@Home fout? Of wat is hier aan de hand :/

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 143218

Topicstarter
Hallo mensen!
Nadat ik gisteren thuis kwam en met Live Messenger wou inloggen, kwam ik er achter dat ik niet kon inloggen. Ik dacht misschien tijdelijk, later wou het nog steeds niet. Ook kwam ik erachter dat http://www.apple.com/aperture/ alleen het bovenste gedeelte laad, de tekst, maar verder geen plaatjes. (de website blijft maar laden) Ook adobe.com kom ik niet op. En ik kan geen mail versturen met gmail...

Allemaal raar, dus ik ging even booten in Vista. Daar kan ik wel op Live MSN komen en op de Aperture site, niet op adobe.com en kan ook geen mail versturen met gmail.

Andere computers hier in het netwerk met XP kan ik ook niet op Live MSN komen, of Aperture. Ook heb ik nog geprobeerd de router tussen m'n computer weg te halen en rechtstreeks op het net gaan. De problemen gaan nog steeds niet weg. En gisteren heb ik ook na de vage fouten WinXP dus opnieuw geinstalleerd ook dat werkte niet.

What the fuck is happening here?
Is het @Home of iets anders? Ik zou het echt niet weten, misschien iemand hier?

Bij voorbaat dank.

Anoniem: 144160

Heb je dfe helpdesk van @home ook al geprobeerd te bellen? Misschien DNS probleem, misschien even je modem resetten?

Wij zijn hier geen prive-helpdesk >:) :*)

Anoniem: 7499

Je bent niet de enige met dit probleem. Bij mij ontstond het ook gisteren.

Check ook de volgende dingen even: kun je mails versturen (webbased, gmail, etc.), kun je inloggen op hotmail, kun je plaatjes uploaden op photobucket/xs.to en wat geeft Windows/Microsoft Update aan als je zoekt voor updates?

Toevallig dat ik het gisteren toen ik het probleem ontdekte bij FOK! Digital het hierover had en er ook anderen bleken te zijn met dezelfde problemen. Voor zover ik heb kunnen nagaan allemaal @home.

Helpdesk @home heb ik vandaag gebeld, die wisten van niets en konden me niet verder helpen

(Zie dit FOK!topic)
http://forum.fok.nl/topic/915745

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 20:27
Ik ben nu al 2 dagen bezig met @home ivm dat ik niet kan uploaden..

Het enige wat ik kan doen is websites bezoeken.

Uploaden naar mijn host gaat niet meer.
MSN werkt niet.
IRC werkt niet.
Teamspeak niet.
Kan niet meer gamen :( ..

Wat ik vandaag wijzer ben geworden is dat ze de "case" bij de technische mannen hebben neergelegd. Nou daar ben ik dan lekker klaar mee.

;(

Ik heb ook al meerdere malen gebeld en ze weten het gewoon niet... zoals ik hier en daar lees.. hebben meer mensen hier last van.. Dit verzacht nog niet dat ik niet kan gamen ! :(

Ik heb overigens geen problemen met IRC

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
MTU probleem?

Kan iemand dit eens checken? -> http://www.speedguide.net/downloads.php

SG TCP Optimizer downen.

1) Programma starten
2) Onderaan ding op custom zetten
3) MTU discovery no
4) rechtsmidden MTU op 1460 (of lager, als het nog niet werkt)
5) Apply Changes

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrebooten en nog eens kijken.

Anoniem: 190031

@GraveR
DANKUDANKU

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 15:34
Een collega van me, die tevens ook bij mij in de straat woont, kwam gisteren bij mij met ongeveer dit zelfde probleem.

Ze omschreef het als: Wel internet, maar geen MSN of hotmail.com!
Ze hebben een @home verbinding met een modem, router en 2 XP machines erachter.
Beide machines vertonen het probleem. (Op het werk werken de msn/hotmail accounts wel)
Bij het surfen naar Hotmail.com krijgen ze 408 of 409 errors

Wat hebben ze geprobeerd:
Alles gereset (modem/router)
PC's rechtstreeks aan de modem gehangen.
MSN (live messenger) opnieuw geinstalleerd.
@Home gebeld. Die weten natuurlijk van niets, maar of ze het ook Firefox kon installeren => zelfde probleem
Spyware check/clean

In de regio hebben we hier een PC Service man ( :) ) en die werkt op basis van "no cure no pay". Goede motivatie dus om het op te lossen, wat hij meestal ook doet! Ook hij moest het na anderhalf uur opgeven!

