Een aantal weken geleden is de bliksem hier thuis ingeslagen, gevolg: kapotte Draytek 2900 router, kapotte Xs4all modem en een groene vlek op mijn Samsung 959NF 19" CRT scherm. Het rare is dat de CRT helemaal uit stond, stroom was er af door middel van een stekkerdoos met zo'n rode knop. De bliksem was zo sterk dat die zelfs door de aardlek was heen geknald. Dus het lijkt me misschien een magnetisch veld wat er langs is gegaan?
Weten jullie misschien of dit gemaakt kan worden? Monitor is ongeveer twee en een half jaar oud. Wat ik zelf al heb geprobeerd, is de settings in mijn monitor veranderd. Alles gereset enz. maar zonder succes.
(Nog een andere vraag die hier eigenlijk niet thuis hoort, maar toch stel ik hem even
: Is het verstandig een beveiliging tussen de routers te zetten? Die beveiligd tegen piekspanningen enz. Het gaat bij de routers om een geaard stopcontact.)
Weten jullie misschien of dit gemaakt kan worden? Monitor is ongeveer twee en een half jaar oud. Wat ik zelf al heb geprobeerd, is de settings in mijn monitor veranderd. Alles gereset enz. maar zonder succes.
(Nog een andere vraag die hier eigenlijk niet thuis hoort, maar toch stel ik hem even