Toon posts:

GeForce 6200 speelt geen videobestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de nieuwe winXP installatie en de installatie van mn GeForce 6200 loop de pc volledig vast wanneer ik probeer om een videobestand (ook de kleine) probeer af te spelen. Het lijkt wel of zijn geheugen helemaal vol staat (de muis beweegt enorm traag e.d.). Ik kom er dan alleen uit door de pc opnieuw op te starten.
Ondertussen heb ik verschillende drivers geprobeerd (alles onder 7xxx lijkt wel geïnstalleerd te worden maar bij en herstart van de pc ziet ie toch nog "onbekende hardware"; alles boven 7xxx lijkt t probleem niet op te lossen. Wanneer ik de drivers er afgooi, worden de videobestande wel afgespeeld. Dat is echter geen goede optie want de vensters enzo reageren dan weer erg traag en lijken te "verspringen" bij het slepen.
Ik heb echt geen idee wat er verkeerd kan zijn, volgens mij is de kaart zelf niet kapot maar zal het wel een instelling zijn... |:(

Misschien heeft één van jullie een goede oplossing, of een soortgelijke ervaring. Graag reacties.

Verwijderd

Om wat voor bestanden gaat het welke extensie(mpg,divx,xvid enz) en welke codecs heb je geprobeert ?

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Ik heb hetzelfde probleem, toevallig een ongeinstalleerde multimedia controller staan in je lijstje met hardware ? Ik herinner me nog een specifieke driver die hiervoor geinstalleerd moet worden, hopelijk vind ik hem op de site van mijn vendor. Toevallig een XpertVision ?

Bij mij ging het om alle bestanden die ik afspeelden, wmv, dvds, divx, mpeg, etc.. vlc en wmp gaven beide 100% cpu load.

[update]
Ik heb me driver cd gevonden. ik heb net WDM drivers geinstalleerd :
http://www.nvidia.com/object/wdm_geforce_4.13.html

die waarschijnlijk nodig zijn om video af te spelen.

hopelijk heb je hier wat aan!

[ Voor 37% gewijzigd door Emperor_ op 08-09-2006 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:15:
Om wat voor bestanden gaat het welke extensie(mpg,divx,xvid enz) en welke codecs heb je geprobeert ?
Het gaat om alle videobestanden. Volgens bij heb ik alle codecs wel. Wanneer ik de drivers van de pc afgooi en verder ga met een niet geïnstalleerde GeForce6200, speelt ie de videobestanden wel...

Verwijderd

Topicstarter
Emperor_ schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:37:
Ik heb hetzelfde probleem, toevallig een ongeinstalleerde multimedia controller staan in je lijstje met hardware ? Ik herinner me nog een specifieke driver die hiervoor geinstalleerd moet worden, hopelijk vind ik hem op de site van mijn vendor. Toevallig een XpertVision ?

Bij mij ging het om alle bestanden die ik afspeelden, wmv, dvds, divx, mpeg, etc.. vlc en wmp gaven beide 100% cpu load.

[update]
Ik heb me driver cd gevonden. ik heb net WDM drivers geinstalleerd :
http://www.nvidia.com/object/wdm_geforce_4.13.html

die waarschijnlijk nodig zijn om video af te spelen.

hopelijk heb je hier wat aan!
Hmm... heb geen ongeinstalleerde Media Controller. Alleen een videokaart waar ik geen filmpjes mee kan afspelen.Wanneer ik de bovenstaande driver installeer, komt er in mn hardwarelijst een apparaat bij; en die kan die niet vinden (tja... lijkt wel een beetje een lus...)

• Emperor_
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:10:
[...]

Hmm... heb geen ongeinstalleerde Media Controller. Alleen een videokaart waar ik geen filmpjes mee kan afspelen.Wanneer ik de bovenstaande driver installeer, komt er in mn hardwarelijst een apparaat bij; en die kan die niet vinden (tja... lijkt wel een beetje een lus...)
Iets te hard in me handjes gevreven. Zelfde probleem. Al is er een oudere versie van die driver bij mijn videokaart geleverd op cd. Ik herinner me vaag dat ik deze ook moest installeren voor video af te spelen.

Ik ga verder op onderzoek uit!

• Emperor_
Hey,

Het installeren van oude driver helpt hierzo prima. Versie 71.84 werkt prima. Even een linkje:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.84.html

Hopelijk werkt het bij jouw ook. succes!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... ik krijg een foutmelding. "Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten"...
En dan zijn we weer terug bij af.

Overigens heb ik wel vaker op fora gelezen dat deze driver zou werken. Maar ja, dan staat er 6200 turbo cache of iets dergelijks. Ik heb een GeForce 6200 512MB DDR TV DVI, dus misschien net een ander type ofzo.
Pagina: 1