Toon posts:

Is het mogelijk om te gamen en op via tvout divx te kijken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is dan ook: Is het mogelijk om te gamen en op via tvout divx te kijken?

Ik heb een 7900GT videokaart met tv-out naar een TV. Nu wil ik graag kunnen gamen en via tv-out gewoon een divx af laten spelen. Is dit uberhaupt mogelijk? Of zoek ik naar iets onmogelijks? Hij geeft in dual view in ieder geval een foutmelding met bsplayer. Dit als de divx al draait en ik een game opstart.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:15:
Mijn vraag is dan ook: Is het mogelijk om te gamen en op via tvout divx te kijken?

Ik heb een 7900GT videokaart met tv-out naar een TV. Nu wil ik graag kunnen gamen en via tv-out gewoon een divx af laten spelen. Is dit uberhaupt mogelijk? Of zoek ik naar iets onmogelijks? Hij geeft in dual view in ieder geval een foutmelding met bsplayer. Dit als de divx al draait en ik een game opstart.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Kun jij zelf tegelijk een film kijken en met 100% aandacht gamen?

Waarom moet een videokaart dat dan wel kunnen :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet voor mezelf alleen.

Ik wil graag gamen en dan kan mijn vriendin fijn Lost kijken op de bank in mijn woonkamer. En dat moet dus gelijk kunnen :)

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

probeer het gewoon uit :?

verder wel lekker sociaal }:O

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 12:13
volgens mij werkt dit gewoon wel :)

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
My guess: Kan, maar de video kan niet fullscreen.

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als het goed is kan het, maar het geluid gaat denk ik een probleem geven, tenzij je twee geluidskaarten hebt

Verwijderd

Topicstarter
Anthor schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:37:
Als het goed is kan het, maar het geluid gaat denk ik een probleem geven, tenzij je twee geluidskaarten hebt
Je kan toch ook prima winamp luisteren en gamen tegelijk? Geluid zit ik niet zo over in....

Verwijderd

Topicstarter
VernL schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:35:
My guess: Kan, maar de video kan niet fullscreen.
En hoezo denk je dat dat niet kan dan?

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Over audio; dat kan, maar dan heb je twee signalen door elkaar. Lijkt me niet fijn voor je vriendin om tijdens Lost continu Counterstrike geluiden te horen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Peedy op 18-09-2006 00:42 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:39:
[...]
Je kan toch ook prima winamp luisteren en gamen tegelijk? Geluid zit ik niet zo over in....
Zij wilt lost kijken terwijl jij geluiden produceert in je game. Dat is zonde.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:40:
[...]

En hoezo denk je dat dat niet kan dan?
idd kan makkelijk met bijv VLC, als je die op opengl output instelt, en overlay out, kun je hem zelfs en op de pc en op de tv tegelijkertijd zien 8)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:42:
[...]
idd kan makkelijk met bijv VLC, als je die op opengl output instelt, en overlay out, kun je hem zelfs en op de pc en op de tv tegelijkertijd zien 8)
Of je stelt je video kaart normaal in.... :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:42:
[...]

Zij wilt lost kijken terwijl jij geluiden produceert in je game. Dat is zonde.
Ik game dan zonder geluid....boeit me niet zo heel veel dan....

Lost zonder geluid is iid sonde :)

Verwijderd

disjfa schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:44:
[...]

Of je stelt je video kaart normaal in.... :?
kan ook natuurlijk tis maar wat je leuk/makkelijk vind :) :+

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een aparte videokaart met tv-out bij zet. Moet het dan wel lukken?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het kan gewoon. Je zult alleen het overlay uit moeten zetten.

Je zit alleen met het geluid, jullie beiden zullen het geluid van het spel en film te horen krijgen.
Tenzij je twee geluidskaarten hebt/koopt.

Verwijderd

Zou kunnen, maar je kan ook kijken naar bijv een pinnacle showcenter of de Kiss DP1500 speler. Dan stream je het lekker en zal de load op je systeem een stuk minder zijn, wat dan weer ten goede kan komen van de framerate. P.S. doe jezelf een lol, als je voor de showcenter gaat, kijk naar oxylbox en swisscenter, die installeren niet zo'n megazware database(Ik ben niet bekend met de software van de Kiss maar beide programma's werken ook met de Kiss).

Beiden werken met de sigma chip dus ontlopen elkaar niet veel in mogelijkheden. Prijzen volgens pricewatch starten vanaf 149 voor de Kiss en 163 voor de showcenter 200. Mocht je in het bezit zijn van een Xbox kan je ook die gebruiken als mediacenter. (Moet je wel homebrew kunnen draaien). (Kale xbox 115 euro)

Maar met 2 kaarten moet het zeker wel lukken in een dualhead opstelling. Dan neem je gewoon een goedkoop kaartje emt tv-out erbij en laat je die lekker de divx weergeven.

