The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik kan me een soortgelijke advertentie herinneren in de Spits voor een bedrag van €25.000, Ik neem aan dat dat geen maandsalaris wasrimave schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:56:
Ik zag een advertentie staan over banen bij payapl in Dublin, Ierland in de stips van vandaag. Ik vraag me af of er hier mensen op GoT zijn dier er werken, gewerkt hebben of wellicht iemand kennen die er werkt?
Ik zou wel eens willen weten hoe het is om zo ineens in een ander land te gaan werken. In Ierland dus, in dit geval. Verdient het daarnaast bij paypal echt zo goed en is alles qua emigratie goed geregeld? Ze vragen mensen in de functie van Customer Service - Dutch Customer Support Representative.
20*350ZO45°
IK zal eens kijken. Hier stond inderdaad 23.000 euro bij en 5 weken vakantie en nog meer.Richard schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 06:44:
[...]
Ik kan me een soortgelijke advertentie herinneren in de Spits voor een bedrag van €25.000, Ik neem aan dat dat geen maandsalaris wasmaar een jaarsalaris; voor dat geld kan je beter in ons eigen kikkerlandje blijven, maar maak eens een scan zou ik zeggen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
zonder er inhoudelijk op in te gaan lijkt het me wel een gave ervaring. Werken in het buitenland is altijd goed voor je ontwikkeling, en Ierland gaat economisch heel erg goed.... mooi land ook
Je zult dan inderdaad voor de uitdaging / ervaring moeten gaan.
Salaris is niet alleen aan de lage kant, je kosten zijn ook veel hoger.
Een vriend van mij is die kant op gegaan en werkt nu voor yahoo, ongeveer 25k per jaar.
Maar in dublin kost alles 150% van wat het hier kost.
Dus omgerekend verdien je dan ongeveer 17000 per jaar
Hij heeft het er echter erg naar zijn zin, en laten we wel wezen, het is nog steeds ruim voldoende om van rond te komen.
Salaris is niet alleen aan de lage kant, je kosten zijn ook veel hoger.
Een vriend van mij is die kant op gegaan en werkt nu voor yahoo, ongeveer 25k per jaar.
Maar in dublin kost alles 150% van wat het hier kost.
Dus omgerekend verdien je dan ongeveer 17000 per jaar
Hij heeft het er echter erg naar zijn zin, en laten we wel wezen, het is nog steeds ruim voldoende om van rond te komen.
Hebben op dit moment Ieren tijdelijk hier in nederland op kantoor zitten, gaan een projectgroep vormen in Ierland, maar moeten hier ff de draad oppakken.
Ierland en vooral Dublin is DUUUUUUUUR.
Het is booming business daar, 1 grote bouwput, te weinig arbeidskrachten, maar volgens deze gasten is het allemaal veel duurder daar dan in NL.
Dus ff oppassen met je loon daar, heb je weinig aan, als je grootste gedeelte niet overhoud, doordat de kosten ook hoger zijn.
Ook ff opletten met pensioen-opbouw en verzekeringen.
Maar zoals iemand al zei, dat salaris lijkt mooier dan het is.
Ierland en vooral Dublin is DUUUUUUUUR.
Het is booming business daar, 1 grote bouwput, te weinig arbeidskrachten, maar volgens deze gasten is het allemaal veel duurder daar dan in NL.
Dus ff oppassen met je loon daar, heb je weinig aan, als je grootste gedeelte niet overhoud, doordat de kosten ook hoger zijn.
Ook ff opletten met pensioen-opbouw en verzekeringen.
Maar zoals iemand al zei, dat salaris lijkt mooier dan het is.
Let ook op huisvesting: het is schreeuwend duur en vaak in de buitenwijken van Dublin waardoor je enorm veel reistijd hebt
KloptRukapul schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:48:
Let ook op huisvesting: het is schreeuwend duur en vaak in de buitenwijken van Dublin waardoor je enorm veel reistijd hebt
ex van me zus betaalt echt iets van 800 euro voor waar je hier een studentenkamer voro hebt. Nou zit hij wel in londen, redelijk centrum maar toch
LOL, ier op werk had een huis gezien hier, vroeg hij wat dat ongeveer kostte, wij schatten het in op 500k euro, hij : huh, zou in dublin iets van 900k euro kosten.
Leek mij gek, maar prijzen zijn blijkbaar superhoog daar.
Leek mij gek, maar prijzen zijn blijkbaar superhoog daar.
Ah, vandaar dat ze hun heil gaan zoeken in NL voor werknemers.
Maar, inderdaad, Ierland is wel een mooi land.
Maar, inderdaad, Ierland is wel een mooi land.
Die prijzen leken me sterk, maar het is echt zo duur daar. EN dan te bedenken dat veel bedrijven in Ierland zitten vanwege de enorme subsidies omdat het land economisch zo achter bleef in Europa.
Ierland is een mooi land, maar je brengt het grootste deel van je tijd door in Dublin(?) - dat is een aardig eindje weg bij familie en vrienden hier. Er zitten nog wel wat meer dingen aan vast. In je eentje naar Dublin kan ook enorm eenzaam zijn en gezien de werkzaamheden ben je overdag meer aan de telefoon met klanten dan dat je met collega's in gesprek bent. Keerzijde is wel dat er waarschijnlijk heel veel personeel in dezelfde positie zit.
Ierland is een mooi land, maar je brengt het grootste deel van je tijd door in Dublin(?) - dat is een aardig eindje weg bij familie en vrienden hier. Er zitten nog wel wat meer dingen aan vast. In je eentje naar Dublin kan ook enorm eenzaam zijn en gezien de werkzaamheden ben je overdag meer aan de telefoon met klanten dan dat je met collega's in gesprek bent. Keerzijde is wel dat er waarschijnlijk heel veel personeel in dezelfde positie zit.
[ Voor 48% gewijzigd door jimbim op 26-09-2006 14:40 ]
Pagina: 1