Mijn gevoel zegt dus gewoon @HOME maakt er een zooitje van?

Anoniem: 190031

Volg de tip van GraveR,
Het heeft bij mij alles verholpen.

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 21:09
Ik ga ervan uit dat jullie allemaal het Motorola SB4200E modem hebben?

Hier zijn idd wat problemen mee, betreft het 8000 pakket.
Er is tot zo ver bij mij bekent is, 2-3 dagen geleden een firmware update gedaan zodat de download snelheid op deze modems de nieuwe pakketen aan zou kunnen.

De download zou nu goed moeten zijn, maar de upload is om te huilen.

• DarkAllMan
Ze zal het vanavond gaan proberen! We houden jullie op de hoogte!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 17:01
GraveR schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:40:
MTU probleem?

SG TCP Optimizer downen.

1) Programma starten
3) MTU discovery no
5) Apply Changes

Dit werkt! Zowel hotmail als msn werkt weer.
Ontzettend bedankt!

MTU probleem?

SG TCP Optimizer downen.

1) Programma starten
3) MTU discovery no
5) Apply Changes

Bedankt GraveR, dat werkt inderdaad!

Maar moeten alle pc's op dit netwerk dat progje nu draaien, of heeft het hele netwerk nu weer toegang?

• DarkAllMan
Het heeft met de MTU settings van je PC te maken!
Dus op elke PC.

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 20:27
MTU probleem?

SG TCP Optimizer downen.

1) Programma starten
3) MTU discovery no
5) Apply Changes

Wooow !!!

Jij bent als god voor mij !! Ik kan weer gamen !!
w00t

Graver > @home !!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik vind het nogal triest dat je zelf naar een oplossing moet gaan zoeken voor de problemen die @home zelf gecreëerd heeft. Je bent nu gewoon gedwongen om elke keer je PC aan te passen zodra je hem opnieuw geïnstalleerd hebt, of als je een nieuwe PC in je netwerk wilt gaan hangen... |:(

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Ik heb ook @home, en woonin groningen.
Ik heb nergens last van..

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
matsume schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:44:
Ik heb ook @home, en woonin groningen.
Ik heb nergens last van..
Het gaat denk ik ook alleen om de 4200 modems.

• DarkAllMan
Het heeft bij vele users gewerkt, zo ook bij de collega van mij!
Namens iedereen, ook bij fok.nl:
BEDANKT GRAVER!

• GraveR
np. De klachten kwamen overeen met iets waar ik zelf een tijd mee heb lopen kloten.

Mooi dat dit voor iedereen een workaround is.

Neemt niet weg dat @home hier ook even naar kijkt en een permanente oplossing biedt bij, zoals eerder is aangehaald, reinstalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143218

Topicstarter
Ik probeer die methode zo even, laat het wel even weten :D

OK, super werkt helemaal goed :D _/-\o_

Ik vraag me wel af wat dat voor gefukk is bij @home nou, ik heb die snelheidsverhoging ook nog steeds niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 143218 op 22-09-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Hier ook exact dezelfde problemen; dinsdag lag het internet er even uit tussen 11 en 1; ik belde iets voor 1 en met dat ik meneer @home aan de lijn had deed inet het weer (modem kwam eerst niet verder dan het recieve lampje). Volgens meneer @home was er meer aan de hand en hij zou een monteur langs een 'wijkkastje' oid sturen, hielp dat niet dan zou hier een monteur moeten langskomen. Dat internet ondertussen weer werkte was volgens hem toeval en het zou zo weer kunnen uitvallen (wat het niet heeft gedaan).

