Ik ben met een simpel formpje bezig, dit formpjes moet gecontroleerd worden of de waardes zijn ingevuld, dit werkt verders prima. Echter in hetzelfde formpje staat ook een checkbox (agree terms) wat ook aangevinkt moet worden om verder te gaan.
Het probleem is nu dat ik niet beide gelijktijdig kan controleren, het is dus of de verplichte text velden of de checkbox
Stukje code wat ik nu gebruik is: (dit werkt dus)
De code die werkt voor de checkbox is:
Ik trigger deze dus met onsubmit="return checkCheckBox(this)" voor de checkbox of onsubmit="return checkrequired(this)" voor de verplichte velden.
Als ik dus deze wil triggeren kan ik maar 1 van de 2 triggeren terwijl ik ze beide gelijkttijdig wil triggeren, dus als alles is ingevuld moet ook gekeken worden of men akkoord is met de voorwaarde.
Ik heb al geprobeert om beide scripjes te combineren maar dan werkt het script niet meer.
Ik ben een echte noob in javascript, gebruik het zelf zelden maar moet het nu hebben voor dit formpje, iemand een idee hoe dit eenvoudig is op te lossen?
Het probleem is nu dat ik niet beide gelijktijdig kan controleren, het is dus of de verplichte text velden of de checkbox
Stukje code wat ik nu gebruik is: (dit werkt dus)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| function checkrequired(which) { var pass=true; if (document.images) { for (i=0;i<which.length;i++) { var tempobj=which.elements[i]; if (tempobj.name.substring(0,8)=="required") { if (((tempobj.type=="text"||tempobj.type=="texarea"||f.agree.checked == false)&& tempobj.value=='')||(tempobj.type.toString().charAt(0)=="s"&& tempobj.selectedIndex==0)) { pass=false; break; } } } } if (!pass) { shortFieldName=tempobj.name.substring(8,30).toUpperCase(); alert('<? echo""._FIELDEMPTY.""; ?>'); return false; } else return true; } |
De code die werkt voor de checkbox is:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function checkCheckBox(f){ if (f.agree.checked == false ) { alert('<? echo""._TERMACC.""; ?>'); return false; }else return true; } |
Ik trigger deze dus met onsubmit="return checkCheckBox(this)" voor de checkbox of onsubmit="return checkrequired(this)" voor de verplichte velden.
Als ik dus deze wil triggeren kan ik maar 1 van de 2 triggeren terwijl ik ze beide gelijkttijdig wil triggeren, dus als alles is ingevuld moet ook gekeken worden of men akkoord is met de voorwaarde.
Ik heb al geprobeert om beide scripjes te combineren maar dan werkt het script niet meer.
Ik ben een echte noob in javascript, gebruik het zelf zelden maar moet het nu hebben voor dit formpje, iemand een idee hoe dit eenvoudig is op te lossen?