaarde geld die gehakt maakt van de 6000 euro laptop.

In het kort mijn advies: Minstens de helft goedkoper en later eventueel nieuw spul kopen, en ipv een laptop een desktop (of je moet al écht mobiel willen zijn, maar met gamen kan ik me dat niet voorstellen)
Mocht je al veel naar LAN party's gaan enzo, koop dan een kast die makkelijk op te tillen is en een TFT scherm, dan moet het makkelijk lukken. Verder heb je ook bepaalde tassen waar je desktops in kunt stoppen, compleet met toetsenbord en kabels. Die moet er met jou budget nog wel bij kunnen ;)
Pagina: 1