Ik heb nog geen contact met @home weergehad; ik kan iig niet met @home webmail of gmail iets verzenden (kleine berichten met thunderbird lukt wel, grote niet), en geen Windows Live Messenger.

Zal zo bovenstaande workaround testen van GraveR, maar dat is natuurlijk ook niet echt een permanente oplossing...

edit: Zeer raar dat alles werkt na bovenstaande oplossing... Wat doet dit programma nu precies? Waarom werkt alles nu wel?

[ Voor 7% gewijzigd door SuperPaddo op 22-09-2006 12:18 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
SuperPaddo schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:06:

edit: Zeer raar dat alles werkt na bovenstaande oplossing... Wat doet dit programma nu precies? Waarom werkt alles nu wel?
DJRandall heeft het mooi samengevat:
Het heeft verder niet zoveel gevolgen. Het enige wat je nu instelt is de maximale packet grootte die je pc verstuurt!

Zie MTU voor meer informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Graver ook namens een klasgenoot van me bedankt.

Hij belde me gister op in hun studentenhuis hadden ze er ook last van. Dus ik jouw oplossing gegeven en t werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb sinds twee dagen ook hetzelfde probleem met @home (postcode: 7475). Internetten doet het wel, online gamen kan ik ook, maar MSN'en of emailen lukt al 2 dagen niet.

Gek genoeg kan ik geen email versturen. Ik krijg dan gewoon een time-out. Het probleem doet zich hier voor op 3 PC's, dus ik denk dat het probleem niet bij ons ligt.

Eergisteren heb ik even een testje gedaan:

1. Ga naar start -> Uitvoeren -> cmd
2. Typ "tracert login.live.com" en druk op enter (login.live.com zorgt voor het aanmelden op hotmail en msn)
3. Je ziet dat de request eerst naar je @home centrale gaat, vervolgens komt ie in een andere centrale, en dan gaat ie over de eurorings.net, waar het vastloopt. Er komen timeouts, dat duidt erop dat er ergens een backbone uit ligt tussen NL en Engeland, want de login.live server staat in Londen.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tracert_loginlivecom.PNG

Ik heb @Home al gebeld hierover, maar zij konden me niet helpen. Ik legde uit dat er problemen waren met het inloggen op MSN en hotmail, en dat ik geen berichten kon verzenden via de webmail op de universiteit twente. Ik heb ook aan de helpdesk uitgelegd dat ik met de @home verbinding van de buren op dezelfde problemen stuitte. Ik ben zelfs met de laptop een straat verderop gaan zitten (wlan's spotten :P ) en daar kon ik inloggen op een andere verbinding van een andere provider dan @home.

En raad eens, daar werkte alles wel, geen problemen!

[ Voor 29% gewijzigd door frankknopers op 22-09-2006 12:45 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Frank_Knopers schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:39:
Ik heb sinds twee dagen ook hetzelfde probleem met @home (postcode: 7475). Internetten doet het wel, online gamen kan ik ook, maar MSN'en of emailen lukt al 2 dagen niet.

Gek genoeg kan ik geen email versturen. Ik krijg dan gewoon een time-out. Het probleem doet zich hier voor op 3 PC's, dus ik denk dat het probleem niet bij ons ligt.

Eergisteren heb ik even een testje gedaan:

1. Ga naar start -> Uitvoeren -> cmd
2. Typ "tracert login.live.com" en druk op enter (login.live.com zorgt voor het aanmelden op hotmail en msn)
3. Je ziet dat de request eerst naar je @home centrale gaat, vervolgens komt ie in een andere centrale, en dan gaat ie over de eurorings.net, waar het vastloopt. Er komen timeouts, dat duidt erop dat er ergens een backbone uit ligt tussen NL en Engeland, want de login.live server staat in Londen.

[afbeelding]

Ik heb @Home al gebeld hierover, maar zij konden me niet helpen. Ik legde uit dat er problemen waren met het inloggen op MSN en hotmail, en dat ik geen berichten kon verzenden via de webmail op de universiteit twente. Ik heb ook aan de helpdesk uitgelegd dat ik met de @home verbinding van de buren op dezelfde problemen stuitte. Ik ben zelfs met de laptop een straat verderop gaan zitten (wlan's spotten :P ) en daar kon ik inloggen op een andere verbinding van een andere provider dan @home.