@cybervee

ja dat kan ook, moet je het alleen wel eerst branden, maar als de speler rewritables trekt is dat ook geen probleem. Voordeel van een streamingcombo is dat het direct van de HD gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 13:42 ]

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Voor die prijs kan je volgens mij ook wel ergens een goedkoop PC'tje op de kop tikken, dan ben je gelijk ook van het geluid probleem af.
Als het een beetje oud spel is wat je speelt kan je het nog tegen elkaar spelen ook :D

Mijn Weblog

Verwijderd

Beetje Blokker DVD speler kan tegenwoordig Divx afspelen :P kosten hoogstens €50,-

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Heb zelf een mooie CyberHome van 30 euro, voor een tientje meer had ik de versie die divx kan afspelen kunnen krijgen. Dat is in jouw geval een simpele oplossing, echter je moet wel eerst effe lost op cd branden. Indien je toch alles op de pc wilt draaien, moet mogelijk zijn, test het uit zou ik zeggen.

Het maakt natuurlijk ook uit wat voor game je speelt en met welke instellingen. Lijkt me niet dat het lekker loopt op de hoogste instellingen, dus indien het tegelijk kan, knutsel dan een beetje met je game instellingen totdat het lekker loopt op zo hoog mogelijke instellingen.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:24:

Beiden werken met de sigma chip dus ontlopen elkaar niet veel in mogelijkheden. Prijzen volgens pricewatch starten vanaf 149 voor de Kiss en 163 voor de showcenter 200. Mocht je in het bezit zijn van een Xbox kan je ook die gebruiken als mediacenter. (Moet je wel homebrew kunnen draaien). (Kale xbox 115 euro)
Ik heb dus ook een xbox, maar bepaalde xvid en divx bestanden kan hij niet meer lezen. Waarschijnlijk gebruiken ze een nieuwe codec die niet op de xbox zit. Kun je die zooi ook updaten zodat ie dat wel doet? Deze staat overigens in een andere kamer, hiermee zou mijn probleem dus nog niet zijn opgelost.

Hoe krijg ik het met mijn 7900 werkend met overlay, zoals sommigen al opmerkten. Ik heb geen idee hoe je dat moet doen. Zou iemand daar een voorzetje voor kunnen geven?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 16:55 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:51:
[...]

Ik heb dus ook een xbox, maar bepaalde xvid en divx bestanden kan hij niet meer lezen. Waarschijnlijk gebruiken ze een nieuwe codec die niet op de xbox zit. Kun je die zooi ook updaten zodat ie dat wel doet? Deze staat overigens in een andere kamer, hiermee zou mijn probleem dus nog niet zijn opgelost.

Hoe krijg ik het met mijn 7900 werkend met overlay, zoals sommigen al opmerkten. Ik heb geen idee hoe je dat moet doen. Zou iemand daar een voorzetje voor kunnen geven?
Bij de instellingen van je grafische kaart moet je het uit zetten.

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:48:
[...]

Bij de instellingen van je grafische kaart moet je het uit zetten.
Dat werkt helaas ook niet...

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 21:17
Maak even een herstelpunt aan voor dat je dit doet, gewoon voor de zekerheid :P

Windows Media Player > Extra > Opties > Tabblad Prestaties > Geavanceerd > Overlays gebruiken vinkje WEG halen.

Windows Media Player opnieuw starten, daarna geeft het fatsoenlijk beeld op beide schermen.

Geluid zul je kunnen doen met 2 geluidskaarten: Windows Media Player > Extra > Opties > Tabblad Apparaten > Luidsprekers aanklikken > Eigenschappen > Krijg je een nieuw venster, en daar in het dropdown menu kun je de geluidskaart selecteren. (Je spel pakt meestal de standaard geluidskaart, dus ik raad aan om hier de secundaire geluidskaart te pakken)

Ehmmmm, dat gedoe met de video op volledig scherm... heb ik zo niet uit m'n hoofd een oplossing voor. Kijk eens Configuratiescherm > Beeldscherm > Tabblad instellingen > Geavanceerd > Tabblad Geforce 7900blabla > Fullscreen Video in het linker menu > In het dropdown menu waar disabled staat Primair of Secundair display kiezen. (Ligt aan je instellingen)

Als dat niet goed werkt dan moet eens Ultramon kopen/downloaden/proberen, misschien dat dat progje je wel op weg kan helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Psychoray op 05-01-2022 12:04 ]

Pagina: 1