En raad eens, daar werkte alles wel, geen problemen!
Ik krijg ook timeouts bij eurorings, maar ik kan wel gewoon login.live.com bezoeken. :) (XS4ALL ADSL btw)

Probeer die workaround eens zou ik zeggen. Op het FOK!-forum hadden mensen ook last met hun mail die is opgelost met die workaround.

Nogmaals, het probleem ligt niet bij jou, maar het kan wel tijdelijk opgelost worden door de MTU te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphvdwal.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-03-2023
progje werkt alleen de vraag blijft natuurl waneer essent dt terugdraait of met een blijvende oplossing komt

www.ralphvdwal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Knopers; hier zelfde postcode.
GraveR schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:30:
[...]

DJRandall heeft het mooi samengevat:

[...]
Dat beantwoord niet waarom het dan wel opeens werkt ;) :P.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
Frank_Knopers schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:39:

!
als ik een trace doe naar login.live.com stopt het ook op de zelfde router waar jouw trace stopt (132.222.231.62), daarna ook geen response. Echter als ik login.live.com gewoon intype in mijn browser, krijg ik wel een aanmeld scherm.
Het is hier dus wel berijkbaar op poort 80, maar reageert niet op een ping.

Het kan zijn dat Microsoft jouw ip-adres blokeert (of een reeks van @home als het ook bij de buren niet lukt) of dat @home iets fout routeerd.
Maar heb de de tip van GraveR over de MTU-size al uitgeprobeert?
Aan de andere responses te zien lijkt dat toch echt de oplossing ipv een probleem in de backbone.

edit:

uhh, laat maar, ik ben veeeeeel te traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
SuperPaddo schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:12:
Knopers; hier zelfde postcode.

[...]
Dat beantwoord niet waarom het dan wel opeens werkt ;) :P.
Het heeft er mee te maken dat pakketten die jij verstuurt te groot zijn om in een geheel doorgestuurd te worden.

Normaal gesproken deelt de router/bridge dit dan netjes om in 2 pakketten. Hier gaat er schijnbaar bij de nieuwste firmware niet helemaal goed waardoor de ontvanger niet of gedeeltes van een volledig pakket krijgen waardoor er effectief niets binnenkomt en er timeouts e.d. optreden.

Nu zorg je ervoor dat je eigen TCP/IP-stack de pakketten fragmenteert en het wel goedgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphvdwal.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-03-2023
jah maar dan moet essent dit nog steeds oplossen ik bedoel eeuwig een mtu progje draaien om vervolgens ook andere dingen traager te bereiken enzo is geen geweldige oplossing

www.ralphvdwal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 15:57
GraveR schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:59:
[...]

Het heeft er mee te maken dat pakketten die jij verstuurt te groot zijn om in een geheel doorgestuurd te worden.

Normaal gesproken deelt de router/bridge dit dan netjes om in 2 pakketten. Hier gaat er schijnbaar bij de nieuwste firmware niet helemaal goed waardoor de ontvanger niet of gedeeltes van een volledig pakket krijgen waardoor er effectief niets binnenkomt en er timeouts e.d. optreden.

Nu zorg je ervoor dat je eigen TCP/IP-stack de pakketten fragmenteert en het wel goedgaat.
Maar, @home gebruikt toch een MTU-size van 1500? Dan zouden de pakketten niet gefragmenteerd hoeven worden. Sowieso willen gefragmenteerde pakketten wel eens voor problemen zorgen. Overgens, je MTU op 1460 zorgt er niet voor dat je je packets zelf fragmenteerd, maar dat je iets kleinere packets stuurt, waardoor ze niet gefragmenteerd hoeven worden. Nadeel is dat je verbinding iets langzamer word omdat je iets meer overhead krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Klaus_1250 op 24-09-2006 23:32 ]

Pagina: 1